КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 червня 2022 року справа № 340/798/22
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши у м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов фермерського господарства «Інкрейс» (далі Господарство) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (далі Управління), Державної податкової служби України (далі Служба) про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду зі заявою до відповідачів про визнання протиправним та скасування рішення Управління від 14 грудня 2021 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 26 листопада 2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр).
Водночас просив суд зобов`язати Службу зареєструвати податкову накладну.
У позовній заяві платник податків зазначив, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної безпідставне, оскільки не ґрунтується на вимогах закону.
Стверджує, що подав до податкового органу пояснення та первинні документи бухгалтерського та податкового обліку, які підтверджують реальність господарської операції.
Управління та Служба заперечили щодо задоволення позову, подавши відзив на нього (а.с.81-82, 85-86).
Пояснили, що платник податків не надав усіх документів, які пропонували подати разом з поясненнями.
Ухвалою суду від 03 лютого 2022 року відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін (а.с.72-73).
Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про задоволення позову з таких підстав.
Встановлені судом обставини і факти, що стали підставами звернення.
Так, Господарство платник податку на додану вартість (а.с.59).
Основним видом діяльності є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (а.с.60-62).
Господарство подало податковому органу повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (а.с.27-27а).
Володіє такими основними засобами: зернозбиральний комбайн, трактор, пристосування КМС-6-03, автозаправний блок-пункт з резервуаром, плуг, сівалки, культиватори, сцепку.
31 травня 2021 року подано до органів статистики звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року (а.с.109-113).
Згідно вказаного звіту Господарство орендує 102,40 га землі.
Надали інформацію про придбання посівного матеріалу, паливно-мастильних матеріалів, засобів захисту рослин та інше (а.с.27-27а).
26 листопада 2021 року позивач (постачальник) та ТОВ «Кернел-Трейд» (далі Товариство) (покупець) уклали договір поставки кукурудзи 3 класу урожаю 2021 року (а.с.35-43).
Приписами пунктів 2.1 та 2.3 правочину строк поставки до 26 листопада 2011 року включно. Датою поставки вважається дата приймання товару уповноваженим співробітником вагової підприємства згідно з товарно-транспортною та/або залізничною накладною.
Умови поставки товару DAP (місце поставки: філія АТ «ДПЗКУ» «Новоукраїнський КХП», розташований за адресою:вул.Чайковського,28, м.Новоукраїнка, Новоукраїнський район, Кіровоградська область) в тексті цього договору «підприємство» у відповідності з правилами «Інкотермс-2010».
Відповідно до приписів пункту 4.1 договору оплата товару здійснюється покупцем у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на рахунок постачальника впродовж 3 банківських днів з дати поставки товару та після (за умови) отримання покупцем від постачальника документів та здійснення постачальником дій, зазначених у пункті 2.5 та пункті 5.5 договору. У разі ненадання зазначених документів або неповного їх надання, покупець має право затримати оплату товару або здійснити часткову оплату товару.
У разі відсутності реєстрації в ЄРПН податкової накладної та/або розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної та/або оформлення їх з порушенням чинного законодавства, покупець має право затримати оплату товару до дати такої реєстрації та/або виправлення помилок.
Приписами пункту 6.1 правочину передбачено, що останній набирає чинності з дати укладення та діє до 26 листопада 2022 року, а у випадку несвоєчасного виконання будь-якою стороною своїх договірних обов`язків до повного виконання ними прийнятих на себе зобов`язань.
25 листопада 2021 року складено товарно-транспортну накладну (а.с.45).
Відповідно до її змісту замовником перевезення було Господарство.
Господарство та ОСОБА_1 (перевізник) склали акт здачі-приймання наданих послуг (а.с.46).
26 листопада 2021 року виписана видаткова накладна на поставку 54,540 т. кукурудзи (а.с.30).
Того ж дня позивач виписав податкову накладну №1 на суму 298776,14 грн. (з урахуванням ПДВ 36691,81 грн.) (а.с.28).
30 листопада 2021 року Товариство сплатило кошти, що підтверджується банківською випискою (а.с.32-34).
03 грудня 2021 року Служба зупинила реєстрацію податкової накладної (а.с.29).
У квитанції зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Запропоновано надати пояснення та копії відповідних документів.
Позивач направив повідомлення з поясненнями від 09 грудня 2021 року разом з первинними документами бухгалтерського та податкового обліку стосовно реальності здійснення господарської операції (а.с.19).
Управління отримало документи того ж дня (а.с.20).
14 грудня 2021 року Управління прийняло рішення про відмову у реєстрації податкової накладної (а.с.18).
У рішенні в графі «підстава» зазначено наступне: ненадання платником податку копій документів.
У цій графі не підкреслено, яких конкретно документів не надано, хоча така вимога міститься у формі рішення.
Рішення прийнято на засіданні комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Комісія) від 14 грудня 2021 року (а.с.115-125).
Підстава ненадання повного пакету документів щодо формування податкового кредиту (договорів придбання товарів (первинні документи щодо придбання товарів, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, акти приймання-передачі товарів, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, статистична звітність).
Юридична оцінка, встановлених судом обставин і фактів справи.
Перш за все, приписами пункту 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до приписів пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (далі Постанова) затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок).
Приписами підпункту 2 пункту 3 Порядку встановлено, що податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності такій ознаці безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі ознаки безумовної реєстрації): обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку.
Приписами пунктів 5 та 7 Порядку передбачено, що податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, обов`язкова умова зупинення реєстрації податкової накладної наявність критерію ризикованості здійснення операцій.
Підставою вчинення дії щодо зупинення реєстрації податкової накладної є саме такий критерій.
Позивач не оскаржує дії Служби щодо зупинення реєстрації податкової накладної.
Постановою затверджені Критерії ризиковості здійснення операцій (далі Критерії).
Відповідно до пункту 1 Критеріїв одним з критеріїв ризиковості здійснення операцій є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Позивач надав до Управління пояснення щодо правочину та усі первинні документи здійснення господарської операції.
Управління їх отримало (а.с.20).
Зазначає про відсутність повного пакету документів щодо формування податкового кредиту (договорів придбання товарів (первинні документи щодо придбання товарів, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, акти приймання-передачі товарів, розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, статистична звітність).
Так, кукурудзу позивач виростив на орендованій землі.
Згідно звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року Господарство орендує 120,40 га землі.
На такій площі землі можна зібрати 54,54 т. кукурудзи.
Перевезенням товару опікувався позивач.
Кошти за товар сплачено.
Суд визнає, що наданих документів достатньо для правомірності формування податкового кредиту.
Податкова накладна складена за фактом постачання товару.
Отже, позивач правомірно склав її, керуючись приписами пункту 198.2 статті 198 ПК України.
Тому рішення Управління протиправне та його належить скасувати (порушення приписів пункту 1 частини 2 статті 2 КАС України).
Таким чином, позов належить задовільнити.
Судові витрати у справі складаються зі сплати судового збору в сумі 2481 грн. (а.с.7).
Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.
Судові витрати має відшкодувати Управління, оскільки його рішення призвели до негативних наслідків в діяльності платника податків.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов задовільнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області від 14 грудня 2021 року, яким фермерському господарству «Інкрейс» відмовлено у реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 26 листопада 2021 року №1.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну фермерського господарства «Інкрейс» від 26 листопада 2021 року №1.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області на користь фермерського господарства «Інкрейс» судові витрати в сумі 2481 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня складення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Р.І. Брегей
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2022 |
Оприлюднено | 27.06.2022 |
Номер документу | 104898485 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Р.І. Брегей
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні