Рішення
від 25.05.2022 по справі 279/536/22
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

провадження №2-а/279/54/22

Справа № 279/536/22

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2022 року м.Коростень Житомирської області

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області у складі судді Волкової Н.Я., з секретарем Хомутовською М.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження термінову адміністративну справу №279/533/22 за позовом ОСОБА_1 до Державної служби з безпеки на транспорті про про скасування постанов по справі про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся з позовом про скасування постанов серії ВМ№00008020 від 12.01.2022 року, ВМ №00007360 від 11.01.2022 року, ВМ №00007218 від 11.01.2022 року, ВМ №00007830 від 12.01.2022 року, ВМ №00007829 від 12.01.2022 року, ВМ №00007833 від 12.01.2022 року, ВМ №00007228 від 11.01.2022 року, ВМ №00008014 від 12.01.2022 року, ВМ №00008017 від 12.01.2022 року, ВМ №00007226 від 11.01.2022 року, ВМ №00007225 від 11.01.2022 року, ВМ №00007929 від 12.01.2022 року, ВМ №00007224 від 11.01.2022 року, ВМ №00007221 від 11.01.2022 року, ВМ №00007210 від 11.01.2022 року, ВМ №00007222 від 11.01.2022 року, ВМ №00008028 від 12.01.2022 року; №00007233 від 11.01.2022 року про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.132-1 ч.2 КУпАП, зазначивши, що вказані постанови винесені інспекторами відділу провадження систем автоматичної фіксації порушень Департаменту державного контролю на транспорті Державної служби України з безпеки на транспорті. Вважає,що оскаржувані постановине містятьінформації прорезультати зважування,а такожнормативні габаритно-ваговіпараметри транспортнихзасобів наданій ділянціавтомобільної дороги, невідповідають вимогамнорм КодексуУкраїни проадміністративні правопорушення(вподальшому КУпАП)та Інструкціїз оформленняуповноваженими посадовимиособами Державноїслужби Україниз безпекина транспорті,є протиправними,необгрунтованими,винесені завідсутністю фактупорушення,на основінедостовірних даних,тому підлягають скасуванню. За змістом оскаржуваних постанов відповідальна особа нібито допустила рух транспортних засобів із перевищенням нормативних параметрів зазначених у п. 22.5 Правил дорожнього руху України (в подальшому Правил), а саме: перевищення загальної маси транспортного засобу на певне відсоткове значення, що складає за змістом постанов становить певну кількість тон, та маси навантаження на строєні осі транспортного засобу. Транспортні засоби DAF FT XF 105.460 ДНЗ НОМЕР_1 ; НОМЕР_2 ; НОМЕР_3 ; НОМЕР_4 , згідно копій свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу: спеціалізований сідловийтягяч-Е,належить направі власності ТОВ "УкрПетроліумГруп" (код ЄДРПОУ 36788590). Згідно з Договором найму (оренди) транспортного засобу № 1 від 15.01.2020 року були передані в тимчасове платне користування ПП "Укрпалетсистем" (ЄДРПОУ 32285225). У процесіздійснення господарської діяльності, транспортні засоби DAF FT XF 105.460 нібито порушили вимоги п.22.5Правил дорожнього руху, затвердженихпостановою КМУ від 10.10.2001 № 1306, зі змісту постанов не вбачається можливим з`ясувати на основі чого уповноважена особа прийшла до висновку про перевищення навантаження на строєні осі транспортного засобу з урахуванням похибки 2% від загальної маси транспортного засобу. Розмір перевищення навантаження визначений у відсотках, що вказаний у оскаржуваних постановах є незрозумілим та хибним. Процентне перевищення нормативного навантаження, зазначене в постановах не відповідає зазначеному розміру перевищення навантаження визначеному в тонах. Також оскаржувані постанови містять масу перевищення вагової норми та її відсоток, тобто величину, що підлягає обчисленню шляхом порівняння граничної допустимої фактичної маси типу транспортного засобу з інформацією про фактичну масу транспортного засобу в момент зважування, однак Відповідачем не обґрунтовано відповідність розміру процентного перевищення нормативного навантаження, зазначеному розміру перевищення навантаження визначеному в тоннах. Єдиною методикою виконання вимірювань поосьових навантажень на маси вантажних транспортних засобів у русі в Україні є лише Методика виконання вимірювань поосьових навантажень та маси вантажних транспортних засобів у русі, розроблена Харківським національним автомобільно-дорожнім університетом Державної служби автомобільних доріг України, затверджена заступником голови Державної служби автомобільних доріг України (Укравтодор), атестована у відповідності з ГОСТ 8.010-99 Національним науковим центром "Інститут Метрології", свідоцтво про атестацію №02-84-08, яка не розповсюджується на транспорті засоби з рідким та сипучим вантажем або вантажем, що змінює розподіл навантажень на вісі транспортного засобу в русі. Тобто, на даний час, методики вимірювань транспортних засобів з рідким та/або сипучим вантажем автоматично у русі відсутня. Оскаржувані постанови не містить інформації про результати зважування (загальної маси автомобіля), а також нормативні габаритно-вагові параметри транспортних засобів на даній ділянці автомобільної дороги, всупереч вимогам Інструкції з оформлення уповноваженою посадовою особою Державної служби України з безпеки на транспорті матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті затвердженої Наказом Мініфраструктури №512 від 27.09.2021, в оскаржуваних постановах не міститься визначена інструкцією інформація, а містять лише масу перевищення вагової норми та її відсоток, тобто величину, що підлягає обчисленню шляхом порівняння граничної допустимої фактичної маси типу транспортного засобу з інформацією про фактичну масу транспортного засобу в момент зважування. Отже, оскаржувані постанови не відповідають вимогам чинного законодавства щодо її форми/даних, які мають бути у ній вказані, і таким чином у оскаржуваних постановах відсутні належні та допустимі докази, які б підтверджували вчинення Позивачем правопорушення, уповноваженою особою не в повній мірі встановлено необхідні для вирішення справи обставини, висновки, які не відповідають фактичним обставинам справи, тому вищевказані постанови є незаконними, протиправними, а тому підлягають скасуванню. Просив постанови серії ВМ№00008020 від 12.01.2022 року, ВМ №00007360 від 11.01.2022 року, ВМ №00007218 від 11.01.2022 року, ВМ №00007830 від 12.01.2022 року, ВМ №00007829 від 12.01.2022 року, ВМ №00007833 від 12.01.2022 року, ВМ №00007228 від 11.01.2022 року, ВМ №00008014 від 12.01.2022 року, ВМ №00008017 від 12.01.2022 року, ВМ №00007226 від 11.01.2022 року, ВМ №00007225 від 11.01.2022 року, ВМ №00007929 від 12.01.2022 року, ВМ №00007224 від 11.01.2022 року, ВМ №00007221 від 11.01.2022 року, ВМ №00007210 від 11.01.2022 року, ВМ №00007222 від 11.01.2022 року, ВМ №00008028 від 12.01.2022 року; №00007233 від 11.01.2022 року скасувати, стягнути на його користь з відповідача судові витрати. Позивач позовні вимоги підтримав, подавши письмову заяву. Відповідач до суду не з`явився, причини неявки не повідомив, про день розгляду справи повідомлявся належним чином, подав відзив на позовну заяву, в якому вказав, що оскаржені постанови винесені з дотриманням вимог законодавства, є правомірними, в позовних вимогах просив відмовити. Дослідивши подані позивачем докази, суд дійшов висновку про наступне: Судом встановлено, що спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюютьсяКонституцією України,Кодексом України про адміністративні правопорушення,Законом України «Про дорожній рух»,Правилами дорожнього рухуУкраїни,Законом України «Про автомобільних транспорт». Відповідно доЗакону України «Про автомобільний транспорт»,постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», положення про Державну службу України з безпеки на транспорті саме на Державну службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеку) покладені повноваження щодо реалізації державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, зокрема з метою забезпечення виконання покладених на неї законодавством завдань щодо здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобі. Згідно ч.5 ст.14 Закону України "Про дорожній рух"від 30.06.1993 № 3353-XIIучасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримувати вимог цьогоЗакону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху, створювати безпечні умови для дорожнього руху, не завдавати своїми діями або бездіяльністю шкоди підприємствам, установам, організаціям і громадянам, виконувати розпорядження органів державного нагляду та контролю щодо дотримання законодавства про дорожній рух, учасники дорожнього руху зобов`язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил. Положеннямп.1.10 Правил дорожнього рухузатвердженихПостановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306(далі -ПДР) визначено, що габаритно-ваговий контроль - це перевірка габаритних і вагових параметрів транспортного засобу (в тому числі механічного транспортного засобу), причепу і вантажу на предмет відповідності встановленим нормам щодо габаритів (ширина, висота від поверхні дороги, довжина транспортного засобу) та щодо навантаження (фактична маса, осьове навантаження), яка проводиться відповідно до встановленого порядку на стаціонарних або пересувних пунктах габаритно-вагового контролю. Відповідно до ст.132-1 ч.2 КУпАПвідповідальність настає за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм під час руху великогабаритними і великоваговими транспортними засобами автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі: п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно; однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20%; двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20%, але не більше 30%; трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30%. Упункті 22.5ПДР України закріплено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м. Пунктом 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами затвердженихпостановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 30визначено, що рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.

Порядок здійснення габаритно-вагового контролю затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 "Про заходи збереження автомобільних доріг загального користування"(далі Порядок № 879). Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції (пункт 3 Порядку № 879). Габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно в пунктах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів (пункт 6 Порядку № 879). У пунктах 12 та 13 Порядку № 879 зазначено, що вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології. Під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані. Особливості габаритно-вагового контролю та вимоги до нього закріплені у пунктах 15-25 зазначеного Порядку. Зокрема, в п.18 цього Порядку вказано, що за результатами точного габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка результатів здійснення контролю із зазначенням часу і місця. Згідно з п.1ст.247КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення. Наявність правопорушення доводиться шляхом надання доказів. Поняття та види доказів в справі про адміністративне правопорушення визначено приписами статті 251 КУпАП. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення визначено статтею 283 КУпАП, якою передбачено, що постанова по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, крім даних, визначених частиною другою цієї статті, повинна містити відомості про: дату, час і місце вчинення адміністративного правопорушення; транспортний засіб, який зафіксовано в момент вчинення правопорушення (марка, модель, номерний знак); технічний засіб, яким здійснено фото або відеозапис; розмір штрафу та порядок його сплати; правові наслідки невиконання адміністративного стягнення та порядок його оскарження; відривну квитанцію із зазначенням реквізитів та можливих способів оплати адміністративного стягнення у вигляді штрафу. Таким чином, для притягнення особи до адміністративної відповідальності і встановлення її вини, необхідна наявність відповідних доказів. Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. Як слідує зі змісту оскаржуваних постанов: ВМ №00007210 від 11.01.2022 року, що 27.11.2021 року о 08-24 год. за адресою М-07 Київ-Ковель-Ягодин, км.62+879 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_5 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 15,5 % (11,344 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 27,2% (11,34 тон). ВМ №00007221 від 11.01.2022 року, що 27.11.2021 року о 09-13 год. за адресою М-06 Київ-Чоп, км.54+285 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_5 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 6,1 % (7,164 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 13,3% (7,678 тон). ВМ №00007224 від 11.01.2022 року,що 24.11.2021 року о 09-47 год. за адресою М-03 Київ-Харків-Довжанський, км.81+000 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_5 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 10,1 %(8,951 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 19,7% (9,372 тон).

ВМ №00007929 від 12.01.2022 року,що 16.11.2021 року о 20-06 год. за адресою М-07 Київ-Ковель-Ягодин, км.62+879 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_6 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 10 % (8,917 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 20% (9,434 тон).

ВМ №00007225 від 11.01.2022 року,що 24.11.2021 року о 08-37 год. за адресою Р-03 Північно-східний обхід м.Києва, км.19+543 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_5 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - навантаження на строєні осі транспортного засобу на 12,1% (7,38 тон).

ВМ №00007226 від 11.01.2022 року, що 24.11.2021 року о 06-26 год. за адресою М-07 Київ-Ковель-Ягодин, км.62+879 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_5 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 10,7 % (9,24 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 18,6% (9,088 тон).

ВМ №00008017 від 12.01.2022 року, що 19.11.2021 року о 22-15 год. за адресою М-07 Київ-Ковель-Ягодин, км.62+879 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_6 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 14,6 % (10,965 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 21,4% (9,802 тон).

ВМ №00008014 від 12.01.2022 року, що 01.12.2021 року о 19-09 год. за адресою М-07 Київ-Ковель-Ягодин, км.62+879 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_6 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 14,1% (10,754 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 24,4% (10,602 тон).

ВМ №00007228 від 11.01.2022 року, що 15.11.2021 року о 17-01 год. за адресою М-03 Київ-Харків-Довжанський, км.81+000 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_5 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 9,1 % (8,528 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 18,3% (8,992 тон). ВМ №00007833 від 12.01.2022 року, що 15.11.2021 року о 16-39 год. за адресою М-03 Київ-Харків-Довжанський, км.81+000 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_7 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 8,3 % (8,143 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 9,2% (6,626 тон). ВМ №00007829 від 12.01.2022 року, що 30.11.2021 року о 07-16 год. за адресою М-03 Київ-Харків-Довжанський, км.81+000 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_7 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 6,4 % (7,314 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 5,8% (5,71 тон). ВМ №00007830 від 12.01.2022 року, що 30.11.2021 року о 06-16 год. за адресою Р-03 Північно-східний обхід м.Києва, км.19+543 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_7 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, навантаження на строєні осі транспортного засобу на 5,5% (5,636 тон). ВМ №00007218 від 11.01.2022 року, що 15.11.2021 року о 14-03 год. за адресою М-07 Київ-Ковель-Ягодин, км.62+879 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_5 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 16,2 % (11,67 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 25,4% (10,854 тон). ВМ №00007360 від 11.01.2022 року, що 01.12.2021 року о 06-30 год. за адресою М-07 Київ-Ковель-Ягодин, км.62+879 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_8 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 17% (12,006 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 25,8% (10,97 тон). ВМ №00008020 від 12.01.2022 року, що 02.12.2021 року о 05-42 год. за адресою М-03 Київ-Харків-Довжанський, км.81+000 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_6 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, - загальної маси транспортного засобу на 9,6 % (8,731 тон), навантаження на строєні осі транспортного засобу на 18% (8,918 тон). ВМ №00007233 від 11.01.2022 року, що 20.11.2021 року о 10-30 год. за адресою М-03 Північно-східний обхід м.Києва, км.62+879 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ НОМЕР_5 , відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, навантаження на строєні осі транспортного засобу на 5,3% (5,6 тон). ВМ №00008028 від 12.01.2022 року, що 20.11.2021 року о 07-52год. за адресою М-03 Київ-Харків-Довжанський, км.81+000 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ AM4437ЕВ, відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України, навантаження на строєні осі транспортного засобу на 11,1% (7,11 тон). ВМ №00007222 від 11.01.2022 року, що 26.11.2021 року о 14-39 год. за адресою М-06 Київ-Чоп, км.24+100 зафіксовано транспортний засіб DAF FT XF 105.460, ДНЗ AM4428ЕВ, відповідальна особа допустила рух транспортного засобу із перевищенням нормативних параметрів, зазначених пунктом 22.5 ПДР України,-загальної маси транспортного засобу на 6,2% (7,207 тон) навантаження на строєні осі транспортного засобу на 12,3% (7,416 тон). Порядок фіксації адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі, затвердженопостановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 року № 1174(в редакціїпостанови Кабінету Міністрів України від 16.06.2021 року № 623). Під час вимірювання габаритно-вагових параметрів транспортних засобів застосовуються засоби вимірювальної техніки, які відповідають вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність. Інформація від автоматичних пунктів передається до інформаційно-телекомунікаційної системи у вигляді метаданих. Метадані повинні містити дані про засоби вимірювальної техніки - назва засобу вимірювальної техніки та його умовне позначення, серійний номер, найменування виробника, рік виготовлення, метрологічні характеристики, найменування власника засобу вимірювальної техніки, документи про відповідність та/або результати повірки (дата повірки, строк дії повірки); місце фіксації (кілометр + метр, географічні координати); найменування автомобільної дороги загального користування, вулиць і доріг міст та інших населених пунктів; дату і час фіксації здійснення вимірювання, смугу руху, напрямок руху, максимальне дозволене навантаження на вісь, державний номерний знак транспортного засобу, причепу, напівпричепу та інших причіпних пристроїв (у разі використання такого та/або заднього державного номерного знака транспортного засобу), категорію транспортного засобу, тип транспортного засобу згідно з пунктом Г.2 додатка Г ДСТУ 8824:2019 «Автомобільні дороги. Визначення інтенсивності руху та складу транспортного потоку», повну масу транспортного засобу, ширину, висоту, довжину, розподіл навантаження за вісями транспортного засобу (номер вісі, фактичне навантаження на вісь, сумарне фактичне навантаження на осі, сукупність осей, фактичну міжосьову відстань, фактичну шинність (кількість коліс) на вісі); фотографії транспортного засобу - фронтальна, фотографія державного номерного знака транспортного засобу, фотографія державного номерного знака причепу, напівпричепу та інших причіпних пристроїв (у разі використання такого та/або заднього державного номерного знака транспортного засобу), оглядова фотографія із зображенням розпізнаного державного номерного знака; відеозапис руху транспортного засобу через автоматичний пункт (за наявності). У постанові про накладення адміністративного стягнення за правопорушення, зафіксоване в автоматичному режимі, зазначаються виміряні з урахуванням похибки вагові та габаритні параметри транспортного засобу, які перевищили нормативні вагові та/або габаритні параметри транспортних засобів на ділянці автомобільної дороги, а також нормативні габаритно-вагові параметри транспортних засобів на даній ділянці автомобільної дороги. В оскаржуваних постановах не зазначено марки, моделі, державного номерного знаку, категорії транспортного засобу, а також типу транспортного засобу, повну масу транспортного засобу, ширину, висоту, довжину, розподіл навантаження за вісями транспортного засобу (номер вісі, фактичне навантаження на вісь, сумарне фактичне навантаження на осі, сукупність осей, фактичну міжосьову відстань, фактичну шинність (кількість коліс) на вісі), тобто тих даних, на підставі яких становлено перевищення загальної маси транспортного засобу на 15,5% (11,344 тон); 6,1% (7,164 тон); 10,1% (8,951 тон); 10% (8,917 тон); 12,1% (7,38 тон); 10,7 % (9,24 тон); 14,6% (10,965 тон); 14,1 %(10,754 тон); 9,1% (8,528 тон); 8,3% (8,143 тон); 6,4% (7,314 тон); 5,5% (5,636 тон); 16,2%(11,67 тон); 17% (12,006 тон); 9,6% (8,731 тон) 5,3% (5,6 тон); 11,1% (7,11 тон); 6,2% (7,207 тон). Зазначені постанови не містять посилань на жодні докази, на підставі яких поліцейськими зроблено висновок про вчинення позивачем адміністративних правопорушень, передбаченихст.132-1 ч.2 КУпАП. Відповідно до 2.4-2 ПДР України у разі виявлення під час здійснення габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових та/або габаритних параметрів установленим нормам і правилам рух такого транспортного засобу та/або причепу забороняється до отримання в установленому порядку дозволу на проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, про що складається відповідний акт. Пунктом 25 Порядку №879 передбачено, що у разі відмови водія транспортного засобу від проходження габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів складають акт за формою, встановленою Мінінфраструктури, з оперативним повідомленням відповідного підрозділу МВС, що забезпечує безпеку дорожнього руху. Отже, доказом того, що транспортний засіб позивача належить чи не належить до категорії великогабаритних, є відповідний документ, який видають посадові особи Укртрансбезпеки: акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів, акт про відмову водія від проходження габаритно-вагового контролю, журнал обліку великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів. За відсутності у постанові, що оскаржується, посилання на вищезазначені документи, відсутні підстави вважати, що спірний габаритно-ваговий контроль було здійснено, у тому числі здійснено із дотриманням відповідної процедури, оскільки акт, складання якого передбачено вказаною нормою, та який є належним доказом, що засвідчує перевищення допустимих габаритів, відсутній, то відповідачем не доведено факт вчинення позивачем правопорушення, передбаченого ст.132-1 КУпАП. Відповідно до п.3 ч.3 ст.286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд, як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення. Відповідачем не надано доказів на спростування наданих позивачем доказів та підтвердження правомірності винесеної постанови. За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог. Згідно з пунктом 16 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженогоПостановою Кабінету Міністрів України №103 від 11.02.2015 року, Укртрансбезпека є юридичною особою публічного права, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах Казначейства. З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань саме Державної служби України з безпеки на транспорті на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору. На підставі викладеного, керуючись ст.243-246,286 КАС України, Кодексом України про адміністративні правопорушення,

У Х В А Л И В :

Позовні вимоги задовольнити. Постанови серіїВМ№00008020від 12.01.2022року,ВМ №00007360від 11.01.2022року,ВМ №00007218від 11.01.2022року,ВМ №00007830від 12.01.2022року,ВМ №00007829від 12.01.2022року,ВМ №00007833від 12.01.2022року,ВМ №00007228від 11.01.2022року,ВМ №00008014від 12.01.2022року,ВМ №00008017від 12.01.2022року,ВМ №00007226від 11.01.2022року,ВМ №00007225від 11.01.2022року,ВМ №00007929від 12.01.2022року,ВМ №00007224від 11.01.2022року,ВМ №00007221від 11.01.2022року,ВМ №00007210від 11.01.2022року,ВМ №00007222від 11.01.2022року,ВМ №00008028від 12.01.2022року;№00007233від 11.01.2022року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст.132-1 ч.2 КУпАП скасувати. Понесені ОСОБА_1 судові витрати в сумі 17863 (сімнадцять тисяч вісімсот шістдесят три) гривні 20 копійок відшкодувати за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту державного контролю на транспорті Державної служби України з безпеки на транспорті. Рішення можебутиоскаржено в апеляційному порядку в 10-денний строк з дня його проголошення. Учасник справи, якому рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом 10 днів з дня вручення йому рішення суду. Рішення судунабирає законноїсили після закінчення строку подання апеляційної скарги, а в разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційним судом, якщо рішення не було скасовано.

Сторони та учасники:

Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_9 .

Відповідач: Державна служба України з безпеки на транспорті, місце знаходження: 03135, м.Київ, проспект Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 39816845.

Суддя Волкова Н.Я.

Дата ухвалення рішення25.05.2022
Оприлюднено03.07.2022
Номер документу104925487
СудочинствоАдміністративне
Сутьадміністративні правопорушення

Судовий реєстр по справі —279/536/22

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 01.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 01.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 12.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 25.05.2022

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Ухвала від 25.04.2022

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Ухвала від 26.01.2022

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні