Провадження № 3/760/4451/22
Справа № 760/6225/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 червня 2022 року м. Київ
Солом`янський районний суд міста Києва в складі:
головуючого - судді Зуєвич Л.Л.,
за участі: секретаря судового засідання - Кушніра Р.С.,
представника Київської митниці Державної митної служби України -
Келеберденко В.В. (довіреність від 21.07.2021),
розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби (далі - Київська митниця) про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_1 / ОСОБА_1 / (директор компанії «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING»; Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET) , за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 483 Митного кодексу України (далі - МК України),
в с т а н о в и в:
Обставини, викладені у протоколі митного органу
01.06.2022 до Солом`янського районного суду міста Києва надійшов протокол про порушення митних правил № 0079/10000/22 від 06.01.2022 (а.с. 1-5) за змістом якого вбачається наступне:
«29.12.2021 через митний кордон України, пункт пропуску "Одеський морський торговельний порт", відділ митного оформлення № 3 митного поста "Одеса-порт", в вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_1 , з Лівану на митну територію України ввезено товари «плоди авокадо свіжі» вагою брутто 21 230 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 29.12.2021 № UA100200/2022/742569 на підставі товаросупровідних документів: коносамент від 17.12.2021 № BRT0237351B, інвойс від 14.12.2021 № 365, сертифікат про походження товару від 20.12.2021 № 3885, зовнішньоекономічний договір від 23.11.2021 № KL231121AZH.
Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING» (Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET), одержувачем - ТОВ "ФРУЛЕНД УКРАЇНА" 08140, Україна, Київська обл., Києво-Святошинський район, с.Білогородка, вул. Київська 94, ЄДРПОУ 41357620).
04.01.2022, після прибуття у зону діяльності Київської митниці (ТОВ ХФК «Біокон», Київська обл., Бориспільський р-н, с. Велика Олександрівка, вул. Бориспільська, 9), з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів, на підставі договору про надання послуг митного брокера від 04.10.2019 № 4, декларантом ТОВ «Афокрівест Брок» (ЄДРПОУ 43237472) ОСОБА_3 , до відділу митного оформлення № 3 митного поста «Ліски» подано електронну митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» №UA100200/2022/125089, в якій товар № 1 заявлений як: «плоди авокадо свіжі» призначені для громадського харчування не в первинній упаковці: авокадо свіже - брутто - 21230 кг, нетто 19400 кг, 2717ящиків, торговельна марка - немає даних, виробник AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING, країна виробництва LB.
Разом із вказаною митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт від 23.11.2021 № KL231121AZH, укладений між компанією «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING» (Ліван) в особі директора ОСОБА_1 та ТОВ "ФРУЛЕНД УКРАЇНА" (Україна); фітосанітарний сертифікат від 15.12.2021 № 274604; сертифікат про походження товару від 20.12.2021 № 3885, інвойс від 14.12.2021 № 365, зовнішньоекономічний договір від 23.11.2021 № KL231121AZH, коносамент від 17.12.2021 № BRT0237351B, CMR від 03.01.2022 № 711918; інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, зазначені в гр. 44 ЕМД.
05.01.2022, посадовими особами митниці, з урахуванням ст. 338 МКУ, проведено митний огляд зазначених товарів, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 05.01.2022 №UA100200/2022/125089.
За результатами митного огляду, виявлено у вантажному відсіку контейнера незадекларований товар у МД від 05.01.2022 № UA100200/2022/125089 та товаросупровідних документах, а саме: 7 пластмасових каністр з невідомою рідиною, що являє собою густу речовину жовтого кольору. Вага брутто каністр з речовиною складає 116,2 кг.
У поясненнях, наданих директором ТОВ «Фруленд Україна» ОСОБА_4 , що находження вказаних каністр з речовиною йому невідомо.
Також з пояснення декларанта ТОВ «Афокрівест Брок» (ЄДРПОУ 43237472) ОСОБА_3 , зазначено, що відомості до ЕМД від 05.01.2022 № UA100200/2022/125089 вносились відповідно до наданих документів, які надійшли електронною поштою від ТОВ «Фруленд Україна». Стосовно невідповідностей, виявлених під час митного огляду, пояснити не може.
Пунктом 1 частини четвертої ст. 335 МКУ встановлено, що для ввезення товарів на митну територію України надаються такі документи та/або відомості, у числі засобами інформаційних технологій: а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація); б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України;…».
Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів».
При цьому, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови: «Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».
Таким чином, 7 пластмасових каністр з невідомою рідиною, що являє собою густу речовину жовтого кольору, вагою брутто складає 116,2 кг., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо їх кількості.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Згідно з контрактом, поданим до митного оформлення за ЕМД від 05.01.2022 UA100200/2022/125089 керівником компанії «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING» (Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET) (Ліван) є ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ).
Отже, в діях ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) - директора компанії «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING» (Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET) (Ліван) наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України».
Як вбачається з висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 17.05.2022 № 142000-3301-0043 (а.с. 37-45) виявлена речовина в каністрах є оливковою (маслиновою) олією.
Предмети правопорушення - каністри з оливковою (маслиновою) олією в кількості 7 шт, загальною вагою 116,2 кг, загальною вартістю 24 675,65 грн вилучені і зберігаються на складі Київської митниці за адресою: м.Київ, бул. Вацлава Гавела, 8-Аг (а.с. 46).
Щодо явки учасників провадження в судове засідання та наданих у засіданні пояснень
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил - громадянин ОСОБА_1 , у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся.
Також, про дату час та місце судового розгляду суд повідомляв через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України.
Будь-яких заяв та клопотань від особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, не надійшло. Про причини неявки суд не повідомлено.
Згідно ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Приписами ст. 525 МК України встановлено, що справа про порушення митних правил розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання посадовою особою митного органу або судом (суддею) матеріалів, необхідних для вирішення справи.
Тобто, законодавством встановлено строки здійснення провадження у справах про притягнення до відповідальності з метою забезпечення учасникам процесу визначеності у часі, протягом якого суд розгляне справу. Водночас протягом такого строку особу наділено процесуальними правами та обов`язками, що дає їй можливість, в тому числі з використанням адміністративного ресурсу (повноважень суду щодо витребування доказів, допиту свідків тощо), представити суду доводи на захист своєї правової позиції. Добросовісна участь особи у процесі вирішення її справи полягає в активній участі у розгляді її справи і недопущенні зловживань наданими їй правами.
Дотримання балансу між інтересами всіх сторін при розгляді справи покладено на суд, який, вирішуючи питання про права та обов`язки сторін, також зобов`язаний дотримуватися встановлених законодавством правил та строків розгляду справи.
За наведених обставин, з метою дотримання розумних строків розгляду справи та враховуючи, що особа, яка притягається до відповідальності, про час та місце розгляду справи повідомлялась, що підтверджується матеріалами справи, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за участі представника Київської митниці, який проти такого розгляду у судовому засіданні 24.06.2022 не заперечував.
Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської митниці щодо притягнення громадянина ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 483 МК України, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення ним митних правил.
Мотиви суду
Розглянувши матеріали, надані Київською митницею, та заслухавши пояснення її представника, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтею 458 МК України визначено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність. Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.
Згідно з ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) адміністративним правопорушення визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
За приписами ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно з приписами ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Статтею 489 МК України передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Згідно ст. 508 МК України, у справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи.
До процесуальних дій належать, зокрема, складення протоколу про порушення митних правил; опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, та документів на них; митне обстеження; пред`явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; експертиза; взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).
Орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, відповідно до вимог ст. ст. 252, 280 КУпАП.
За змістом ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 318 МК України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
У відповідності до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 8 ст. 264 МК України передбачено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно ч. 2 ст. 459 та п. 7, п. 43 ст. 4 МК України суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Матеріалами справи підтверджено, що 29.12.2021 через митний кордон України, пункт пропуску "Одеський морський торговельний порт", відділ митного оформлення № 3 митного поста "Одеса-порт", в вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_1 , з Лівану на митну територію України ввезено товари «плоди авокадо свіжі» вагою брутто 21230 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 29.12.2021 № UA100200/2022/742569 на підставі товаросупровідних документів: коносамент від 17.12.2021 № BRT0237351B, інвойс від 14.12.2021 № 365, сертифікат про походження товару від 20.12.2021 № 3885, зовнішньоекономічний договір від 23.11.2021 № KL231121AZH.
Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING» (Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET), одержувачем - ТОВ "ФРУЛЕНД УКРАЇНА" 08140, Україна, Київська обл., Києво-Святошинський район, с.Білогородка, вул. Київська 94, ЄДРПОУ 41357620).
04.01.2022, після прибуття у зону діяльності Київської митниці (ТОВ ХФК «Біокон», Київська обл., Бориспільський р-н, с. Велика Олександрівка, вул. Бориспільська, 9), з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг вказаних товарів, на підставі договору про надання послуг митного брокера від 04.10.2019 № 4, декларантом ТОВ «Афокрівест Брок» (ЄДРПОУ 43237472) ОСОБА_3 , до відділу митного оформлення № 3 митного поста «Ліски» подано електронну митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» №UA100200/2022/125089, в якій товар № 1 заявлений як: «плоди авокадо свіжі» призначені для громадського харчування не в первинній упаковці: авокадо свіже - брутто - 21230 кг, нетто 19400 кг, 2717ящиків, торговельна марка - немає даних, виробник AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING, країна виробництва LB.
Разом із вказаною митною декларацією та товаросупровідними документами до митниці були надані наступні документи: контракт від 23.11.2021 № KL231121AZH, укладений між компанією «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING» (Ліван) в особі директора ОСОБА_1 та ТОВ "ФРУЛЕНД УКРАЇНА" (Україна); фітосанітарний сертифікат від 15.12.2021 № 274604; сертифікат про походження товару від 20.12.2021 № 3885, інвойс від 14.12.2021 № 365, зовнішньоекономічний договір від 23.11.2021 № KL231121AZH, коносамент від 17.12.2021 № BRT0237351B, CMR від 03.01.2022 № 711918; інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, зазначені в гр. 44 ЕМД.
05.01.2022, посадовими особами митниці, з урахуванням ст. 338 МКУ, проведено митний огляд зазначених товарів, за результатами якого складено Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 05.01.2022 №UA100200/2022/125089.
За результатами митного огляду, виявлено у вантажному відсіку контейнера незадекларований товар у МД від 05.01.2022 № UA100200/2022/125089 та товаросупровідних документах, а саме: 7 пластмасових каністр з невідомою рідиною, що являє собою густу речовину жовтого кольору. Вага брутто каністр з речовиною складає 116,2 кг.
Як вбачається з висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 17.05.2022 № 142000-3301-0043 (а.с. 37-45) виявлена речовина в каністрах є оливковою (маслиновою) олією.
Згідно з контрактом, поданим до митного оформлення за ЕМД від 05.01.2022 UA100200/2022/125089 керівником компанії «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING» (Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET) (Ліван) є ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ).
Таким чином, вбачається, що товари - 7 пластмасових каністр з оливковою (маслиновою) олією, вагою брутто 116,2 кг було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Доводів та доказів на спростування зазначеного особою, про притягнення якої до адміністративної відповідальності ставиться питання, суду не надано.
Частиною 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Санкція ч. 1 ст. 483 МК України, передбачає адміністративне стягнення у вигляді накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що ви користувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1 ст. 466 МК України, адміністративні стягнення за порушення митних правил не може бути застосовано інакше, як на підставі та в порядку, що встановлені цим Кодексом та іншими законами України.
Стягнення за вчинене адміністративне правопорушення має накладатися тільки в межах санкції статті МК України, застосування іншого, більш м`якого виду стягнення чинним законодавством про адміністративну відповідальність не передбачено.
Щодо вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, суд зазначає наступне.
Згідно з ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 53 МК України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.
Частиною 4 ст. 368 МК України передбачено, що у разі наявності доказів недостовірності заявленої фактурної вартості товарів митні органи визначають їх вартість самостійно, на підставі ціни на ідентичні або подібні (аналогічні) товари відповідно до вимог цього Кодексу.
Статтею 515 МК України передбачено, що експертиза призначається, якщо для з`ясування питань, що виникають у справі про порушення митних правил, виникла потреба у спеціальних знаннях з окремих галузей науки, техніки, мистецтва, релігії тощо. Зазначена експертиза не є судовою експертизою.
Експертиза проводиться експертами спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, його відокремлених підрозділів та інших установ або окремими спеціалістами, які призначаються посадовою особою митного органу, у провадженні якої знаходиться справа про порушення митних правил. Особа, щодо якої порушено зазначену справу, має право на проведення за її рахунок незалежної експертизи.
Відповідно до висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 17.05.2022 № 142000-3301-0043 за результатами досліджень 7 проб товару встановлено наступне.
Досліджені проби являють собою являють собою напівпрозорі маслянисті рідини жовтого з зеленуватим відтінком кольору із запахом та смаком, характерним для оливкової олії без стороннього запаху та присмаку.
За визначеними показниками всі проби є оливковою (маслиновою) олією, яка складається з суміші рафінованої оливкової олії та оливкової олії першого віджиму.
Вартість 1 літра наданої на дослідження оливкової (маслинової) олії, зазначеної у постанові про призначення експертизи від 25.01.2022 у справі про порушення митних правил № 0079/10000/22, станом на дату оцінки, становить 197,52 грн.
Таким чином, встановлено, що загальна вартість товарів - безпосередніх предметів правопорушення (116,2 кг / 124,94л оливкової олії в 7 каністрах) становить 24 675,65 грн (а.с. 46).
Разом з тим, матеріали не містять будь-яких документів, які б оспорювали чи заперечували вказану вартість товару. Контраргументів з приводу вартості товару задля проведення незалежної експертизи не заявлялось.
Відповідно до митного законодавства України, товари та інші предмети, які заборонені до переміщення (пересилання) через митний кордон згідно із законодавством або є предметами контрабанди чи порушення митних правил, вилучаються підрозділом митного органу в установленому порядку.
На підставі зазначеного, дослідивши матеріали справи, суд приходить висновку щодо наявності підстав для визнання громадянина громадянина ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Правопорушення повністю підтверджується дослідженими у судовому засідання доказами, зокрема, даними протоколу про порушення митних правил № 0079/10000/22 від 06.01.2022, актом про взяття проб (зразків) товарів від 06.12.2021, постановою про взяття проб і зразків від 25.01.2022, висновком СЛЕД від 17.05.2022, іншими матеріалами справи в їх сукупності.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ «Про судовий збір» з громадянина ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 496,20 грн.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 458, 459, 483, 526-529 Митного кодексу України, ст.ст. 40-1, 283, 284, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд
П О С Т А Н О В И В :
Визнати винним громадянина ОСОБА_1 / ОСОБА_1 / (директор компанії «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING»; Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET), у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Накласти на громадянина ОСОБА_1 / ОСОБА_1 / (директор компанії «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING»; Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET) адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у розмірі ста відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, що становить 24 675,65 грн (дванадцять чотири тисячі шістсот сімдесят п`ять гривень шістдесят п`ять копійок), який необхідно сплатити за наступними реквізитами:
Отримувач: ГУК у м.Києві/ Солом`янський район/21081100, код ЄДРПОУ: 37993783; МФО: 899998, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), р/р № UA568999980313040106005026010, призначення платежу: номер справи про ПМП №___, П.І.Б. (порушника).
Конфіскувати на користь держави безпосередні предмети порушення митних правил, а саме:
- каністри є оливковою (маслиновою) олією в кількості 7 шт, вагою 116,2 кг, загальною вартістю 24 675,65 грн.
Стягнути з громадянина України ОСОБА_1 / ОСОБА_1 / (директор компанії «AL AZHAR CO. FOR GENERAL TRADING»; Lebabnon, AL SARAFAND ROAD SAIDA TYRE MAIN STREET) на користь держави судовий збір у розмірі 496,20 грн (чотириста дев`яносто шість гривень двадцять копійок) на наступні реквізити:
отримувач коштів: рахунок UA908999980313111256000026001, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, код класифікації доходів бюджету: 22030106, отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106.
Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя Л. Л. Зуєвич
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2022 |
Оприлюднено | 15.08.2022 |
Номер документу | 104939843 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Зуєвич Л. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні