Ухвала
від 30.06.2022 по справі 759/7153/22
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/1792/22

ун. № 759/7153/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2022 року слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в приміщенні Святошинського районного суду м. Києва клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42022110000000101 від 19.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 204 КК України, про проведення обшуку,

встановив:

В провадження слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання слідчої в ОВС слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні № 42022110000000101 від 19.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 204 КК України, у якому вона просить надати дозвіл старшому слідчому в особливо важливих справах слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 та іншим слідчим, які входять до складу групи слідчих у кримінальному провадженні № 42022110000000101 від 19.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 204 КК України, на проведення обшуку на території колишнього КП «Київського комунального автотранспортного підприємства №2737» (код ЄДРПОУ 05456746), яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Стеценко 20А та у розміщених на ній нежитлових будівлях, які перебувають у власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради, з метою відшукання та вилучення знарядь вчинення кримінального правопорушення та речей, що мають значення для досудового розслідування та містять відомості, які можуть бути доказами під час досудового розслідування, а саме: договорів на право оренди території та обладнання; платіжних доручень про сплату коштів за вищевказаними договорами; засобів накопичення та зберігання інформації (флешки, жорсткі диски, карти пам`яті та інше), електронних інформаційних системи або їх частини (системні блоки, ноутбуки та інше), мобільних терміналів систем зв`язку (мобільні телефони, планшети та інше);грошових коштів здобутих злочинним шляхом, вантажних автомобілів та іншої спеціальної техніки, яка використовується для незаконного виготовлення та відпуску паливно-мастильних матеріалів без відповідної ліцензії, а також безпосередньо ємностей з паливно-мастильними матеріалами та місць їх розміщення з метою відібрання зразків паливно-мастильних матеріалів, а також ґрунту та води, необхідних для проведення відповідних судових експертиз, а також інших речей та документів, що свідчать про вчинене кримінальне правопорушення.

В обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Київській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022110000000101 від 19.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 204 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що головою правління Благодійного фонду «Мігас» ОСОБА_5 , використовуючи власний смартфон, перебуваючи за адресою: Київська обл., с. Нижня Дубечня, вул. Лугова, 2, на Інтернет-ресурсі «Olx» натрапив на оголошення про продаж паливно-мастильних матеріалів, в описі було зазначено: «Продаю бензин 95, 92 и Дизель Цена 90 грн/литр (до 50 литров) 80 грн/литр (50- 100 литров) 70 грн (100-200 литров) Постоянным клиентам, постоянная цена. 70- 80 грн. Свежесобранный бензин с заправок разливаю по 20,30,50 и более литров.» Особа, що реалізує паливо через мережу Інтернет підписана як - «Николай Каракаш» номер телефону НОМЕР_1 , https://www.olx.ua/d/obyavlenie/benzin-95-92-i-dizel-IDOD9Vo.html.

Відповідно до інформації Міністерства економіки України, станом на 12.05.2022 Відповідно до вимог пункту 414 постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" на підставі розрахунків акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (лист від 12.05.2022 № 16/2-87-22 визначено середню вартість 1 літра дизельного палива ULSD 10ppm, яка становить 35,31 гривень, та 1 літра бензинів автомобільних GASOLINE 10ppm, яка становить 33,36 гривень).

Відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» з 01.07.2019 запроваджено ліцензування діяльності усіх суб`єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

Статтею 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» визначено, що суб`єкти господарювання отримують ліцензії на право торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місця оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання.

Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п`ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України. Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.

Суб`єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальни, на які отримані відповідні ліцензії.

Роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них відповідної ліцензії на роздрібну торгівлю.

Відповідно до «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 (із змінами від 4 грудня 2019) роздрібна торгівля нафтопродуктами здійснюється за наявності у суб`єкта господарювання відповідних документів дозвільного характеру та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Пунктом 10.2.4 «Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України» забороняється приймати нафтопродукти на АЗС у разі: відсутності пломб вантажовідправника, їх порушення (у випадках пломбування автоцистерни) або невідповідності відбитка, що вказані в ТТН; відсутності свідоцтва про повірку автоцистерни; несправності зливного пристрою автомобільної цистерни; несправності заземлювального пристрою; під час грози; неналежного оформлення або відсутності ТТН; наявності підтоварної води і механічних домішок в нафтопродукті; невідповідності якості нафтопродукту вимогам нормативного документа; відсутності паспорта якості на нафтопродукт або неналежного його оформлення (відсутність номера, марки та виду, заповнення не за всіма показниками якості); відсутності копії сертифіката відповідності.

Відповідно до ст. 215 Податкового кодексу України, до підакцизних товарів належить пальне, у тому числі товари (продукція), що використовуються як пальне для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом.

Частиною 2 ст. 50 Цивільного кодексу України передбачено, що фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом.

Будучи допитаним в якості свідка ОСОБА_6 , останнього було запрошено до закритої групи у месенджері Viber «Заправка РRОRАВА ДП А95», особа яка підписана, як « ОСОБА_7 » кожного дня з 08 год. ранку публікує у вищевказаній групі повідомлення про наявність палива, тип палива та ціну за літр палива та скидає геомітку де його можна придбати, як останній вказав в протоколі «без черг та лімітів», однак у кожному повідомлені ОСОБА_7 зазначає, що оплата тільки виключно за готівковий розрахунок та виключно після зазначення паролю заправнику «Від ОСОБА_8 ». Останній здійснив заправку власного автомобіля та заправив каністру дизельним пальним. Після чого, в останнього від даного дизельного палива, що він придбав за адресою: АДРЕСА_1 , на території «Київського комунального автотранспортного підприємства №2737», інформація про яку була зазначена у групі «Заправка РRОRАВА ДП А95», пошкодився двигун та паливна система автомобіля.

Під час досудового розслідування здобуто дані, що вказують на наявність достатніх підстав вважати, що на території колишнього КП «Київського комунального автотранспортного підприємства №2737» (код ЄДРПОУ 05456746), розташованого за адресою: м. Київ, вул. Стеценко 20А , яка перебуває у власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради, можуть знаходитися знаряддя вчинення кримінального правопорушення та речі, що мають значення для досудового розслідування та містять відомості, які можуть бути доказами під час досудового розслідування, а саме: договори на право оренди території та обладнання; платіжні доручення про сплату коштів за вищевказаними договорами; засоби накопичення та зберігання інформації (флешки, жорсткі диски, карти пам`яті та інше), електронні інформаційні системи або їх частини (системні блоки, ноутбуки та інше), мобільні термінали систем зв`язку (мобільні телефони, планшети та інше);грошові кошти здобуті злочинним шляхом, вантажні автомобілі та інша спеціальна техніка, яка використовується для незаконного виготовлення та відпуску паливно-мастильних матеріалів без відповідної ліцензії, ємності з паливно-мастильними матеріалами, а також інші речі та документи, що свідчать про вчинене кримінальне правопорушення.

Вказані речі та документи мають значення для кримінального провадження, оскільки їх вилучення забезпечить проведення необхідних експертиз та встановлення усіх учасників кримінального правопорушення, що дозволить проводити інші слідчі (розшукові) дії, направлені на прийняття обґрунтованого процесуального рішення у розумні строки.

Відповідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, території колишнього КП «Київського комунального автотранспортного підприємства №2737» (код ЄДРПОУ 05456746), розташованого за адресою: м. Київ, вул. Стеценко 20А, перебуває у власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради.

З метою повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування кримінального провадження, встановлення та з`ясування причетності інших осіб до вчинення кримінального правопорушення, на даний час виникла необхідність у проведенні на території колишнього КП «Київського комунального автотранспортного підприємства №2737» (код ЄДРПОУ 05456746), розташованого за адресою: м. Київ, вул. Стеценко 20А, обшуку з метою відшукання та вилучення знарядь вчинення кримінального правопорушення та речей, що мають значення для досудового розслідування та містять відомості, які можуть бути доказами під час досудового розслідування.

У судовому засіданні слідча ОСОБА_3 , з урахуванням обґрунтування та підстав, викладених у клопотанні, просила його задовольнити.

Згідно норми ч. 1 ст. 107 КПК України здійснювалась фіксація за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 27 та ч. 4 ст. 27 КПК України, слідчий суддя, суд може прийняти рішення про здійснення кримінального провадження у закритому судовому засіданні впродовж усього судового провадження або його окремої частини лише у разі: якщо здійснення провадження у відкритому судовому засіданні може призвести до розголошення таємниці, що охороняється законом. Кримінальне провадження у закритому судовому засіданні суд здійснює з додержанням правил судочинства, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 222 КПК України, відомості досудового розслідування можна розголошувати лише з письмового дозволу слідчого або прокурора і в тому обсязі, в якому вони визнають можливим.

Беручи до уваги наведене, слідчий суддя вважає за необхідне, розглянути зазначене клопотання слідчого про проведення обшуку у кримінальному провадженні № 12021000000001518 від 08.12.2021 в закритому судовому засіданні.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 30 Конституції України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Пунктом 45 рішення Європейського суду з прав людини «Бук проти Німеччини» від 28.04.2005 року, (Buck v. Germany), заява № 41604/98, ECHR 2005-IV) встановлено, що держави можуть за необхідності вдаватися до проведення обшуку з метою отримання доказів на підтвердження факту вчинення певних правопорушень. При цьому, суду необхідно оцінювати, чи підстави, наведені на обґрунтування проведення обшуку житла та виїмки з нього, є належними та достатніми і чи принцип пропорційності дотриманий (зазначене рішення у справі «Функе проти Франції», пункти 55-57; рішення від 25 лютого 1993 р. «Крем`є проти Франції», № 11471/85, пункти 38-40 тощо).

Ч. 1 ст. 234 КПК України встановлено, що обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи.

Слідчим суддею з`ясовано, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Київській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022110000000101 від 19.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 204 КК України.

Згідно постанови заступника начальника СУ ГУНП в Київській області ОСОБА_9 про визначення групи слідчих від 01.06.2022р., місцем проведення досудового розслідування визначено за місцезнаходженням відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Київській області, що за адресою: м. Київ, Святошинський район, вул. Святошинська, 2-А.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 06.06.2022 р. № 302162060, право власності на нежитлові приміщення та будівлі, розташовані за адресою: АДРЕСА_1 , перебувають у власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради.

Докази додані до клопотання слідчого в їх сукупності дають достатні підстави вважати, що на території колишнього КП «Київського комунального автотранспортного підприємства №2737» (код ЄДРПОУ 05456746), розташованого за адресою: м. Київ, вул. Стеценко 20А, можуть знаходиться речі і документи, пов`язані із незаконною діяльністю, а застосування такого виду заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів, не зможе забезпечити їх збереження, а також відшукати речі і документи, які мають значення для досудового розслідування та будуть використані як докази.

Враховуючи те, що в інший спосіб встановити обставини вчинення вказаного кримінального правопорушення неможливо, з метою повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування кримінального провадження, встановлення та з`ясування причетності осіб до вчинення кримінального правопорушення, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого слід задовольнити та надати дозвіл на проведення обшуку на території колишнього КП «Київського комунального автотранспортного підприємства №2737» (код ЄДРПОУ 05456746), яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Стеценко 20А, та у розміщених на ній нежитлових будівлях, які перебувають у власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради, з метою відшукання та вилучення знарядь вчинення кримінального правопорушення та речей, що мають значення для досудового розслідування та містять відомості, які можуть бути доказами під час досудового розслідування, а саме: договорів на право оренди території та обладнання; платіжних доручень про сплату коштів за вищевказаними договорами; засобів накопичення та зберігання інформації (флешки, жорсткі диски, карти пам`яті та інше), електронних інформаційних системи або їх частини (системні блоки, ноутбуки та інше), мобільних терміналів систем зв`язку (мобільні телефони, планшети та інше); грошових коштів здобутих злочинним шляхом, вантажних автомобілів та іншої спеціальної техніки, яка використовується для незаконного виготовлення та відпуску паливно-мастильних матеріалів без відповідної ліцензії, а також безпосередньо ємностей з паливно-мастильними матеріалами та місць їх розміщення з метою відібрання зразків паливно-мастильних матеріалів, а також ґрунту та води, необхідних для проведення відповідних судових експертиз.

Клопотання слідчого в частині виявлення та вилучення інших речей та документів, що свідчать про вчинене кримінальне правопорушення, задоволенню не підлягає, оскільки дані вимоги є неконкретними та такими, що не дозволяють визначити коло предметів і документів, які містять необхідну слідству інформацію.

При цьому слідчий суддя зазначає, що у разі виявлення під час обшуку майна, яке має значення для даного кримінального провадження, його огляд і вилучення регламентовано ч. 7 ст. 236 КПК України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 234, 235, 309, 532 КПК України, слідчий суддя,-

постановив:

Клопотання старшого слідчого в ОВС слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 про проведення обшуку задовольнити частково.

Надати дозвіл старшому слідчому в особливо важливих справах слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_3 та іншим слідчим, які входять до складу групи слідчих у кримінальному провадженні № 42022110000000101 від 19.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 204 КК України, на проведення обшуку на території колишнього КП «Київського комунального автотранспортного підприємства №2737» (код ЄДРПОУ 05456746), яка розташована за адресою: м. Київ, вул. Стеценко 20А та у розміщених на ній нежитлових будівлях, які перебувають у власності територіальної громади міста Києва в особі Київської міської ради: з метою відшукання та вилучення знарядь вчинення кримінального правопорушення та речей, що мають значення для досудового розслідування та містять відомості, які можуть бути доказами під час досудового розслідування, а саме: договорів на право оренди території та обладнання; платіжних доручень про сплату коштів за вищевказаними договорами; засобів накопичення та зберігання інформації (флешки, жорсткі диски, карти пам`яті та інше), електронних інформаційних системи або їх частини (системні блоки, ноутбуки та інше), мобільних терміналів систем зв`язку (мобільні телефони, планшети та інше);грошових коштів здобутих злочинним шляхом, вантажних автомобілів та іншої спеціальної техніки, яка використовується для незаконного виготовлення та відпуску паливно-мастильних матеріалів без відповідної ліцензії, а також безпосередньо ємностей з паливно-мастильними матеріалами та місць їх розміщення з метою відібрання зразків паливно-мастильних матеріалів, а також ґрунту та води, необхідних для проведення відповідних судових експертиз.

В задоволенні іншої частини клопотання відмовити.

Строк дії ухвали - 1 місяць з дня її постановлення та надає право на проникнення до приміщення лише один раз.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення30.06.2022
Оприлюднено03.07.2023
Номер документу105027120
СудочинствоКримінальне
Сутьпроведення обшуку

Судовий реєстр по справі —759/7153/22

Ухвала від 30.06.2022

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Кравець В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні