Cправа № 127/12940/22
Провадження № 1-кс/127/5412/22
У Х В А Л А
Іменем України
23 червня 2022 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницького області в складі
слідчого судді ОСОБА_1 ,
секретар судового засідання: ОСОБА_2 ,
за участю:
слідчого: ОСОБА_3
розглянувши в судовому засіданні клопотання слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, майор Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, майор Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про проведення обшуку, в якому просив надати дозвіл на проведення обшуку у адміністративній будівлі Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, в кабінетах управління супроводження судових справ, канцелярії Головного управління ДПС у Вінницькій області з метою відшукання та вилучення оригіналів документів, що стосуються обліку діяльності, судових спорів, винесених судових рішень за результатами судових спорів між ТОВ «Кедр-КВ» та податковими органами за 2014 - 2020 роки, сформованої юридичним управлінням особової справи в оригіналі по ТОВ «Кедр-КВ» (в якій міститься інформація в оригіналах та резолюціями керівництва податкової служби по судовим спорам, апеляційні, касаційні скарги, відзиви на позова тощо), відповідальних згідно положень та функціональних обов`язків працівників податкової служби за несвоєчасне повернення пені ТОВ «Кедр-КВ», вилучення (копіювання) копії електронної бази «АІС суди» ( в яку вносяться всі судові рішення, та процесуальні документи), журналів вхідної кореспонденції за 2014 - 2020 роки роки, накази та положення про розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області за 2014-2020 роки, накази про тимчасовий розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області та підпорядкованих ОДПІ, Положенням про Головне Управління ДФС у Вінницькій області за 2014 - 2020 роки, функціональних обов`язків, положень, інструкцій, розподілу обов`язків між керівниками та заступниками по координації роботи структурних підрозділів за 2014 - 2020 роки керівників, заступників та керівників відділу, управлінь Вінницької ОДПІ, наказів, інструкцій відповідальних осіб за відшкодування ПДВ (пені), відомостей з ЄДР щодо юридичної особи ТОВ «Кедр-КВ», відомості Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, ТОВ «Кедр-КВ», висновків про суми відшкодування податку на додану вартість які направлялись до органу державного казначейства та узагальнена інформація про обсяги сум бюджетного відшкодування ПДВ ТОВ«Кедр-КВ», оригіналу довідки від 28.04.2014 №11011501/34272710 позапланової виїзної перевірка з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок ТОВ «Кедр-КВ» у банку, зокрема за жовтень 2012 року, оригінал акту від 05.06.2014 №1489/1501/7427271 документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за березень, квітень 2014 року, оригінал акту від 25.12.2014 №363/1502/34272710, в якому зафіксовано, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2014 року від`ємного значення ПДВ у сумі 238 683 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 117 909 грн., оригінал акту від 06.02.2015 №250/1502/34272710 документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за листопад, грудень 2014 року, всієї вхідної кореспонденції (ухвал суду, повісток, повідомлень суду) за судовими справами Вінницького окружного адміністративного суду, Вінницького апеляційного адміністративного суду, Верховного суду України № 802/693/15-а, № 802/1368/15-а, № 802/3978/15-а, № 802/781/16-а.
Клопотання мотивовано тим, що четвертим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62022240040000008 від 17.01.2022 за фактом зловживання владою або службовим становищем співробітниками ГУ ДФС у Вінницькій області, що призвело до стягнення з державного бюджету України пені за несвоєчасне бюджетне відшкодування ПДВ на користь ТОВ «Кедр-КВ» у сумі 341 779, 73 грн., що спричинило тяжкі наслідки за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «Кедр-КВ» зареєстроване рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 28.03.2006 року, код ЄДРПОУ 34272710, знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Гонти, 96. Вказане товариство взято на податковий облік у ДПІ у м. Вінниці від 28.03.2006 року за №117410200000. Відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 03.04.2006 року № 1862474, виданого ДПІ у м. Вінниці, індивідуальний податковий номер 342727102289, товариство зареєстроване платником ПДВ з 03.04.2006 року.
12.03.2014 ТОВ «Кедр-КВ» до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано уточнюючий розрахунок з ПДВ за жовтень 2012 року та визначено бюджетне відшкодування з ПДВ у сумі 174 914 грн.
З 08.04.2014 по 22.04.2014 Вінницькою ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області проведена документальна позапланова виїзна перевірка з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок ТОВ «Кедр-КВ» у банку, зокрема за жовтень 2012 року, про що складена довідка від 28.04.2014 №11011501/34272710, в якій встановлено, що при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в уточнюючому розрахунку суми 174 914 грн. бюджетного відшкодування з ПДВ за жовтень 2012 порушень не встановлено.
16.04.2014 ТОВ «Кедр-КВ» до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано декларацію з ПДВ за квітень 2014 року, в якій визначено від`ємне значення з ПДВ у сумі 23 393 грн. та бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 138 929 грн.
З 23.05.2014 по 29.05.2014 Вінницькою ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області проведена документальна позапланова виїзна перевірка правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за березень, квітень 2014 року. За результатами перевірки складено акт від 05.06.2014 р. №1489/1501/74272710, в якому зафіксовано, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» у декларації за квітень 2014 року від`ємного значення ПДВ у сумі 23 393 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 138 929 грн.
19.11.2014 ТОВ «Кедр-КВ» до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано податкову декларацію з ПДВ за жовтень 2014 р., в якій визначено суму бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 117 909 грн., яку сформовано з урахуванням залишку від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, нарахованої за попередні звітні (податкові) періоди, а саме жовтень 2014 року та від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, яке складає 238 683 грн.
У період з 22.12.2014 по 26.12.2014 Вінницькою ОДПІ проведена документальна позапланова виїзна перевірка правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за вересень, жовтень 2014 року. За результатами перевірки складено акт від 25.12.2014р. №363/1502/34272710, в якому зафіксовано, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2014 року від`ємного значення ПДВ у сумі 238 683 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 117 909 грн.
18.12.2014 ТОВ «Кедр-КВ» до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано декларацію з ПДВ за листопад 2014 року, в якій визначено від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, яке складає 124 944 грн. та сума бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку, яку сформовано з урахуванням залишку від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, нарахованої за попередні звітні (податкові) періоди, а саме листопад 2014 року, яка складає 238 683 грн.
За результатами документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за листопад, грудень 2014 року складено акт від 06.02.2015р. №250/1502/34272710. У висновках вказаного акту зазначено, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в податковій декларації з ПДВ за листопад 2014 року від`ємного значення з ПДВ у сумі 124 944 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 238 683 грн.
В силу положень п. 200.15 ст. 200 ПК України Вінницька ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області у п`ятиденний строк після закінчення перевірки, була зобов`язана подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів - Головному управлінню ДКС України у Вінницькій області, висновок із зазначенням сум податку, що підлягають відшкодуванню товариству з бюджету, однак, цього не зробила, що в свою чергу призвело до недоотримання позивачем бюджетного відшкодування.
Однак, ТОВ «Кедр-КВ» не отримало належного йому бюджетного відшкодування ПДВ за жовтень 2012 року в сумі 174 914 грн., за квітень 2014 року в сумі 138 929 грн., за жовтень 2014 року в сумі 117 909 грн. та за листопад 2014 року в сумі 238 683 грн.
З викладеного слідує, що Вінницька ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області не виконала вимоги законодавства та не подала у п`ятиденний строк після закінчення перевірки ТОВ «Кедр-КВ», до Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області висновок із зазначенням сум ПДВ, що підлягають відшкодуванню товариству з бюджету.
Відповідно до постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 05.05.2015 у справі № 802/693/15-а визнано протиправною бездіяльність Вінницької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області щодо не надання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Вінницькій області висновку про відшкодування з бюджету податку на додану вартість: за жовтень 2012 року в сумі 174 914 грн., за листопад 2014 року в сумі 238 683 грн., за грудень 2014 року в сумі 124 944 грн. та відповідно стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ «Кедр-КВ» вказані суми (залишено без змін рішенням Вінницького апеляційного адміністративного суду від 24.06.2015 та рішенням Верховного суду України від 02.04.2019).
Також, постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 17.08.2015 у справі № 802/1368/15-а. визнано протиправною бездіяльність Вінницької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області щодо ненадання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Вінницькій області висновку про відшкодування з бюджету податку на додану вартість за квітень 2014 року в сумі 138 929 грн. та відповідно стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ «Кедр-КВ» вказану заборгованість з ПДВ (залишено без змін рішенням Вінницького апеляційного адміністративного суду від 07.10.2015, рішенням Верховного суду України від 17.12.2015 касаційну скаргу Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області повернуто скаржнику).
Згідно з п. 200.7 ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Відповідно до п. 200.10, п. 200.12 ст. 200 ПК України протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. Контролюючий орган зобов`язаний у п`ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Згідно з п. 200.13 ст. 200 ПК України на підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п`яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.
За аналізу даних норм слідує, що процес підтвердження заявлених сум бюджетного відшкодування закінчується висновком контролюючого органу, на підставі якого орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснює перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.
Згідно з п. 200.17 ст. 200 ПК України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи бюджету, до якого сплачується податок.
Службовими особами Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області у порушення зазначених вище приписів законодавства своєчасно не було надано органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, а саме протягом п`яти робочих днів після закінчення перевірки, висновку із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету, у зв`язку із чим, сума бюджетного відшкодування податку на додану вартість була перерахована органом Державного казначейства України на розрахунковий рахунок ТОВ «Кедр-КВ» з порушенням строків, визначених законодавством (п`ять операційних днів після отримання висновку контролюючого органу).
Відповідно до п. 200.23 ст. 200 ПК України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Розрахунок проводиться за формулою: кількість днів прострочення х (облікову ставку НБУ х 120%:365) х суму, що підлягала бюджетному відшкодуванню = сума пені.
Сума пені за прострочення бюджетного відшкодування:
-у сумі 174 914 грн. 00 коп. складає 58 336 грн. 92 коп.;
-у сумі 138 929 грн. 00 коп. складає 44 816 грн. 59 коп.;
-у сумі 117 909 грн. 00 коп. складає 13 331 грн. 15 коп.;
-у сумі 238 683 грн. 00 коп. складає 51 834 грн. 09 коп., на загальну суму 168 318 грн.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18.02.2016 р. у справі № 802/3978/15-а за позовом ТОВ «Кедр-КВ» з Державного бюджету України стягнуто на користь вказаного товариства пеню, нараховану на суму бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ, в сумі 168 318 грн. (залишено без змін рішенням Вінницького апеляційного адміністративного суду від 13.06.2016 та рішенням Верховного суду України від 15.05.2019).
Крім того, ТОВ «Кедр-КВ» 19.02.2015 подало до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області податкову декларацію з ПДВ, якою визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за січень 2015 року у розмірі 154 930 грн.
18.06.2015 ТОВ «Кедр-КВ» подало до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області податкову декларацію з ПДВ якою визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за травень 2015 року у розмірі 486 943 грн.
17.07.2015 ТОВ «Кедр-КВ» подало до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області податкову декларацію з ПДВ якою визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за червень 2015 року у розмірі 419 751 грн.
19.08.2015 року ТОВ «Кедр-КВ» подало до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області податкову декларацію з ПДВ якою визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за рахунок платника у банку за липень 2015 року у розмірі 507 397 грн.
Разом з тим в порушення п. 200. 23 ст. 200 Податкового кодексу України Вінницькою ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області не відшкодовано суму ПДВ у строки встановлені податковим законодавством, що призвело до нарахування пені на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Сума пені за прострочення бюджетного відшкодування:
-за грудень 2014 року - 30 265, 89 грн.;
-за січень 2015 року - 28 788, 96 грн.;
-за травень 2015 року - 53 982, 63 грн.;
-за червень 2015 року - 33 699, 67 грн.;
-за липень 2015 року - 26 723, 83 грн., на загальну суму 173 460, 98 грн.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 27.07.2016 р. у справі № 802/781/16-а за позовом ТОВ «Кедр-КВ» визнано протиправною бездіяльність Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області щодо неподання в строки визначені ст. 200 Податкового Кодексу України ГУ Державної казначейської служби України у Вінницькій області висновку про відшкодування з бюджету ПДВ: за січень 2015 року в сумі 154 930 грн., за травень 2015 року в сумі 486 943 грн., за червень 2015 року в сумі 419 751 грн., за липень 2015 року в сумі 507 397 грн. та стягнуто з Державного бюджету України стягнуто на користь вказаного товариства пеню, нараховану на заборгованість бюджетного відшкодування з ПДВ: за грудень 2014 року в сумі 30 265, 89 грн., за січень 2015 року в сумі 28 788, 96 грн., за травень 2015 року в сумі 53 982, 63 грн., за червень 2015 року в сумі 33 699, 67 грн., за липень 2015 року в сумі 26 723, 83 грн. (залишено без змін рішенням Вінницького апеляційного адміністративного суду від 22.09.2016 та рішенням Верховного суду України від 01.12.2020).
Внаслідок протиправних дій службових осіб ГУ ДФС у Вінницькій області з Державного бюджету України стягнуто на користь ТОВ «Кедр-КВ» пеню, нараховану на суму бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ, на загальну суму 341 779, 73 грн., що спричинило тяжкі наслідки.
22.04.2022 в порядку ст. 93 КПК України до ГУ ДПС у Вінницькій області за № 1896/14-01-04-22 скеровано запит щодо надання інформації та належним чином завіреної документації. Також, у вказаному запиті поставлено вимогу щодо повідомлення причини не подання у п`ятиденний термін висновку до казначейського органу. Вказаний запит податковим органом проігноровано та органу досудового розслідування будь-якої інформації з даного приводу не надано. Причини не подання висновку до казначейського органу не повідомлено.
Під час досудового розслідування виникла необхідність у встановлені осіб які не подавали та не підписували вчасно відповідні документи що в подальшому призвело до нарахування та сплати грошових коштів в сумі 341 779, 73 грн. з державного бюджету у вигляді пені.
Крім цього у слідства виникла необхідність у дослідженні всіх оригіналів документів, що стосуються обліку діяльності, судових спорів, винесених судових рішень за результатами судових спорів між ТОВ «Кедр-КВ» та податковими органами за 2014 - 2020 роки, сформованої юридичним управлінням особової справи в оригіналі по ТОВ «Кедр-КВ» (в якій міститься інформація в оригіналах та резолюціями керівництва податкової служби по судовим спорам, апеляційні, касаційні скарги, відзиви на позова тощо), відповідальних згідно положень та функціональних обов`язків працівників податкової служби за несвоєчасне повернення пені ТОВ «Кедр-КВ», вилучення (копіювання) копії електронної бази «АІС суди» ( в яку вносяться всі судові рішення, та процесуальні документи), журналів вхідної кореспонденції за 2014 - 2020 роки, накази та положення про розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області за 2014-2020 роки, накази про тимчасовий розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області та підпорядкованих ОДПІ, Положенням про Головне Управління ДФС у Вінницькій області за 2014 - 2020 роки, функціональних обов`язків, положень, інструкцій, розподілу обов`язків між керівниками та заступниками по координації роботи структурних підрозділів за 2014 - 2020 роки керівників, заступників та керівників відділу, управлінь Вінницької ОДПІ, наказів, інструкцій відповідальних осіб за відшкодування ПДВ (пені), відомостей з ЄДР щодо юридичної особи ТОВ «Кедр-КВ», відомості Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, ТОВ «Кедр-КВ», висновків про суми відшкодування податку на додану вартість які направлялись до органу державного казначейства та узагальнена інформація про обсяги сум бюджетного відшкодування ПДВ ТОВ«Кедр-КВ», оригіналу довідки від 28.04.2014 №11011501/34272710 позапланової виїзної перевірка з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок ТОВ «Кедр-КВ» у банку, зокрема за жовтень 2012 року, оригінал акту від 05.06.2014 №1489/1501/7427271 документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за березень, квітень 2014 року, оригінал акту від 25.12.2014 №363/1502/34272710, в якому зафіксовано, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2014 року від`ємного значення ПДВ у сумі 238 683 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 117 909 грн., оригінал акту від 06.02.2015 №250/1502/34272710 документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за листопад, грудень 2014 року, всієї вхідної кореспонденції (ухвал суду, повісток, повідомлень суду) за судовими справами Вінницького окружного адміністративного суду, Вінницького апеляційного адміністративного суду, Верховного суду України № 802/693/15-а, № 802/1368/15-а, № 802/3978/15-а, № 802/781/16-а.
На даний час зазначені вище документи перебувають у володінні Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7.
Згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно - Головне управління ДПС у Вінницькій області (ЄДРПОУ ВП 44069150) право власності на будівлю за адресою: м. Вінниця, Хмельницьке шосе, будинок 7, не зареєстровано.
Дані документи є джерелом перевірки законності прийнятих рішень, виявлення конкретних осіб, які вчинили вказаний злочин та встановлення фактичних даних, які можуть бути використані в якості доказів по кримінальному провадженню, а також необхідні для встановлення обставин, що підлягають доказуванню, і в даному випадку не можливо іншим способом довести обставини, інакше як за допомогою використання інформації, яку передбачається отримати із вказаних документів під час проведення обшуку. Вказані документи дають можливість у повній мірі встановити відповідні фактичні дані, та будуть використані в якості доказів.
Таким чином, без отримання зазначених документів неможливо всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Враховуючи складність провадження доступ до майна, яке може бути вилучено під час обшуку неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку, оскільки існує реальна загроза його пошкодження або знищення, з метою приховування слідів кримінального правопорушення та уникнення винними особами від кримінальної відповідальності.
Таким чином, виникла необхідність у проведенні обушку у адміністративній будівлі Головного управління ДПС у Вінницькій області (ЄДРПОУ ВП 44069150) за адресою: м. Вінниця, Хмельницьке шосе, будинок 7, де будуть вилученні документи, електрона документація, які мають важливе значення для встановлення всіх обставин вчинення даного тяжкого кримінального правопорушення, його правильної кваліфікації, кола підозрюваних осіб, а також будуть використані в якості доказів у кримінальному провадженні.
В судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 клопотання підтримав, за викладених в ньому обставин, та просив його задовольнити.
Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи вищенаведене, судовий розгляд здійснювався за фіксації процесу технічними засобами.
Слідчий суддя, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення слідчого, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання, з огляду та таке.
Відповідно до частини першої статті 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
В той же час, згідно з частиною першою статті 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. (ч. 2 ст. 234 КПК).
З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що четвертим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62022240040000008 від 17.01.2022 за фактом зловживання владою або службовим становищем співробітниками ГУ ДФС у Вінницькій області, що призвело до стягнення з державного бюджету України пені за несвоєчасне бюджетне відшкодування ПДВ на користь ТОВ «Кедр-КВ» у сумі 341 779, 73 грн., що спричинило тяжкі наслідки за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №62022240040000008 від 17.01.2022 слідує, що службові особи Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області зловживаючи службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди допустили стягнення з Державного бюджету України пені за несвоєчасне бюджетне відшкодування ПДВ на користь ТОВ «Кедр-КВ» у сумі 341779,73 грн.
Обґрунтовуючи клопотання слідчим зазначається, що досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «Кедр-КВ» зареєстроване рішенням Виконавчого комітету Вінницької міської ради від 28.03.2006 року, код ЄДРПОУ 34272710, знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Гонти, 96. Вказане товариство взято на податковий облік у ДПІ у м. Вінниці від 28.03.2006 року за №117410200000. Відповідно до Свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 03.04.2006 року № 1862474, виданого ДПІ у м. Вінниці, індивідуальний податковий номер 342727102289, товариство зареєстроване платником ПДВ з 03.04.2006 року.
12.03.2014 ТОВ «Кедр-КВ» до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано уточнюючий розрахунок з ПДВ за жовтень 2012 року та визначено бюджетне відшкодування з ПДВ у сумі 174 914 грн.
З 08.04.2014 по 22.04.2014 Вінницькою ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області проведена документальна позапланова виїзна перевірка з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок ТОВ «Кедр-КВ» у банку, зокрема за жовтень 2012 року, про що складена довідка від 28.04.2014 №11011501/34272710, в якій встановлено, що при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в уточнюючому розрахунку суми 174 914 грн. бюджетного відшкодування з ПДВ за жовтень 2012 порушень не встановлено.
16.04.2014 ТОВ «Кедр-КВ» до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано декларацію з ПДВ за квітень 2014 року, в якій визначено від`ємне значення з ПДВ у сумі 23 393 грн. та бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 138 929 грн.
З 23.05.2014 по 29.05.2014 Вінницькою ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області проведена документальна позапланова виїзна перевірка правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за березень, квітень 2014 року. За результатами перевірки складено акт від 05.06.2014 р. №1489/1501/74272710, в якому зафіксовано, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» у декларації за квітень 2014 року від`ємного значення ПДВ у сумі 23 393 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 138 929 грн.
19.11.2014 ТОВ «Кедр-КВ» до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано податкову декларацію з ПДВ за жовтень 2014 р., в якій визначено суму бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 117 909 грн., яку сформовано з урахуванням залишку від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, нарахованої за попередні звітні (податкові) періоди, а саме жовтень 2014 року та від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, яке складає 238 683 грн.
У період з 22.12.2014 по 26.12.2014 Вінницькою ОДПІ проведена документальна позапланова виїзна перевірка правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за вересень, жовтень 2014 року. За результатами перевірки складено акт від 25.12.2014р. №363/1502/34272710, в якому зафіксовано, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2014 року від`ємного значення ПДВ у сумі 238 683 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 117 909 грн.
18.12.2014 ТОВ «Кедр-КВ» до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області подано декларацію з ПДВ за листопад 2014 року, в якій визначено від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, яке складає 124 944 грн. та сума бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку, яку сформовано з урахуванням залишку від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту, нарахованої за попередні звітні (податкові) періоди, а саме листопад 2014 року, яка складає 238 683 грн.
За результатами документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за листопад, грудень 2014 року складено акт від 06.02.2015р. №250/1502/34272710. У висновках вказаного акту зазначено, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в податковій декларації з ПДВ за листопад 2014 року від`ємного значення з ПДВ у сумі 124 944 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ у сумі 238 683 грн.
В силу положень п. 200.15 ст. 200 ПК України Вінницька ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області у п`ятиденний строк після закінчення перевірки, була зобов`язана подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів - Головному управлінню ДКС України у Вінницькій області, висновок із зазначенням сум податку, що підлягають відшкодуванню товариству з бюджету, однак, цього не зробила, що в свою чергу призвело до недоотримання позивачем бюджетного відшкодування.
Однак, ТОВ «Кедр-КВ» не отримало належного йому бюджетного відшкодування ПДВ за жовтень 2012 року в сумі 174 914 грн., за квітень 2014 року в сумі 138 929 грн., за жовтень 2014 року в сумі 117 909 грн. та за листопад 2014 року в сумі 238 683 грн.
З викладеного слідує, що Вінницька ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області не виконала вимоги законодавства та не подала у п`ятиденний строк після закінчення перевірки ТОВ «Кедр-КВ», до Головного управління Державної казначейської служби України у Вінницькій області висновок із зазначенням сум ПДВ, що підлягають відшкодуванню товариству з бюджету.
Відповідно до постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 05.05.2015 у справі № 802/693/15-а визнано протиправною бездіяльність Вінницької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області щодо не надання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Вінницькій області висновку про відшкодування з бюджету податку на додану вартість: за жовтень 2012 року в сумі 174 914 грн., за листопад 2014 року в сумі 238 683 грн., за грудень 2014 року в сумі 124 944 грн. та відповідно стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ «Кедр-КВ» вказані суми (залишено без змін рішенням Вінницького апеляційного адміністративного суду від 24.06.2015 та рішенням Верховного суду України від 02.04.2019).
Також, постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 17.08.2015 у справі № 802/1368/15-а. визнано протиправною бездіяльність Вінницької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області щодо ненадання Головному управлінню Державної казначейської служби України у Вінницькій області висновку про відшкодування з бюджету податку на додану вартість за квітень 2014 року в сумі 138 929 грн. та відповідно стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ «Кедр-КВ» вказану заборгованість з ПДВ (залишено без змін рішенням Вінницького апеляційного адміністративного суду від 07.10.2015, рішенням Верховного суду України від 17.12.2015 касаційну скаргу Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області повернуто скаржнику).
Згідно з п. 200.7 ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Відповідно до п. 200.10, п. 200.12 ст. 200 ПК України протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. Контролюючий орган зобов`язаний у п`ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Згідно з п. 200.13 ст. 200 ПК України на підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п`яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.
За аналізу даних норм слідує, що процес підтвердження заявлених сум бюджетного відшкодування закінчується висновком контролюючого органу, на підставі якого орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснює перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.
Згідно з п. 200.17 ст. 200 ПК України джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи бюджету, до якого сплачується податок.
Службовими особами Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області у порушення зазначених вище приписів законодавства своєчасно не було надано органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, а саме протягом п`яти робочих днів після закінчення перевірки, висновку із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету, у зв`язку із чим, сума бюджетного відшкодування податку на додану вартість була перерахована органом Державного казначейства України на розрахунковий рахунок ТОВ «Кедр-КВ» з порушенням строків, визначених законодавством (п`ять операційних днів після отримання висновку контролюючого органу).
Відповідно до п. 200.23 ст. 200 ПК України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Розрахунок проводиться за формулою: кількість днів прострочення х (облікову ставку НБУ х 120%:365) х суму, що підлягала бюджетному відшкодуванню = сума пені.
Сума пені за прострочення бюджетного відшкодування:
-у сумі 174 914 грн. 00 коп. складає 58 336 грн. 92 коп.;
-у сумі 138 929 грн. 00 коп. складає 44 816 грн. 59 коп.;
-у сумі 117 909 грн. 00 коп. складає 13 331 грн. 15 коп.;
-у сумі 238 683 грн. 00 коп. складає 51 834 грн. 09 коп., на загальну суму 168 318 грн.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 18.02.2016 р. у справі № 802/3978/15-а за позовом ТОВ «Кедр-КВ» з Державного бюджету України стягнуто на користь вказаного товариства пеню, нараховану на суму бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ, в сумі 168 318 грн. (залишено без змін рішенням Вінницького апеляційного адміністративного суду від 13.06.2016 та рішенням Верховного суду України від 15.05.2019).
Крім того, ТОВ «Кедр-КВ» 19.02.2015 подало до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області податкову декларацію з ПДВ, якою визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за січень 2015 року у розмірі 154 930 грн.
18.06.2015 ТОВ «Кедр-КВ» подало до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області податкову декларацію з ПДВ якою визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за травень 2015 року у розмірі 486 943 грн.
17.07.2015 ТОВ «Кедр-КВ» подало до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області податкову декларацію з ПДВ якою визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку за червень 2015 року у розмірі 419 751 грн.
19.08.2015 року ТОВ «Кедр-КВ» подало до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області податкову декларацію з ПДВ якою визначено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню за рахунок платника у банку за липень 2015 року у розмірі 507 397 грн.
Разом з тим в порушення п. 200. 23 ст. 200 Податкового кодексу України Вінницькою ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області не відшкодовано суму ПДВ у строки встановлені податковим законодавством, що призвело до нарахування пені на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Сума пені за прострочення бюджетного відшкодування:
-за грудень 2014 року - 30 265, 89 грн.;
-за січень 2015 року - 28 788, 96 грн.;
-за травень 2015 року - 53 982, 63 грн.;
-за червень 2015 року - 33 699, 67 грн.;
-за липень 2015 року - 26 723, 83 грн., на загальну суму 173 460, 98 грн.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 27.07.2016 р. у справі № 802/781/16-а за позовом ТОВ «Кедр-КВ» визнано протиправною бездіяльність Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області щодо неподання в строки визначені ст. 200 Податкового Кодексу України ГУ Державної казначейської служби України у Вінницькій області висновку про відшкодування з бюджету ПДВ: за січень 2015 року в сумі 154 930 грн., за травень 2015 року в сумі 486 943 грн., за червень 2015 року в сумі 419 751 грн., за липень 2015 року в сумі 507 397 грн. та стягнуто з Державного бюджету України стягнуто на користь вказаного товариства пеню, нараховану на заборгованість бюджетного відшкодування з ПДВ: за грудень 2014 року в сумі 30 265, 89 грн., за січень 2015 року в сумі 28 788, 96 грн., за травень 2015 року в сумі 53 982, 63 грн., за червень 2015 року в сумі 33 699, 67 грн., за липень 2015 року в сумі 26 723, 83 грн. (залишено без змін рішенням Вінницького апеляційного адміністративного суду від 22.09.2016 та рішенням Верховного суду України від 01.12.2020).
Внаслідок протиправних дій службових осіб ГУ ДФС у Вінницькій області з Державного бюджету України стягнуто на користь ТОВ «Кедр-КВ» пеню, нараховану на суму бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ, на загальну суму 341 779, 73 грн., що спричинило тяжкі наслідки.
Під час досудового розслідування виникла необхідність у встановлені осіб які не подавали та не підписували вчасно відповідні документи що в подальшому призвело до нарахування та сплати грошових коштів в сумі 341 779, 73 грн. з державного бюджету у вигляді пені.
Крім цього у слідства виникла необхідність у дослідженні всіх оригіналів документів, що стосуються обліку діяльності, судових спорів, винесених судових рішень за результатами судових спорів між ТОВ «Кедр-КВ» та податковими органами за 2014 - 2020 роки, сформованої юридичним управлінням особової справи в оригіналі по ТОВ «Кедр-КВ» (в якій міститься інформація в оригіналах та резолюціями керівництва податкової служби по судовим спорам, апеляційні, касаційні скарги, відзиви на позова тощо), відповідальних згідно положень та функціональних обов`язків працівників податкової служби за несвоєчасне повернення пені ТОВ «Кедр-КВ», вилучення (копіювання) копії електронної бази «АІС суди» ( в яку вносяться всі судові рішення, та процесуальні документи), журналів вхідної кореспонденції за 2014 - 2020 роки, накази та положення про розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області за 2014-2020 роки, накази про тимчасовий розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області та підпорядкованих ОДПІ, Положенням про Головне Управління ДФС у Вінницькій області за 2014 - 2020 роки, функціональних обов`язків, положень, інструкцій, розподілу обов`язків між керівниками та заступниками по координації роботи структурних підрозділів за 2014 - 2020 роки керівників, заступників та керівників відділу, управлінь Вінницької ОДПІ, наказів, інструкцій відповідальних осіб за відшкодування ПДВ (пені), відомостей з ЄДР щодо юридичної особи ТОВ «Кедр-КВ», відомості Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, ТОВ «Кедр-КВ», висновків про суми відшкодування податку на додану вартість які направлялись до органу державного казначейства та узагальнена інформація про обсяги сум бюджетного відшкодування ПДВ ТОВ«Кедр-КВ», оригіналу довідки від 28.04.2014 №11011501/34272710 позапланової виїзної перевірка з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок ТОВ «Кедр-КВ» у банку, зокрема за жовтень 2012 року, оригінал акту від 05.06.2014 №1489/1501/7427271 документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за березень, квітень 2014 року, оригінал акту від 25.12.2014 №363/1502/34272710, в якому зафіксовано, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2014 року від`ємного значення ПДВ у сумі 238 683 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 117 909 грн., оригінал акту від 06.02.2015 №250/1502/34272710 документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за листопад, грудень 2014 року, всієї вхідної кореспонденції (ухвал суду, повісток, повідомлень суду) за судовими справами Вінницького окружного адміністративного суду, Вінницького апеляційного адміністративного суду, Верховного суду України № 802/693/15-а, № 802/1368/15-а, № 802/3978/15-а, № 802/781/16-а.
Як уже зазначалося, згідно з частиною першою статті 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно пункту 6 частини третьої статті 234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.
До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання. (абз. 2 ч. 3 ст. 234 КПК)
Разом з тим, відповідно до пункту восьмого частини третьої статті 234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.
Однак, жодних обґрунтувань того, що орган досудового розслідування не може отримати доступ до документів, які знаходяться у володінні Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7, а саме документів, що стосуються обліку діяльності, судових спорів, винесених судових рішень за результатами судових спорів між ТОВ «Кедр-КВ» та податковими органами за 2014 - 2020 роки, сформованої юридичним управлінням особової справи в оригіналі по ТОВ «Кедр-КВ» (в якій міститься інформація в оригіналах та резолюціями керівництва податкової служби по судовим спорам, апеляційні, касаційні скарги, відзиви на позова тощо), відповідальних згідно положень та функціональних обов`язків працівників податкової служби за несвоєчасне повернення пені ТОВ «Кедр-КВ», вилучення (копіювання) копії електронної бази «АІС суди» (в яку вносяться всі судові рішення, та процесуальні документи), журналів вхідної кореспонденції за 2014 - 2020 роки, накази та положення про розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області за 2014-2020 роки, накази про тимчасовий розподіл обов`язків по координації роботи структурних підрозділів ГУ ДФС у Вінницькій області та підпорядкованих ОДПІ, Положенням про Головне Управління ДФС у Вінницькій області за 2014 - 2020 роки, функціональних обов`язків, положень, інструкцій, розподілу обов`язків між керівниками та заступниками по координації роботи структурних підрозділів за 2014 - 2020 роки керівників, заступників та керівників відділу, управлінь Вінницької ОДПІ, наказів, інструкцій відповідальних осіб за відшкодування ПДВ (пені), відомостей з ЄДР щодо юридичної особи ТОВ «Кедр-КВ», відомості Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, ТОВ «Кедр-КВ», висновків про суми відшкодування податку на додану вартість які направлялись до органу державного казначейства та узагальнена інформація про обсяги сум бюджетного відшкодування ПДВ ТОВ«Кедр-КВ», оригіналу довідки від 28.04.2014 №11011501/34272710 позапланової виїзної перевірка з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок ТОВ «Кедр-КВ» у банку, зокрема за жовтень 2012 року, оригінал акту від 05.06.2014 №1489/1501/7427271 документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за березень, квітень 2014 року, оригінал акту від 25.12.2014 №363/1502/34272710, в якому зафіксовано, що перевіркою не встановлено порушень при відображенні ТОВ «Кедр-КВ» в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2014 року від`ємного значення ПДВ у сумі 238 683 грн. та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку в сумі 117 909 грн., оригінал акту від 06.02.2015 №250/1502/34272710 документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування ТОВ «Кедр-КВ» від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за листопад, грудень 2014 року, всієї вхідної кореспонденції (ухвал суду, повісток, повідомлень суду) за судовими справами Вінницького окружного адміністративного суду, Вінницького апеляційного адміністративного суду, Верховного суду України № 802/693/15-а, № 802/1368/15-а, № 802/3978/15-а, № 802/781/16-а, у добровільному порядку шляхом її витребування, відповідно до частини другої статті 93 КПК України, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом матеріали клопотання не містять.
Крім того, суд звертає увагу на те, що орган досудового розслідування не позбавлений можливості звернутися до суду з клопотанням про тимчасовий доступ, який відповідно до частини першої статті 159 КПК України полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Таким чином, враховуючи вищенаведене, слідчий суддя вважає клопотання про обшук не обґрунтованим та таким, що задоволенню не підлягає.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 237, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання слідчого четвертого слідчого відділу (з дислокацією у м. Вінниці) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, майор Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення обшуку, відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2022 |
Оприлюднено | 28.06.2023 |
Номер документу | 104942808 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Вінницький міський суд Вінницької області
Гриневич В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні