Постанова
від 22.06.2022 по справі 712/239/22
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа №712/239/22

Провадження №3/712/474/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2022 року суддя Соснівського районного суду м. Черкаси Гоменюк О.Ю., за розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Департаменту запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого директором товариства з обмеженою відповідальністю «Автоград-2007», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.212-15 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

За результатами перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіт) за I квартал 2021 року, поданого до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр) політичною партією «Всеукраїнське об`єднання «Черкащани», ідентифікаційний код 00041789 (далі - Партія) (опубліковано на офіційному сайті Національного агентства https://nazk.gov.ua/uk/, доступно за посиланням https://politdata.nazk.gov.ua/#/reports), встановлено, що Черкаською міською організацією Партії (ідентифікаційний код 39983007) 29.01.2021 отримано грошовий внесок від товариства з обмеженою відповідальністю «Автоград-2007» (ідентифікаційний код 35891028) в сумі 24000 гривень.

На підтвердження інформації, зазначеної у пункті 1 «Грошові внески» розділу II «Внески та інші надходження» Звіту, Партією надано банківську виписку по рахунку НОМЕР_2 відкритому у філії АТ КБ «ПриватБанк», згідно з якою 29.01.2021 від ТОВ «Автоград-2007» з розрахункового рахунку НОМЕР_3 , відкритого в АБ «Укргазбанк», надано грошовий внесок на користь Черкаської міської організації Партії у розмірі 24000 гривень з призначенням платежу «надання безповоротної фінансової допомоги згідно листа №80 від 14.12.2020 та №9 від 11.01.2021». Вказана обставина свідчить про те, що ОСОБА_1 знав і усвідомлював свої дії, спрямовані на надання грошового внеску на користь місцевої організації Партії.

Згідно з інформацією електронної системи публічних закупівель України ProZorro, у вкладці «Укладені договори» (https://www.dzo.com.ua/tenders/contracts) встановлено, що:

1) 01.04.2020 між ТОВ «Автоград-2007» та Національною поліцією України (ідентифікаційний код 40108578), в особі начальника Департаменту управління майном Національної поліції України ОСОБА_2 , укладено договір №51 НП про закупівлю автобусів спеціалізованого призначення на суму 35700000,00 гривень. Строк дії договору до 25.12.2020.

2) 21.09.2020 між ТОВ «Автоград-2007» та відділом освіти виконавчого комітету Лохвицької міської ради (ідентифікаційний код 41814742), в особі начальника відділу ОСОБА_3 , укладено договір №260 про закупівлю товару - мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (шкільний автобус) на суму 1864400,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020.

3) 23.09.2020 між ТОВ «Автоград-2007» та Управлінням освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02141265), в особі начальника ОСОБА_4 , укладено договір №23/09 про постачання мототранспортних засобів для перевезення 10 і більше осіб (шкільні автобуси) у кількості 14 одиниць на суму 25762800,00 гривень. Строк дії договору до 31.12.2020.

Таким чином, ТОВ «Автоград-2007» укладено договори для забезпечення потреб держави та територіальної громади з терміном дії до 25.12.2020 та до 31.12.2020 на загальну суму 63327200,00 гривень.

Проте, відповідно до п.9 ч.1 ст.15 Закону України «Про політичні партії в Україні» не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій, зокрема, юридичними особами, з якими укладено договір на закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого та протягом одного року після припинення його дії (прожитковий мінімум станом на 1 січня 2021 року становив 2270,00 гривень (100 х 2270,00 = 227000,00).

Вказане порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії від 09.11.2021 №90, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 09.11.2021 №710/21, та опублікованого на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/ у рубриці «Запобігання політичній корупції» розділі «Звіти та аналітика» підрозділі «Аналіз звітів політичних партій».

Таким чином, ОСОБА_1 як директор ТОВ «Автоград-2007» вчинив порушення порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачено статтею 212-15 КУпАП.

ОСОБА_1 належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, до суду не з`явився, про причини неявки не повідомив.

25.05.2022 до суду надійшло клопотання захисника Горобця С.О., який діє в інтересах ОСОБА_1 , в якому він просить розгляд справи здійснювати за відсутності ОСОБА_1 та його захисника; адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити, у зв`язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

26.05.2022 до суду надійшло клопотання ОСОБА_1 про закриття адміністративної справи у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення. Клопотання обґрунтоване тим, що протокол про адміністративне правопорушення складено незаконно, оскільки Департаментом запобігання політичної корупції (далі - Департамент) порушено його право на захист, ОСОБА_1 не викликався для надання пояснень по суті та складання протоколу про адміністративне правопорушення. Крім того, в матеріалах справи відсутні докази безпосереднього факту вчинення ОСОБА_1 операцій з перерахунку грошових внесків на підтримку відповідної політичної партії. Кошти перераховувались з метою добровільної пожертви, а саме на виконання Статутних вимог міської організації щодо забезпечення підтримки обдарованої молоді, освіти, культури, спорту, медицини, надання допомоги соціально незахищеним верствам населення.

Вивчивши матеріали справи, суддя зазначає наступне.

Згідно зі ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення підтверджується матеріалами справи, а саме: даними протоколу про адміністративне правопорушення №53-15/324 від 17.12.2021; копіями Звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за I квартал 2021 року; копією заключної виписки по рахунку НОМЕР_2 філії АТ КБ «ПриватБанк» за період 01.01.2021 по 31.03.2021; копією договору №51НП від 01.04.2020 про закупівлю автобусів спеціалізованого призначення, укладеного між Національною поліцією України та ТОВ «Автоград-2007» (з додатками №1, №2); копією договору №260 про закупівлю товару від 21.09.2020, укладеного між Відділом освіти Лохвицької міської ради та ТОВ «Автоград-2007» (з додатком №1); копією договору №23/09 від 23.09.2020, укладеного між ТОВ «Автоград-2007» та Управлінням освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (з додатками №1, №2); копією додаткової угоди №1 до договору №23/09 від 23.09.2020; копією Висновку про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру №90 від 09.11.2021, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 09.11.2021 №710/21; копією інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; копією Статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Авангард-2007», затвердженого протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Автоград-2007» №147/2017 від 23.11.2017.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП, доведена дослідженими під час судового розгляду справи доказами.

Доводи ОСОБА_1 про те, що він не викликався до Департаменту для надання пояснень / заперечень по суті порушення, суд оцінює критично, такі доводи спростовуються матеріалами справи. Відповідно до листів Департаменту №52-04/82035-21 від 15.11.2021, №52-04/84605-21 від 26.11.2021, №52-04/87806 від 10.12.2021, керівник товариства з обмеженою відповідальністю «Автоград-2007» ОСОБА_1 запрошувався з`явитисьдля наданняпояснень доНаціонального агентствана 25.11.2021,09.12.2021,16.12.2021.Вказані листиотримані: ОСОБА_1 19.11.2021,уповноваженою особою ОСОБА_5 (задовіреністю)01.12.2021,про щосвідчать відміткина рекомендованихповідомленнях провручення поштовихвідправлень.Листом від03.12.2021,адресованому Департаменту, ОСОБА_1 повідомляє,що незможе бутиприсутнім назустрічі 09.12.2021через складнісімейні обставини.

Суд вважає також необґрунтованими доводи ОСОБА_1 про те, що кошти перераховувались на рахунок партії з метою добровільної пожертви, а саме на виконання Статутних вимог міської організації щодо забезпечення підтримки обдарованої молоді, освіти, культури, спорту, медицини, надання допомоги соціально незахищеним верствам населення. Вказані доводи не підтверджені жодними доказами.

Згідно зч.3ст.14Закону України«Про політичніпартії вУкраїні» наданняматеріальної тафінансової підтримкиполітичним партіямздійснюється уформі: 1) внесків на підтримку партій; 2) державного фінансування статутної діяльності політичних партій у порядку, встановленому цим та іншими законами України.

Відповідно до ч.4 ст.14 вказаного Закону внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Згідно з пп.14.1.257. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України безповоротна фінансова допомога - це: сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів; сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості; сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності; основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних).

Отже, безповоротна фінансова допомога, яка здійснена ТОВ «Автоград-2007» на користь Черкаської міської організації Партії, є внеском на підтримку політичної партії в розумінні Закону.

Стосовно посилань ОСОБА_1 на відсутність доказів безпосереднього факту вчинення ним операцій з перерахунку певних грошових внесків на підтримку певної політичної партії, суд зазначає таке.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на дату надання внеску (29.01.2021), директором ТОВ «Автоград-2007» є ОСОБА_1 , який також є співзасновником ТОВ «Автоград-2007».

Згідно з ч.ч.1-5, 7 ст.39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» виконавчий орган товариства здійснює управління поточною діяльністю товариства. До компетенції виконавчого органу товариства належить вирішення всіх питань, пов`язаних з управлінням поточною діяльністю товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників та наглядової ради товариства (у разі утворення). Виконавчий орган товариства підзвітний загальним зборам учасників і наглядовій раді товариства (у разі утворення) та організовує виконання їхніх рішень.

Виконавчий орган товариства є одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є "директор", якщо статутом не передбачена інша назва. Статутом може бути встановлено, що виконавчий орган товариства є колегіальним, та визначено його кількісний склад. Назвою колегіального виконавчого органу є "дирекція", а його голови - "генеральний директор", якщо статутом не передбачені інші назви. Для прийняття рішень з питань, які віднесені по компетенції виконавчого органу, але виходять за межі звичайної щоденної діяльності товариства, голова колегіального виконавчого органу зобов`язаний скликати засідання виконавчого органу.

Статутом товариства можуть встановлюватися обмеження щодо суми, типу, предмета правочинів, для прийняття рішення щодо яких голова колегіального виконавчого органу має скликати засідання виконавчого органу товариства. Порушення вимог цієї частини головою виконавчого органу є підставою для розірвання з ним цивільно-правового або трудового договору (контракту).

Відповідно до пп.7.21, 7.22 Статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Автоград-2007», затвердженого протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Автоград-2007» від 23.11.2017 №147/2017, Директор без доручення діє від імені Товариства. Функції та повноваження Директора є, зокрема: представляє інтереси Товариства в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами; розпоряджається майном та коштами Товариства в порядку і в межах, встановлених зборами учасників, цим статутом і чинним законодавством; укладає договори і здійснює інші угоди, видає доручення; відкриває в банках рахунки; організовує бухгалтерський облік і звітність.

Отже, ОСОБА_1 відповідно до Статуту та статті 65 Господарського кодексу України є посадовою особою підприємства (ТОВ «Автоград-2007»), і є суб`єктом правопорушення, передбаченого ст.212-15 КУпАП.

Водночас, відповідно до ч.4 ст.38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Відповідно до п.7 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, якщо на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчилися строки, передбачені статтею 38 цього Кодексу.

З моменту виявлення правопорушення (за ст.212-15 КУпАП) до дня розгляду справи суддею минуло більше шести місяців.

Європейський суд з прав людини у рішення у справі «Олександр Волков проти України», заява №21722/11, п. 137, від 09 січня 2013 року, зазначає, що строки давності слугують кільком важливим цілям, а саме: забезпеченню юридичної визначеності та остаточності, захисту потенційних відповідачів від не заявлених вчасно вимог, яким може бути важко протистояти, та запобігти будь-якій несправедливості, яка могла б виникнути, якби від судів вимагалося виносити рішення щодо подій, що мали місце у віддаленому минулому, на підставі доказів, які через сплив часу стали ненадійними та неповними (див. рішення від 22 жовтня 1996 року у справі «Стаббінгз та інші проти Сполученого Королівства» (Stubbings and Others v. the United Kingdom), п.51, Reports 1996-IV). Строки давності є загальною рисою національних правових систем договірних держав щодо кримінальних, дисциплінарних та інших порушень.

Враховуючи викладене, оскільки на момент розгляду судом справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ст.212-15 КУпАП, сплинув строк накладення адміністративного стягнення, провадження по справі підлягає закриттю.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 38, 212-15, 247, 283-285 КУпАП, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст.212-15 КУпАП закрити у зв`язку із закінченням на день розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Соснівський районний суд м.Черкаси протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя О.Ю. Гоменюк

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення22.06.2022
Оприлюднено03.07.2022
Номер документу104926489
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації

Судовий реєстр по справі —712/239/22

Постанова від 22.06.2022

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Гоменюк О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні