Рішення
від 01.06.2022 по справі 579/2249/21
КРОЛЕВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 579/2249/21

2/579/144/22

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

02 червня 2022 року Кролевецький районний суд Сумської області

в складі:головуючогосудді -ПридаткаВ.М.,

за участі секретаря судового засідання Рудь О.М.,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Кролевець цивільну справу в порядку загального позовного провадження за позовом Кролевецької міської ради Сумської області до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , треті особи: Конотопська районна державна адміністрація Сумської області, виконавчий комітет Кролевецької міської ради, Конотопська районна рада Сумської області, про визнання права власності на квартиру,-

в с т а н о в и в :

Кролевецька міська рада звернулася до суду з позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , в якому просить суд: визнати право комунальної власності територіальної громади у особі Кролевецької міської ради , код ЄДРПОУ 34135352, на об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 20118350 квартиру АДРЕСА_1 , загальною площею 42,3 кв.м, житловою площею 28,0 кв.м, що складається з двох кімнат.

Позовна заява подана з підстав неможливості усунення перешкод до оформлення права комунальної власності на майно, оскільки Договір купівлі-продажу квартири не був зареєстрований і у реєстраційних даних на вказане нерухоме майно не відображено зміну власника.

Представник позивача у підготовче судове засідання не прибув, за змістом позовної заяви просив справу розглядати без його участі, позовні вимоги підтримав (а.с.172-174).

Відповідачі ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 в підготовче судове засідання не прибули, згідно поданих до суду відзивів на позовну заяву позовні вимоги визнали у повному обсязі, просили задовольнити, також просили підготовче судове засідання та розгляд справи по суті провести без їх участі (а.с.175-188).

Третя особа виконавчий комітет Кролевецької міської ради звернувся до суду з заявою, у якій просив розгляд цивільної справи провести без участі його представника, як орган, що здійснює державну реєстрацію об`єкту нерухомого майна на території Кролевецької міської ради Сумської області, з позовом погодився, просив задовольнити (а.с.156-160).

Третя особа Конотопська районна рада - звернулася до суду з заявою, у якій просила розгляд цивільної справи провести без участі її представника, позов підтримала, просила задовольнити (а.с.168-170).

Третя особа Конотопська районна державна адміністрація Сумської області - звернулася до суду з заявою, у якій просила розгляд цивільної справи провести без участі її представника, проти задоволення позовних вимог не заперечувала (а.с.198).

Враховуючи викладене, суд вважає за можливе відповідно до ст.ст. 200, 211, 223, 247 ЦПК України розглядати справу у підготовчому засіданні за відсутності учасників справи, без фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Відповідно до ч.ч. 3,4 ст. 200 ЦПК України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення у випадку визнання позову відповідачем. Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі відмови від позову, визнання позову, укладення мирової угоди проводиться в порядку, встановленому ст.ст. 206, 207 цього Кодексу.

Згідно з ч.4 ст. 206 ЦПК України у разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову.

Перевіряючи наявність підстав для задоволення позову, судом встановлені наступні факти та відповідні їм правовідносини.

Кролевецькою районною радою Сумської області на виконання програми економічного і соціального розвитку Кролевецького району на 2007 рік було заплановано придбання житла для професорсько-викладацького складу Глухівського державного педагогічного університету відповідно до запиту Глухівського ДПУ від 16.10.2006 року №3152 (а.с.84), що підтверджується рішенням дев`ятої сесії Кролевецької районної ради п`ятого скликання від 23.05.2007 "Про внесення змін та доповнень до програми економічного і соціального розвитку Кролевецького району на 2007 рік" (а.с.82-132). Вказаним рішенням виділено кошти на придбання такого житла у сумі 49900 грн.

Згідно пп.1-3 п.1 рішення другої сесії Кролевецької районної ради п`ятого скликання від 13.06.2006 "Про делегування повноважень районної ради районній державній адміністрації, Кролевецька районна рада Сумської області делегувала Кролевецькій районній державній адміністрації такі повноваження:

1)Підготовка і внесення на розгляд районної ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку району, цільових програм з інших питань, проектів рішень, інших матеріалів з питань, передбачених статтею 44 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"; забезпечення виконання рішень районної ради;

2)Підготовка пропозицій до програм соціально-економічного та культурного розвитку області;

3) Забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку району, ефективного використання природних, трудових і фінансових ресурсів (а.с.133-134).

На виконання програми економічного і соціального розвитку Кролевецького району на 2007 рік як підтверджується Протоколом тендерного комітету № 4 від 31 серпня 2007 року Кролевецькою районною державною адміністрацією проведено тендерну процедуру з питання придбання житла.

Згідно з договором купівлі-продажу квартири від 14.09.2007, посвідченим державним нотаріусом Кролевецької державної нотаріальної контори Котлубай Н.В. 14.09.2007 за № 1678 (далі - Договір купівлі- продажу), укладеним між власниками житла - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , з однієї сторони, та Кролевецькою районної державною адміністрацією (далі в тексті - КРДА), що представляла інтереси Кролевецької районної ради (далі - РАЙРАДА) як виконавчого органу, з другої сторони, КРДА набула право власності на об`єкт нерухомого майна, реєстраційний номер майна 20118350 квартиру АДРЕСА_2 , загальною площею 42,3 м2, житловою - 28,0 м2, що складається з двох кімнат (далі в тексті - Квартира) (а.с.35-36).

Кролевецька міська рада є органом місцевого самоврядування, юридичною особою публічного права, представницьким органом територіальної громади на відповідній території - території Кролевецької міської територіальної громади, що сформувалася за результатами перших місцевих виборів депутатів Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області восьмого скликання та Кролевецького міського голови, що відбулися 25.10.2020, та набрала повноважень з моменту офіційного оголошення Кролевецькою міською територіальною виборчою комісією на першій сесії Кролевецької міської ради восьмого скликання рішення про підсумки виборів 18.11.2020, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 18.11.2021 (а.с.40).

Згідно з рішенням тридцять дев`ятої сесії Кролевецької районної ради сьомого скликання від 09.10.2020 "Про безоплатну передачу юридичних осіб публічного права та їх майна із спільної власності територіальних громад сіл та міста Кролевецького району до власності територіальної громади в особі Кролевецької міської ради (об`єднаної територіальної громади)", рішеннями Кролевецької міської ради сьомого скликання сорокової сесії від 04.09.2020 "Про надання згоди на прийняття майна до комунальної власності", сорок першої сесії від 16.10.2020 "Про внесення змін до рішення Кролевецької міської ради сьомого скликання від 04.09.2020 "Про надання згоди на прийняття майна до комунальної власності" та "Про зарахування майна до комунальної власності", зараховано та прийнято із спільної власності територіальних громад сіл та міста Кролевецького району Сумської області в особі Кролевецької районної ради у власність територіальної громади в особі Кролевецької міської ради (об`єднаної територіальної громади) об`єкти нерухомого майна підприємств, установ та організацій комунальної власності згідно з додатком, а також інше окреме індивідуально визначене (рухоме) майно, що забезпечує діяльність переданих підприємств, установ та організацій комунальної власності, в тому числі двокімнатну квартиру АДРЕСА_2 (а.с.46-80).

Факт передачі майна підтверджується актом прийому-передачі майна комунальних підприємств, установ та організацій, що передаються із спільної власності територіальних громад сіл та міста Кролевецького району Сумської області в особі Кролевецької районної ради у власність територіальної громади в особі Кролевецької міської ради (об`єднаної територіальної громади) від 29.10.2020, затвердженим рішенням виконавчого комітету Кролевецької міської ради від 30.10.2020 № 136 "Про затвердження актів лрийому-передачі комунального майна", де пунктом в 195 таблиці в акті посвідчено передачу вказаної квартири від балансоутримувача - Кролевецької районної ради, ідентифікаційний код юридичної особи 06710620 (а.с.13-33).

Однак згідноз обліковими даними комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Кролевецької міської ради станом на 10.09.2021 право власності на квартиру АДРЕСА_2 , загальною площею 42,3 м2, житловою - 28,0 м2, що складається з двох кімнат, зареєстроване в комунальному підприємстві "Бюро технічної інвентаризації" Кролевецької міської ради 08.12.1993 в реєстровій книзі № 47 під реєстровим № 6668 на ім`я: ОСОБА_1 (1/4 частки), ОСОБА_2 (1/4 частки), ОСОБА_4 (1/4 частки), ОСОБА_3 (1/4 частки) (а.с.135), що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна станом на 12.05.2021 (довідка за № 256159634) (а.с.136-137).

При зверненні позивача до комунального підприємства "Кролевецьке районне бюро технічної інвентаризації" (змінено назву підприємства на комунальне підприємство "Бюро технічної інвентаризації" Кролевецької міської ради), з питання реєстрації права власності на Квартиру, у такій реєстрації було відмовлено, оскільки комунальне підприємство мало відповідні повноваження на це, але Договір купівлі-продажу не був зареєстрований і у відомостях про державну реєстрацію не було відображено зміну власника Квартири (а.с.81).

Станом надень зверненняз позовомКролевецька районнадержавна адміністраціяСумської області, ідентифікаційний код юридичної особи 04058151, припинена як юридична особа 14.06.2021 № запису 1006151120018000233 шляхом реорганізації до Конотопської районної державної адміністрації, ідентифікаційний код юридичної особи 04058143, згідно з інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та на виконання статті 7-1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" (а.с.41). Кролевецька районна рада Сумської області, ідентифікаційний код юридичної особи 06710620, припинена як юридична особа 29.06.2021 № запису 1006151120018000261 шляхом реорганізації до Конотопської районної ради, ідентифікаційний код юридичної особи 23825594, згідно з інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та на виконання пункту 6і розділу V "ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ "Про утворення та ліквідацію районів" (а.с.42), тому усунути недоліки у Договорі купівлі-продажу шляхом укладення додаткового Договору, не можливо.

Відповідно до статті 2 Цивільного кодексу України (далі в тексті іменується як ЦК України), учасниками цивільних відносин є фізичні особи та юридичні особи (далі - особи). Учасниками цивільних відносин є: держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб`єкти публічного права.

Частиною першою статті 169 ЦК України передбачено, що територіальні громади діють у цивільних відносинах на рівних правах з іншими учасниками цих відносин.

Статтею 172 ЦК України встановлено, що територіальні громади набувають і здійснюють цивільні права та обов`язки через органи місцевого самоврядування у межах їхньої компетенції, встановленої законом.

Згідно зі статтею 327 ЦК України, у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 328 ЦК України, право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необґрунтованість активів, які перебувають у власності, не встановлені судом.

Згідно ст. 329 ЦК України, юридична особа публічного права набуває право власності на майно, передане їй у власність, та на майно, набуте нею у власність на підставах, не заборонених законом.

Відповідно до пункту 62 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2016 № 553) "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", для державної реєстрації права власності на підставі рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність відповідно до Закону України "Про передачу об`єктів права державної та комунальної власності" також подаються: 1) рішення правонабувача майна, уповноваженого ним органу про надання згоди на передачу об`єкта нерухомого майна; 2) акт приймання-передачі такого об`єкта нерухомого майна".

Відповідно до пункту 15 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 року N 2542-ІІІ у редакції станом на 01.01.2007, у цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: 15) головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.

Пункт 3 частини першої та частини третя - четверта статті 22 Бюджетного кодексу України від 21 червня 2001 року N 2542-І1І у редакції станом на 01.01.2007 встановлюють, що головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: 3) за бюджетними призначеннями, передбаченими іншими місцевими бюджетами, - керівники місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад та їх секретаріатів, керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів рад.

Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет із дотриманням умов, визначених пунктами 2 і З частини першої цієї статті.

Головний розпорядник бюджетних коштів: 1) розробляє план своєї діяльності відповідно до завдань та функцій, визначених нормативно-правовими актами, виходячи з необхідності досягнення конкретних результатів за рахунок бюджетних коштів; 2) розробляє на підставі плану діяльності проект кошторису та бюджетні запити і подає їх Міністерству фінансів України чи місцевому фінансовому органу; 3) отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України чи рішенні про місцевий бюджет, доводить у встановленому порядку до розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (одержувачів бюджетних коштів) відомості про обсяги асигнувань, забезпечує управління бюджетними асигнуваннями; 4) затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, якщо інше не передбачене законодавством; 5) здійснює внутрішній контроль за повнотою надходжень, отриманих розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачами бюджетних коштів, і витрачанням ними бюджетних коштів; 6) одержує звіти про використання коштів від розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів і аналізує ефективність використання ними бюджетних коштів.

Враховуючи,що спірненерухоме майно,квартиру АДРЕСА_2 ,загальною площею42,3м2,житловою -28,0м2,що складаєтьсяз двохкімнат,було придбаноза коштирайонного бюджетуКролевецької районноїради Сумськоїобласті,на виконанняпрограми Кролевцькоїрайонної радиСумської області,а Кролевецькарайонна державнаадміністрація фактичнобула головнимрозпорядником бюджетнихкоштів,однак неповинна буланабувати правона вказаненерухоме майно,суд вважає,що Кролевецькарайонна радаправомірно тана законнихпідставах набулаправо власностіна зазначенемайно іпередала вказанемайно Кролевецькійміській радіСумської області.

Враховуючи досліджені у справі докази, суд приходить до висновку про наявність законних підстав для визнання за позивачем права комунальної власності на вказане нерухоме майно.

Відповідно до ст.ст. 15, 16, 328, 344 ЦК України, керуючись ст.ст. 2, 5, 10-13, 19, 76-82, 211, 223, 247, 258, 259, 265, 268, 273, 352, 354,355 ЦПК України,-

ухвалив:

позовну заяву задовольнити.

Визнати право комунальної власності територіальної громади в особі Кроелвецької міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 34135352, на об`єкт нерухомого майна, реєстраційний номер майна 20118350 - квартиру АДРЕСА_2 , загальною площею 42,3 м2, житловою площею - 28,0 м2, що складається з двох кімнат.

Рішення суду може бути оскаржено безпосередньо до Сумського апеляційного суду, шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня проголошення. В разі проголошення вступної та резолютивної частини або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, в той же строк з дня складання повного судового рішення.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи через Кролевецький районний суд Сумської області.

Рішення судунабирає законноїсили впорядку ст.273ЦПК України.

Суддя В. М. Придатко

СудКролевецький районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення01.06.2022
Оприлюднено30.06.2022
Номер документу104963752
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них

Судовий реєстр по справі —579/2249/21

Рішення від 01.06.2022

Цивільне

Кролевецький районний суд Сумської області

Придатко В. М.

Ухвала від 25.01.2022

Цивільне

Кролевецький районний суд Сумської області

Придатко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні