А10/400-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
23.10.07р.
Справа № А10/400-07
За позовом Прокурора Кіровського району м. Дніпропетровська в особі Державної інспекції з енергозбереження , м. Київ в особі Територіального управління Державної інспекції з Енергозбереження по Дніпропетровській області , м. Дніпропетровськ
до Комунального підприємства "Кривбасводоканал" , м. Кривий Ріг
про стягнення 22813,08 грн.
Суддя Кощеєв І.М.
Представники сторін:
За участю прокурора:Горовий С.О.(посвідчення № 66 від 16.05.07р.)-помічник прокурора
Від позивача:Мазур- Красевич В.Г.(дов.№ 12/139-1682 від 27.07.07р.)- начальник
Від відповідача: Рудь І.Б.(дов.№ 20 від 21.02.07р.)-начальник групи
Пономарьов О.П.(дов.№ 41 від 15.10.07р.)-головний енергетик
СУТЬ СПОРУ:
Прокурор звернувся до господарського суду з позовом в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергозбереження в особі Територіального управління Державної інспекції з Енергозбереження по Дніпропетровській області до Відповідача про стягнення 22 813 грн. 08 коп. підвищену плату за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів застосованих до підприємства на підставі Постанови Територіального управління Державної інспекції з Енергозбереження по Дніпропетровській області „Про підвищену плату за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів” № 18-5/3.22-57 від 12.06.2007 р.
Підстави з якими Позивач пов”язує свої позовні вимоги : перевіркою проведеною органами прокуратури були встановлені факти нераціонального (неефективного) використання паливно-енергетичних ресурсів зафіксовані в акті комплексної перевірки використання паливно-енергетичних ресурсів на Комунальному підприємстві „Кривбасводоканал", що в грошовому вимірі складає 22 813 грн. 08 коп. Відповідно до п.п. 16.17 вказаного Порядку Комунальне підприємство „Кривбасводоканал", повинно було внести підвищену плату протягом 30 днів з дня винесення постанови про її застосування. У разі несплати підвищеної плати у зазначений термін грошова сума стягується в судовому порядку. Відповідач підвищену плату за неефективне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів до теперішнього часу не сплатив, кошти до державного бюджету не надійшли, чим заподіяно шкоду державі, так як не формуються у достатніх обсягах ресурси забезпечення обороноздатності країни та безпеки, створення та підтримання на належному рівні матеріальних ресурсів, реалізації державних і міждержавних цільових програм , тощо. Кошти, отримані внаслідок застосування підвищеної плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів повинні стягуватися в доход Державного бюджету України.
Позивач підтримав позовні вимоги Прокурора у повному обсязі.
Відповідач позовні вимоги Позивача не визнає, вказуючи на їх безпідставність та необґрунтованість, оскільки правового нормативного документу, який би визначав що підприємства та організації при експлуатації електроустановок повинні суворо дотримуватись нормативного значення саме tg ф =0,25 нам не надано. На підставі викладеного вище, відповідач просив суд : загальні перевитрати за п. п. З п. 4. розділу IV акту № 18-5/3.21-60 від 12.06.2007 р. комплексної перевірки стану використання паливно-енергетичних ресурсів підприємствами водопровідно-каналізаційного господарства визначити у кількості 8,466 тис. кВт.г; підвищену плату за Постановою № 18-5/3.22-37 від 12.06.2007 р. встановити, відповідно до кількості перевитрат, у розмірі 4 646,48грн.; зобов'язати територіальне управління Державної інспекції з
Енергозбереження по Дніпропетровській області пред'явити законодавче
обгрунтування застосуванню як нормативного, тобто обов'язкового для
додержання при споживанні електричної енергії, коефіцієнту потужності.
По справі оголошувалася перерва з 16.10.2007 р. по 23.10.2007 р.
В судовому засіданні 23.10.2007 р. було оголошено вступну та резолютивну частини судової постанови.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В :
Державна інспекція з енергозбереження є урядовим органом державного управління, яка відповідно до законодавства виконує контрольно-наглядові функції щодо використання паливно-енергетичних ресурсів ( Постанова Кабінету Міністрів України № 1039 від 29.06.2000 р. „Питання Державної інспекції з енергозбереження" ).
Відповідно до положення про територіальне управління Державної інспекції з енергозбереження по Дніпропетровській області затвердженого наказом Державної інспекції з енергозбереження № 44 від 28.03.2007 р. територіальне управління Державної інспекції з енергозбереження по Дніпропетровській області ( далі - територіальне управління інспекції ) : є структурною одиницею урядового органу державного управління - Державної інспекції з енергозбереження.; у межах своєї компетенції бере участь у реалізації державної політики та здійснює
державний контроль у сфері енергозбереження; виконує відповідно до законодавства контрольно-наглядові функції щодо використання паливно-енергетичних ресурсів та проводить державну експертизу об'єктів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності; виконує регулятивні та дозвільні-реєстраційні функції щодо фізичних та юридичних осіб.
Державним інспектором територіального управління державної інспекції з енергозбереження по Дніпропетровський області 12.06.2007 р. при проведенні комплексної перевірки раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів на Комунальному підприємстві „Кривбасводоканал" було виявлено перевитрати електроенергії за рахунок : перевитрати електроенергії за рахунок не завантаження асинхронного електродвигуна ВНС-39 по вул. Мануйлова, № 7; перевитрати електричної енергії в наслідок відсутності теплової ізоляції на електроболерах в приміщенні будівлі за адресою м-р Горняцькіп № 7-А; перевитрати електроенергії за рахунок перевищення норми підпитки тепломереж : на
котельній ( витоки води ) Центральної станції аерації; перевитрати електроенергії в електричних мережах за рахунок відхилення коефіцієнта
потужності від величини нормативного значення рі = 0,25.
Зазначене є порушенням вимог ст. ст. 10,11 п. п "є" ,"є" , ст. 17 Закону України "Про енергозбереження", Постанови Кабінету Міністрів України № 699 від 02.09.1993 року "Про заходи щодо ефективного використання газу та інших ресурсів в народному господарстві", Постанови Кабінету Міністрів України № 1071 від 07.07.2000 р. "Про деякі заходи щодо раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів".
Відповідно ст. 11 п. "є" Закону України "Про енергозбереження" економічні заходи для забезпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурсів у вигляді надбавок до діючих цін і тарифів залежно від перевитрат паливно-енергетичних ресурсів щодо витрат, встановлених стандартами.
По результатам перевірки до підприємства застосовано Постанову про підвищену плату за нераціональне використання газу тд інших паливно-енергетичних ресурсів № 18-5/3.22-57 від 12.06.2007 р. на суму 22 813 грн. 08 коп.
Відповідно до п.п. 16.17 вказаного Порядку Комунальне підприємство „Кривбасводоканал", повинно було внести підвищену плату протягом 30 днів з дня винесення постанови про її застосування. У разі несплати підвищеної плати у зазначений термін грошова сума стягується в судовому порядку.
Відповідач підвищену плату за неефективне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів не сплатив, кошти до державного бюджету ( доказів не надано ).
Враховуючи наведене та приймаючи до уваги те, що Постанова про підвищену плату за нераціональне використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів № 18-5/3.22-57 від 12.06.2007 р. на суму 22 813 грн. 08 коп. –в установленому порядку недійсною не визнана, не скасована, господарський суд вважає позовні вимоги Прокурора обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, а заперечення Відповідача необґрунтованими.
Керуючись ст. ст. 87, 94, 98, 158, 159, 160, 161, 162, 163 КАС України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов Прокурора –задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства „Кривбасводоканал" в доход Державного бюджету України ( код бюджетної класифікації 21081100, з перерахуванням цієї суми на розрахунковий рахунок 31112106700020 в УДК у Дзержинському районі, м. Кривий Ріг, МФО 805012, код 24230992 ) –22 813 грн. 08 коп.
Постанова набирає законної сили у відповідності зі ст. 254 Кодексу Адміністративного судочинства України та оскаржується в порядку і строки відповідно до ст. 186 Кодексу Адміністративного судочинства України.
Суддя
І.М. Кощеєв
Дата підписання постанови, оформленої у відповідності до ст.163 КАС України –24.10.2007 р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2007 |
Оприлюднено | 26.10.2007 |
Номер документу | 1049913 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кощеєв І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні