Справа № 420/20775/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 червня 2022 року м. Одеса
У залі судових засідань № 18
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін:
представника позивача - Білецької В.В.
представника відповідача - Дімоглова О.І.
представника відповідача - Балан В.І.
представників третіх осіб - не з`явилися
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Державної авіаційної служби України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс», Товариства з обмеженою відповідальністю «Аль-Софія», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт «Одеса», Товариство з обмеженою відповідальністю «Міжнародний аеропорт «Одеса», Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, про зобов`язання вчинити певні дії та зустрічним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс» до Державної авіаційної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Аль-Софія», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт «Одеса», Товариство з обмеженою відповідальністю «Міжнародний аеропорт «Одеса», Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулася Державна авіаційна служба України з позовною заявою до ТОВ «Кадорр-Україна Плюс», ТОВ «Аль-Софія», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт «Одеса», Товариство з обмеженою відповідальністю «Міжнародний аеропорт «Одеса», Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, про зобов`язання відповідачів виконати рішення Державної авіаційної служби України від 11.08.2021 року №221.
За цієї позовною заявою було відкрито спрощене позовне провадження та наданий відповідачам строк для подання до суду відзивів на цю заяву, позивачу - відповіді на відзиви, а третім особам - пояснень щодо суті спору.
В подальшому, за клопотанням позивача суд ухвалив розгляд цієї справи проводити в порядку загального позовного провадження та призначив підготовче провадження по цій справі.
Ухвалою від 16 грудня 2021 року судом за клопотанням позивача розгляд цієї справи призначено в режимі відеоконференції.
Ухвалою від 22 грудня 2021 року судом прийнято до провадження зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс» до Державної авіаційної служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Аль-Софія», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт «Одеса», Товариство з обмеженою відповідальністю «Міжнародний аеропорт «Одеса», Державне підприємство обслуговування повітряного руху України, про визнання протиправним та скасування рішення Державної авіаційної служби України від 11.08.2021 року №221 про припинення будівництва на приаеродромній території.
Позовні вимоги Державної авіаційної служби України та Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс» об`єднані в одне провадження та судом наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на зустрічний позов, а третім особам - пояснень щодо суті спору.
Представник позивача - Державної авіаційної служби України в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Позов, відповідь на відзиви обґрунтовані позивачем тим, що він погоджує місця розташування, висоту об`єктів на приаеродромних територіях з врахуванням умов впливу авіаційного шуму і емісії авіаційних двигунів та об`єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації. Державіаслужбою 02.12.2020 року виданий сертифікат аеродрому «Одеса», відповідно до якого експлуатантом цього аеродрому є ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса». Позивачем не надавався висновок щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації щодо об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1, а тому Державною авіаційною службою України прийнято рішення №221 від 11.08.2021 року про припинення будівництва за цією адресою, що здійснюється: замовником будівництва - ТОВ «Кадорр-Україна Плюс», генеральним підрядником - ТОВ «Аль-Софія». Враховуючи невиконання цього рішення відповідачами позивач просить в цій справі зобов`язати їх виконати рішення Державної авіаційної служби України.
Крім того, Державною авіаційною службою України поданий до суду, як відповідачем, відзив на зустрічний позов ТОВ «Кадорр-Україна Плюс», в якому зазначено, що відповідач цей позов не визнає, просить відмовити в його задоволенні, оскільки Державна авіаційна служба України погоджує місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, однак такого погодження щодо об`єкта будівництва за адресою: АДРЕСА_1 не має та ТОВ «Кадорр-Україна Плюс», ТОВ «Аль-Софія» порушують вимоги законодавства під час здійснення будівництва за цією адресою. При цьому, відповідач звертає увагу, що заявка на погодження будівництва надходила до Державної авіаційної служби України, однак була відхилена з підстав відсутності висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування - Державного підприємства обслуговування повітряного руху України та такого висновку від ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» недостатньо для погодження об`єкту будівництва.
Представник третьої особи на стороні позивача - ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» в судове засідання не з`явився, надав пояснення щодо суті спору, в яких зазначив, що ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» наданий ТОВ «Аль-Софія» висновок експлуатанта аеродрому щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, а також висновок провайдера аеронавігаційного обслуговування на будівництво за адресою: АДРЕСА_1.
Представник третьої особи - КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» в судове засідання не з`явився, пояснень щодо суті спору до суду не надав.
Представник третьої особи - Державного підприємства обслуговування повітряного руху України в судове засідання не з`явився, пояснень щодо суті спору до суду не надав.
Представник відповідача - ТОВ «Кадорр-Україна Плюс» в судове засідання з`явився, просив відмовити в задоволенні позову Державної авіаційної служби України. Відзив на позовну заяву обґрунтований відповідачем тим, що на момент винесення рішення №221 від 11.08.2021 року у Державної авіаційної служби України була заявка ТОВ «Аль-Софія» на погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації за адресою: АДРЕСА_1 з всіма необхідними документами, зокрема, висновком експлуатанта аеродрому та висновком провайдера аеронавігаційного обслуговування. Відсутність висновку Державної авіаційної служби України про погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації за адресою: АДРЕСА_1 зумовлено бездіяльністю позивача, жодною нормою законодавства не передбачено отримання висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування саме від Державного підприємства обслуговування повітряного руху України.
Зустрічний позов ТОВ «Кадорр-Україна Плюс» до Державної авіаційної служби України, відповідь на відзив на зустрічний позов обґрунтовані тим, що у Державної авіаційної служби України наявна заявка ТОВ «Аль-Софія» на погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації за адресою: АДРЕСА_1 з всіма необхідними документами, зокрема, висновком експлуатанта аеродрому та висновком провайдера аеронавігаційного обслуговування. Відсутність висновку Державної авіаційної служби України про погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації за адресою: АДРЕСА_1 зумовлено бездіяльністю суб`єкта владних повноважень. ТОВ «Аль-Софія» отримане також погодження щодо будівництва за адресою: АДРЕСА_1 від Міністерства оборони України. Жодною нормою законодавства не передбачено отримання висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування саме від Державного підприємства обслуговування повітряного руху України, а тому оскаржуване рішення Державної авіаційної служби України перешкоджає позивачу здійснювати законну господарську діяльність, є протиправним та підлягає скасуванню.
Представник відповідача - ТОВ «Аль-Софія» в судове засідання з`явився, просив відмовити в задоволенні позову Державної авіаційної служби України. Відзив на позову заяву обґрунтований відповідачем тим, що ТОВ «Аль-Софія» отримало від ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» висновок експлуатанта аеродрому щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, а також висновок провайдера аеронавігаційного обслуговування на будівництво за адресою: АДРЕСА_1, від Військової частини НОМЕР_1 Повітряних Сил ЗСУ позитивний висновок експлуатанта аеродрому, від Міністерства оборони України позитивний висновок щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів. ТОВ «Аль-Софія» подало до Державної авіаційної служби України заявку на погодження будівництва за адресою: АДРЕСА_1, однак позивачем протиправно відмовлено в її погодженні з підстав відсутності висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування - Державного підприємства обслуговування повітряного руху України, на час винесення оскаржуваного рішення заявка не розглянута та це рішення є неправомірним.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача та заперечення відповідачів, зустрічні позовні вимоги, суд вважає, що зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс» підлягає задоволенню, а позов Державної авіаційної служби України задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Повітряний кодекс України встановлює правові основи діяльності в галузі авіації. Державне регулювання діяльності в галузі авіації та використання повітряного простору України спрямоване на гарантування безпеки авіації, забезпечення інтересів держави, національної безпеки та потреб суспільства і економіки у повітряних перевезеннях та авіаційних роботах.
Відповідно до п. 1, 3, 4 «Положення про Державну авіаційну службу України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №520 від 08.10.2014 року, Державіаслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
До основних завдань Державіаслужби належить, зокрема, здійснення державного контролю та нагляду за безпекою цивільної авіації, нагляду за забезпеченням аеронавігаційного обслуговування.
Державіаслужба відповідно до покладених на неї завдань, в тому числі, здійснює комплексні заходи щодо забезпечення безпеки польотів, авіаційної, екологічної, економічної та інформаційної безпеки; погоджує місця розташування, висоту об`єктів на приаеродромних територіях з урахуванням умов впливу авіаційного шуму і емісій авіаційних двигунів та об`єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації.
Відповідно до п. 84 ст. 1 Повітряного кодексу України приаеродромна територія - обмежена регламентованими розмірами місцевість навколо зареєстрованого згідно із встановленим порядком аеродрому (вертодрому) або постійного злітно-посадкового майданчика, до якої встановлені спеціальні вимоги щодо розташування різних об`єктів, а їх висота контролюється з урахуванням умов безпеки маневрування, зльоту та заходу на посадку повітряних суден.
Згідно з ч. 2, 10 ст. 69 Повітряного кодексу України на приаеродромній території запроваджується особливий порядок здійснення діяльності, яка може вплинути на безпеку авіації та створити перешкоди для роботи наземних засобів зв`язку, навігації та спостереження. До такої діяльності належать, зокрема: будівництво, вибухові роботи; будівництво високовольтних повітряних ліній, висадка та вирощування дерев або зелених насаджень; тощо.
Органи виконавчої влади, юридичні та фізичні особи незалежно від форми власності, які допустили порушення порядку діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, зобов`язані згідно з рішенням уповноваженого органу з питань цивільної авіації припинити будівництво чи діяльність, зазначену в частині другій цієї статті, до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства.
Згідно з Сертифікатами аеродрому «Одеса», він має приаеродромну територію в радіусі 50 км від контрольної точки аеродрому.
Відповідно до положень п. 56, 57, 60 «Положення про використання повітряного простору України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 року №954 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) місце розташування і висота об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, погоджуються з керівником експлуатанта аеродрому, Державіаслужбою або Міноборони (відповідно до компетенції). Державіаслужба та Міноборони здійснюють погодження будівництва (реконструкції) об`єктів, зазначених в абзаці першому цього пункту, з метою забезпечення вільного від перешкод повітряного простору для безпечного маневрування повітряних суден.
Погодженню з Державіаслужбою та Міноборони підлягають місце розташування і висота таких об`єктів будівництва та реконструкції: об`єктів, що перетинають поверхні обмеження перешкод аеродромів, вертодромів, постійних злітно-посадкових майданчиків; об`єктів заввишки 45 і більше метрів відносно контрольної точки аеродрому в радіусі до 50 кілометрів; об`єктів незалежно від їх розміщення заввишки 100 і більше метрів над земною поверхнею, тощо.
Підприємства, установи та організації, заінтересовані в розміщенні об`єктів на приаеродромній території, повинні погоджувати таке розміщення з експлуатантом аеродрому, відповідними державними органами, органами місцевого самоврядування та дотримуватися умов погодження будівництва.
Відповідно до п. 1.2, 2.1, 3.4 «Порядку погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації», затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України №721 від 30.11.2012 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2012 року за №2147/22459, дія цього Порядку поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, які займаються будівництвом об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, провайдерів аеронавігаційного обслуговування та експлуатантів аеродромів (вертодромів).
Погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, здійснює Державіаслужба України з урахуванням висновку експлуатанта аеродрому (вертодрому), а також висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування, які повинні бути отримані заявником.
Державіаслужба розглядає матеріали, проводить оцінку розміщення об`єктів, що проектуються з урахуванням Висновку експлуатанта, Висновку провайдера, та надає висновок щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, або готує обґрунтовану відмову у наданні погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації.
З матеріалів справи вбачається, що 01.10.2020 року Державною авіаційною службою України виданий сертифікат аеродрому «Одеса», відповідно до якого експлуатантом аеродрому до 01.12.2020 року є КП «Міжнародний аеропорт «Одеса», а в подальшому 02.12.2020 року Державною авіаційною службою України виданий сертифікат аеродрому «Одеса», відповідно до якого експлуатантом аеродрому є ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса».
На розгляд Державної авіаційної служби України надійшло звернення Одеської обласної партійної організації політичної партії «Національний корпус» щодо будівництва на приаеродромній території між Одеським іподромом і вул. Краснова, яке ведеться ТОВ «КАДОР ГРУП», а тому позивачем направлений до КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» лист з проханням надати інформацію щодо погодження зазначеного будівництва, проведення позапланової перевірки розміщення об`єкту та складання відповідного акту.
За результатами розгляду цього листа, КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» 22.10.2020 року направило на адресу Державної авіаційної служби України акт позапланового огляду об`єкту будівництва від 22.10.2020 року №100-07-17.
На підставі акту КП «Міжнародний аеропорт «Одеса» від 22.10.2020 року №100-07-17 Державною авіаційною службою України прийнято рішення №221 від 11.08.2021 року, в якому міститься вимога негайно припинити будівництво за адресою: АДРЕСА_1, що здійснюється замовником будівництва - ТОВ «Кадорр-Україна Плюс», генеральним підрядником будівництва - ТОВ «Аль-Софія» до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства, а також вжити заходів щодо погодження місця розташування та висоти об`єкту будівництва.
При цьому, винесення рішення Державною авіаційною службою України в серпні 2021 року на підставі акту огляду об`єкту будівництва складеного в жовтні 2020 року обґрунтовується позивачем тим, що спочатку рішення було винесено щодо іншою юридичної особи, однак в подальшому ця особа продала земельну ділянку, на якій здійснюється будівництво, іншій юридичній особі - ТОВ «Кадорр-Україна Плюс», що було встановлено під час розгляду позову Державної авіаційної служби України в іншому суді.
Оскільки рішення Державної авіаційної служби України №221 від 11.08.2021 року не виконується ТОВ «Кадорр-Україна Плюс», ТОВ «Аль-Софія», позивач звернувся з цим позовом про зобов`язання відповідачів виконати це рішення.
Однак, суд не вбачає підстав для задоволення позову Державної авіаційної служби України, виходячи з наступного.
Відповідно до договору №К/А-60-69Ж генерального підряду на виконання будівельних робіт від 05.10.2020 року, укладеного між замовником будівництва за адресою: АДРЕСА_1 - ТОВ «Кадорр-Україна Плюс» та генеральним підрядником зазначеного будівництва - ТОВ «Аль-Софія», на підрядника покладені функції, пов`язані з будівництвом житлового комплексу, в тому числі, погодження місця розташування і висоти об`єкта на приаеродромній території.
Так, ТОВ «Аль-Софія» звернулося 30.12.2020 року до експлуатанта аеродрому - ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» з заявкою щодо погодження місця розташування і висоти об`єкта на приаеродромній території та отримало в січні 2021 року Висновок експлуатанта аеродрому за №100-01-31/001 щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації з умовами, що забезпечують необхідний рівень безпеки польотів у районі аеродрому та на приаеродромних територіях, а також Висновок провайдера аеронавігаційного обслуговування (CNS(airdrome) щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації.
Окрім того, ТОВ «Аль-Софія» звернулося з заявкою щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів державних повітряних суден та роботу засобів зв`язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) до експлуатанта аеродрому «Одеса-Шкільний» - військової частини НОМЕР_1 Повітряних Сил ЗСУ та отримало позитивний Висновок експлуатанта аеродрому за №350/312/40/283 від 19.02.2021 року, а також 23.02.2021 року звернулося до Міністерства оборони України з заявкою щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів державних повітряних суден та роботу засобів зв`язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення) та отримало позитивний Висновок уповноваженого структурного підрозділу МОУ з питань регулювання діяльності державної авіації України за №185/3/512 від 29.03.2021 року.
Після цього, 29.03.2021 року ТОВ «Аль-Софія» звернулося до Державної авіаційної служби України із заявкою за вих. №29/03-21 на погодження розташування та висоти об`єктів за адресою: АДРЕСА_1, з наданням всі Висновків, однак позивач повернув пакет документів без погодження у зв`язку з відсутністю Висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування - Державного підприємства обслуговування повітряного руху України відповідно до п. 2.4 «Порядку погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації», затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України №721 від 30.11.2012 року.
Суд погоджується з доводами ТОВ «Кадорр-Україна Плюс» про те, що «Порядок погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації», затверджений наказом Міністерства інфраструктури України №721 від 30.11.2012 року не містить жодної вимоги, яка б зобов`язувала заявника отримати та подати до Державної авіаційної служби України висновок провайдера аеронавігаційного обслуговування - Державного підприємства обслуговування повітряного руху України, цей Порядок містить вичерпний переліку документів, який має бути поданий,зокрема п. 2.3 Порядку передбачає, що до заявки повинні додаватися такі документи (в одному примірнику): ситуаційний план щодо місцезнаходження ділянки забудови об`єктів будівництва, прив`язаних до аеродрому (вертодрому, злітно-посадкового майданчику); копія Висновку експлуатанта; копія Висновку провайдера.
Такі документи ТОВ «Аль-Софія» були надані до Державної авіаційної служби України, а тому вона мала або надати висновок щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, або підготувати обґрунтовану відмову у наданні такого погодження у відповідності до п. 3.4 Порядку.
Відповідно до вимог п. 2.4 Порядку заявка повертається заявнику тільки у разі, якщо вона не містить всіх необхідних даних згідно з Додатоком 1до цього Порядку, однак оскільки заявка містить всі дані та до неї додані передбачені порядком документи вона не могла бути повернута Державною авіаційною службою України.
Крім того, відповідно до п. 3.5 Порядку у разі невиконання вимог першої та/або другої групи критеріїв та нормативно-правових актів з питань аеронавігації Державіаслужбою України може бути скликана спеціальна комісія із залученням вчених і фахівців підприємств, установ та організацій (за їх згодою) для проведення додаткових досліджень, однак таких дій Державна авіаційна служба України також не вчинила.
Враховуючи зазначені обставини ТОВ «Аль-Софія» звернулося до Державної авіаційної служби України з листом від 22.04.2021 року вих. №22/04-21 щодо проведення процедури погодження, однак зазначає, що так і не отримало відповідь на це звернення.
За даними «Укрпошти» щодо поштового відправлення №0113515269290, яким, як зазначає позивач, заявка та всі документи відправлені на адресу заявника листом від 28.05.2021 року №1.2.16-3263-21, відправлення прийняте в місті Києві 01.06.2021 року, однак будь-яких інших даних щодо руху цього відправлення не має, позивачем не надано доказів, які б підтверджували отримання ТОВ «Аль-Софія» листа від 28.05.2021 року №1.2.16-3263-21 з документами (заявкою та пакетом документів).
Таким чином, на час винесення Державною авіаційною службою України рішення №221 від 11.08.2021 року належного завершення розгляду заявки ТОВ «Аль-Софія» не відбулося, обґрунтованої відмови у погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації позивач не надав заявнику, однак безпідставно повернув заявку без розгляду в порушення п. 2.4 Порядку, при тому, що фактично ТОВ «Аль-Софія» повернутих документів та заявки не отримала, а тому суд вважає, що у позивача не було підстав виносити рішення №221 від 11.08.2021 року та, як наслідок, відсутні підстави для його виконання відповідачами в цій справі.
Крім того, суд звертає увагу, що рішення Державної авіаційної служби України №221 від 11.08.2021 року винесено на підставі акту позапланового огляду об`єкту будівництва від 22.10.2020 року №100-07-17, тобто, майже через рік після огляду об`єкту будівництва, в даному випадку, акт огляду втратив актуальність, оскільки після його складання експлуатантом аеродрому «Одеса» стало ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса», яке видало ТОВ «Аль-Софія» Висновок експлуатанта аеродрому щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації з умовами, що забезпечують необхідний рівень безпеки польотів у районі аеродрому та на приаеродромних територіях, а також Висновок провайдера аеронавігаційного обслуговування щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації.
Крім того, на час проведення огляду на об`єкті будівництва здійснювалися підготовчі роботи, нового акту огляду щодо об`єкту будівництва не складалося, інформація щодо впливу будівництва на безпеку польотів не перевірялася, що також свідчить про не актуальність акту після спливу майже року.
Також суд звертає увагу, що прийняття рішення №221 від 11.08.2021 року на підставі акту, який складений майже рік тому не відповідає вимогам розсудливості, пропорційності, своєчасності, обґрунтованості, які мають буті дотримані суб`єктом владних повноважень при прийнятті рішення чи вчиненні дії або бездіяльності у відповідності до ч. 2 ст. 2 КАС України.
Всі викладені обставини свідчать про безпідставність вимог позивача до відповідачів у рішенні №221 від 11.08.2021 року та відсутність підстав для задоволення позову Державної авіаційної служби України, однак судом в рішенні наведені обставини, які свідчать про протиправність рішення №221 від 11.08.2021 року та наявність підстав для його скасування, а тому зустрічний позов ТОВ «Кадорр-Україна Плюс» є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Державної авіаційної служби України не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, а зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс» обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до приписів ст. 139 КАС України сплачений судовий збір підлягає стягненню з Державної авіаційної служби України за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс».
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Зустрічний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс» (вул. Успенська, буд. 39/1, офіс 18, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 40454436) до Державної авіаційної служби України (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 37536026), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Аль-Софія» (Французький бульвар, буд. 66/2, офіс 306, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 40079647), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт «Одеса (Аеропорт ЦА, м. Одеса, 65036, код ЄДРПОУ 30441902), Товариство з обмеженою відповідальністю «Міжнародний аеропорт «Одеса» (вул. Центральний аеропорт, буд. 2, м. Одеса, 65036, код ЄДРПОУ 37947040), Державне підприємство обслуговування повітряного руху України (Аеропорт, м. Бориспіль, 08300, код ЄДРПОУ 19477064) про визнання протиправним та скасування рішення Державної авіаційної служби України від 11.08.2021 року №221 про припинення будівництва на приаеродромній території - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної авіаційної служби України від 11.08.2021 року №221 про припинення будівництва на приаеродромній території.
У задоволенні адміністративного позову Державної авіаційної служби України (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 37536026) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс» (вул. Успенська, буд. 39/1, офіс 18, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 40454436), Товариства з обмеженою відповідальністю «Аль-Софія» (Французький бульвар, буд. 66/2, офіс 306, м. Одеса, 65009, код ЄДРПОУ 40079647), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт «Одеса (Аеропорт ЦА, м. Одеса, 65036, код ЄДРПОУ 30441902), Товариство з обмеженою відповідальністю «Міжнародний аеропорт «Одеса» (вул. Центральний аеропорт, буд. 2, м. Одеса, 65036, код ЄДРПОУ 37947040), Державне підприємство обслуговування повітряного руху України (Аеропорт, м. Бориспіль, 08300, код ЄДРПОУ 19477064) про зобов`язання відповідачів виконати рішення Державної авіаційної служби України від 11.08.2021 року №221 - відмовити.
Стягнути з Державної авіаційної служби України (пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 37536026) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кадорр-Україна Плюс» (вул. Успенська, буд. 39/1, офіс 18, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 40454436) сплачений судовий збір у розмірі 2270 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складений та підписаний 29.06.2022 року.
Суддя Л.І. Свида
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2022 |
Оприлюднено | 20.07.2022 |
Номер документу | 104994996 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні