Рішення
від 29.06.2022 по справі 520/3311/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

30 червня 2022 р.№ 520/3311/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Полях Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (вул. Ярослава Мудрого, буд. 16, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 42834911) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), що виразилась у не врахуванні винагороди державного виконавця, яка є складовою заробітної плати, при розрахунку відпустки та грошової допомоги до відпустки;

- стягнути з Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі в сумі 11047,83 грн.

В обґрунтування позову зазначив, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність, яка полягає у не врахуванні винагороди державного виконавця, яка є складовою заробітної плати, при розрахунку відпустки та грошової допомоги до відпустки. На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

Сторони були належним чином повідомлені про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.

Керуючись приписами ст. ст. 171, 257, 258 КАС України, суд зазначає, що розгляд позовної заяви здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до приписів ч. 4 ст. 229 КАС України, оскільки розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи згідно із приписами ст.258 КАС України, то фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Судом встановлено, що на підставі наказу Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) № 4516/к від 07.10.2021 року з 18.10.2021 року, ОСОБА_1 , звільнена з посади Заступника начальника Індустріального відділу державної виконавчої служби у місті Харкові Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) в порядку переведення.

За час роботи ОСОБА_1 було проведено наступні виплати:

-у серпні 2019 року було виплачено: "Оплата відпустки 2-16 вересня 2019" в сумі 6858, 90 грн.; "Грошова допомога до відпустки вересень 2019" в сумі 13160,40 грн.;

-у лютому 2020 року було виплачено: "101 Відпустка за стаж роботи в державних органах березень 2020" в сумі 2809,86 грн.;

-у травні 2020 року було виплачено: "101 Основна щорічна відпустка червень 2020"в сумі 7055,85 грн.;

-у серпні 2020 року було виплачено: "101 Основна щорічна відпустка серпень 2020" в сумі 464, 23 грн.; "101 Основна щорічна відпустка вересень 2020" в сумі 6499, 22 грн.

На адвокатські звернення Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) надало відповіді, в яких зазначило, що винагорода, яка виплачується державному виконавцю, є одноразовою виплатою, тому вона не враховувалась при розрахунку середньої заробітної плати.

Нарахування суми частини щорічної основної відпустки тривалістю 15 календарних днів з 02 по 16 вересня 2019 року проводились шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Сумарний заробіток ОСОБА_1 для розрахунку оплати частини щорічної основної відпустки тривалістю 15 календарних днів з 02 по 16 вересня 2019 року брався без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період.

Середня зарплата в зазначений період вираховувалася без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період. Сума оплати основної щорічної відпустки за 15 календарних днів: 6858,90 грн.

При нарахуванні грошової допомоги до відпустки в вересні 2019 року розрахунковий період був з липня 2019 р. по серпень 2019 р.

Сума грошової допомоги у розмірі середньомісячного заробітку відповідно до розрахунків відповідача склала 13160,40 грн. Середня зарплата в зазначений період вказана без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період.

Нарахування суми частини відпустки за стаж роботи в державних органах тривалістю 6 календарних днів у березні 2020 року проводились шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Сумарний заробіток ОСОБА_1 для розрахунку відпустки за стаж роботи в державних органах тривалістю 6 календарних днів у березні 2020 року брався без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період. Середня зарплата в зазначений період вираховувалася без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період.

Сума оплати відпустки за стаж роботи в державних органах тривалістю 6 календарних днів: 2809,86 грн. Нарахування суми частини щорічної основної відпустки тривалістю 15 календарних днів у червні 2020 року проводились шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Сумарний заробіток ОСОБА_1 для розрахунку оплати частини щорічної основної відпустки тривалістю 15 календарних днів у червні 2020 року брався без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період.

Середня зарплата в зазначений період вираховувалася без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період. Сума оплати основної щорічної відпустки за 15 календарних днів: 7055,85 грн.

Сумарний заробіток ОСОБА_1 для розрахунку оплати частини щорічної основної відпустки тривалістю 1 календарний день у серпні 2020 року брався без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період.

Середня зарплата в зазначений період вираховувалася без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період. Сума оплати основної щорічної відпустки за 1 календарний день: 464,23 грн.

Нарахування суми частини щорічної основної відпустки тривалістю 14 календарних днів у вересні 2020 року проводились шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Сумарний заробіток ОСОБА_1 для розрахунку оплати частини щорічної основної відпустки тривалістю 14 календарних днів у вересні 2020 року брався без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період. Середня зарплата в зазначений період вираховувалася без врахування винагороди державного виконавця в зазначений період.

Сума оплати основної щорічної відпустки за 14 календарних днів: 6499,22 грн.

Позивач не погоджуючись із такими розрахунками та бездіяльністю відповідача та вважаючи свої права порушеними, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду за захистом своїх прав.

По суті спірних відносин, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями приписів ч. 1 ст. 42 Закону України "Про виконавче провадження" кошти виконавчого провадження складаються з: 1) виконавчого збору, стягнутого з боржника в порядку, встановленому статтею 27 цього Закону, або основної винагороди приватного виконавця; 2) авансового внеску стягувача; 3) стягнутих з боржника коштів на витрати виконавчого провадження.

Відповідно до п. 2 Порядку виплати винагород державним виконавцям та їх розміри і розмір основної винагороди приватного виконавця, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2016 р. № 643, у разі фактичного виконання (повного або часткового) виконавчого документа майнового характеру, стягнення заборгованості із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців, за виконавчим документом про стягнення аліментів державним виконавцям, визначеним у частині першій статті 7 Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів", виплачується винагорода у такому розмірі:

2 відсотки стягнутої суми або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом, але не більше 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року, - державному виконавцю, на виконанні у якого перебував (перебуває) виконавчий документ;

0,5 відсотка стягнутої суми або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом, але не більше 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року, - керівнику органу державної виконавчої служби та його заступникам, яким безпосередньо підпорядкований державний виконавець (крім випадків, передбачених абзацами сьомим - одинадцятим цього пункту).

Положеннями п. 3 зазначеного вище Порядку передбачено, що державному виконавцю, на виконанні у якого перебував виконавчий документ немайнового характеру та який забезпечив його фактичне виконання в повному обсязі, виплачується винагорода в розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року, якщо боржником за виконавчим документом є фізична особа, та двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня календарного року, якщо боржником за виконавчим документом є юридична особа.

Згідно із п. 4 Порядку фактичним виконанням вважається виконання рішення за виконавчим документом майнового характеру в повному обсязі або частково та виконавчого документа немайнового характеру в повному обсязі в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження", якщо за такими документами стягнуто виконавчий збір та витрати, пов`язані з організацією та проведенням виконавчих дій щодо забезпечення виконання рішення.

За виконання виконавчих документів про стягнення аліментів за наявності заборгованості із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців, державні виконавці, зазначені у пункті 2 цього Порядку, мають право на винагороду за умови погашення такої заборгованості в повному обсязі та стягнення виконавчого збору в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".

При цьому, суд зазначає, що відповідно до частини третьої статті 94 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається Кодексом, Законом України "Про оплату праці" та іншими нормативно-правовими актами.

Вимогами статті 94 КЗпП України передбачено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати максимальним розміром не обмежується. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується.

Аналогічні положення містяться у ст. 1 Закону України "Про оплату праці" від 24 березня 1995 року №108/95-ВР (далі - Закон №108/95-ВР).

Приписами ст. 2 Закону №108/95-ВР визначено, що додаткова заробітна плата це - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов`язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" від 02.06.2016 року № 1403-VIII (далі - Закон №1403-VIII) заробітна плата працівника органу державної виконавчої служби складається з посадового окладу, премії, доплати за ранг та надбавки за вислугу років, винагороди, а також інших надбавок згідно із законодавством.

Порядок виплати та розміри винагород працівникам органів державної виконавчої служби встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 1.3 розділу 1 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державної казначейської служби України від 13.01.2004 №5, до фонду оплати праці включаються нарахування найманим працівникам у грошовій та натуральній формі (оцiненi в грошовому вираженні) за відпрацьований та невідпрацьований час, який підлягає оплатi, або за виконану роботу незалежно від джерела фінансування цих виплат.

Відповідно до розділу 2 даної інструкції фонд оплати праці складається з:

2.1. фонду основної заробітної плати;

2.2. фонду додаткової заробітної плати;

2.3. інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Порядок обчислення середньої заробітної плати врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 "Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати" (далі - Порядок №100).

Положеннями п. 3 Порядку №100 визначено перелік виплат, які включаються до розрахунку при обчисленні середньої заробітної плати: основна заробітна плата; доплати і надбавки (за надурочну роботу та роботу в нічний час, суміщення професій і посад, розширення зон обслуговування або виконання підвищених обсягів робіт робітниками-почасовиками, високі досягнення в праці (високу професійну майстерність), умови праці, інтенсивність праці, керівництво бригадою, вислугу років та інші); виробничі премії та премії за економію конкретних видів палива, електроенергії і теплової енергії; винагорода за підсумками річної роботи і вислугу років, тощо. Премії включаються в заробіток того місяця, на який вони припадають згідно з розрахунковою відомістю на заробітну плату.

При цьому п.п. б п. 4 Порядку №100 передбачено, що при обчисленні середньої зарплати не враховуються одноразові виплати (компенсація за невикористану відпустку, матеріальна допомога, допомога працівникам, які виходять на пенсію, тощо).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2015 №126 затверджено Порядок виплати та розміри винагород державному виконавцю (далі - Порядок №126).

Відповідно до п. 2 Порядку №126 державний виконавець, який забезпечив фактичне виконання в повному обсязі виконавчого документа майнового характеру, одержує винагороду в розмірі 5 відсотків стягнутої ним суми або вартості майна, але не більше двохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за виконавчим документом немайнового характеру, за яким боржником є фізична особа - в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та за виконавчим документом немайнового характеру, за яким боржником є юридична особа - в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 5 Порядку №126 встановлено, що у заяві про виплату винагороди державний виконавець визначає розрахунок розміру належної до виплати винагороди.

Згідно з п. 14 Порядку №126 погоджена керівником структурного підрозділу відповідного Головного територіального управління юстиції Мін`юсту в Автономній Республіці Крим, в області, мм. Києві та Севастополі, що забезпечує здійснення повноважень у сфері організації примусового виконання рішень, або керівником Департаменту державної виконавчої служби Мін`юсту в установленому порядку заява про виплату винагороди державному виконавцю не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після погодження надсилається (подається) відповідному Головному територіальному управлінню юстиції Мін`юсту в Автономній Республіці Крим, в області, мм. Києві та Севастополі (уповноваженому структурному підрозділу Мін`юсту) та є підставою для видачі протягом п`яти робочих днів з дня отримання погодженої заяви відповідного наказу із зазначенням у ньому розміру винагороди.

Відповідно до п. 16 Порядку №126 державний виконавець одержує винагороду одночасно з виплатою заробітної плати.

Пунктом 17 Порядку №126 передбачено, що державному виконавцю, який звільняється із займаної посади раніше дня, установленого для виплати заробітної плати, належна сума винагороди виплачується під час звільнення.

Згідно Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 №333, винагорода державного виконавця включена до коду економічної класифікації видатків (КЕКВ) 2.1.1.1 "Заробітна плата".

З аналізу вищенаведених норм слід дійти висновку, про те, що винагорода державного виконавця є частиною його оплати праці. Введення інституту винагороди державного виконавця мало на меті стимулювання своєчасного виконання рішень судів та інших компетентних органів, що сприяє підвищенню авторитету правосуддя, дотриманню принципу законності як складової верховенства права. Право на винагороду у державного виконавця виникає у зв`язку з повним фактичним виконанням виконавчого документу, стягненням виконавчого збору та витрат на проведення виконавчих дій

Таким чином, винагорода державному виконавцю відноситься до виплат, що належать до фонду оплати праці, вказана виплата не включена до переліку виплат, що не враховуються при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження згідно з чинним законодавством, наведеному у п. 4 Порядку №100.

Суд також зазначає, що винагорода державному виконавцю за своєю суттю охоплюється поняттям "додаткова заробітна плата" та входить до структури заробітної плати, оскільки ця стимулююча виплата виплачується за сумлінне виконання державним виконавцем своїх обов`язків під час проведення виконавчих дій. Враховуючи те, що вказана виплата може виплачуватись неодноразово в залежності від якості та результативності праці державного виконавця, продуктивності його роботи, вона не може вважатись одноразовою грошовою виплатою.

Відтак, слід дійти висновку про те, що така складова заробітної плати, як винагорода державному виконавцю, враховується при обчисленні середньої заробітної плати працівника у всіх випадках її збереження відповідно до положень Порядку №100.

Зазначена позиція суду відповідає висновкам Верховного Суду, викладеним у постанові від 09.09.2020 року по справі № 814/564/16.

Під час розгляду справи судом встановлено, що відповідачем не врахована винагорода державного виконавця, яка є складовою заробітної плати, при розрахунку відпустки та грошової допомоги до відпустки позивачу.

Вказані обставини з огляду на висновки суду у даній справі свідчать на користь того, що відповідачем було допущено протиправну бездіяльність, що виразилась у не врахуванні винагороди державного виконавця, яка є складовою заробітної плати, при розрахунку відпустки та грошової допомоги до відпустки.

Суд наголошує, що нарахування суми частини щорічної основної відпустки тривалістю 15 календарних днів з 02 по 16 вересня 2019 року проводиться шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Розрахунковий період для розрахунку відпустки з вересня 2018 р. по серпень 2019 р. складає 365 днів за винятком 12 календарних днів (11 календарних днів святкові та неробочі дні та і день відпустки за власний рахунок), а відтак: 365-12= 353 днів.

В розрахунковий період ОСОБА_1 було виплачено - 35867,56 грн. винагороди державного виконавця, (5815,33 грн. за вересень 2018; 2105,92 грн. за листопад 2018; 6052,71 грн. за березень 2019; 1230,47 грн. за квітень 2019; 5766,44 грн. за травень 2019; 3756,84 грн. за червень 2019; 3101,55 грн. за липень 2019; 8038, 30 грн. за серпень 2019).

Сумарний заробіток з вересня 2018 р. по серпень 2019 р. складає 161412,78 грн. без урахування винагороди державного виконавця; 161412,78 грн. (сумарний заробіток без врахування винагороди державного виконавця) + 35867,56 грн. (винагорода державного виконавця в розрахунковий період) = 197280,34 грн.

Середньоденна зарплата: 197280,34 грн. : 353 к. дні = 558,87 грн.

Сума оплати основної щорічної відпустки за 15 календарних днів: 558.87 грн. * 15 к. днів = 8383,05 грн.

При нарахуванні грошової допомоги до відпустки за вересень 2019 року розрахунковий період був з липня 2019 р. по серпень 2019 р.

Кількість фактично відпрацьованих днів у розрахунковому періоді 43 роб. днів: у липні 2019: 22 роб. днів (за вирахуванням 1 дня відпустки за власний рахунок); у серпні 2019: 21 роб. днів.

Сумарний заробіток з липня 2019 р. но серпень 2019 р. складає 25722,55 грн. без урахування винагороди державного виконавця.

В розрахунковий період ОСОБА_1 було виплачено - 11139,85 грн. винагороди державного виконавця (3101,55 грн. за липень 2019 р..; 8038,30 грн. за серпень 2019 р.).

25722,55 грн. (сумарний заробіток без врахування винагороди державного виконавця) + 11139,85 грн. (винагорода державного виконавця в розрахунковий період) = 36862,40 грн.

Середньоденна зарплата: 36862,40 грн. : 43 роб. днів = 857,27 грн.

Середньомісячна кількість робочих днів: (23 + 21): 2 = 22 роб. днів.

Сума грошової допомоги у розмірі середньомісячного заробітку: 857,27 грн. х 22 роб. днів = 18859,94 грн.

Зарахування суми відпустки за стаж роботи в державних органах тривалістю 6 календарних днів у березні 2020 року проводяться шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Розрахунковий період для розрахунку відпустки з березня 2019 р. по лютого 2020 р. складає 366 днів за винятком 12 календарних днів (II календарних днів святкові та неробочі дні та 1 день відпустки за власний рахунок), а відтак: 366-12= 354 днів.

В розрахунковий період ОСОБА_1 було виплачено - 47510,43 грн. винагороди державного виконавця (6052,71 грн. за березень 2019; 1230,47 грн. за квітень 2019; 5766,44 грн. за травень 2019; 3756,84 грн. за червень 2019; 3101,55 грн. за липень 2019; 8038,30 грн. за серпень 2019; 3614,92 грн. за вересень 2019; 106,27 грн. за жовтень 2019; 15842,93 грн. за листопад 2019).

Сумарний заробіток з серпня 2019 р. по липень 2020 р. складає 165781,74 грн. без урахування винагороди державного виконавця.

165781,74 грн. (сумарний заробіток без врахування винагороди державного виконавця) + 47510,43 грн. (винагорода державного виконавця в розрахунковий період) = 213292,17 грн.

Середньоденна зарплата: 213292,17 грн. : 354 к. дні = 602,52 грн.

Сума оплати відпустки стаж роботи в державних органах тривалістю 6 календарних днів: 602,52 грн. * 6 к. днів = 3615,12 грн.

Нарахування суми частини щорічної основної відпустки тривалістю 15 календарних днів у червні 2020 року проводиться шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Розрахунковий період для розрахунку відпустки з червня 2019 р. по травень 2020 р. складає 366 днів за винятком 13 календарних днів (13 календарних днів святкові та неробочі дні та 1 день відпустки за власний рахунок), а відтак: 366-13= 353 днів.

В розрахунковий період ОСОБА_1 було виплачено 38451,92 грн. винагороди державного виконавця(3756,84 грн. за червень 2019; 3101,55 грн. за липень 2019; 8038,30 грн. за серпень 2019; 3614,92 грн. за вересень 2019; 106,27 грн. за жовтень 2019; 15842,93 грн. за листопад 2019; 3991,11 грн. за березень 2020).

Сумарний заробіток з червня 2019 р. по травень 2020 р. складає 166047,67 грн. без урахування винагороди державного виконавця.

166047,67 грн. (сумарний заробіток без врахування винагороди державного виконавця) + 38451,92 грн. (винагорода державного виконавця в розрахунковий період) = 204499,59 грн.

Середньоденна зарплата: 204499,59 грн. : 353 к. дні = 579,32 грн.

Сума оплати основної щорічної відпустки за 15 календарних днів: 579,32 грн. * 15 к. днів = 8689,80 грн.

Нарахування суми частини щорічної основної відпустки тривалістю 1 календарний день у серпні 2020 року проводиться шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Розрахунковий період для розрахунку відпустки з серпня 2019 р. по липень 2020 р. складає 366 днів за винятком 12 календарних днів (12 календарних днів святкові та неробочі дні), а відтак: 366-12= 354 днів.

В розрахунковий період ОСОБА_1 було виплачено - 35453,74 грн. винагороди державного виконавця (8038,30 грн. за серпень 2019; 3614,92 грн. за вересень 2019; 106,27 грн. за жовтень 2019; 15842,93 грн. за листопад 2019; 3991,11 грн. за березень 2020; 3860,21 у липні 2020).

Сумарний заробіток з серпня 2019 р. по липень 2020 р. складає 164337,42 грн. без урахування винагороди державного виконавця.

164337,42 грн. (сумарний заробіток без врахування винагороди державного виконавця) + 35453,74 грн. (винагорода державного виконавця в розрахунковий період) = 199791,16 грн.

Середньоденна зарплата: 199791,16 грн. : 354 к. дні = 564,38 грн.

Сума оплати основної щорічної відпустки за 1 календарний день: 564,38 грн. * 1 к. день = 564,38 грн.

Нарахування суми частини щорічної основної відпустки тривалістю 14 календарних днів у вересні 2020 року проводиться шляхом ділення сумарного заробітку за останні перед наданням відпустки 12 місяців на відповідну кількість календарних днів року чи меншого відпрацьованого періоду. Одержаний результат перемножується на число календарних днів відпустки.

Розрахунковий період для розрахунку відпустки з вересня 2019 р. по серпень 2020 р. складає 366 днів за винятком 12 календарних днів (12 календарних днів святкові та неробочі дні), а відтак: 366-12= 354 днів.

В розрахунковий період ОСОБА_1 було виплачено 32487,26 грн. винагороди державного виконавця (3614,92 грн. за вересень 2019; 106,27 грн. за жовтень 2019; 15842,93 грн. за листопад 2019; 3991,11 грн. за березень 2020; 3860,21 у липні 2020; 5071,82грн. за серпень 2020).

Сумарний заробіток з вересня 2019 р. по серпень 2020 р. складає 164337,42 грн. без урахування винагороди державного виконавця.

164337,42 грн. (сумарний заробіток без врахування винагороди державного виконавця) + 32487,26 грн. (винагорода державного виконавця в розрахунковий період) = 196824,68 грн.

Середньоденна зарплата: 196824,68 грн. : 354 к. дні = 556,00 грн.

Сума оплати основної щорічної відпустки за 14 календарних днів: 556,00 грн. * 14 к. день = 7784,00 грн.

За таких обставин, у зв`язку з противоправними діями відповідача, щодо не включення винагороди державного виконавця при розрахунку середньої заробітної плати ОСОБА_1 не доотримала 11047,83 грн.

За відпустку тривалістю 15 календарних днів у вересні 2019 року: 8383, 05 грн.(з урахуванням винагороди державного виконавця) - 6858,90 грн. (без урахування винагороди державного виконавця) = 1524,15 грн.

За грошову допомогу виплачену за вересень 2019 року: 18859,94 грн. (з урахуванням винагороди державного виконавця) - 13160,40 грн.(без урахування винагороди державного виконавця) = 5699,54 грн.

За відпустку тривалістю 6 календарних днів у березні 2020 року: 3615,12 грн. (з урахуванням винагороди державного виконавця) - 2809,86 грн. (без урахування винагороди державного виконавця) = 805,26 грн.

За відпустку тривалістю 15 календарних днів у червні 2020 року: 8689,80 грн. (з урахуванням винагороди державного виконавця) - 7055,85 грн. (без урахування винагороди державного виконавця) = 1633,95 грн.

За відпустку тривалістю 1 календарний день у серпні 2020 року: 564,38 грн. (з урахуванням винагороди державного виконавця) - 464,23 грн. (без урахування винагороди державного виконавця) = 100,15 грн.

За відпустку тривалістю 14 календарних днів у вересні 2020 року: 7784,00 грн.(з урахуванням винагороди державного виконавця) - 6499,22 грн. (без урахування винагороди державного виконавця) = 1284,78 грн.

Суд зазначає, що наведений позивачем у позовній заяві розрахунок підлягає взяттю до уваги судом, оскільки свідчить про врахування під час його здійснення винагороди державного виконавця.

Водночас, суд зазначає, що представником відповідача під час розгляду справи не було надано до суду у доказів протиправності такого розрахунку, як і не надано доказів того, що він проведений позивачем помилково.

Відтак, у зв`язку зі здійсненням відповідачем помилкового розрахунку внаслідок не включення винагороди державного виконавця при розрахунку середньої заробітної плати позивач недоотримав 11047,83 грн.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивачем у межах розгляду даної адміністративної справи надано докази щодо обґрунтованості позову.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Розподіл судових витрат не здійснюється, оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі приписів п.1 ч.1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір".

Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 258, 262, 295 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (вул. Ярослава Мудрого, буд. 16, м. Харків, 61002, код ЄДРПОУ 42834911) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), що виразилась у не врахуванні винагороди державного виконавця, яка є складовою заробітної плати, при розрахунку відпустки та грошової допомоги до відпустки.

Стягнути з Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) на користь ОСОБА_1 заборгованість по заробітній платі в сумі 11047,83 грн.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 30 червня 2022 року.

СуддяН.А. Полях

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2022
Оприлюднено04.07.2022
Номер документу105022398
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —520/3311/22

Рішення від 29.06.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні