У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16.06.2022 Справа №607/7483/22
Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Тернопільської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна,
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчий СУ ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 , за погодженням із прокурором Тернопільської окружної прокуратури ОСОБА_4 , звернувся до суду в межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12019210010003481, відомості про яке 04 грудня 2019 року внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.185, ч.3 ст.191, ч.5 ст.27,ч.5 ст.191,ч.2 ст.28,ч.1 ст.366 КК України, із клопотанням про арешт майна, у якому просить накласти арешт шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування на майно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: - земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:02:001:0763, загальною площею 0.1897 га; - земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:02:001:0786, загальною площею 0.0933га; - земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:01:001:0339, загальною площею 4.8718га; - 1/3 частка квартири, загальною площею 58 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; - земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:01:001:1147, загальною площею 0.4433 га; - будинок, житловий з надвірними будівлями, загальною площею 56,2 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 ; - квартира, загальною площею 33,6 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , з метою забезпечення конфіскації майна, як виду покарання. Відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України, з метою забезпечення арешту майна, розгляд вказаного клопотання просить проводити без повідомлення підозрюваного ОСОБА_5 (власника майна) та його захисника.
Як вбачається із клопотання та доданих до нього матеріалів, ОСОБА_5 у відповідності до цивільно- правового договору №4, укладеного 01 серпня 2019 року із директором ТОВ «Технагляд+» та на підставі наказу№35від 18 жовтня 2019 року будучи відповідальним за проведення технічного нагляду на об`єкті «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, 3а в м. Тернополі» (далі Об`єкт) та відповідно до ст.18 КК України будучи службовою особою, оскільки наділений організаційно-розпорядчими функціями за спеціальними повноваженнями, вчинив кримінальне правопорушення (злочин) за наступних обставин.
Так 02.10.2019 між комунальним підприємством Тернопільської міської ради «Тернопільський міський стадіон» (ЄДРПОУ 23590837, юридична та фактична адреса: проспект Степана Бандери, 15, м. Тернопіль) в особі директора ОСОБА_6 (замовник робіт) та директором ТОВ «ЮВЕНТА ІНЖИНІРИНГ» (ЄДРПОУ 38497837, юридична адреса: вул. Мечнікова, буд. 4/1 оф. 18-Б м. Київ) ОСОБА_7 (генпідрядник) укладено договір № 1 про закупівлю робіт за бюджетні кошти. Згідно договору підрядник зобов`язується на свій ризик виконати роботи, зазначені в проектно-кошторисній документації (і при потребі зі змінами, внесеними до неї), що виготовлена на об`єкт «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, 3а в м. Тернополі», а замовник прийняти і оплатити такі роботи.
Загальна сума цього договору становить 307 998 857,14 (триста сім мільйонів дев`ятсот дев`яносто вісім тисяч вісімсот п`ятдесят сім гривень 14 коп.), в тому числі ПДВ 51 333 142,86 грн., включаючи 30 000 000 (тридцять мільйонів) гривень в т.ч. ПДВ за рахунок спів фінансування державного бюджету та 277 998 857,14, в т.ч. ПДВ за рахунок місцевого бюджету.
Сума бюджетних асигнувань на 2019 рік складає 33 000 000,00грн, з яких 3 000 000,00грн за рахунок місцевого бюджету та 30 000 000,00грн за рахунок співфінансування з державного бюджету, але в межах фактичних надходжень на реєстраційний рахунок Замовника (п.3.1.1 договору №1 від 02.10.2019).
Оплата виконаних проектних робіт, згідно п.4.1., здійснюється на підставі підписаних актів виконаних робіт/здачі-приймання та довідки про вартість виконаних будівельних робіт протягом п`яти робочих днів після підписання Сторонами вказаного акту.
Оплата будівельно-монтажних робіт, відповідно до п.4.2. Договору, за наявності бюджетного фінансування, здійснюється на підставі підписаних актів виконаних будівельних робіт та довідки про вартість виконаних будівельних робіт протягом п`яти робочих днів після підписання Сторонами вказаного акту та довідки.
Згідно п 3.2. Сума цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін. Договірна ціна зазначена у відповідності до чинних діючих національних стандартів в будівництві. п. 3.3. Договірна ціна робіт динамічна та розраховується відповідно до ДСТУ Б Д 1.1-1:2013. п. 3.4 Договірна ціна є динамічною на весь термін виконання робіт та може уточнюватися в наступних випадках:
- Замовник змінить в процесі будівельних робіт проектні рішення, що мають наслідком зміну Ямку та обсягу робіт доручених Підряднику та вартісних показників;
- в процесі будівельних робіт виникають відмінності обсягів окремих видів та умов виконання робіт, які Сторони не змогли передбачити при узгодженні ціни договору;
- відбулося введення нових законодавчих та нормативних актів, що впливають на вартість робіт.
Згідно п.6.1.6. замовник зобов`язаний забезпечити технічний та авторський нагяд.
Договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2021 включно, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п.10.1 договору №1 від 02.10.2019).
Одночасно, з метою здійснення технічного нагляду на Об`єкті18 жовтня 2019 року між комунальним підприємством Тернопільської міської ради «Тернопільський міський стадіон» в особі директора ОСОБА_6 , що діє на підставі Статуту, (далі Замовник) з однієї сторони іТОВ «Технагляд +» в особі директора ОСОБА_8 , що діє на підставі Статуту (далі Підрядник) з іншої сторони уклали договір №2 про закупівлю за бюджетні кошти.
Відповідно до розділу 1 «Предмет договору» в порядку та на умовах, визначних цим Договором, Виконавець зобов`язується за завданням Замовника протягом визначеного в Договорі строку надати за плату роботи «Технічний нагляд за виконанням робіт по об`єкту «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, За в м. Тернополі» (код ДК 021:2015: 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт)» (надалі - Об`єкт), а Замовник зобов`язуються прийняти та оплатити такі роботи.
Під роботами з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт за цим Договором (надалі - роботи) Сторони розуміють наступні роботи:
Здійснення технічного нагляду за будівництвом об`єкта відповідно до договору. Перевірка відповідності об`ємів у локальному кошторисі в складі договірної ціни з об`ємами, передбаченими в проектно-кошторисній документації, коефіцієнтів трудовитрат, вартісних показників, нормативної кількості матеріалів та устаткування. Перевірка на всіх етапах здійснення будівельних робіт, у тому числі і прихованих робіт. Перевірка наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання - технічних паспортів, сертифікатів, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо. Перевірка та візування актів виконаних робіт, змонтованого обладнання та устаткування в частині обсягів робіт та підготовка їх для передачі Замовнику. Отримання від Підрядника необхідних сертифікатів якості та/або відповідності на матеріали, обладнання, устаткування у разі його поставки Підрядником. Відповідності робіт, що виконуються, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів.
Надання у разі необхідності результатів польових або лабораторних випробувань і вимірів. Ведення обліку всіх випробувань і тестів, своєчасне інформування Замовника про всі відхилення і невідповідності. Фото і відеофіксація процесу виконання будівельних робіт. Участь у прийманні виконаних будівельно-монтажних робіт. Перевірка документів у складі Акту виконаних робіт (відомості ресурсів, розрахунку загальновиробничих витрат тощо). Перевірка виконання підрядником вказівок і приписів, виданих за результатами технічного нагляду, державного архітектурно-будівельного контролю, державного нагляду та інших контролюючих організацій. Перевірка цін на трудові і матеріально-технічні ресурси при визначенні вартості виконаних робіт.
Ведення обліку обсягів прийнятих та оплачених робіт, а також робіт, виконаних з недоліками. Приймання участі у складенні актів на приховані роботи та перевірки актів виконаних робіт за формою КБ2В з подальшим затвердженням їх своїм підписом. Проведення замірів, аналізів, випробувань, виконавчих зйомок та інше. Проведення разом з підрядником огляду та оцінки результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів.
Повідомлення підрядника про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів. Оформлення актів робіт, виконаних з недоліками, з відповідним підписом кошторисних документів в графі «перевірив». Приймання участі у проведенні перевірки: робочою комісією - якості окремих конструкцій і вузлів, будівельно-монтажних робіт усіх видів, відповідності змонтованого обладнання, устаткування і механізмів технічним умовам, органами державного нагляду, архітектурно-будівельного контролю та іншими контролюючими організаціями. Формування та отримання за дорученням Замовника пакетів усіх необхідних дозвільних документів на початок будівництва, реконструкції та документів щодо введення об`єктів в експлуатацію. Виконання інших функцій, пов`язаних з технічним наглядом на відповідному об`єкті.
Виконавець повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких відповідає вимогам встановлених державними будівельними нормами, законодавством України у галузі будівництва, міжнародними правилами, які надають гарантії, еквівалентні стандартам, прийнятим на міжнародному рівні.
Виконавець зобов`язаний розпочати виконання робіт відповідно до вимог ДСТУ, ДБН, СНИП, ТУ, ГОСТ, державних стандартів України і проектно-кошторисної документації на «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, За в м. Тернополі», в порядку та на умовах визначених постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.07 № 903 „Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури та цим Договором, у триденний термін після укладення Договору та здійснювати їх протягом усього періоду виконання робіт з реконструкції об`єкта в терміни визначені Договором про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 02 жовтня 2019 року №1 (далі - Договір підряду). Зміна вартості робіт в сторону збільшення не допускаються.
Роботи здійснюються за адресою: проспект Злуки, За в м. Тернополі, 46000.
Відповідно до розділу 2 «Права та обов`язки сторін» виконавець зобов`язаний:
При наявності проектно - кошторисної документації здійснювати постійний нагляд за якістю будівельно - монтажних та спеціальних робіт у відповідності з затвердженою проектною документацією, будівельними нормами і правилами, технічними умовами на їх виконання, державним стандартам.
Перевіряти наявність документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта та не дозволяти застосовування матеріалів і виробів, що не відповідають державним стандартам і технічним умовам на їх виготовлення.
Вимагати від підрядників періодичної перевірки методом контрольних випробувань відповідності сертифікатам та паспортам будівельних матеріалів і конструкцій.
Приймати участь у виборі зразків для випробувань.
Брати участь в огляді та оформленні актів прихованих і спеціальних робіт, до підписів актів не допускати виконання наступних робіт.
Проводити обміри і приймати від підрядника виконані роботи при умові їх якісного виконання, відповідності об`ємів виконаних робіт та застосування розцінок затвердженому проекту, технічним умовам.
Контролювати своєчасне виконання всіх вказівок, зауважень авторського нагляду та інших контролюючих органів.
Брати участь в перевірках стану і відповідності проекту поставленого на об`єкт обладнання, оцінці якості його монтажу, комплексному випробуванню і прийманню.
Окрім цього, механізм здійснення технічного нагляду під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту будівель і споруд, а також технічного переоснащення діючих підприємств (далі - будівництво об`єкта) визначається Порядком здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури (далі - Порядок), який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури».
Відповідно до п. 2 вказаного Порядку технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об`єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об`єкта.
Відповідно до п. 3 Порядку технічний нагляд здійснюють особи, що мають виданий відповідно до законодавства архітектурно-будівельною атестаційною комісією кваліфікаційний сертифікат.
Пунктом 4 Порядку передбачено, що особи які здійснюють технічний нагляд проводять перевірку серед іншого:
-наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо;
-відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів;
Пунктом 5 Порядку передбачено, що особи які здійснюють технічний нагляд проводять разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт у тому числі прихованих і конструктивних елементів.
Пунктом 6 Порядку передбачено, що особи, які здійснюють технічний нагляд, мають право вимагати від підрядника:
-виконання робіт відповідно до проектно-кошторисної документації та іншої технічної документації, дотримання вимог нормативних документів щодо порядку виконання і прийняття робіт;
-зупиняти роботи у разі застосування ним матеріалів, деталей, конструкцій та виробів, які не відповідають вимогам нормативних документів;
-усунення відхилення від проектних рішень, недоліки (дефекти) та недоробки і повторно пред`явити роботи для здійснення технічного нагляду;
-зупинення виконання робіт до оформлення актів огляду прихованих робіт.
Пунктом 7 Порядку передбачено, що у разі виявлення відхилень від проектних рішень, допущених під час будівництва об`єкта та відмови підрядника їх усунути особа, що здійснює технічний нагляд, повідомляє про це замовнику (забудовнику) і відповідній інспекції державного архітектурно-будівельного контролю для вжиття заходів відповідно до законодавства.
Наказом №35 від 18.10.2019 виданого директором ТОВ «Технагляд +» ОСОБА_8 призначено ОСОБА_5 - інженера технічного нагляду відповідального за веденням технічного нагляду з «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, За в м. Тернополі» (код ДК 021:2015: 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт)».
В подальшому директором ТОВ «Технагляд +» ОСОБА_8 видано наказ №35/1 від 18.10.2019 відповідно до якого інженерів технічного нагляду ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 призначено відповідальними за веденням технічного нагляду з «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, За в м. Тернополі» (код ДК 021:2015: 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт)»
Поряд з тим встановлено, що ОСОБА_10 станом на 2019 та по даний час є начальником відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради. Також, ОСОБА_11 з 15.02.2007 працює на посаді головного інженера відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради, ОСОБА_8 з 07.02.2011 працює на посаді старшого інженера відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради, ОСОБА_9 з 14.03.2006 працює на посаді старшого інженера відділу технічного нагляду Тернопільської міської ради.
Так, в жовтні 2019 року, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_5 та особи, які відповідно до наказів №35 та №35/1 призначені відповідальними за виконанням робіт на об`єкті, на пропозицію неустановленої досудовим розслідуванням особи погодилися на подальше здійснення офіційного підтвердження своєї участі у роботах, пов`язаних із здійсненням технічного нагляду за об`єктом будівництва «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, За в м. Тернополі» (код ДК 021:2015: 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт)» шляхом погодження відповідної технічної документації в якій містяться завідомо неправдиві відомості з метою незаконної розтрати КП «Тернопільський міський стадіон» бюджетних коштів в користь ТОВ «Ювента Інжиніринг`та з метою отримання частини грошових коштів, які у подальшому будуть виділені для вказаних потреб на свою користь в рахунок оплати вартості послуг.
В ході виконання робіт на об`єкті директор ТОВ «Ювента Інжиніринг» ОСОБА_13 розуміючи, що пісок природній в кількості 4782,0 м3 не закуплявся та не поставлявся відповідно до умов договору, у невстановленому досудовим розслідуванням місці, видав офіційний документ акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2В № 004-12 за грудень 2019 року (далі Акт № 004-12), із зазначеними неправдивими відомостями щодо наявності матеріалів, підписав його зі сторони підрядника та завірив відтиском печатки ТОВ «Ювента Інжиніринг» та передав його інженерам технічного нагляду.
В свою чергу, ОСОБА_5 , будучи інженером технічного нагляду ТОВ «Технагляд+», у неустановлений досудовим розслідуванням час та місці, отримав підписаний підрядником акт №004-12 та діючи в інтересах заступника директора КП «Тернопільський міський стадіон» ТМР ОСОБА_14 ,за попередньою змовою з останнім, директором та працівниками ТОВ «Технагляд+»,умисно, посягаючи на встановлені законодавством України суспільні відносини, які регулюють службову діяльність в сфері здійснення технічного нагляду під час будівництва доріг, достовірно знаючи, що без його погодження як інженера з технічного нагляду роботи з капітального ремонту не будуть прийняті та не буде здійснено виплати грошових коштів Головним управлінням державної казначейської служби України в Тернопільській області, фактично не здійснюючи нагляд та контроль за виконанням робіт на вищезазначеному об`єкті, достовірно знаючи про те, що пісок природній в кількості 4782,0 м3 не закуплявся та не поставлявся відповідно до умов договору, погодив своїм підписом Акт № 004-12, тим самим посвідчив відомості про відповідність обсягів та якості робіт проектно-кошторисній документації, затверджуючи таким чином як інженер технічного нагляду факт виконання вказаних будівельних робіт в повному обсязі, надавши йому юридичної сили, чим здійснив видачу офіційного документу із завідомо неправдивими відомостями.
В результаті, на підставі Акт № 004-12, із зазначеними неправдивими відомостями,щодо наявності та придбання піску природнього в кількості 4782,0 м3 який підписаний представником КП «Тернопільський міський стадіон, Головним управлінням державної казначейської служби України в Тернопільській області, на підставі поданих платіжних доручень №6,7 від 24.12.2019 були перераховані грошові кошти ТОВ «Ювента Інжиніринг» в сумі, зазначеній у Акті № 004-12 за грудень 2019 року, 5064325,75 гривень, в результаті чого КП «Тернопільської міської ради» спричинено шкоду на суму 1 873013,76 грн., що станом на грудень 2019 року становить 1950 розмірів неподаткового мінімуму доходів громадян.
Вказаними діями ОСОБА_5 закінчив здійснення пособництва шляхом усунення перешкод, а саме погодження акта КБ-2В № 004-12у вчиненні злочину заступником директора КП «Тернопільський міський стадіон» ТМР ОСОБА_14 , посприявши таким чином останньому у розтраті бюджетних коштів на зазначену суму в користь ТОВ «Ювента Інжиніринг».
Окрім цього, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 у відповідності до цивільно- правового договору №4, укладеного 01 серпня 2019 року із директором ТОВ «Технагляд+» та на підставі наказу №35від 18 жовтня 2019 року будучи відповідальним за проведення технічного нагляду на об`єкті «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, 3а в м. Тернополі» (далі Об`єкт) та відповідно до ст.18 КК України є службовою особою, оскільки наділений організаційно-розпорядчими функціями за спеціальними повноваженнями, виник злочинний умисел, направлений на видачу службовою особою завідомо неправдивого документу.
Так, в жовтні 2019 року, точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, ОСОБА_5 та особи, які відповідно до наказів №35 та №35/1 призначені відповідальними за виконанням робіт на об`єкті, на пропозицію неустановленої досудовим розслідуванням особи погодилися на подальше здійснення офіційного підтвердження своєї участі у роботах, пов`язаних із здійсненням технічного нагляду за об`єктом будівництва «Будівництво багатофункціонального Палацу спорту за адресою проспект Злуки, За в м. Тернополі» (код ДК 021:2015: 45000000-7 «Будівельні роботи та поточний ремонт)» шляхом погодження відповідної технічної документації в якій містяться завідомо неправдиві відомості з метою незаконної розтрати КП «Тернопільський міський стадіон» бюджетних коштів в користь ТОВ «Ювента Інжиніринг» та отримання частини грошових коштів, які у подальшому будуть виділені для вказаних потреб на свою користь в рахунок оплати вартості їх послуг.
В ході виконання робіт на об`єкті директор ТОВ «Ювента Інжиніринг» ОСОБА_13 розуміючи, що пісок природній в кількості 4782,0 м3 не закуплявся та не поставлявся відповідно до умов договору, у невстановленому досудовим розслідуванням місці, видав офіційний документ акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2В № 004-12 за грудень 2019 року (далі Акт № 004-12), із зазначеними неправдивими відомостями щодо наявності матеріалів, підписав його зі сторони підрядника та завірив відтиском печатки ТОВ «Ювента Інжиніринг» та передав його інженерам технічного нагляду.
В свою чергу, ОСОБА_5 , будучи інженером технічного нагляду ТОВ «Технагляд+», у неустановлений досудовим розслідуванням час та місці, отримав підписаний підрядником акт №004-12 та діючи в інтересах заступника директора КП «Тернопільський міський стадіон» ТМР ОСОБА_14 ,за попередньою змовою з останнім, директором та працівниками ТОВ «Технагляд+», умисно, посягаючи на встановлені законодавством України суспільні відносини, які регулюють службову діяльність в сфері здійснення технічного нагляду під час будівництва доріг, достовірно знаючи, що без його погодження як інженера з технічного нагляду роботи з капітального ремонту не будуть прийняті та не буде здійснено виплати грошових коштів Головним управлінням державної казначейської служби України в Тернопільській області, фактично не здійснюючи нагляд та контроль за виконанням робіт на вищезазначеному об`єкті, достовірно знаючи про те, що пісок природній в кількості 4782,0 м3 не закуплявся та не поставлявся відповідно до умов договору, погодив своїм підписом Акт № 004-12, тим самим посвідчив відомості про відповідність обсягів та якості робіт проектно-кошторисній документації, затверджуючи таким чином як інженер технічного нагляду факт виконання вказаних будівельних робіт в повному обсязі, надавши йому юридичної сили, чим здійснив видачу офіційного документу із завідомо неправдивими відомостями.
В результаті, на підставі Акт № 004-12, із зазначеними неправдивими відомостями, щодо наявності та придбання піску природнього в кількості 4782,0 м3 який підписаний представником КП «Тернопільський міський стадіон, Головним управлінням державної казначейської служби України в Тернопільській області, на підставі поданих платіжних доручень №6,7 від 24.12.2019 були перераховані грошові кошти ТОВ «Ювента Інжиніринг» в сумі, зазначеній у Акті № 004-12 за грудень 2019 року, 5064325,75 гривень, в результаті чого КП «Тернопільської міської ради» спричинено шкоду на суму 1 873013,76 грн., що станом на грудень 2019 року становить 1950 розмірів неподаткового мінімуму доходів громадян.
Таким чином, встановлена достатність доказів для підозри ОСОБА_5 , у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.27,ч. 5 ст. 191 КК України тобто пособництво в розтраті державного майна,шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем в особливо великих розмірах, за попередньою змовою групою осіб, а також у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.28, ч.1 ст. 366 КК України, тобто видача службовою особою завідомо неправдивого офіційного документа, вчинене за попередньою змовою групою осіб.
07квітня 2022року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Кошляки, Підволочиського району Тернопільської області, зареєстрованого за адресою АДРЕСА_3 та проживаючого за адресою: АДРЕСА_4 , з вищою освітою, перебуває на посаді інженера технічного нагляду ТОВ «Технагляд+», не депутата, повідомлено про підозру у вчиненні ним кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.27 ч.5 ст.191, ч.2 ст.28 ч.1 ст.366 КК України.
На даний час збитки в розмірі 1873013, 76 гривень, у кримінальному провадженні не відшкодовані.
Відповідно до ч.5 ст.191 КК України, за вчинення даного злочину передбачено покарання у вигляді позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.
Водночас досудовим розслідуванням встановлено, що згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна встановлено, що на праві приватної власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , належить:
земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:02:001:0763, загальною площею 0.1897 га;
земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:02:001:0786, загальною площею 0.0933га;
земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:01:001:0339, загальною площею 4.8718га;
1/3 частка квартири, загальною площею 58 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ;
земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:01:001:1147, загальною площею 0.4433 га;
будинок, житловий з надвірними будівлями, загальною площею 56,2 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 ;
квартира, загальною площею 33,6 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .
Арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Відповідно до ст.170 КПК України завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Арешт майна допускається з метою забезпечення:
1) збереження речових доказів;
2) спеціальної конфіскації;
3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;
4)відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Ураховуючи вищевикладене, з метою забезпечення конфіскації майна, як виду покарання, виникла необхідність у накладенні арешту на нерухоме майно, а саме:
-земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:02:001:0763, загальною площею 0.1897 га;
-земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:02:001:0786, загальною площею 0.0933га;
-земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:01:001:0339, загальною площею 4.8718га;
-1/3 частка квартири, загальною площею 58 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ;
-земельна ділянка, кадастровий номер 6124683900:01:001:1147, загальною площею 0.4433 га;
-будинок, житловий з надвірними будівлями, загальною площею 56,2 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 ;
-квартира, загальною площею 33,6 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 , власником яких є ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 та проживає за адресою: АДРЕСА_4 .
Окрім цього, у відповідності ч.2 ст.172 КПК України прошу розглянути дане клопотання без повідомлення підозрюваного ОСОБА_8 та його захисника з метою забезпечення арешту майна та унеможливлення відчуження майна до моменту прийняття рішення за результатами розгляду даного клопотання.
На підставі викладеного, просить накласти арешт.
У судове засідання учасники розгляду клопотання не з`явились, що не перешкоджає розгляду клопотання.
Виклик особи, у володінні яких знаходиться майно, на яке слідчий просить накласти арешт, не здійснювався на підставі ч.2 ст.172 КПК України.
Вивчивши клопотання та додані до нього копії документів, якими обґрунтовується клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Як вбачається із ч.1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Відповідно доч.ч.2,3ст.170КПК України,арешт майнадопускається зметою забезпечення: 1)збереження речовихдоказів; 2)спеціальної конфіскації; 3)конфіскації майнаяк видупокарання абозаходу кримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; 4)відшкодування шкоди,завданої внаслідоккримінального правопорушення(цивільнийпозов),чи стягненняз юридичноїособи отриманоїнеправомірної вигоди. Увипадку,передбаченому пунктом1частини другоїцієї статті,арешт накладаєтьсяна майнобудь-якоїфізичної абоюридичної особиза наявностідостатніх підставвважати,що воновідповідає критеріям,зазначеним устатті 98цього Кодексу. Арешт може бути накладений і на майно, на яке раніше накладено арешт відповідно до інших актів законодавства. У такому разі виконанню підлягає ухвала слідчого судді, суду про накладення арешту на майно відповідно до правил цього Кодексу.
На думку слідчого судді, дане клопотання підлягає частковому задоволенню з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання.
Одночасно роз`яснюю, що згідно ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 167, 170, 172, 173 КПК України,
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Тернопільської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна задовольнити частково.
Накласти арешт шляхом заборони відчуження, розпорядження на майно, яке належить ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:
-земельну ділянку з кадастровим номером 6124683900:02:001:0763, загальною площею 0.1897га;
--земельну ділянку з кадастровим номером 6124683900:02:001:0786, загальною площею 0.0933га;
--земельну ділянку з кадастровим номером 6124683900:01:001:0339, загальною площею 4.8718га;
-земельну ділянку з кадастровим номером 6124683900:01:001:1147, загальною площею 0.4433 га;
-1/3 частину квартири, загальною площею 58 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ;
-будинок, житловий з надвірними будівлями, загальною площею 56,2м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_2 ;
-квартиру, загальною площею 33,6 м2, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3 .
У задоволенні решти вимог відмовити.
Ухвала про арешт майна виконується негайно старшим слідчим СУ ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 .
Контроль за виконанням даної ухвали покласти на старшого слідчого СУ ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 .
Згідно ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково, якщо буде доведено, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана безпосередньо до Тернопільського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, а особою, яка не була присутньою при оголошенні ухвали протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2022 |
Оприлюднено | 16.05.2024 |
Номер документу | 104969295 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дуда О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні