Рішення
від 19.06.2022 по справі 676/673/22
КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер провадження 2/676/1066/22

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У К Р А Ї Н И

10 червня 2022 року. м. Кам`янець- Подільський

Кам`янець- Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

в складі : головуючої судді - Семенюк В.В.

за участю секретаря судового засідання - Сенчишеної Р.М..

справа № 676/673/22

розглянувши в порядку спрощеного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, виконуючої обов`язку директора Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області Голюк Галини Петрівни , Староушицької селищної ради про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на посаді та стягнення не виплачену заробітну плату зі всіма надбавками та доплатами за час вимушеного прогулу за час відсторонення від роботи по час поновлення на роботі, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області, виконуючої обов`язку директора Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області Голюк Галини Петрівни , Староушицької селищної ради про визнання незаконним та скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на посаді та стягнення не виплачену заробітну плату зі всіма надбавками та доплатами за час вимушеного прогулу за час відсторонення від роботи по час поновлення на роботі.

Ухвалою суду від 18.02.2022 року розгляд справи призначений в порядку спрощеного провадження з повідомленням сторін.

Позивачка, обґрунтовуючи позов зазначила, що з 24.08.1987 року на підставі наказу завідуючого відділународної освітиКам`янець-Подільськогорайону Хмельницькоїобласті ЯсінськогоІ.І. №487«Про призначення ОСОБА_2 ( ОСОБА_1 )та наказудиректора Староушицькоїсередньої школиТамарова А.О.№130від 31.08.1987року «Пропризначення ОСОБА_2 ( ОСОБА_1 )»її прийнято на посаду вихователя групи продовженого дня Староушицької середньої школи тимчасово, до виходу з відпустки ОСОБА_3 , яка знаходиться у відпустці по вагітності і пологам до досягнення дитиною одного року.

У листопаді 2021 року відповідачем було порушено її право на працю, гарантоване Конституцією України, яке полягало в тому, що у неї настійливо незаконно вимагали надати документальне підтвердження введення в організм експериментального медичного препарату від респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Так, 04.11.2021 року директор Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Литвинюк М. вручив повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19 строком до 05.11.2021 року. Вона перебувала на амбулаторному лікуванні з 18.10.2021 року по 31.10.2021 року, що призвело до наявності протипоказань до вакцинації, що підтверджується додатком до висновку лікаря щодо наявності протипоказань до вакцинації від 18.11.2021 року. 18.11.2021 року вона отримала висновок лікаря щодо наявності протипоказань до вакцинації проти гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 із рекомендацією відтермінувати щеплення на 3 місяці до 31.01.2022 року. 19.01.2022 року виконуюча обов`язки директора Староушицького ліцею Староушицької селищної ради ОСОБА_4 вручила повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення проти СОVID-19 строком до 30.01.2022 року (включно). 01.02.2022 року виконуюча обов`язки директора ліцею Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Голюк Г. вручила їй наказ № 1-к від 01.02.2022 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 », яким відсторонено її, вчительку початкових класів від роботи з 01.02.2022 року на час відсутності щеплення проти СОVID-19 без збереження заробітної плати, оскільки вона не надала документи, які підтверджують наявність профілактичного щеплення проти СОVID-19 або довідки про абсолютні протипоказання відповідно до Переліку медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень, затвердженого Наказом МОЗ від 16.09.2011 року № 595. Крім того, в наказі вказано, що підставою для винесення наказу є повідомлення про обов`язкове профілактичне щеплення проти СOVID-19 ОСОБА_5 від 19.01.2022 року №45.

Вважає вищевказаний наказ про відсторонення від роботи протиправним і тому вимушена звернутись до суду про його скасування.

Вонавживала заходи досудового врегулювання спору, а саме зверталась з письмовою заявою до керівництва Староушицького ліцею Староушицької селищної ради із поясненням ситуації, роз`ясненням протиправності вимог щодо обов`язкового щеплення від СОVID-19, із проханням не вдаватись до протиправних дій та не видавати незаконний наказ про відсторонення її від роботи, однак це не вплинуло на рішення директора ліцею.

Тому, просить суд, визнати протиправним та скасувати наказ виконуючої обов`язки директора Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Голюк Галини Петрівни № 1-к від 01.02.2022 року про відсторонення від роботи вчителя початкових класів ОСОБА_1 з 01 лютого 2022 року на час відсутності щеплення від COVID-19 без збереження заробітної плати, поновити її на посаді вчителя початкових класів Староушицького ліцею Староушицької селищної ради та стягнути з Староушицького ліцею Староушицької селищної ради на її користь не виплачену заробітну плату зі всіма надбавками та доплатами за час вимушеного прогулу з 01.02.2022 року по час поновлення на роботі.

Представник позивачки ОСОБА_6 в судове засідання не з`явилась, подала до суду клопотання про слухання справи у її відсутності, позов підтримує повністю.

Представник відповідача Староушицького ліцею Староушицької селищної ради -

Сусла І.М. в судове засідання не з`явилась, подала до суду заяву про слухання справи у її відсутності, позов не визнають, просять відмовити в повному обсязі.

Відповідачка виконуюча обов`язки директора Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області Голюк Г.П. в судове засідання не з`явилась, про дату слухання справи повідомлена належним чином.

Представник відповідача Староушицької селищної ради селищний голова Тимчук А. в судове засідання не з`явився, подав до суду заяву про слухання справи у їх відсутності, позов не визнає.

Суд розглядає справу у відсутності учасників справи на підставі наявних у справі матеріалів.

Фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України.

Вивчивши матеріали справи, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуває в трудових відносинах з відповідачем з 24.08.1987 року, працюючи на посаді вихователя групи продовженого дня Староушицької середньої школи, що підтверджується Наказом директора Староушицької середньої школи Тамарова А.О. №130 від 31.08.1987 року «Про призначення ОСОБА_2 ( ОСОБА_1 ) », Наказом завідуючого відділу народної освіти Кам`янець-Подільського району Хмельницької області Ясінського І.І. від 24.08.1987 року №487 «Про призначення ОСОБА_2 ( ОСОБА_1 )..

01.02.2022 року на підставі Наказу №1-к «Про відсторонення від роботи

ОСОБА_1 », виданого виконуючою обов`язки директора Староушицького ліцею Староушицької середньої школи Голюк Г., ОСОБА_1 , вчительку початкових класів відсторонено від роботи з 01.02.2022 року на час відсутності щеплення проти COVID-19 без збереження заробітної плати, оскільки вона не надала документів, які підтверджують наявність профілактичного щеплення проти COVID-19 або довідки про абсолютні протипоказання відповідно до Переліку медичних протипоказань та застережень до проведення профілактичних щеплень, затверджених Наказом МОЗ від 16.09.2011 року №595.

Відповідно до ст. 8 Конституції України Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

За статтями 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу має право звернутися до суду, який може захистити цивільне право або інтерес у один із способів, визначених частиною першою статті 16 ЦК України, або й іншим способом, що встановлений договором або законом.

Стаття 21 Конституції України вказує, що усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

За статтею22КонституціїУкраїни праваі свободилюдини ігромадянина,закріплені цієюКонституцією,не євичерпними. Конституційніправа ісвободи гарантуютьсяі неможуть бутискасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Стаття 43 Конституції України вказує, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.

Статтею 55 Конституції України, Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до ст. 64 Конституції України право людини на те, що без її вільної згоди людина не може бути піддана медичним науковим чи іншим дослідам, яке закріплене в ст. 28 Конституції України не може бути обмежено навіть в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

В Україні з листопада 2021 року і в подальшому не оголошувався ні надзвичайний, ні воєнний стан, оголошення якого надавало хоча б теоретичну можливість розглядати можливість чи необхідність звуження або обмеження права людини на працю та належну оплату, гарантовані ст. 43 Конституції України.

Відповідно до Резолюції Парламентської асамблеї Ради Європи (ПАРЄ) № 2361 (2021) від 27.01.2021 року «Вакцини проти СОVID-19: етичні, правові та практичні міркування» визначено, органи влади повинні забезпечити, щоб громадяни були поінформовані про те, що вакцинація не є обов`язковою і що ніхто не піддається політичному, соціальному чи іншого тиску з метою зробити собі вакцинацію, якщо вони не хочуть робити це самі» (ст. 7.3.1); «Гарантувати, що ніхто не піддаватиметься дискримінації за те, що він не був вакцинований, через можливі ризики для здоров`я або небажання пройти вакцинацію» ст.7.3.2) (Resolution 2361 (2021) Covid-19 vaccines: ethical, legal and practical considerations. URL: https://pace.coe.int/en/files/29004/html).

Відповідно до ст.ст. 2, 5 Конвенції про захист прав та гідності людини у зв`язку з використанням досягнень біології та медицини (Конвенція про права людини та біомедицину) (ETS-164) Інтереси та благополуччя окремої людини превалюють над інтересами суспільства або науки (пріоритет людини); Медичне втручання може здійснюватись лише після того, як заінтересована особа, будучи поінформованою, дасть на це свою добровільну згоду. Така особа отримує заздалегідь належну інформацію про мету і характер втручання, а також про його наслідки та ризик. Заінтересована особа вільна в будь який момент відмовитись від своєї згоди.

Відповідно до ст. 27 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» профілактичні щеплення з метою запобігання захворюванням на туберкульоз, поліомієліт, дифтерію, кашлюк, правець та кір в Україні є обов`язковими.

Обов`язковим профілактичним щепленням для запобігання поширенню інших інфекційних захворювань підлягають окремі категорії працівників у зв`язку з особливостями виробництва або виконуваної ними роботи. У разі необґрунтованої відмови від щеплення за поданням відповідних посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби вони до роботи не допускаються.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» профілактичні щеплення проти дифтерії, кашлюка, кору, поліомієліту, правця, туберкульозу є обов`язковими і включаються до календаря щеплень.

Працівники окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких може призвести до зараження цих працівників та (або) поширення ними інфекційних хвороб, підлягають обов`язковим профілактичним щепленням також проти інших відповідних інфекційних хвороб. У разі відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень у порядку, встановленому законом, ці працівники відсторонюються від виконання зазначених видів робіт. Перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням проти інших відповідних інфекційних хвороб, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Відповідно до абзацу 15 ст. 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» календар профілактичних щеплень (далі - календар щеплень) - нормативно-правовий акт центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, яким встановлюються перелік обов`язкових профілактичних щеплень та оптимальні строки їх проведення.

Таким чином, перш ніж зобов`язувати певну категорію працівників певних професій, виробництв, організацій тощо в обов`язковому порядку пройти щеплення від інфекційного захворювання гострої вірусної інфекції COVID-19 таке інфекційне захворювання повинно бути визнано таким, щеплення від якого повинно бути обов`язковим, і інфекційне захворювання гостра вірусна інфекція COVID-19 повинно бути внесено Міністерством охорони здоров`я України до календаря профілактичних щеплень, яким буде визначено, обов`язковість профілактичних щеплень від гострої вірусної інфекції COVID-19 та оптимальні строки їх проведення.

Календар профілактичних щеплень в Україні затверджено Наказом Міністерства охорони здоров`я № 595 від 16.09.2011р. (у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я № 551 від 11.08.2014р. «Про порядок проведення профілактичних щеплень в Україні та контроль якості й обігу медичних імунобіологічних препаратів», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10.10.2011р.за № 1159/19897.

Гостра вірусна інфекція COVID-19 не визначена в Україні Міністерством охорони здоров`я інфекційним захворюванням щеплення від якого є обов`язковим, не внесена до Календаря профілактичних щеплень, і не встановлено оптимальні строки проведення таких щеплень.

Відповідно до п.п. 4 р. ІV «Щеплення, які проводяться на епідемічних і ензоотичних територіях та за епідемічними показаннями» Наказом Міністерства охорони здоров`я № 595 від 16.09.2011р. (у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я № 551 від 11.08.2014р. «Про порядок проведення профілактичних щеплень в Україні та контроль якості й обігу медичних імунобіологічних препаратів» визначено, що рішення про проведення обов`язкових профілактичних щеплень за епідемічними показаннями на ендемічних та ензоотичних територіях приймають головний державних санітарний лікар України, головні державні санітарні лікарі Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.

Станом на час вирішення спору рішення про проведення обов`язкових профілактичних щеплень за епідемічними показаннями Головним державним санітарним лікарем України, головними держаними санітарними лікарями Автономної республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя не приймалось.

Крім того, Наказом МОЗ України від 24.12.2020р. № 3018 «Про затвердження Дорожньої карти з впровадження вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, і проведення масової вакцинації у відповідь на пандемію COVID-19 в Україні у 2021-2022 роках» ( в редакції наказу МОЗ України від 12.07.2021р. № 1423) в розділі «Мета та цілі впровадження вакцини від коронавірусної хвороби COVID-19» зазначено, що вакцинація від коронавірусної хвороби COVID-19 в Україні буде добровільною для усіх груп населення та професійних груп. Разом з тим в цьому ж Наказі МОЗ України визначено, що в 2021 - 2022 роках в Україні проводиться виключно медичні випробування препаратів, кандидатів у вакцини від коронавірусної хвороби COVID-19, з метою в подальшому за результатами випробувань реєструвати певні з них як вакцини.

Таким чином, зобов`язання осіб виокремлених професійних груп вводити в організм медичні препарати, які на даний час проходять в Україні лише медичні випробування з метою їх подальшої реєстрації вакцинами від коронавірусної хвороби COVID-19, яка не віднесена до інфекційних хвороб, вакцинація проти яких є обов`язковою і не внесена до Календаря профілактичних щеплень, суперечить ст. ст. 21, 22, 28 Конституції України.

Суперечить чинному законодавству України опосередкований примус через обмеження права на працю (відсторонення від роботи) певної категорії працівників або професійної групи вводити від інфекційної хвороби не віднесеної до переліку хвороб обов`язкових для щеплень, медичні препарати, які перебувають на етапі клінічних випробувань і не зареєстровані в Україні як вакцини.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст.19 Конституції України).

Відповідно до ст.46 КЗпП України, відсторонення працівників від роботи власником або уповноваженим ним органом допускається у разі: появи на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп`яніння; відмови або ухилення від обов`язкових медичних оглядів, навчання, інструктажу і перевірки знань з охорони праці та протипожежної охорони; в інших випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до ст.12 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», ст.27 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та Календаря профілактичних щеплень в Україні, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 16.09.2011№ 595 (у редакції Наказу Міністерства охорони здоров`я України 11.08.2014 № 551), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 жовтня 2014 р. № 1237/26014 - до профілактичних та обов`язкових щеплень, що включаються до Календаря щеплень, відносяться щеплення проти дифтерії, кашлюка, кору, поліомієліту, правця, туберкульозу.

Отже, зазначенні норми матеріального права містять вичерпний перелік обов`язкових захворювань, які на підставі цих норм включені до Календаря профілактичних щеплень в Україні, а щеплення проти коронавірусної хвороби СОVID-19 не відноситься до переліку профілактичних та обов`язкових щеплень, визначених Законом і не може бути підставою для відсторонення від роботи особи у випадку її відмови від участі в експериментальному щеплені проти СОVID-19 .

Так відповідно до ст.27 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», передбачено, що профілактичні щеплення з метою запобігання захворюванням на туберкульоз, поліомієліт, дифтерію, кашлюк, правець та кір в Україні є обов`язковими. Обов`язковим профілактичним щепленням для запобігання поширенню інших інфекційних захворювань підлягають окремі категорії працівників у зв`язку з особливостями виробництва або виконуваної ними роботи. У разі необґрунтованої відмови від щеплення за поданням відповідних посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби вони до роботи не допускаються, в правовому аспекті цієї норми закріплено та обумовлено процедуру відсторонення працівника від роботи, відповідно до якої виникнення права у роботодавця на відсторонення працівника від роботи відбувається тільки при наявності необґрунтованої відмови особи за поданням відповідної, тобто уповноваженої посадової особи державної санітарно-епідемологічної служби. В разі надання працівником обґрунтованої відмови, відсутні підстави посадових осіб державної санітарно-епідеміологічної служби для подання, а у роботодавця права на відсторонення працівника від роботи. Крім того, Закон не містить поняття «необґрунтована відмова від щеплення», як і не містить вказівок, у якому вигляді подається зазначена відмова і в який орган. Відтак, особа на свій розсуд обирає форму відмови та орган для її подання, і жодна посадова особа, у зв`язку з відсутністю в Законі поняття необґрунтованої відмови не має права надавати їй будь-яку кваліфікацію.

Відповідно до ст.8 Закону України «Про захист персональних даних», особисті немайнові права на персональні дані, які має кожна фізична особа, є невід`ємними і непорушними.

Відповідно до ст.39-1 Закону України «Про основи законодавства України про охорону здоров`я», пацієнт має право на таємницю про стан свого здоров`я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, а також про відомості, одержані при його медичному обстеженні. Забороняється вимагати та надавати за місцем роботи або навчання інформацію про діагноз та методи лікування пацієнта.

За змістом Наказу № 1-к від 01.02.2022 року під загрозою відсторонення позивачки від роботи без збереження оплати праці, тобто в примусовому порядку, вимагає від неї надання персональної медичної інформації у вигляді документу, який підтверджує наявність клінічного випробування у вигляді щеплення від СОVID-19 , або протипоказань до його застосування.

Враховуючи наведене є неправомірним і не може бути підставою для відсторонення від роботи здорової людини, оскільки відповідно до ст.46 КЗпП України, відмова працівника про надання конфіденційної медичної інформації не може бути підставою для відсторонення від роботи, як і не може бути підставою для відсторонення відмова працівника від профілактичних щеплень, не віднесених до переліку обов`язкових та не внесених до Календаря профілактичних щеплень.

Крім того, відмова від щеплення надається лікарями і оформляється за формою N063-2/о «Інформована згодата оцінкастану здоров`яособи абодитини однимз батьківабо іншимзаконним представникомдитини напроведення щепленняабо туберкулінодіагностики»,яка підписується як громадянином (при щепленні неповнолітніх - батьками або іншими законними представниками, які їх замінюють), так і медичним працівником, згідно пункту 19 Положення «Про організацію і проведення профілактичних щеплень», із змінами і доповненнями, внесеними НаказомМіністерства охорони здоров`я України від 11 серпня 2014 року № 551, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 16 вересня 2011 року № 595.

Встановлено, що вказана відмова від щеплення оформлена за формою N 063-2/о, не складалася і суду не надавалась.

Тому, з врахуванням вказаних норм права та встановлених обставин справи, суд приходить до висновку, що позовна вимога про визнання протиправним та скасування Наказу виконуючої обов`язки директора Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Голюк Галини Петрівни № 1-к від 01.02.2022 року про відсторонення від роботи вчителя початкових класів ОСОБА_1 з 01 лютого 2022 року на час відсутності щеплення від COVID-19 без збереження заробітної плати, підлягає задоволенню .

Щодо вимоги про поновлення на роботі, слід зазначити наступне.

Відповідно до п. 9 ст. 10 ЦПК України, якщо спірні відносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права). За змістом ч.2 ст.16 ЦК України, суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках. Враховуючи ту обставину, що трудовим законодавством не врегульовано порядок відновлення права працівника у зв`язку з незаконним відстороненням, суд приходить до висновку, що в даному випадку є всі підстави для застосування аналогії закону, та вирішити питання поновлення порушеного права у зв`язку з незаконним відстороненням, застосовуючи порядок, визначений в ст.235 КЗпП України. Відповідно до змісту ст. 235 КЗпП України, у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.

Законом України від 24.02.2022 року «Про затвердження Указу Президенту України «Про введення воєнного стану в Україні» було затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року№ 64/2022«Про введення воєнного стану в Україні».

Наказом Міністерстваохорони здоров`яУкраїни №380від 25.02.2022року «Прозупинення діїнаказу Міністерстваохорони здоров`яУкраїни від04жовтня 2021року №2153» зупинено діюнаказу Міністерства охорони здоров`я України від 04 жовтня 2021 року № 2153«Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 жовтня 2021 року за № 1306/36928, до завершення воєнного стану в Україні.

Таким чином,враховуючи викладене,працівники якібули відстороненівід роботина підставінаказу Міністерства охорони здоров`я України від 04 жовтня 2021 року № 2153, повинні бути поновлені на робочому місці.

Встановлено, що директор Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Григор`єва Т. винесла Наказ № 3-к від 04.03.2022 року «Про поновлення на посаді працівника, відстороненого від роботи», згідно якого дозволено приступити до виконання своїх посадових обов`язків з 28.02.2022 року до завершення воєнного стану в Україні вчительці початкових класів ОСОБА_1 .

Наказом №13-к від 11.05.2022 року «Про внесення змін до наказу «Про поновлення на посаді працівника, відстороненого від роботи» від 04.03.2022 року №3-к» винесеного директором Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Григор`єва Т. , яким внесено зміни до наказу «Про поновлення на посаді працівника, відстороненого від роботи» від 04.03.2022 року №3-к; в абзаці другому слова та цифри «з 28 лютого 2022 року» замінити на «з 01 березня 2022 року»; відділу бухгалтерського обліку та звітності утримати із заробітної плати ОСОБА_1 , вчительки початкових класів, нараховану та виплачену заробітну плату за 28 лютого 2022 року.

Щодо стягнення з Староушицької селищної ради невиплаченої заробітної плати за час вимушеного прогулу з 01.02.2022 року по 01.03.2022 року, суд зазначає, що відповідно до ст. 27 ЗУ «Про оплату праці»за правилами, передбаченими розд. 2 абз. 3постанови КМУ «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати» від 08.02.1995р № 100, а також згідно п.32Постанови Пленуму ВСУ за №9 від 06.11.1992 р. - обчислення середньої заробітної плати для виплати середнього заробітку за час затримки виплати заробітної плати проводиться виходячи з виплат за останні два календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов`язана відповідна виплата, тобто, що передують дню звільнення.

Нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного заробітку на число робочих днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком.

Середньоденна заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках , передбачених чинним законодавством , на число календарних днів за цей період.

Відшкодування, передбачене ст.117 КЗпП України, спрямоване на компенсацію працівнику майнових втрат, яких він зазнає внаслідок несвоєчасного здійснення з ним розрахунку з боку роботодавця.

Загальною ознакою цивільно-правової відповідальності є її компенсаторний характер. Заходи цивільно-правової відповідальності спрямовані не на покарання боржника, а на відновлення майнової сфери потерпілого від правопорушення. Відповідно до частини 1 статті 9 ЦК України така спрямованість притаманна і заходу відповідальності роботодавця, передбаченому статтею 117 КЗпП України.

Позивачка ОСОБА_1 просить суд стягнути з відповідача Староушицької селищної ради не виплачену заробітну плату зі всіма надбавками та доплатами за час вимушеного прогулу з 01.02.2022 року по час поновлення на роботі, що не відповідає вимогам ст.27ЗУ «Прооплату праці» за правилами, передбаченими розд. 2 абз. 3постанови КМУ «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати» від 08.02.1995р № 100, а також згідно п.32Постанови Пленуму ВСУ за №9 від 06.11.1992 р.

Аналіз наведених доказів даєпідстави длявисновку,що стягненнюз Староушицькоїселищної радипідлягає середнійзаробіток зачас вимушеногопрогулу,починаючи здня винесеннянаказу №1-к«Про відстороненнявід роботи ОСОБА_1 » від01.02.2022року іпо часпоновлення нароботі,тому позов вчастині стягнення заробітної плати ізвсіма надбавкамита доплатами зачас вимушеногопрогулу, підлягає задоволенню частково.

У відповідності до ст.141ЦПК України судовий збір підлягає стягненню з відповідача, Староушицької селищної ради, на користь держави у розмірі 992,40 грн..

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 263-265 ЦПК України, суд,

У Х В А Л И В :

Позов задовольнити частково.

Визнати незаконним та скасувати Наказ виконуючої обов`язки директора Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Голюк Галини Петрівни № 1-к від 01.02.2022 року про відсторонення від роботи вчителя початкових класів ОСОБА_1 з 01 лютого 2022 року на час відсутності щеплення від COVID-19 без збереження заробітної плати.

Поновити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер : НОМЕР_1 , на посаді вчителя початкових класів Староушицького ліцею Староушицької селищної ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області з 01 лютого 2022 року.

Стягнути з Староушицької селищної ради ( смт.Стара Ушиця Код ЄДРПОУ 03308388) на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний

номер : НОМЕР_1 , середній заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 01.02.2022 року до дня фактичного допуску до роботи.

Допустити негайне виконання рішення суду в частині стягнення середнього заробітку за один місяць в розмірі 16846,08 грн.

Стягнути з Староушицької селищної ради ( смт.Стара Ушиця Код ЄДРПОУ 03308388) на користь держави судовий збір в розмірі 992,40 грн.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили через 30 днів з дня його проголошення.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга на протязі 30 днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення , має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження , якщо апеляційна скарга подана протягом 30 днів з дня вручення йому повного рішення.

Дата складення повного судового рішення - 20 червня 2022 року.

Суддя Кам`янець-Подільського міськрайонного суду : Семенюк В.В.

СудКам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення19.06.2022
Оприлюднено04.07.2022
Номер документу105029358
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них

Судовий реєстр по справі —676/673/22

Ухвала від 30.03.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Ухвала від 27.02.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Ухвала від 01.11.2022

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Ухвала від 29.07.2022

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Ухвала від 29.07.2022

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Ухвала від 14.07.2022

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Гринчук Р. С.

Рішення від 19.06.2022

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Семенюк В. В.

Рішення від 09.06.2022

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Семенюк В. В.

Ухвала від 20.04.2022

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 18.02.2022

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні