КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 червня 2022 року № 320/2408/21
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області
до приватного підприємства «Обслуговуюча компанія «Наш Дім»
про стягнення коштів
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області із позовом до приватного підприємства «Обслуговуюча компанія «Наш Дім» про стягнення в дохід державного бюджету суми в розмірі 34000,00 грн. згідно рішення від 05.10.2020 №22 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.03.2021 відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), запропоновано відповідачеві подати відзив на позовну заяву.
На час прийняття рішення у даній справі відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався, заяв чи клопотань, а також доказів на підтвердження сплати штрафу відповідачем суду не надано.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.
Приватне підприємство «Обслуговуюча Компанія «Наш дім» (ідентифікаційний код 39748414, місцезнаходження: 08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Університетська, 2/1) зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Як вбачається з матеріалів справи, в період з 25.09.2020 по 08.10.2020 на підставі звернення громадянина ОСОБА_1 , мешканця квартири АДРЕСА_1 від 26.08.2020, згідно наказу Головного управління вiд 24.09.2020 № 4121-ОД та посвідчення (направлення) вiд 24.09.2020 № 3178, спеціалістами сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби здійснено позапланову перевірку приватного підприємства «Обслуговуюча компанія «Наш Дім» з питань дотримання тa щодо формування, встановлення застосування державних регульованих цін (тарифів).
Представниками Головного управління були надані відповідачеві вимоги від 25.09.2020 №1, вiд 29.09.2020 №2 та від 30.09.2020 №3 про надання інформації (документів, необхідних для здійснення перевірки), які директор - Коломієць Л.В. отримав 25.09.2020, 29.09.2020 та 30.09.2020 - відповідно. Згідно вимоги № 3 від 30.09.2020 зобов`язано надати приватному підприємству «Обслуговуюча компанія «Наш дім» до 10 години 01.10.2020 Головному управлінню Держпродспоживслужби завірені в установленому порядку копії документів для проведення позапланової перевірки дотримання порядку формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, а саме: розрахунки тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій зі структурою, з підтвердженням витрат по кожній статті (в грошовому і натуральному виразi) для буд. АДРЕСА_2 за 2015 рік, затверджені рішенням виконавчого комітету Ірпінської міської ради № 127 від 09.06.2015; підтвердження оприлюднення рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради № 127 вiд 09.06.2015; підтверджуючі документи по кожній статті витрат тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для буд. АДРЕСА_2 , затверджених рішенням виконавчого комітету Ірпінської міської ради № 11 вiд 23.01.2018.
За результатами вищезазначеної позапланової перевірки складено акт перевірки дотримання вимог щодо формування та встановлення державних регульованих цін від 01.10.2020 № 47, а відносно керівника ОСОБА_2 складено протокол про адміністративне правопорушення за ст. 188 КУпАП вiд 01.10.2020 № 17. Встановлено, що директором приватного підприємства «Обслуговуюча компанія «Наш Дім» створено перешкоди під час проведення перевірки, а саме у встановлений термін не надано документів, пояснень та інших відомостей, зазначених у вимогах вiд 25.09.2020 № 1, вiд 29.09.2020 № 2, від 30.09.2020 № 3 щодо формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених рішеннями виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 09.06.2015 № 127, вiд 23.01.2018 № 11.
На вимогу від 30.09.2020 №3 директором приватного підприємства «Обслуговуюча компанія «Наш дім» Коломієць Л.В. надано письмові пояснення вих. №29 від 01.10.2020, згідно яких при призначенні її на посаду попередніми посадовими особами не було передано їй: рахунків тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території зі структурою, з підтвердженням витрат по кожній статті (в грошовому і натуральному виразі) для будинку АДРЕСА_3 за 2015 рік, що затверджені рішенням виконавчого комітету Ірпінської міської ради № 127 від 09.06.2015 рік, документів підтверджуючих оприлюднення рішення виконавчого комітету Ірпінської міської ради № 127 від 09.06.2015; підтверджуючих документів по кожній статті витрат тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для будинку АДРЕСА_3 , які затверджені рішенням виконавчого комітету Ірпінської міської ради № 11 від 23.01.2018. Крім того, директором ПП «ОК «Наш дім» Коломiєць Л.В. зазначено про необізнаність із місцем знаходження документів. Втім, вказані вище відповідачем обставини не підтверджено належним чином (не надано актів приймання-передачі, що засвідчують відсутність цих документів, або про їх нестачу, знищення, перевіряння наявності та стану документів). Факт створення перешкод зафіксовано працівниками Нацполіції на «Інформаційному порталі Національної поліції України» Ірпінського ВП ГУНП в Київській області № 32362 від 30.10.2020, а саме щодо ненадання відповіді на запит про витребування документів, щодо створення перешкод директором ПП «ОК «Наш дім» під час здійснення державного заходу нагляду (контролю) з питань дотримання вимог порядку формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Головним управлінням Держпродспоживслужби направлено лист № 10 06/8850-20 від 26.10.2020 до Київської обласної прокуратури щодо вжиття заходів прокурорського реагування з метою припинення порушення норм законодавства України і сприяння в реалізації повноважень Головного управління Держпродспоживслужби у відповідній сфері.
На підставі виявлених позивачем порушень п.п. 1, 2, 3 ч. 1 ст.18 Закону України «Про ціни і ціноутворення», абз. 4 ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», позивачем прийнято рішення №22 від 05.10.2020 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення застосування державних регульованих цін (тарифів), яким застосовано до відповідача ПП «ОК «Наш дім» штраф у розмірі 34000,00 грн.
Враховуючи те, що вищезазначена сума штрафу приватним підприємством «Обслуговуюча Компанія «Наш дім» перед бюджетом самостійно не сплачена, позивач звернувся із даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Згідно з ст. 16 Закону України "Про ціни та ціноутворення" органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.
Пунктом 3 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667, передбачено, що серед основних завдань Держпродспоживслужби є здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Згідно пункту 7 зазначеного Положення Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V).
Відповідно до статті 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами: здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначеному законом; відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю).
Статтею 7 Закону №877-V встановлено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Згідно ч. 1 ст. 6 Закону №877-V підставою для здійснення позапланових заходів є, зокрема, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Відповідно до ч. 6 ст. 6 Закону №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акту; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акту підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
Згідно положень частин 8, 9 статті 7 цього Закону припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 18 Закону України "Про ціни та ціноутворення" уповноважені органи мають право - приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Згідно з п. 4 частини 1, 2 статті 20 цього Закону до суб`єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету.
Пунктами 5, 8 статті 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення" визначено, що уповноважені органи мають право: вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
З аналізу наведених вище положень чинних нормативно-правих актів вбачається, що позивач уповноважений на здійснення контролю у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, а також на застосування до суб`єктів господарювання адміністративно-господарських санкцій.
Під час перевірки позивачем встановлено, що відповідачем створено перешкоди під час проведення перевірки, а саме: у встановлений термін не надано документів, пояснень та інших відомостей, зазначених у вимогах, щодо формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених рішеннями виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 09.06.2015 №127, від 23.01.2018 №11.
05.10.2020 позивачем прийнято рішення №22 про застосування санкцій, яким вирішено застосувати до відповідача штраф у розмірі 34000,00 грн., який має бути перерахований в бюджет протягом 15 днів з дня отримання рішення.
Зазначене рішення було направлено на адресу приватного підприємства "Обслуговуюча Компанія "Наш дім" рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення Укрпоштою №08205558518, яке вручене 26.11.2020.
При цьому, згідно статті 21 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" суб`єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю).
Суд звертає увагу, що станом на дату винесення рішення по справі рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області від 05.10.2020 №22 є чинним та в судовому порядку відповідачем не оскаржено, відтак, підлягає обов`язковому виконанню.
В матеріалах справи відсутні будь-які докази, які б підтверджували сплату відповідачем суми штрафу, накладеного згідно рішення позивача від 05.10.2020 №22.
Позивачем у межах розгляду даної адміністративної справи надано докази щодо обґрунтованості позову, проте відповідач не скористався наданими йому правом. Відповідачем не надано суду будь-яких заперечень чи доказів на противагу заявлених позивачем вимог, а отже не спростовано обставин наявності у нього заборгованості, не сплаченої у встановлені законом строки.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, під час розгляду справи не понесено, а отже судові витрати, що підлягають розподілу - відсутні.
Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства «Обслуговуюча компанія «Наш дім» в дохід державного бюджету суми в розмірі 34000,00 грн. згідно рішення від 05.10.2020 №22 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
ПозивачГоловне управління Держпродспоживслжуби в Київській області (ідентифікаційний код 40323081, місцезнаходження: 08133, Київська область, м. Вишневе, вул. Балукова, 22).
Відповідач: приватне підприємство «Обслуговуюча компанія «Наш дім» (ЄДРПОУ 39748414, 08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Університетська, буд. 2/1
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Колеснікова І.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2022 |
Оприлюднено | 04.07.2022 |
Номер документу | 105021087 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні