Рішення
від 29.06.2022 по справі 400/12872/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 червня 2022 р. № 400/12872/21 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001,

до відповідача:товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос-2012 ЮК", вул. Спортивна, 4, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001,

про:підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, застосованого рішенням від 08.10.21 № 20,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Миколаївській області звернулося з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос-2012 ЮК" про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відповідач відмовився від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення фактичної перевірки. У зв`язку з викладеним, позивач отримав право на застосування адміністративного арешту майна платника податків.

30.12.2021 р. відповідачем подано відзив на позов, де зазначено, що позивач двічі звертався до суду в порядку ст. 283 КАС України. Вважає, що позивачем пропущено строк звернення до суду та просить залишити позов без розгляду.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

На підставі п.п. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України (далі ПК України) позивачем призначено фактичну перевірку відповідача за адресою: вул. Спортивна, 4, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, про що видано наказ від 05.10.2021 р. № 1866-П. Посадовим особам контролюючого органу видано направлення на перевірку від 05.10.2021 р.

06.10.2021 р. фахівцями Головного управління ДПС у Миколаївській області здійснено вихід за адресою проведення діяльності відповідача для проведення фактичної перевірки.

Представник відповідача відмовся від допуску посадових осіб контролюючого органу, про що складено акт від 06.10.2021 р.

Рішенням начальника Головного управління ДПС у Миколаївській області від 08.10.2021 р. № 20 застосовано повний адміністративний арешт майна відповідача, що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: вул. Спортивна, 4, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область.

08.10.2021 р. позивач подав заяву до суду в порядку ст. 283 КАС України про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна.

Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 08.10.2021 р. по справі № 400/9283/21 відмовлено у відкритті провадження у справі у зв`язку з оскарженням наказу від 05.10.2021 р. № 1866-П про проведення фактичної перевірки (справа № 400/9187/21).

08.11.2021 р. позивач повторно подав заяву до суду в порядку ст. 283 КАС України.

Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 08.11.2021 р. по справі № 400/10701/21 відмовлено у відкритті провадження у справі.

23.11.2021 р. позивач втретє звернувся до суду в порядку ст. 283 КАС України.

Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 23.11.2021 р. по справі № 400/11671/21 заяву залишено без розгляду.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків.

Згідно з п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Згідно з п. 80.1 ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Пунктом 80.2 ст. 80 ПК України передбачено, що фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.

Згідно з п. 94.1 ст. 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.

Арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті (п. 94.3 ст. 94 ПК України).

Пунктом 94.2 ст. 94 ПК України передбачено підстави для застосування адміністративного арешту майна, серед яких, зокрема, є відмова платника податків від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Відповідно до п. 94.10 ст. 94 ПК України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом.

Зазначений строк не може бути продовжений в адміністративному порядку, у тому числі за рішенням інших державних органів, крім випадків, коли власника майна, на яке накладено арешт, не встановлено (не виявлено).

За правилами п. 94.19.1 ст. 94 ПК України адміністративний арешт припиняється у разі відсутності протягом вказаного строку рішення суду про визнання арешту обґрунтованим.

У разі якщо майно платника податків звільняється з-під адміністративного арешту у випадку, визначеному, зокрема, пунктом 94.19.1, повторне накладення адміністративного арешту з підстав накладення першого арешту не дозволяється (п. 94.21 ст. 94 ПК України).

Статтею 283 КАС України передбачено право звернення податкових органів до суду із заявою щодо, зокрема, підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.

Заява подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності, встановленими цим Кодексом, у письмовій формі (ч. 2 ст. 283 КАС України).

Згідно з ч. 5 вказаної статті КАС України відмова у відкритті провадження за заявою унеможливлює повторне звернення заявника з такою самою заявою. Заявник у цьому випадку має право звернутися з тими самими вимогами до суду в загальному порядку.

Зміст наведених положень законодавства дає підстави для висновку, що за наявності відповідних умов, визначених у п. 94.2 ст. 94 ПК України, арешт на майно може бути накладено рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, обґрунтованість якого має бути перевірена судом в обов`язковому порядку протягом 96 годин. Відсутність протягом вказаного строку відповідного рішення суду про визнання арешту обґрунтованим зумовлює звільнення з-під адміністративного арешту майна платника податків та унеможливлює його повторне накладення з тих саме підстав.

Отже, вимоги про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, заявлені поза межами 96-годинного строку, не є такими, що можуть бути задоволеними, адже, у цьому випадку, відсутні відповідні обставини, з якими положення ст. 94 ПК України пов`язують можливість забезпечення виконання платником податків його обов`язків.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 24.04.2020 р. по справі № 805/4974/18-а і від 16.12.2020 р. по справі № 820/5045/18.

За встановлених у даній справі обставин звернення позивача до суду з позовом про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна відповідача, накладеного рішенням від 08.10.2021 р. № 20, лише 15.12.2021 р., тобто після спливу строку у 96 годин, протягом якого судом має бути перевірена обґрунтованість цього рішення, та припинення застосованого ним адміністративного арешту в силу вимог п. 94.19.1 ст. 94 ПК України, суд вважає, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Обставини ж звернення позивача до суду в порядку ст. 283 КАС України із заявою щодо підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків у строк, встановлений п. 94.10 ст. 94 ПК України, та відмову у відкритті провадження у такій справі, на які посилається позивач як на підставу для звернення до суду з даним позовом, не спростовують висновку суду, оскільки не змінюють порядку застосування адміністративного арешту майна, дотримання якого є передумовою для забезпечення виконання платником податків його обов`язків.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код ВП 44104027) до товариства з обмеженою відповідальністю "Геліос-2012 ЮК" вул. Спортивна, 4, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55001, ідентифікаційний код 38115832) про підтвердження обґрунтованості повного адміністративного арешту майна відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дата складення повного судового рішення 30.06.2022 р.

Суддя Н. В. Лісовська

Дата ухвалення рішення29.06.2022
Оприлюднено04.07.2022
Номер документу105021472
СудочинствоАдміністративне
Суть:підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків, застосованого рішенням від 08.10.21 № 20

Судовий реєстр по справі —400/12872/21

Рішення від 29.06.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні