Постанова
від 21.06.2022 по справі 460/9752/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2022 рокуЛьвівСправа № 460/9752/21 пров. № А/857/1814/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ільчишин Н.В.,

суддів Коваля Р.Й., Гудима Л.Я.,

за участі секретаря судового засідання Петрунів В.І.,

розглянувши у судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2021 року (судді Махаринця Д.Є., ухвалене у відкритому судовому засіданні о 17 год. 11 хв. в м. Рівне повний текст рішення складено 14.12.2021) у справі №460/9752/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро Фелікс» до Головне управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ «Агро Фелікс» звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області в якому просить податкові повідомлення-рішення від 22.06.2021 №529717000709, №530717000709, №530517000709, від 29.06.2021 №5573/17000701, №5571/1700701.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2021 року задоволено позов частково. Визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області по податку на додану вартість від 29.06.2021 №5573/17000701, від 29.06.2021 №5571/1700701. В задоволенні решти вимог відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним рішенням Головне управління ДПС у Рівненській області подало апеляційну скаргу, яку обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач заперечує проти її задоволення посилаючись на безпідставність викладених у ній доводів і просить оскаржуване рішення суду залишити без змін, вважаючи його законним та обґрунтованим.

В судовому засіданні апеляційного розгляду справи в режимі відеоконференції представник відповідача Юхименко Т.В. апеляційну скаргу підтримала з підстав зазначених у скарзі, просила рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити.

Представник позивача в режимі відеоконференції Поліщук Т.С. та представник Ковальов А.В. проти апеляційної скарги заперечили, просили скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Згідно із частиною 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Оскільки позивач не оскаржує рішення суду першої інстанції в частині відмови в задоволенні позовних вимог, рішення суду першої інстанції в цій частині не є предметом перегляду судом апеляційної інстанції.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що ТзОВ «Агро Фелікс» зареєстроване Радивилівською районною державною адміністрацією Рівненської області 26.10.2017 за № 16011020000000832, основний вид діяльності - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

Головним управлінням ДПС у Рівненській області проведена планова виїзна документальна перевірка ТзОВ «Агро Фелікс», код ЄДРПОУ 41684989 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 26.10.2017 по 31.12.2020, валютного законодавства за період з 26.10.2017 по 31.12.2020, сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 26.10.2017 по 31.12.2020, іншого законодавства за період з 26.10.2017 по 31.12.2020.

За наслідками перевірки складено акт від 31.05.2021 №3342/17-00-07-01/41684989 та встановлено порушення ТОВ «АГРО ФЕЛІКС»: 1. п. 44.1 п. 44.2 ст. 44, п.п.134.1 п.134 ст. 134 розд. ІІІ Податкового кодексу України (далі - ПК України) із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток всього в сумі в сумі 3729160 грн., в т.ч. за 1 квартал 2019р. - 107992,42 грн., за 2 квартал 2019р. - 652321,5 грн., 1 квартал 2020р. - 245210,09 грн., 2 квартал 2020р. 48 600 грн., 3 квартал 2020р. - 102736,5 грн., 4 квартал 2020р. - 2572299,49 грн.; 2. 44.1 ст.44 розділу І, п.185.1 ст.185, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198 розділу V ПК України від 02.12.2010р. №2755-VI (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 3893512 грн. у т.ч. за червень 2019р. на суму 216887 грн., за лютий 2020р. на суму 198724 грн., за березень 2020р. на суму 107175 грн., за квітень 2020р. на суму 344464 грн., за червень 2020р. на суму 54000 грн., за серпень 2020р. на суму 88967 грн., за вересень 2020р. на суму 25185 грн., за жовтень 2020р. на суму 1314 242 грн., за листопад 2020р. на суму 1114395 грн., за грудень 2020р. на суму 429473 грн.; 3. п.51.1 ст.51 глави 2, пп. «б» п.176.2 ст.176 розділу IV ПК України №2755-VІ від 02.12.2010р. із змінами і доповненнями, розділу ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку», затвердженого в новій редакції Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015р. №4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.01.2015р. №111/26556, по яких встановлено подання податкових розрахунків за формою №1ДФ за 3 квартал 2018 року не в повному обсязі, з недостовірними відомостями та з помилками, що призвели до зміни платника податку; 4. пп.14.1.180, пп.14.1.156, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.31.1 ст.31, п.54.2 ст.54, абз.2 п.57.1 ст.57, п.168.1 ст.168, п.171.1 ст.171 та пп. «а» п.176.2 ст.176 ПК, за якими встановлено: - несплата (неперерахування) до бюджету податковим агентом ТОВ «АГРО ФЕЛІКС» узгоджених сум належного до сплати податку на доходи фізичних осіб, після настання граничних термінів сплати податку до бюджету передбачених п.168.1 ст. 168 ПКУ, у випадках коли виплата доходу на користь платників податків передувала сплаті податку на доходи фізичних осіб; - неподання податковим агентом філією ТОВ «АГРО ФЕЛІКС» платіжних доручень для перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб за граничними термінами сплати податку до бюджету в сумі 32564,93 грн., передбаченими пунктом 168.1 статті 168 Податкового кодексу; 5. несплата (неперерахування) до бюджету податковим агентом філією ТОВ ТОВ «АГРО ФЕЛІКС» узгоджених сум належного до сплати військового збору, після настання граничних термінів сплати збору до бюджету передбачених п.168.1 ст. 168 ПКУ, у випадках коли виплата доходу на користь платників податків передувала сплаті податку на доходи фізичних осіб; - неподання податковим агентом філією ТОВ «АГРО ФЕЛІКС» платіжних доручень для перерахування належного до військового збору за граничними термінами сплати податку до бюджету в сумі 527,87 грн., передбаченими пунктом 168.1 статті 168 ПК.

Позивач не погодився із такими висновками акту перевірки та 10.06.2021 подав заперечення.

Відповідач такі заперечення до уваги не взяв і на підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Рівненській області прийнято ТОВ «АГРО ФЕЛІКС»: - податкове повідомлення-рішення від 22.06.2021 №529717000709 по податку на доходи фізичних осіб, яким застосовано штрафну санкцію в розмірі 7571,17 грн. та пеню в сумі 192,63 грн.; - податкове повідомлення-рішення від 22.06.2021 №530717000709 по податку військовому збору, яким застосовано штрафну санкцію в розмірі 124,52 грн. та пеню в сумі 3,03 грн.; - податкове повідомлення-рішення по податку на доходи фізичних осіб від 22.06.2021 №530517000709, яким застосовано штрафну санкцію в розмірі 1020,00 грн.; - податкове повідомлення-рішення по податку на додану вартість від 29.06.2021 №5573/17000701, яким донараховано грошове зобов`язання в розмірі 3893512,00 грн. та застосовано штрафну санкцію в сумі 973378,00 грн.; - податкове повідомлення-рішення по податку на прибуток від 29.06.2021 №5571/1700701, яким донараховано грошове зобов`язання в розмірі 3729160,00 грн. та застосовано штрафну санкцію в сумі 195131,00 грн.

Не погодившись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх до суду.

Даючи правову оцінку оскаржуваному судовому рішенню та доводам апелянта, що викладені у апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 ПК України (далі ПК України), господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до підпункту 44.1 статті 41 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Пунктом 61.1 статті 61 ПК України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до підпунктів «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з пунктом 198.1 статті 198 ПК України, до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пунктом 198.2 статті 198 ПК України передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

За правилами пункту 198.6 статті 198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно статті 1 Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV (далі Закон №996-XIV) господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства, економічна вигода - потенційна можливість отримання підприємством грошових коштів від використання активів, первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію, фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.

Відповідно до статті 3 Закону №996-XIV метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до статті 8 Закону №996-XIV бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів. Керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

За змістом частин 1-2 статті 9 Закону №996-XIV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Аналіз вказаних норм свідчить про те, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.

Так, господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Отже, проведення будь-якої господарської операції підприємства фіксується та підтверджується первинними документами, на підставі яких ведеться бухгалтерський облік.

Відповідно до матеріалів справи судом встановлено, що між ТОВ «Агро Фелікс» та ТОВ «ТК АГРОАЛЬЯНС» (ЄДРПОУ 40429106) укладено договір №01/04/19 від 01.04.2019 про поставку соняшника.

На підтвердження виконання умов договору та реальності господарських операцій суду надано копії наступних первинних документів: додаток №1 до договору поставки №01/04/19 від 01.04.2019; видаткова накладна №РН-0000061 від 02.04.19 на суму 185952,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №02/04/19/4 від 02.04.2019; видаткова накладна №РН-0000060 від 02.04.19 на суму 195648,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №02/04/19/3 від 02.04.2019; видаткова накладна №РН-0000059 від 02.04.2019 на суму 247104,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №02/04/19/2 від 02.04.2019 видаткова накладна №РН-0000058 від 02.04.2019 на суму 222912,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №02/04/19/1 від 02.04.2019 видаткова накладна №РН-0000068 від 04.04.2019 на суму 152640,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №04/04/19/7 від 04.04.2019; видаткова накладна №РН-0000067 від 04.04.2019 на суму 196800,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №04/04/19/6 від 04.04.2019; видаткова накладна №РН-0000066 від 04.04.2019 на суму 188 736,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №04/04/19/5 від 04.04.2019; видаткова накладна №РН-0000065 від 04.04.2019 на суму 169344,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №04/04/19/4 від 04.04.2019; видаткова накладна №РН-0000064 від 04.04.2019 на суму 182976,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №04/04/19/3 від 04.04.2019; видаткова накладна №РН-0000063 від 04.04.2019 на суму 189 312,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №04/04/19/2 від 04.04.2019; видаткова накладна №РН-0000062 від 04.04.2019 на суму 246912,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №04/04/19/1 від 04.04.2019; видаткова накладна №РН-0000073 від 09.04.2019 на суму 237356,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №09/04/19/5 від 09.04.2019; видаткова накладна №РН-0000072 від 09.04.19 на суму 230104,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №09/04/19/4 від 09.04.2019; видаткова накладна №РН-0000071 від 09.04.2019 на суму 136 220,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №09/04/19/3 від 09.04.2019; видаткова накладна №РН-0000070 від 09.04.2019 на суму 219 520,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №09/04/19/2 від 09.04.2019; видаткова накладна №РН-0000069 від 09.04.2019 на суму 177968,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №09/04/19/1 від 09.04.2019; видаткова накладна №РН-0000085 від 26.04.2019 на суму 226 576,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №26/04/19/4 від 26.04.2019; видаткова накладна №РН-0000084 від 26.04.2019 на суму 198 940,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №26/04/19/3 від 26.04.2019; видаткова накладна №РН-0000083 від 26.04.2019 на суму 183260,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №26/04/19/2 від 26.04.2019; видаткова накладна №РН-0000082 від 26.04.2019 на суму 323 988,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №26/04/19/1 від 26.04.2019; видаткова накладна №РН-0000088 від 24.05.2019 на суму 236542,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №24/05/19/1 від 24.05.2019; платіжне доручення №1276 від 03.04.2019 на суму 460000,00 грн.; платіжне доручення №1277 від 03.04.2019 на суму 40000,00 грн.; платіжне доручення №1286 від 05.04.2019 на суму 100 000,00 грн.; платіжне доручення №1287 від 05.04.2019 на суму 500000,00 грн. платіжне доручення №1297 від 10.04.2019 на суму 150000,00 грн.; платіжне доручення №1300 від 10.04.2019 на суму 200000,00грн.; платіжне доручення №1305 від 11.04.2019 на суму 50000,00грн.; платіжне доручення №1306 від 11.04.19 на суму 150000,00 грн.; платіжне доручення №1307 від 11.04.2019 на суму 90 000,00 грн.; платіжне доручення №1327 від 19.04.2019 на суму 300 000,00 грн.; платіжне доручення №1350 від 24.04.2019 на суму 100000,00 грн.; платіжне доручення №1354 від 25.04.2019 на суму 100000,00 грн.; платіжне доручення №1364 від 02.05.2019 на суму 500000,00 грн.; платіжне доручення №1367 від 03.05.2019 на суму 200000,00 грн.; платіжне доручення №1369 від 06.05.2019 на суму 100000,00 грн.; платіжне доручення №1370 від 07.05.2019 на суму 150000,00 грн.; платіжне доручення №1383 від 11.05.2019 на суму 100000,00 грн.; платіжне доручення №1391 від 14.05.2019 на суму 100000,00 грн.; платіжне доручення №1411 від 20.05.2019 на суму 100000,00 грн. платіжне доручення №1419 від 21.05.2019 на суму 100000,00 грн.; платіжне доручення №1422 від 21.05.2019 на суму 50000,00 грн.; платіжне доручення №1427 від 22.05.2019 на суму 50000,00 грн.; платіжне доручення №1430 від 23.05.2019 на суму 50000,00 грн.; платіжне доручення №1446 від 27.05.2019 на суму 195 000,00 грн.; платіжне доручення №1448 від 28.05.2019 на суму 50000,00 грн.; платіжне доручення №1454 від 30.05.2019 на суму 50000,00 грн.; платіжне доручення №1463 від 03.06.2019 на суму 50000,00 грн.; платіжне доручення №1488 від 05.06.2019 на суму 50000,00 грн., платіжне доручення №1512 від 12.06.2019 на суму 213 810,00 грн.

Згідно Товарно-транспортної накладної №02/04/19/4 від 02 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем Volvo НОМЕР_1 , який ТОВ «Агро Фелікс» орендує у ФОП ОСОБА_1 , що підтверджується Договором оренди від 14 грудня 2018 року, актом приймання передачі транспортного засобу та Актом наданих послуг, а напівпричіп НОМЕР_2 орендований на підставі договору позики від 27 грудня 2018 року, що підтверджується нотаріально посвідченою копією договору позики та копією свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, водій ОСОБА_2 працював у ТОВ «Агро Фелікс» із 09.07.2018 по 01.02.2021, що підтверджується копією наказу № 12 від 06.07.2018, копією наказу від 01.02.2021 та копією посвідчення водія.

Згідно Товарно-транспортної накладної №02/04/19/3 від 02 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем DAF НОМЕР_3 , напівпричіп НОМЕР_4 , які належать ТОВ «Агро Фелікс», водій ОСОБА_3 працював у ТОВ «Агро Фелікс» із 07.11.2018 по 19.06.2020, що підтверджується копією наказу № 26 від 05.11.2018, копією наказу від 18.06.2020 та копією посвідчення водія

Згідно Товарно-транспортної накладної №02/04/19/2 від 02 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_5 , напівпричіп НОМЕР_6 , водій ОСОБА_4 , перевізником зазначено ТОВ «Юлія Трейд» та здійснювалося на підставі Договору-заявки від 02.04.2019.

Згідно Товарно-транспортної накладної №02/04/19/1 від 02 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_7 , який ТОВ «Агро Фелікс» орендує у ТОВ «Юлія Трейд», що підтверджується договором оренди від 09 липня 2018 року та договором оренди від 02 січня 2020 року з відповідними актами приймання-передачі транспортних засобів, додатковими угодами, актами наданих послуг та платіжних доручень, напівпричіп НОМЕР_8 належить ТОВ «Агро Фелікс», що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу, водій ОСОБА_4 працює у ТОВ «Агро Фелікс» із 05 січня 2018 року, що підтверджується копією наказу № 2 від 04.01.2018, копією посвідчення водія та копією трудової книжки.

Згідно Товарно-транспортної накладної №04/04/19/7 від 04 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_9 , напівпричіп НОМЕР_10 , водій ОСОБА_5 , а перевізник ТОВ «Юлія Трейд», що здійснювалося на підставі договору-заявки від 04.04.2019 та підтверджується копією вказаного договору - заявки.

Згідно Товарно-транспортної накладної №04/04/19/5 від 04 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_11 , який належить ТОВ «Агро Фелікс», що підтверджується свідоцтвом про право власності, водій ОСОБА_6 працював у ТОВ «Агро Фелікс» із 01.08.2018 по 02.08.2021, що підтверджується копією наказу № 15 від 31.07.2018, копією наказу від 02.08.2021 та копією посвідчення водія

Згідно Товарно-транспортної накладної №04/04/19/4 від 04 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_12 , напівпричіп НОМЕР_13 , водій ОСОБА_7 , перевізник ТОВ «Юлія Трейд», яке здійснювалося на підставі Договору-заявки від 04.04.2019, що підтверджується копією договору - заявки.

Згідно Товарно-транспортної накладної №04/04/19/3 від 04 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем DAF НОМЕР_14 , напівпричіп НОМЕР_15 , водій ОСОБА_8 . Перевізником зазначено ТОВ «Юлія Трейд» та перевезення здійснювалося на підставі Договору-заявки від 04.04.2019, що підтверджується копією договору - заявки та Актом наданих послуг.

Згідно Товарно-транспортної накладної №04/04/19/1 від 04 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_5 , напівпричіп НОМЕР_6 , водій ОСОБА_4 . Перевізником зазначено ТОВ «Юлія Трейд» та перевезення здійснювалося на підставі Договору-заявки від 04.04.2019, що підтверджується копією договору - заявки.

Згідно Товарно-транспортної накладної №09/04/19/3 від 09 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем DAF НОМЕР_16 , напівпричіп НОМЕР_17 , водій ОСОБА_9 . Перевізником зазначено ТОВ «Юлія Трейд» та перевезення здійснювалося на підставі Договору-заявки від 09.04.2019, що підтверджується копією договору - заявки та Актом наданих послуг.

Згідно Товарно-транспортної накладної №09/04/19/2 від 09 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем DAF НОМЕР_18 , напівпричіп НОМЕР_19 , водій ОСОБА_7 . Перевізником зазначено ТОВ «Юлія Трейд» та перевезення здійснювалося на підставі Договору-заявки від 09.04.2019, що підтверджується копією договору - заявки.

Згідно Товарно-транспортної накладної №09/04/19/1 від 09 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_20 , напівпричіп НОМЕР_21 , які належать ТОВ «Агро Фелікс», що підтверджується свідоцтвами про реєстрацію транспортного засобу, водій ОСОБА_10 , який працював у ТОВ «Агро Фелікс» із 02.04.2018 по 13.09.2019, що підтверджується копією наказу № 5 від 30.03.2018, копією наказу № 26 від 13.09.2019 та копією посвідчення водія.

Згідно Товарно-транспортної накладної №26/04/19/3 від 26 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_22 , напівпричіп НОМЕР_13 , водій ОСОБА_11 . Перевізником зазначено ТОВ «Юлія Трейд» та перевезення здійснювалося на підставі Договору-заявки від 26.04.2019, що підтверджується копією договору - заявки та актом надання послуг.

Згідно Товарно-транспортної накладної №26/04/19/1 від 26 квітня 2019 року, перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_5 , напівпричіп НОМЕР_6 , водієм ОСОБА_4 . Перевізником зазначено ТОВ «Юлія Трейд» та перевезення здійснювалося на підставі Договору-заявки від 26.04.2019, що підтверджується копією договору - заявки.

В подальшому товар, придбаний у ТОВ «ТК АГРОАЛЬЯНС» був реалізований Селянському (фермерському) господарству «Крупецьагроптиця», що підтверджується Специфікацією від 25.03.2019, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, банківською випискою, а також ТОВ «Птахофабрика Крупець», що підтверджується Специфікацією від 26.04.2019, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними, банківською випискою та Актом звірки взаєморозрахунків.

Також реалізація соняшника від ТОВ «ТК АГРОАЛЬЯНС» підтверджується карткою рахунку 281 за 02.04.2019 -31.05.2019.

Факти оплати послуг перевезення ТОВ «Юлія Трейд» підтверджується копіями платіжних доручень № 1380 від 11 травня 2019 року та №1532 від 18 червня 2019 року.

Судом встановлено, що між ТОВ «Агро Фелікс» та ТОВ «ТЕТ-КОМПАНІ» (ЄДРПОУ 43210450) укладено договір №15/10/20/01 від 15.10.2020 про поставку кукурудзи.

На підтвердження виконання умов договору та реальності господарських операцій суду надано копії наступних первинних документів: специфікація №1 до договору поставки №15/10/20/01 від 15.10.2020; видаткова накладна №РН-0000002К від 16.10.2020 на суму 999 997,76 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №16/10/2020/11 від 16.10.2020; товарно-транспортна накладна №16/10/2020/10 від 16.10.2020; товарно-транспортна накладна №16/10/2020/9 від 16.10.2020; товарно-транспортна накладна №16/10/2020/7 від 16.10.2020; товарно-транспортна накладна №16/10/2020/6 від 16.10.2020; товарно-транспортна накладна №16/10/2020/5 від 16.10.2020; товарно-транспортна накладна №16/10/2020/4 від 16.10.2020; видаткова накладна №РН-0000001К від 16.10.20 на суму 124000,34 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №16/10/2020/8 від 16.10.2020; видаткова накладна №РН-0000003К від 21.10.2020 на суму 999997,76 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/5 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/7 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/8 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/12 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/4 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/6 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/9 від 21.10.2020; платіжне доручення №1197 від 18.11.2020 на суму 100000,00 грн.; платіжне доручення №1217 від 20.11.2020 на суму 50 000,00 грн.

Згідно Товарно-транспортної накладної №21/10/2020/5 від 21 жовтня 2020 року, перевезення здійснювалося автомобілем DAF НОМЕР_3 , напівпричіп НОМЕР_4 , які належать ТОВ «Агро Фелікс», що підтверджується свідоцтвами про реєстрацію транспортного засобу, водій ОСОБА_12 працює у ТОВ «Агро Фелікс» із 01.07.2020, що підтверджується копією наказу № 06/10 від 30.06.2020, копією посвідчення водія та копією трудової книжки.

Згідно Товарно-транспортної накладної №21/10/2020/7 від 21 жовтня 2020 року, перевезення здійснювалося автомобілем DAF НОМЕР_23 , який належать ТОВ «Агро Фелікс», що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу, напівпричіп НОМЕР_24 , ТОВ «Агро Фелікс» користується на підставі Договору оренди, укладеного із ТОВ «Юлія Трейд» від 18 жовтня 2019 року, що підтверджується Актами надання послуг та платіжними дорученнями на оплату Послуг, водій ОСОБА_13 працює у ТОВ «Агро Фелікс» із 24 вересня 2019 року, що підтверджується копією наказу № 27 від 23.09.2019, копією посвідчення водія та копією трудової книжки.

Також перевезення здійснювалися згідно товарно-транспортної накладної №21/10/2020/4 від 21 жовтня 2020 року, автомобілем MAN НОМЕР_7 , який ТОВ «Агро Фелікс» орендує у ТОВ «Юлія Трейд», що підтверджується договором оренди від 09 липня 2018 року з відповідними актами приймання-передачі транспортних засобів та Договором оренди від 02 січня 2020 року з відповідними актами приймання-передачі транспортних засобів, додатковими угодами, актами наданих послуг та платіжних доручень, напівпричіп НОМЕР_8 належить ТОВ «Агро Фелікс», що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу, водій ОСОБА_14 працює у ТОВ «Агро Фелікс» із 05 січня 2018 року, що підтверджується копією наказу № 2 від 04.01.2018, копією посвідчення водія та копією трудової книжки.

Згідно Товарно-транспортних накладних №21/10/2020/6 та №21/10/2020/6 від 21.10.2020 перевезення здійснювалося автомобілем MAN НОМЕР_25 , який ТОВ «Агро Фелікс» орендує у ФОП ОСОБА_15 , що підтверджується договором оренди від 20 травня 2020 року та актами виконаних робіт, із напівпричіпом НОМЕР_26 який ТОВ «Агро Фелікс» орендує у ТОВ «Юлія Трейд» що підтверджується договором оренди від 25 січня 2019 року з відповідними актом приймання-передачі транспортних засобів, актами надання послуг, платіжними дорученнями, що підтверджують оплату за вказаним договором оренди, водій ОСОБА_6 працював у ТОВ «Агро Фелікс» із 01.08.2018 по 02.08.2021, що підтверджується копією наказу № 15 від 31.07.2018, копією наказу від 02.08.2021 та копією посвідчення водія

Суд не приймає доводи відповідача про те, що фактично поставка по Договору із ТОВ «ТЕТ-Компані» не здійснювалася, а лише проводилася діяльність, спрямована на здійснення операцій пов`язаних із наданням податкової вигоди третім особам, оскільки згідно долучених до позовної заяви ТТН за 16 жовтня 2020 року перевізником зазначено ТОВ «Транс Захід», яке надавало ТОВ «Агро Фелікс» послуги з перевезення на підставі Договору від 25.09.2020.

Факт надання відповідних послуг підтверджується також копіями Договорів-заявок, копією Акту надання послуг від 20.10.2020 та копією платіжних доручень №1041 від 20.10.2020, № 1145 від 12.11.2020, №1457 від 30.12.2020 про оплату послуг.

Судом встановлено, що між ТОВ «Агро Фелікс» та ТОВ ФГ «ЗЕРНОСВІТ+» (ЄДРПОУ 42912470) укладено договір №25/08/2020/1 від 25.08.2020 про поставку кукурудзи та ячменю.

На підтвердження виконання умов договору та реальності господарських операцій суду надано копії наступних первинних документів: додаток №1 до договору поставки №25/08/2020/1 від 25.08.2020; додаток №2 до договору поставки №25/08/2020/1 від 19.10.2020; видаткова накладна №283 від 27.08.20 на суму 268 900,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №27/08/2020/1 від 27.08.2020; товарно-транспортна накладна №27/08/2020/2 від 27.08.2020; видаткова накладна №284 від 28.08.2020 на суму 264 900,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №28/08/2020/5 від 28.08.2020; товарно-транспортна накладна №28/08/2020/6 від 28.08.2020; видаткова накладна №РН-0000001К від 20.10.2020 на суму 1000 000,37 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №20/10/2020/3 від 20.10.2020; товарно-транспортна накладна №20/10/2020/4 від 20.10.2020; товарно-транспортна накладна №20/10/2020/5 від 20.10.2020; товарно-транспортна накладна №20/10/2020/6 від 20.10.2020; товарно-транспортна накладна №20/10/2020/7 від 20.10.2020; товарно-транспортна накладна №20/10/2020/8 від 20.10.2020; товарно-транспортна накладна №20/10/2020/9 від 20.10.2020; видаткова накладна №РН-0000002К від 21.10.2020 на суму 999997,76 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/10 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/11 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/13 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/15 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/16 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/17 від 21.10.2020; товарно-транспортна накладна №21/10/2020/18 від 21.10.2020; платіжне доручення №860 від 16.09.2020 на суму 300 000,00 грн.; платіжне доручення №881 від 22.09.2020 на суму 233 800,00 грн.; платіжне доручення №1221 від 23.11.2020 на суму 200 000,00 грн.; платіжне доручення №1354 від 15.12.2020 на суму 200 00,00 грн.

Згідно Специфікації від 25.08.2020, ТОВ «Агро Фелікс» придбало у ФГ «Зерновсвіт +» ячмінь у кількості 200 тон та в подальшому вказаний ячмінь було реалізовано:

ТОВ «Тернопільський Бекон», що підтверджується Договором поставки від 15.10.2019 року, додатковою угодою, специфікаціями від 26.09.2020 та 12.10.2020., видатковою накладною, ТТН, виписками з банківського рахунку та актом звірки взаєморозрахунків;

ТОВ «Агрокор-М», що підтверджується Договором поставки від 03.01.2020, специфікацією від 01.10.2020, видатковою накладною, ТТН та Актом звірки взаєморозрахунків;

ТОВ «Агроюніт Захід», що підтверджується Договором Поставки від 11.02.2019, додатковою угодою, специфікацією, видатковою накладною, ТТН та Актом звірки взаєморозрахунків.

Згідно Специфікації від 19.10.2020, ТОВ «Агро Фелікс» придбало у ФГ «Зерновсвіт +» кукурудзу у кількості 300 тон.

Подальша реалізація кукурудзи, придбаної у ТОВ «ТЕТ-Компані» та ФГ «Зерновсвіт +» була здійснена: ТОВ «Самбірська птахофабрика», що підтверджується Договором Поставки від 21 серпня 2019 року, видатковими, товарно-транспортними накладними, фільтрованими виписками з банківських рахунків та актом взаєморозрахунків; ТОВ «РАВ», що підтверджується Договором купівлі-продажу від 06.12.2017 видатковими, товарно-транспортними накладними, випискою з банківського рахунку та актом взаєморозрахунків; ТОВ «Рівне-Етил», що підтверджується Договором Постачання зерна від 04 березня 2020 року, додатковою угодою, видатковими, товарно-транспортними накладними, випискою з банківського рахунку.

Також, між ТОВ «Агро Фелікс» та ТОВ ФГ «РУСЛАНА ПЛЮС» (ЄДРПОУ 37220691) укладено договір №01-02/20 від 01.02.2020 про поставку соняшнику.

На підтвердження виконання умов договору та реальності господарських операцій суду надано копії первинних документів: видаткова накладна №75 від 06.02.2020 на суму 134734,00 грн.; товарно-транспортна накладна №06/02/2020/2 від 06.02.2020; платіжне доручення №28 від 14.02.20 на суму 134 734,00 грн.

Згідно ТТН від 06.02.2020 перевезення здійснювалося автомобілем DAF НОМЕР_27 та напівпричепом НОМЕР_28 , якими ТОВ «Агро Фелікс» користується на підставі Договору оренди вантажного автомобіля від 07.05.2019, що підтверджується копіями відповідних договорів, актами приймання-передачі транспортних засобів, свідоцтвами про реєстрацію транспортних засобів, актом приймання-передачі виконаних робіт, копіями платіжних доручень на оплату послуг, водій ОСОБА_16 , який працював у ТОВ «Агро Фелікс» із 26 липня 2019 року по 31 березня 2020 року, що підтверджується копією наказу № 18 від 25.07.2019, копією наказу від 30.03.2020 та копією посвідчення водія

В подальшому, придбаний у ФГ «Руслана Плюс» соняшник було реалізовано ТОВ «Агролан Крупець», що підтверджується специфікацією від 05.02.2020 року, видатковою, товарно-транспортною накладною, Договором заявкою на перевезення, актом наданих послуг та випискою із банківського рахунку.

Судом встановлено, що між ТОВ «Агро Фелікс» та ТОВ «АГРОКОНСАЛЬТ ГРУПП» (ЄДРПОУ 43532134) укладено договір №01/06/20/1 від 01.06.2020 про поставку соєвих бобів.

На підтвердження виконання умов договору та реальності господарських операцій суду надано копії наступних первинних документів: специфікація №1 до договору поставки №01/06/20/1 від 01.06.2020; видаткова накладна №06/3 від 01.06.2020 на суму 324000,00 грн. з ПДВ; товарно-транспортна накладна №01/06/2020/4 від 01.06.2020.

В подальшому, придбаний у ТОВ «Агроконсальт Групп» товар було реалізовано ТОВ «Явір-Інвест», що підтверджується специфікацією від 01.06.2020, специфікацією від 14 липня 2020 року, видатковими, товарно-транспортними накладними, випискою із банківського рахунку.

Між ТОВ «Агро Фелікс» та ПП «ГРАНО ДІ МАІС» (ЄДРПОУ 42611466) укладено договір №14/01/19/1 від 14.01.2019 про поставку кукурудзи та соняшника та на підтвердження виконання умов договору та реальності господарських операцій суду надано копії первинних документів: додаток №1 до договору поставки №14/01/19/1 від 14.01.2019; додаток №2 до договору поставки №14/01/19/1 від 10.03.2020; додаткова угода №1 до договору поставки №14/01/19/1 від 10.03.2020; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні; платіжні доручення.

Факт реальності здійснення господарських операцій з ПП «Грано Ді Маіс», а також подальша реалізація придбаного товару підтверджується: Карткою рахунку 281 за 01.02.2019 - 20.02.2019; Договором купівлі-продажу від 21 березня 2018 року, укладеним із ТОВ «Адванс Захід», видатковими, товарно-транспортними накладними, фільтрованою випискою за період з 20.02.2019 по 26.02.2019; Договором купівлі-продажу від 06 грудня 2017 року, укладеним із ТОВ «РАВ», видатковими, товарно-транспортними накладними, фільтрованою випискою за період з 25.02.2019 по 11.04.2019; Карткою рахунку 281 за 16.03.2020 - 18.03.2020; Договором Поставки від 05 лютого 2020 року, укладеним із ТОВ «Агролан Крупець», видатковими, товарно-транспортними накладними, фільтрованою випискою за період з 17.03.2020 по 17.04.2020; договором поставки від 25.03.2019, укладеного із ФГ «Крупецьагроптиця» видатковими, товарно-транспортними накладними, фільтрованою випискою за період з 16.03.2020 по 17.03.2020.

Між ТОВ «Агро Фелікс» та ФГ «ГАЛОАГРО БІЗНЕС» (ЄДРПОУ 42829676) укладено договори № 30/11/20/1 від 30.11.2020 на поставку сої та №15/12//2020/1 від 15.12.2020 на поставку кукурудзи та на підтвердження виконання умов договору та реальності господарських операцій суду надано копії первинних документів: додаток №1 до договору поставки №30/11/20/1 від 30.11.2020; додаток №1 до договору поставки №15/12/2020/1 від 15.12.2020; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні.

Факт реальності здійснення господарських операцій з ФГ «Галоагро Бізнес», а також подальша реалізація придбаного товару підтверджується: Платіжними дорученнями, які підтверджують оплату по Договору від 30.11.2020; платіжними дорученнями, які підтверджують оплату по Договору від 15.12.2020; карткою рахунку 281 за 17.12.2020 -14.01.2021; копією Договору поставки №0121 від 30 грудня 2020 року, укладеного із ТОВ «Аббакор Проспоставка», додатковою угодою, видатковими, товарно-транспортними накладними, Договором-заявкою на перевезення, випискою з банківського рахунку та Актом звірки взаєморозрахунків; карткою рахунку 281 за 08.12.2020 -31.12.2020; копією Договору купівлі-продажу від 12 червня 2018 року, укладеного із ТОВ «Агро Фонд», додатковою угодою, специфікацією видатковими, товарно-транспортними накладними, випискою з банківського рахунку та Актом звірки взаєморозрахунків; копією Договору купівлі-продажу від 14 липня 2020 року, укладеного із ТОВ «СОНТОРС», специфікацією видатковою, товарно-транспортною накладною, випискою з банківського рахунку та Актом звірки взаєморозрахунків; копією Договору поставки від 30 грудня 2020 року, укладеного із ТОВ «Явір-Інвест», додатковою угодою, специфікацією, видатковими, товарно-транспортними накладними, випискою з банківського рахунку та Актом звірки взаєморозрахунків.

Між ТОВ «Агро Фелікс» та ТОВ «ПРО-ВЕСТ РІТЕЙЛ» (ЄДРПОУ 43165576) укладено договір №25/09/2020/1 від 25.09.2020 про поставку зернових (кукурудза, пшениця, соя, соняшник) та на підтвердження виконання умов договору та реальності господарських операцій суду надано копії первинних документів: додаток №1 до договору поставки №25/09/2020/1 від 25.09.2020; додаток №2 до договору поставки №25/09/2020/1 від 08.10.2020; додаток №3 до договору поставки №25/09/2020/1 від 23.10.2020; додаток №4 до договору поставки №25/09/2020/1 від 02.11.2020; додаток №5 до договору поставки №25/09/2020/1 від 12.11.2020; видаткові накладні; товарно-транспортні накладні; платіжні доручення.

Факт реальності здійснення господарських операцій з ТОВ «Про-Вест Рітейл», а також подальша реалізація придбаного товару підтверджується: платіжними дорученнями, які підтверджують за договором від 25.09.2020; Договором поставки від 02 серпня 2019 року, укладеного із ТОВ «Агротехніка» зі специфікаціями; видатковими та товарно-транспортними накладними, договорами заявкам на перевезення, випискою з банківського рахунку; специфікацією, видатковими та товарно-транспортними накладними згідно Договору поставки від 20.12.19, укладеного із ТОВ «Явір Інвест» та випискою із банківського рахунку; Договором поставки від 11 січня 2021 року, укладеного із ТОВ «Птахофабрика Крупець» зі специфікацією, видатковими та товарно-транспортними накладними, випискою з банківського рахунку; специфікацією, видатковими та товарно-транспортними накладними згідно Договору поставки від 03.01.2020, укладеного із ТОВ «Агрокор-М», та випискою із банківського рахунку; видатковими та товарно-транспортними накладними згідно Договору поставки від 15.10.2019, укладеного із ТОВ «Тернопільський Бекон», та випискою із банківського рахунку; Договором поставки від 14 грудня 2020 року, укладеного із ТОВ «Аббакор Промпоставка» зі додатковими угодами, видатковими та товарно-транспортними накладними, договорами заявкам на перевезення випискою з банківського рахунку; видатковими та товарно-транспортними накладними згідно Договору поставки, укладеного із ТОВ «Самбірська птахофабрика»; видатковими та товарно-транспортними накладними згідно Договору поставки від 04.03.2020, укладеного із ТОВ «Рівне Етил» та випискою із банківського рахунку; видатковою та товарно-транспортною накладною згідно Договору поставки від 06.12.17, укладеного із ТОВ «РАВ» та випискою із банківського рахунку; договорами - заявками та актами наданих послуг, що підтверджують надання послуг перевезення ТОВ «ТрансЗахід»; платіжними дорученнями, що підтверджують оплату послуг перевезення ТОВ «Юлія Трейд»

В податковому обліку проведені вищевказані господарські операції ТОВ «Агро Фелікс» відображено по операціях у взаємовідносинах з ТОВ «ТК АГРОАЛЬЯНС» відображено в реєстрах отриманих податкових накладних в розмірі 724802,7 грн., відповідно у квітні 2019 року в розмірі 685 378 грн. ПДВ, у травні 2019 року в розмірі 39424 грн. ПДВ, з ТОВ «ТЕТ-КОМПАНІ» відображено в реєстрах отриманих податкових накладних в розмірі 353 999,3 грн., відповідно у жовтні 2020 року в розмірі 353 999,3 грн. ПДВ., з ФГ «ЗЕРНОСВІТ+» відображено в реєстрах отриманих податкових накладних в розмірі 422299,69 грн, відповідно у серпні 2020 року в розмірі 88966,67 грн. ПДВ, у жовтні 2020 року в розмірі 333 333,2 грн. ПДВ, з ФГ «РУСЛАНА ПЛЮС» відображено в реєстрах отриманих податкових накладних в розмірі 22455,67 грн., відповідно у лютому 2020 року в розмірі 22455,67 грн. ПДВ, з ТОВ «АГРОКОНСАЛЬТ ГРУПП» відображено в реєстрах отриманих податкових накладних в розмірі 54000 грн, відповідно у червні 2020 року в розмірі 54000 грн. ПДВ, з ПП «ГРАНО ДІ МАІС» відображено в реєстрах отриманих податкових накладних в розмірі 369991,59 грн., відповідно у січні 2019 року в розмірі 119991,57 грн. сума ПДВ в розмірі 250000 грн. до складу податкового кредиту не включена оскільки податкові накладні виписані ПП «ГРАНО ДІ МАІС» заблоковані в ЄРПН, з ФГ «ГАЛОАГРО БІЗНЕС» відображено в реєстрах отриманих податкових накладних в розмірі 429473,33 грн., відповідно у грудні 2020 року в розмірі 429473,33 грн. ПДВ, з ТОВ «ПРО-ВЕСТ РІТЕЙЛ» відображено в реєстрах отриманих податкових накладних в розмірі 1766489,86 грн., відповідно у вересень 2020 року в розмірі 25185 грн. ПДВ, у жовтні 2020 року в розмірі 626 910,13 грн. ПДВ, у листопаді 2020 року в розмірі 1114 395 грн. ПДВ.

З огляду дослідженні та наведені документи, такі документально підтверджується понесення позивачем витрат на придбання зернових, а тому висновки контролюючого органу щодо заниження ТОВ «Агро Фелікс» доходу на вартість безоплатно отриманих активів, в результаті чого занижено фінансовий результат та безпідставність формування податкового кредиту по проведених безтоварних операціях не знайшли свого підтвердження.

Верховний Суд в постанові від 13.01.2021 по справі № 808/2547/16 прийшов до висновку, що посилання на відсутність у контрагентів позивача основних фондів також не може свідчити про відсутність адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов`язань та відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих на себе зобов`язань, що унеможливлює здійснення господарської діяльності, оскільки наведені обставини не позбавляють суб`єкта господарювання можливості здійснювати посередницьку діяльність, залучати виробничі та трудові ресурси інших суб`єктів господарювання для виконання зобов`язань за укладеними ним договорам.

Апелянтом не встановлено фактів, які б свідчили про те, що діяльність ТОВ «Агро Фелікс» спрямована на здійснення операцій, пов`язаних з податковою вигодою, переважно з контрагентами, які не виконують своїх податкових зобов`язань, зокрема й у випадках, коли такі операції здійснюються через посередників, також до апеляційної скарги апелянтом не додано будь яких доказів порушення кримінальних справ щодо контрагентів позивача, а тому суд враховує, що отримання та оприбуткування платником податків придбаних у контрагентів товарів підтверджується даними бухгалтерського обліку і первинними документами, які наводяться вище, також факт використання позивачем у господарській діяльності придбаних товарів не заперечується і відповідачем, а тому на думку апеляційного суду господарські операції між позивачем та його контрагентами були здійснені в межах їх господарської діяльності, учасники господарських договорів переслідували ділову мету, а їх виконання спричинило зміни майнового стану суб`єктів господарювання, що в свою чергу, вказує на реальне настання для ТОВ «Агро Фелікс» правових наслідків, обумовлених відповідними правочинами.

Згідно з частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав до суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, які оскаржені в апеляційному порядку та переглядаються судом.

Вказана правова позиція апеляційного суду узгоджується із постановами Верховного Суду 14.04.2021 справа №805/1214/16-а, від 07.09.2021 справа №821/216/16, які в силу приписів частини 5 статті 242 КАС України та частини 6 статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» враховуються апеляційним судом під час вирішення наведеного спору.

Враховуючи зазначені вище встановлені обставини справи, колегія суддів вважає правильним та обґрунтованим висновок суду першої інстанції, який ухвалив судове рішення з дотриманням вимог матеріального та процесуального права, а наведені в апеляційній скарзі доводи не спростовують викладених у судовому рішенні цього суду висновків, тому апеляційна скарга задоволенню не підлягають.

У відповідності до частини 2 статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно із статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду як джерело права.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів скаржника та їх відображення у судових рішеннях, питання вичерпності висновків суду, судом апеляційної інстанції ґрунтується на висновках, що їх зробив Європейський суд з прав людини у справі «Проніна проти України» (Рішення Європейського суду з прав людини від 18.07.2006). Зокрема, у пункті 23 рішення Європейський суд з прав людини зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи, що і зроблено апеляційним судом переглядаючи рішення суду першої інстанції, аналізуючи відповідні доводи скаржника.

Відповідно до статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підстав для розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції на підставі статті 139 КАС України у апеляційного суду немає.

Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Рівненській області залишити без задоволення.

Рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2021 року у справі №460/9752/21 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н.В. Ільчишин

Судді Р.Й. Коваль

Л.Я. Гудим

Повний текст постанови складено 29.06.2022

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2022
Оприлюднено01.07.2022
Номер документу104999731
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —460/9752/21

Ухвала від 07.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 21.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 16.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 08.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 05.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 31.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні