Рішення
від 28.06.2022 по справі 200/18009/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 червня 2022 року Справа№200/18009/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомКомунального некомерційного підприємства «Обласний перинатальний

центр м. Краматорськ»

до Східного офісу державної аудиторської служби

про визнання протиправною та часткове скасування вимоги

Комунальне некомерційне підприємство «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» звернулося до суду з позовом до Східного офісу державної аудиторської служби про визнання протиправною та скасування вимоги від 13.09.2021 року № 040504-15/3136-2021 в частині:

-щодо зменшення суми оплати за звітом про медичні послуги на суму надміру отриманих через розбіжність між відомостями, поданими Центром у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних Звітів eHealth по виписках зі стаціонару коштів, а у разі не можливості подання уточнюючого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду - здійснити повернення надміру отриманих коштів в сумі 1993302,60 гривень;

-щодо забезпечення відшкодування завданих збитків загальному фонду обласного бюджету на суму 45444,42 гривень, яке сталося через покриття витрат КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», шляхом проведення претензійно-позовної роботи з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», в тому числі у судовому порядку, відповідно до норм статей15,16,610-625 Цивільного кодексу Українита умов укладених договорів.

Заявлені вимоги позивач обґрунтував тим, що з 05 травня 2021 року по 29 липня 2021 року (із призупиненням з 15 червня по 27 липня 2021 року) управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області відповідно до п. 2.2.2.2 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудитслужби на II квартал 2021 року, на підставі направлень на проведення ревізії від 21.04.2021 року №№ 220,221 виданих начальником управління Східного Офісу Держаудитслужби в Донецькій області Курач Л.О. та головним державним аудитором відділу контролю у соціальній галузі та сфері культури Маслак Т.А. проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» за період з 01.06.2018 року по 30.04.2021 року.

05 серпня 2021 року позивачу відповідачем вручено акт № 040504-12/5 ревізії фінансово-господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» за період з 01.06.2018 року по 30.04.2021 року від 05.08.2021 року, який підписаний із запереченнями позивача.

16 серпня 2021 року позивачем надано відповідачеві заперечення до акту ревізії фінансово-господарської діяльності КНП «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» за період з 01.06.2018 року - 30.04.2021 року.

21 вересня 2021 року відповідачем позивачу вручено вимогу від 13.09.2021 року № 040504- 15/3136-2021 щодо усунення встановлених актом перевірки порушень.

У вимозі відповідач вимагає усунути виявлені п`ять порушень законодавства в установленому законодавством порядку, з яких позивач оскаржує два, зокрема щодо: зменшення суми оплати за звітом про медичні послуги на суму надміру отриманих через розбіжність між відомостями, поданими КНП «ОПЦ м. Краматорськ» у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних звітів eHealth по виписках зі стаціонару коштів, а у разі не можливості подання уточнюючого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду - здійснити повернення надміру отриманих коштів в сумі 1 993 302,60 грн. та забезпечення відшкодування завданих збитків загальному фонду обласного бюджету на суму 45 444,42 грн., яке сталося через покриття витрат КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», шляхом: проведення претензійно-позовної роботи з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», в тому числі у судовому порядку, відповідно до норм статей 15, 16, 610-625 Цивільного кодексу України та умов укладених договорів.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 15 грудня 2021 року позовну заяву залишено без руху у звязку з невідповідністю вимогам ст. 161 КАС України.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24 грудня 2021 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 20 січня 2022 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 січня 2022 року підготовче засідання відкладене на 08 лютого 2022 року.

Довідкою від 08 лютого 2022 року судове засідання відкладено на 22 лютого 2022 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16 лютого 2022 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Східного офісу державної аудиторської служби про участь у судовому засіданні в режимі відео конференції поза межами приміщення суду.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 22 лютого 2022 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та відкладено підготовче засідання на 15 березня 2022 року.

Довідкою від 15 березня 2022 року судове засідання відкладено на 13 червня 2022 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 13 червня 2022 року закрите підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 29 червня 2022 року в порядку письмового провадження.

Східним офісом державної аудиторської служби надано письмовий відзив від 21.01.2022 року (том 2, а.с. 4-14). В обґрунтування незгоди із позовом зазначив, що Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області відповідно до п. 2.2.2.2 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудитслужби на ІІ квартал 2021 року (в частині інспектувань) проведену планову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства «Обласний пренатальний центр м. Краматорськ» за період з 01.06.2018 року по 30.04.2021 року, якою встановлено порушення та недоліки, що відображені в акті ревізії від 05.08.2021 № 040504-12/5. На підставі акта ревізії позивачу була направлена вимога від 13.09.2021 № 040504-15/3136-2021 щодо усунення виявлених ревізією порушень, в якій, зокрема зазначено такі порушення:

- Через недостовірне відображення в Звіті за квітень 2020 року фактів укомплектування медичним персоналом 4-х медичних команд та розбіжності між відомостями, поданим Центром у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних Звітів eHealth по виписках зі стаціонару, завищено обсяг наданих послуг, пов`язаних з лікуванням гострої респіраторної хвороби COVID-19, внаслідок чого Центром зайво отримано 1 993 302,60 грн (кошти Фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками), чим завдано збитків державному бюджету на відповідну суму, чим порушено: пункт 1164 глави 27 розділу ІІ Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.02.2020 №65 (із змінами), п.21 Договору №2963-Е520-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій;

- Зайво перераховано на користь КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» коштів на суму 39332,59 грн. за спожиту в якості відшкодування вартості електричної енергії по електрообладнанню, яке не є орендованим та фактичне використання якого документально не підтверджено, а також, зайво відшкодовано витрат з технічного обслуговування ліфта в сумі 6111,83 грн, що є порушенням п.6 ч.1 ст.7, ч.4 ст.13 Бюджетного Кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, п.п.19, 20, 23, 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.02.2002 №228, чим завдано збитків загальному фонду обласного бюджету на загальну суму 45444,42 гривень.

Зазначає, що при обґрунтуванні позову за п.2.1 вимоги позивач не спростовує факт зайвого отримання коштів від Національної служби здоров`я України за пакетом 31 Програми медичних гарантій «Стаціонарна допомога пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2» внаслідок ненадання протягом квітня 2020 року медичної допомоги пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19 закладом за відсутністю таких хворих.

Відповідно, завищено обсяг наданих послуг, пов`язаних з лікуванням гострої респіраторної хвороби COVID-19, що призвело до зайвого отримання коштів у червні (02.06.2020 року) за звітний місяць - квітень 2020 року 1993302,60 грн. внаслідок недостовірного відображення в Звіті за квітень 2020 року фактів укомплектування медичним персоналом 4-х медичних команд.

Відповідно до підпункту 25 пункту 19 договору надавач послуг - Центр, повинен повернути замовнику надміру сплачені кошти, зокрема, у випадку, визначеному пункту 35 договору: у разі встановлення розбіжностей між відомостями, поданими надавачем у звітах про медичні послуги, та інформацією або документами, що містяться в системі, статистичній звітності надавача, документах, які підтверджують надання медичних послуг, медичній документації, іншими фактичними даними про надання медичних послуг.

Наголошує, що порушення полягає у тому, що Центром здійснено звітування за один і той же пролікований випадок за рахунок коштів, отриманих по двох різних договорах з НСЗУ (№2963-E520-P000 (із змінами) та № 1159-E420-P000 ), тобто отримана подвійна одночасна оплата за медичні послуги.

Також зазначає, що при обґрунтуванні позову за п.2.3 вимоги зазначено, що позивачу від КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» передано в безоплатне користування електрообладнання: електрична плита, електричний котел, електрична духовка, електрична сковорода, картоплечистка, вентиляційна витяжка та ліфт.

В ході ревізії Центру та зустрічної звірки в КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» факт безоплатної передачі вказаного електрообладнання не знайшов документального підтвердження.

При цьому, витрати за електричну енергію, спожиту вказаним електрообладнанням, розраховувалися по договорах «Про відшкодування витрат Балансоутримувача (КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер») на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю».

Зазначає, що виходячи з тексту позову мають місце три види договорів: договори безоплатного користування, договори позички та договори оренди нерухомого майна, які розглядалися в ході ревізії, а якщо це різні види договорів, і до оренди нерухомого майна не мають відношення, тому підстави для відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю по договорах безоплатного користування та/або позички у позивача відсутні.

За таких обставин, електрообладнання: електричний котел, електрична духовка, електрична сковорода, картоплечистка в оренду позивачу не передавалось та відповідно з умовами договору оренди не передбачено здійснення витрат, пов`язаних з утриманням майна, що не орендується.

На підставі викладеного, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВСТАНОВИВ:

Комунальне некомерційне підприємство «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» є юридичною особою, яке зареєстровано 03.12.2021 року та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом 42170577, про що свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (том 1, а.с. 218-219).

Відповідно до п. 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами апарат Східного офісу Держаудитслужби здійснює реалізацію державного фінансового контролю на території Дніпропетровської області. Відповідно до п. 1 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 зі змінами, управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (далі - управління) є структурним підрозділом Східного офісу Держаудитслужби.

Згідно з п. 3 Положення основними завданням Управління є реалізація повноважень Офісу на території Донецької області.

Головні завдання, функції та правові засади діяльності органів державного фінансового контролю визначено Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, Положенням про Державну аудиторську службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Відповідно ч. 1 статті 4 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» орган державного фінансового контролю:

2) розробляє пропозиції щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому;

3) вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб;

За приписами п. 7 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Відповідно до п. 45, 46 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 року № 550, у міру виявлення ревізією порушень законодавства посадові особи органу державного фінансового контролю, не чекаючи закінчення ревізії, мають право усно рекомендувати керівникам об`єкта контролю невідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому. Якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом державного фінансового контролю у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об`єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.

Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об`єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний орган державного фінансового контролю з поданням завірених копій первинних розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.

Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області відповідно до п. 2.2.2.2 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудитслужби на II квартал 2021 року, на підставі направлень на проведення ревізії від 21.04.2021 року №№ 220,221 виданих начальником управління Східного Офісу Держаудитслужби в Донецькій області Курач Л.О. та головним державним аудитором відділу контролю у соціальній галузі та сфері культури Маслак Т.А. у період з 05 травня 2021 року по 29 липня 2021 року (із призупиненням з 15 червня по 27 липня 2021 року) проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» за період з 01.06.2018 року по 30.04.2021 року (том 1, а.с. 19-22).

05 серпня 2021 року позивачу вручено акт № 040504-12/5 ревізії фінансово-господарської діяльності Комунального некомерційного підприємства «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» за період з 01.06.2018 року по 30.04.2021 року від 05.08.2021 року (том 1, а.с. 11-76).

16 серпня 2021 року позивачем надано відповідачеві заперечення до акту ревізії фінансово-господарської діяльності КНП «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» за період з 01.06.2018 року - 30.04.2021 року (том 1, а.с. 82-85).

21 вересня 2021 року відповідачем позивачу вручено вимогу від 13.09.2021 року № 040504- 15/3136-2021 щодо усунення встановлених актом перевірки порушень (том 1, а.с. 77-81).

Спірною вимогою відповідач вимагає усунути виявлені порушення законодавства в установленому законодавством порядку, зокрема:

1.Зменшити суму оплати за звітом про медичні послуги на суму надміру отриманих через розбіжність між відомостями, поданими КНП «ОПЦ м. Краматорськ» у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних звітів eHealth по виписках зі стаціонару коштів, а у разі не можливості подання уточнюючого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду - здійснити повернення надміру отриманих коштів в сумі 1 993 302,60 грн.

2.Забезпечити відшкодування на користь КНП «ОПЦ м. Краматорськ» матеріальної шкоди (збитків) в загальній сумі 117 333,74 грн, заподіяної в наслідок:

-зайво нарахованої заробітної плати 4-м працівникам за сумісництвом через завищення тривалості робочого часу: чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день на суму 98 576,19 грн.;

-безпідставної виплати заробітної плати зовнішнім сумісникам під час їх знаходження на лікарняному за основним місцем роботи на суму 10 090,01 грн.;

-зайвої виплати доплат до заробітної плати медичним працівникам, які надають допомогу хворим на COVID-19 на суму 8 667,54 грн., шляхом надання працівникам, які безпідставно отримали заробітну плату та доплати, пропозиції добровільного повернення коштів та/або проведення претензійно-позовної роботи відповідно до норм статей 15, 16, 1212-1213 Цивільного кодексу України.

-у випадку неможливості забезпечення відшкодування у вищезгаданому порядку, розглянути питання щодо відшкодування шкоди (збитків) з винних осіб відповідно до статей 130-136 Кодексу законів про працю України;

3.Забезпечити відшкодування завданих збитків загальному фонду обласного бюджету на суму 45 444,42 грн., яке сталося через покриття витрат КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», шляхом: проведення претензійно-позовної роботи з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», в тому числі у судовому порядку, відповідно до норм статей 15, 16, 610-625 Цивільного кодексу України та умов укладених договорів;

4.Забезпечити відшкодування ПДВ в сумі 20 283,87 грн. шляхом проведення претензійно- позовної роботи з постачальниками: Приватним науково-виробничим підприємством «Галіс» та ТОВ «Лаверна», щодо повернення 20 283,87 грн. ПДВ;

5.Відкоригувати обсяг перерахованого Єдиного соціального внеску на суму нарахованої компенсації, яка була виплачена після звільнення працівників в загальній сумі 20 758,34 грн., та на зайво нараховану та сплачену заробітну плату на суму 25 813,42 грн.

Позивач не погоджується з висновками Акту та Вимого Відповідача в частині, щодо: зменшення суму оплати за звітом про медичні послуги на суму надміру отриманих через розбіжність між відомостями, поданими КНП «ОПЦ м. Краматорськ» у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних звітів eHealth по виписках зі стаціонару коштів, а у разі не можливості подання уточнюючого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду - здійснити повернення надміру отриманих коштів в сумі 1 993 302,60 грн. та забезпечення відшкодування завданих збитків загальному фонду обласного бюджету на суму 45 444,42 грн., яке сталося через покриття витрат КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», шляхом: проведення претензійно-позовної роботи з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», в тому числі у судовому порядку, відповідно до норм статей 15, 16, 610-625 Цивільного кодексу України та умов укладених договорів.

Слід зазначити, що позивач оскаржує два з п`яти порушень, вказаних у вимозі, зокрема щодо:

-зменшення суми оплати за звітом про медичні послуги на суму надміру отриманих через розбіжність між відомостями, поданими КНП «ОПЦ м. Краматорськ» у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних звітів eHealth по виписках зі стаціонару коштів, а у разі не можливості подання уточнюючого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду - здійснити повернення надміру отриманих коштів в сумі 1 993 302,60 грн.

- забезпечення відшкодування завданих збитків загальному фонду обласного бюджету на суму 45 444,42 грн., яке сталося через покриття витрат КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», шляхом: проведення претензійно-позовної роботи з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», в тому числі у судовому порядку, відповідно до норм статей 15, 16, 610-625 Цивільного кодексу України та умов укладених договорів.

Стосовно зменшення суми оплати за звітом про медичні послуги на суму надміру отриманих через розбіжність між відомостями, поданими КНП «ОПЦ м. Краматорськ» у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних звітів eHealth по виписках зі стаціонару коштів, а у разі не можливості подання уточнюючого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду - здійснити повернення надміру отриманих коштів в сумі 1 993 302,60 грн. слід зазначити наступне.

Між, позивачем (надавач) та Національною службою здоров`я України (замовник) (далі - НСЗУ) укладено договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантів №2963-Е520-Р000 від 22.05.2020 року, до якого було внесено зміни: №2963-Е520-Р000/01, №2963-Е520-Р000/02, №2963-Е520-Р000/03, №2963-Е520-Р000/03, №2963-Е520-Р000/04, №2963-Е520-Р000/05, №2963-Е520-Р000/06, №2963-Е520-Р000/07 (том 1, а.с. 86-149).

Згідно з умовами вказаного договору КНП «ОПЦ м. Краматорськ» зобов`язаний надавати стаціонарну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID -19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 з квітня по червень 2020 року.

Відповідно до пункту 21 цього договору саме надавач зобов`язаний складати звіт про медичні послуги за формою, наданою замовником, в якому зазначаються назва звіту, дата його складення, найменування надавача, посади відповідальних осіб надавача та замовника із зазначенням їх прізвища, імені та по батькові, а також перелік та обсяг надання медичних послуг, які підлягають оплаті за звітний період. Звіт про медичні послуги є первинним документом. Звіт про медичні послуги формується на підставі інформації, що міститься в системі, медичної документації та інших документів, що підтверджуються факт надання пацієнтам медичної допомоги відповідно до законодавства.

Згідно з пункту 25 договору замовник оплачує медичні послуги, включені до звіту, інформацію про надання яких надавач належним чином вніс до системи.

Відповідно до пункту 3 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров`я» до складу електронної системи охорони здоров`я входять центральна база даних та електронні медичні інформаційні системи (МІС), між якими забезпечено автоматизований обмін інформацією, даними та документами через відкритий програмний інтерфейс (АРІ).

Електронна система охорони здоров`я eHealth - українська інформаційно- телекомунікаційна система, що забезпечує автоматизацію ведення обліку медичних послуг та управління медичною інформацією в електронному вигляді.

22 квітня 2020 року НСЗУ створила спеціальний сервіс звітності ЕСОЗ в інформаційній системі НСЗУ (ЕСОЗ ІС НСЗУ).

Таким чином, звіти щодо кількості пацієнтів з коронавірусною хворобою, позивачем вносилися через сервіс звітності ЕСОЗ ІС НСЗУ.

24 червня 2020 року договір сторонами пролонговано на липень-серпень 2020 року та надалі договір також був пролонгований і є діючим в дійсний час.

На підставі укладеного договору та наказу Міністерства охорони здоров`я України від 17.02.2020 року №366 «Про затвердження Методичних рекомендацій розрахунку кількості (запасу) засобів індивідуального захисту необхідних для забезпечення медичних працівників в період спалаху інфекційних хвороб», керівництвом позивача видано наказ від 18.05.2020 року № 70 - аг «Створення бригад при проведенні догляду за пацієнтами з підозрою/хворим на корона вірусну хворобу (COVID-19) та їх укомплектованості», згідно з яким в КНП «ОПЦ м. Краматорськ» створено та укомплектовано 4 медичні бригади (том 1, а.с. 158-160).

Відповідно до звіту від 28 травня 2020 року №0042170577C20D2D про обсяг наданих медичних послуг за квітень 2020 року загальна сума наданих послуг до сплати становить 3 191 477,41 грн., в тому числі:

- за наявність 7 апаратів ШВЛ (171167,83грн х 7 ШВЛ = 1 198174,81 грн.);

-укомплектованості 4 медичних команд (498 325,65 грн. х 4 медичні бригади =1 993 302,60 грн.) (том 1, а.с. 150-151).

У квітні 2020 року медична допомога пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19 позивачем не надавалась з підстпав відсутності хворих.

15 червня 2020 року позивачем направлено до НСЗУ звіт №0042170577C20D2E, відповідно до якого уточнено обсяг наданих медичних послуг за квітень 2020 року, де загальна вартість медичних послуг складає 1 198 174,81 грн. за наявність апаратів ШВЛ та не враховано 1 993 302,60 грн. за 4 медичні бригади в квітні 2020 року (том 1, а.с. 152-154).

Відповідно до звіту №0042170577C20D2E від 15 червня 2020 року загальна вартість наданих медичних послуг, що підлягає оплаті складає 1 198 174,81 грн., сплачено за звітний період - 3 191 477,41 грн., сума, що підлягає оплаті за результатами звітного періоду - 1 993 302,60 грн. (із знаком мінус).

У зв`язку з зайво отриманими коштами позивач листом від 01 червня 2020 року№ 01-473 зверненувся до НСЗУ за роз`ясненням щодо права використання залишкових коштів (том 1, а.с. 164).

Листом від 01.07.2020 року №7621/2-17-20 НСЗУ роз`яснила наступне (том 1, а.с. 165-166).

Перетворення закладів охорони здоров`я у комунальні некомерційні підприємства сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії та управлінської гнучкості комунальних закладів охорони здоров`я, формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення і водночас підвищення економічної ефективності використання активів. З моменту реорганізації, заклади охорони здоров`я набувають статусу суб`єктів господарювання, що дозволяє їм самостійно розпоряджатися коштами, які вони отримують за надання послуг з медичного обслуговування населення від НСЗУ.

Заклад охорони здоров`я витрачає кошти у відповідності до бюджетного законодавства України та фінансового плану який затверджується власником. Фінансовий план є основним плановим документом, відповідно до якого підприємство отримує доходи і здійснює видатки, визначає обсяг та спрямування коштів для виконання своїх функцій протягом року відповідно до установчих документів.

КНП можуть використовувати кошти отримані від НСЗУ, за умови дотримання головної вимоги договору надання медичної допомоги в повному обсязі, визначеному програмою медичних гарантій та самим договором.

Отримані кошти закладом охорони здоров`я спрямовуються на виконання умов укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, в тому числі на забезпечення необхідними медичними препаратами та приладами тощо.

Надлишок коштів, що утворився у закладу охорони здоров`я не вилучається та може бути спрямований на розвиток підприємства оновлення обладнання тощо за іншими статтями витрат, які будуть затверджені у фінансовому плані й погоджені власником.

Департаментом охорони здоров`я Донецької обласної адміністрації та заступником голови Донецької обласної адміністрації погоджено та затверджено фінансовий план КНП «ОПЦ м. Краматорськ» на 2020 рік (том 1, а.с. 168-182).

Таким чином, НСЗУ підтвердила, що кошти, перераховані КНП «ОПЦ м. Краматорськ» не вилучаються та можуть використовуватись позивачем самостійно на власний розсуд, відповідно до затвердженого власником фінансового плану, за умови повного забезпечення (готовності до такого забезпечення) пацієнтів медичними послугами за програмою медичних гарантів відповідно до укладеного договору.

У травні, червні, липні 2020 року медична допомога пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19 не надавалась у зв`язку з відсутністю хворих.

З 22 серпня 2020 по 04 вересня 2020 року на лікуванні в КНП «ОПЦ м. Краматорськ» знаходилася хвора на COVID-19, про що внесено відповідний медичний запис до реєстру медичних записів через МІС «МЕДЕЙР» (EncounetrlD: 72с2а445- 622a-472a-883a-20598763824f) з основним діагнозом J12.8 «Інша вірусна пневмонія», супутнім діагнозом U07.1 «2019-nCoV гостра респіраторна хвороба». Дана інформація не спростовується відповідачем.

Зокрема, 01 вересня 2020 року в сервіс звітності позивачем внесено інформацію щодо кількості пацієнтів, які отримали стаціонарну медичну допомогу в серпні в кількості 1 пацієнт.

Наказом керівництва КНП «ОПЦ м. Краматорськ» від 20.08.2020 року № 111/1- аг «Про внесення змін до наказу № 70-аг «Створення бригад при проведенні догляду за пацієнтами з підозрою/хворим на коронавірусну хворобу (COVID -19) та їх укомплектованості» на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 24.04.2020 року № 331 працівникам позивача, які безпосередньо були задіяні в наданні допомоги нарахована доплата до заробітної плати за серпень 2020 року (том 1, а.с. 161-163).

Відповідно до звіту від 17 вересня 2020 року №0042170577C20H2F про обсяг наданих медичних послуг за серпень 2020 року визначено 4 медичні бригади, залучені до надання медичних послуг з гострою респіраторною хворобою COVID-19 (том 1, а.с. 155-1570.

У відповідності до цього звіту загальна вартість наданих медичних послуг, що підлягає оплаті в розмірі 1 993 302,60 грн.,сплачено за звітний період - 1 993 302,60 грн., сума, що підлягає оплаті за результатами звітного періоду - 0,00 грн.

Пунктом 38 договору №2963-Е52- Р00/01 про внесення змін до основного договору №2963-Е520-Р000 від 22.05.2020 року передбачено, що у разі коли після оплати про медичні послуги буде встановлено невідповідність даних звіту про медичні послуги, інформації, що міститься в системі, статистичній звітності надавача, документам, які підтверджують надання медичних послуг, деклараціям, іншим фактичним даним про надання медичних послуг, надавач зобов`язаний повернути замовнику надміру сплачені кошти протягом трьох календарних днів з дати надіслання повідомлення замовником. У разі надміру сплачених коштів замовник має право відповідно зменшити суму оплати у наступних звітних періодах (том 1, а.с. 114).

Оскільки КНП «ОПЦ м. Краматорськ» не отримано кошти від НСЗУ у вересні 2020 року, то кошти в розмірі 1 993 302,60 грн., отримані ним у квітні 2020 року за договором №2963-Е520-Р000 від 22.05.2020 року відповідно до отриманого звіту від НСЗУ зараховані в рахунок оплати наданих послуг за серпень 2020 року, що відповідає умовам укладеного між позивачем та НСЗУ договору.

Актом звіряння взаємних розрахунків за 9 місяців 2020 року стронами погоджено обороти за вказаний період в сумі 3191477,41 грн. та відсутність заборгованості на 01 жовтня 2020 року (том 1, а.с. 167).

За таких обставин, вимога відповідача в частині зобов`язання позивача зменшити суму оплати за звітом про медичні послуги на суму надміру отриманих через розбіжність між відомостями, поданими КНП «ОПЦ м. Краматорськ» у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних звітів eHealth по виписках зі стаціонару коштів, а у разі не можливості подання уточнюючого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду та здійснити повернення надміру отриманих коштів в сумі 1 993 302,60 грн. є не обґрунтованою умовами укладеного між КНП «ОПЦ м. Краматорськ» та НСЗУ договору №2963-Е520-Р000 від 22.05.2020 року.

Стосовно вимоги в частині забезпечення відшкодування завданих збитків загальному фонду обласного бюджету на суму 45 444,42 грн., яке сталося через покриття витрат КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», шляхом проведення претензійно-позовної роботи з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», в тому числі у судовому порядку, відповідно до норм статей 15, 16, 610-625 Цивільного кодексу України та умов укладених договорів, суд зазначає наступне.

Між КНП «ОПЦ м. Краматорськ» (орендар) та комунальним некомерційним підприємством «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» (орендодавець) 25.08.2020 року було укладено договір № 12 оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності (том 1, а.с. 183-192).

Зокрема, вказаний договір стосується оренди частини харчоблоку, що перебуває на балансі комунального некомерційного підприємства «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер».

Предметом договору оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності №12 від 25.08.2020 року є комунальне майно (харчоблок 1 поверх - 93,1 кв.м, складські підвальні приміщення -13,6 кв.м.). загальною площею 106,7 кв.м., а саме: тамбур - площею 0,55 кв.м.; роздаточна - площею 5,5 кв.м.; кондитерський цех - площею 5,55 кв.м., комора - площею 0,6 кв.м.; шафа - площею 0,2 кв.м.; кабінет - площею 4,8 кв.м.; комора - площею 0,6 кв.м.; туалет - площею 1,8 кв.м.; коридор - площею 5,3 кв.м.; коридор - площею 1,5 кв.м.; коридор - площею 0,65 кв.м.; мийка - площею 6,0 кв.м.; кухня - площею 19,8 кв.м.; коридор - площею 3,8 кв.м.; м`ясний цех - площею 6,55 кв.м.; овочевий цех - площею 6,55 кв.м.; рибний цех - площею 6,7 кв.м.; сходи - площею 4,9 кв.м.; тамбур - площею 0,55 кв.м.; комора - площею 2,5 кв.м.; коридор - площею 3,85 кв.м.; холодильна камера - площею 5,2 кв.м.; шафа - площею 0,1 кв.м.; холодильна камера - 2,0 кв.м.; холодильна камера - площею 3,0 кв.м.; комора- площею 4,2 кв.м.; комора - площею 4,4 кв., що перебуває на балансі орендодавця.

Крім того, оскільки комунільне майно використовується спільно КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» і позивачем для організації харчування, КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» орендодавцем передано в безоплатне користування позивачу електрообладнання для організації харчування вагітних, роділь, породіль, а саме: електрична плита, електричний котел, електрична духовка, електрична духовка, електрична сковорода, картоплечистка, вентиляційна витяжка та ліфт.

Пунктом 5.11 договору оренди нерухомого майна передбчено, що обов`язком орендаря є здійснення витрат, пов`язаних з утриманням орендованого майна.

При цьому, як зазначено в акті ревізії від 05.08.2021 року № 040504-12/5, в ході ревізії КНП «ОПЦ м. Краматорськ» та зустрічної звірки в КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» факт безоплатної передачі вказаного електрообладнання не знайшов документального підтвердження.

Відповідач зазначає, що відповідно до проектно-кошторисної вартості будівлі харчоблоку включено балансову вартість електричної плити, холодильної камери, вентиляції витяжної, ліфту.

Витрати балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю здійснювалисі відповідно договорів про відшкодування цих витрат № 60 від 16.05.2019 року, № 24 від 17.01.2020 року, № 20 від 18.01.2021 року та відповідно додатків та додаткових угод до них (том 1, а.с. 193-217).

Крім того, між позивачем та комунальним некомерційним підприємством «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» укладено договір позички у спрощеній формі.

Частиною другою статті 828 Цивільного кодексу України встановлено, що договір позики між юридичними особами, а також між юридичною та фізичною особою укладається у письмовій формі.

При цьому, частиною першою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.

Оскільки, під час приготування їжі на орендованому електрообладнані КНП «ОПЦ м. Краматорськ» використовує електричну енергію орендодавця, вартість якої в подальшому йому відшкодовує на підставі зазначених вище договорів про відшкодування витрат, вимога відповідача в частині забезпечення відшкодування завданих збитків загальному фонду обласного бюджету на суму 45 444,42 грн., яке сталося через покриття витрат КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», шляхом проведення претензійно-позовної роботи з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», в тому числі у судовому порядку, відповідно до норм статей 15, 16, 610-625 Цивільного кодексу України та умов укладених договорів є не обгрунтованою та протиправною.

Позивач в поясненнях від 10.03.2022 року зазначив, що згідно приписів статті 639 Цивільного кодексу України договір може бути укладений у будь-якій формі, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом. Якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася.

Відповідно до ч. 1 ст. 827 Цивільного кодексу України, за договором позички одна сторона (позичкодавець) безоплатно передає або зобов`язується передати другій стороні (користувачеві) річ для користування протягом встановленого строку.

Частиною 2 ст. 827 Цивільного кодексу України визначено, що користування річчю вважається безоплатним, якщо сторони прямо домовилися про це або це випливає із суті відносин між ними.

З приписів вищезазначених норм Цивільного кодексу України КНП «ОПЦ м. Краматорськ» повідомив, що договір позички з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер» укладений в усній спрощеній формі.

Як зазначено вище, відповідно до проектно-кошторисної вартості будівлі харчоблоку включено балансову вартість електричної плити, холодильної камери, вентиляції витяжної, ліфту, тому відокремити вказане майно від оренди харчоблоку не передбачається можливим.

Крім того, суд зазначає, що відповідем не визначено, яким чином позивач завдав збитків саме загальному фонду обласного бюджету, оскільки обидві сторони договору оренди є комунальними підприємствами.

Відповідно до частини другоїстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

На думку суду, відповідачем не доведено правомірність винесення оскаржуваної вимоги від 13.09.2021 року № 040504-15/3136-2021 в частині, що оскржується позивачем, з урахуванням вимог, встановлених частиною другоюстатті 19 Конституції Українита частиною другоюстатті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов комунального некомерційного підприємства «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» підлягає задоволенню.

За вимогами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Відповідно до частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

З огляду на викладене, на підставі положень Конституції України, Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 17, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги комунального некомерційного підприємства «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84307, Доненька область, м. Краматорськ, вул. Олекси Тихого, буд. 17-П, код ЄДРПОУ 42170577) до Східного офісу Держаудитслужби (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 49101, м. Дніпро, вул. Антоновича Володимира, буд. 22, корпус 2, код ЄДРПОУ 40477689) про визнання протиправною та скасування вимоги в частині задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати вимогу Східного офісу державної аудиторської служби від 13.09.2021 року № 040504-15/3136-2021 в частині:

-щодо зменшення суми оплати за звітом про медичні послуги на суму надміру отриманих через розбіжність між відомостями, поданими Центром у звітах про медичні послуги та інформацією/документами, що містяться у системі ЕСОЗ ІС НСЗУ, електронних Звітів eHealth по виписках зі стаціонару коштів, а у разі не можливості подання уточнюючого звіту про медичні послуги або здійснення перерахунку оплати за звітом про медичні послуги поточного періоду - здійснити повернення надміру отриманих коштів в сумі 1993302,60 гривень;

-щодо забезпечення відшкодування завданих збитків загальному фонду обласного бюджету на суму 45444,42 гривень, яке сталося через покриття витрат КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», шляхом проведення претензійно-позовної роботи з КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер», в тому числі у судовому порядку, відповідно до норм статей15,16,610-625 Цивільного кодексу Українита умов укладених договорів.

Стягнути зі Східного офісу державної аудиторської служби (код ЄДРПОУ 40477689) за рахунок бюджетних асигнувань на користь комунального некомерційного підприємства «Обласний перинатальний центр м. Краматорськ» (код ЄДРПОУ 42170577) судові витрати з судового збору у розмірі 4540 (чотири п`ятсот сорок) гривень 00 копійок.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 29 червня 2022 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Л.Б. Голубова

Дата ухвалення рішення28.06.2022
Оприлюднено01.07.2022
Номер документу104992299
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідшкодування витрат Балансоутримувача (КНП «Обласний клінічний протитуберкульозний диспансер») на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю». Зазначає, що виходячи з тексту позову мають місце три види договорів: договори безоплатного користування, договори позички та договори оренди нерухомого майна, які розглядалися в ході ревізії, а якщо це різні види договорів, і до оренди нерухомого майна не мають відношення, тому підстави для відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю по договорах безоплатного користування та/або позички у позивача відсутні. За таких обставин, електрообладнання: електричний котел, електрична духовка, електрична сковорода, картоплечистка в оренду позивачу не передавалось та відповідно з умовами договору оренди не передбачено здійснення витрат, пов`язаних з утриманням майна, що не орендується. На підставі викладеного, відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог. Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України

Судовий реєстр по справі —200/18009/21

Рішення від 28.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 16.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 15.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні