Рішення
від 27.06.2022 по справі 286/4075/21
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Провадження № 2/279/813/22

Справа № 286/4075/21

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.06.2022 року

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області в складі судді Шульги О.М., з секретарем Башинською Н.М., розглянувши в приміщенні суду в м.Коростені в порядку спрощеного провадження цивільну справу №286/4075/21 за позовом Житомирського обласного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення 3857, 23 гривень, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до суду з позовом в обґрунтування якого зазначив, що 15.06.201 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ), яка на дату звернення проживала за адресою: АДРЕСА_1 , звернулась за сприянням у працевлаштуванні до Овруцького районного центру зайнятості та за відсутності підходящої роботи 15.06.2011 року їй було поновлено статус безробітного ( відсутність трудової діяльності після припинення попередньої реєстрації безробітного 24.08.2008року) та виплату допомоги по безробіттю з 15.06.2011 року по 12.05.2012 року тривалістю 333 календарні дні. З 13.02.2012 року виплата допомоги по безробіттю скорочена на 90 календарних днів відповідно до пп. 1 п.5 ст.31 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (звільнення з останнього місця роботи за угодою сторін).

Перебуваючи на обліку в Овруцькому районному центрі зайнятості ОСОБА_1 отримувала допомогу по безробіттю з 15.06.2011 року по 12.02.201 року.

В лютому 2019 року в результаті завантаження даних від РЗО Пенсійного фонду про отримані соціальні виплати надійшла інформація про отримання доходу в липні-вересні 2011 року ОСОБА_1 від ТОВ «ТОВ «Фокстрот Житомир-Трейдінг» (ЄДРП0У 34687462).

Згідно відомостей Державного реєстр загальнообов`язкового державного соціального страхування ОСОБА_1 перебувала в трудових відносинах з 06.07.2011 року по 02.09.2011 року, отримувала заробітну плату з якої сплачувався єдиний соціальний внесок.

ОСОБА_1 , перебуваючи в статусі безробітного в липні 2011 року влаштувалась на роботу в ТОВ «ТОВ «Фокстрот Житомир-Трейдінг» (ЄДРПОУ 34687462), продовжувала відвідувати центр зайнятості, не повідомляючи спеціаліста з працевлаштування Овруцького районного центру зайнятості про факт працевлаштування і незаконно одержувала допомогу по безробіттю з 06.07.2011 року по 12.02.2012 року в сумі 3857 гривень 23 коп..

З метою досудового врегулювання спору 10.05.2019 року Овруцькою районною філією Житомирського ОЦЗ було надіслано лист ОСОБА_1 про надходженні інформації щодо отримання доходу від ТОВ «ТОВ «Фокстрот Житомир-Трейдінг» в 2011 році, який вручено 23.05.2019 року та лист від 07.06.2019 року №478/2-2019 з попередженням про вирішення питання повернення зазначених коштів в судовому порядку у разі відмови повернути їх добровільно. Лист від 07.06.2021 року повернуто у зв`язку з закінченням терміну зберігання.

Залишок боргу в сумі 3857,23грн. відповідачем у добровільному порядку не сплачено.

Наказом Державної служби зайнятості (Центрального апарату) від 18.10.2016 року № 167 «Про реорганізацію базових центрів зайнятості Житомирської області» прийнято рішення щодо реорганізації шляхом приєднання до Житомирського обласного центру зайнятості базових центрів зайнятості та установлено що Житомирський обласний центр зайнятості є правонаступником їх майна, прав та обов`язків.

Наказом Житомирського обласного центру зайнятості від «09» жовтня 2017 року № 340 утворено Овруцьку районну філію Житомирського обласного центру зайнятості за адресою: 11104, м. Овруч, Овруцький район, Житомирська обл., вул. Прикордонна 14.

Просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Житомирського обласного центру зайнятості (10001, м.Житомир, вул. Київська, 83, код ЄДРПОУ 03491398) в особі Овруцької районної філії Житомирського обласного центру зайнятості (11104, м. Овруч, Житомирська обл., вул. Прикордонна, 14, з реквізитами: р/р А658201720355429002007004025, ДКСУ м. Київ, МФО 820172) - 3857 гривень 23 копійки.

Одночасно просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Житомирського обласного центру зайнятості (10001, м.Житомир, вул. Київська, 83, код ЄДРПОУ 03491398) в особі Овруцької районної філії Житомирського обласного центру зайнятості (11104, м. Овруч, Житомирська обл., вул.Прикордонна,14, з реквізитами: р/р ІА658201720355429002007004025, ДКСУ м. Київ, МФО 820172) суму судових витрат, а саме судовий збір у розмірі 2270 гривень.

26.04.2022 року у справі було відкрито спрощене позовне провадження та встановлено відповідачу строк для подачі відзиву на позов та подання письмових та електронних доказів щодо заперечення проти позову. Ухвала про відкриття провадження, копія позовної заяви з додатком направлялась рекомендованими листами за місцем проживання відповідача. Одночасно про розгляд справи в спрощеному провадженні повідомлялось шляхом розміщення оголошення на веб-сайті суду. У встановлений строк відзив на позов та будь які клопотання, пов`язані з розглядом справи не надійшли.

Дослідивши матеріали справи суд дійшов висновку про наступне.

Судом встановлено, що 15.06.2011 року ОСОБА_1 подала до Овруцького РЦЗ заяву про поновлення статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відповідно до Законів України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». В даній заяві власноруч вказала, що не зареєстрована як суб`єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, не займається видами діяльності, що зазначені частиною третьою статті 1 Закону України «Про зайнятість населення».

24.05.2012 року Штрапова подала заяву про зняття її з обліку з 24.05.2012 року у зв`язку з відмовою від послу служби зайнятості.

З відомостейДержавного реєстрзагальнообов`язкового державногосоціального страхуванняслідує,що ОСОБА_1 ,як найманийпрацівник назагальних підставах перебувала втрудових відносинахз в ТОВ «ТОВ «Фокстрот Житомир-Трейдінг» з липня 2011 року по вересень 2011 року, де їй нараховувалась заробітна плата.

За це же період часу ОСОБА_1 проводилось нарахування та виплата позивачем допомоги по безробіттю.

Зі змісту довідки Житомирського обласного центру зайнятості від 03.12.2021 року №4155/13.03-21 слідує про проведення розрахунку отриманої по безробіттю ОСОБА_1 , сума до повернення за період з 06.07.2011 року по 24.02.2012 року становить 3857, 26 гривень.

Отже, відповідач порушила вимоги законодавства щодо отримання допомоги по безробіттю за вказаний період часу, оскільки не повідомила центр зайнятості про наявність у неї доходу від трудової діяльності в ТОВ «Фокстрот Житомир-Трейдінг».

Відповідно до ст.12 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №1533-ІІІ від 02.03.2000 року, функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття покладаються на органи державної служби зайнятості, які мають право діяти від імені Фонду.

Пунктом 6 ст.10 вищевказаного Закону визначено, що функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» (5067-17) та цього Закону. Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, входить до складу правління Фонду.

Пунктом 1 ч. 2 ст. наведеного Закону передбачено, що кошти Фонду використовуються на виплату забезпечення та надання соціальних послуг, передбачених статтею 7 цього Закону, фінансування заходів, передбачених статтею 7-1 цього Закону.

Згідно з положеннями ст. 2 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 року №803-ХІІ, безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.

Відповідно до ст. 22 «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», право на отримання допомоги по безробіттю мають застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу. Допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості. Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років, а для осіб, зазначених у частині другій статті 6 цього Закону, - 180 календарних днів.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.п.1.2, 1.3 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20 листопада 2000 р. №307, допомога по безробіттю, у тому числі одноразова її виплата для організації безробітними підприємницької діяльності надається застрахованим та незастрахованим особам, визнаним у встановленому порядку безробітними. Допомога по безробіттю призначається центрами зайнятості, на які покладено функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем перебування безробітного на обліку і виплачується в установленому порядку через банківські установи.

Згідно до приписів Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, наказом Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62. розслідування здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної. Перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов`язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли подані застрахованою особою документи дають їй право на одержання допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 22 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Рішення щодо проведення перевірки приймається керівником центру зайнятості.

Пунктом 6 «Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним» у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертаються роботодавцем. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою відповідно до пункту 7 цього Порядку.

Частиною 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Частиною другою статті 23 вказаного Закону визначено, що допомога по безробіттю особам, зазначеним у частині другій статті 22 цього Закону, визначається у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Згідно ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Отже, при подачі заяви до Овруцького РЦЗ ОСОБА_1 приховала факт перебування в трудових відносинах, тобто подала недостовірні дані, що мали істотне значення у вирішенні питання щодо надання статусу безробітного та виплати допомоги.

Неповідомлення відповідачем таких даних є порушенням вимог ч.2 ст.36 Закону України «Про загальнообов`язкове держане соціальне страхування на випадок безробіття» та відповідно до ч.3 ст.36 цього Закону, є підставою для стягнення суми незаконно отриманого забезпечення.

З урахуванням наведеного суд дійшов висновку про правомірність вимог позивача, що є підставою для задоволення позову.

Розподіл судових витрат у справі підлягає вирішенню в порядку ст.141 ЦПК України.

Так, відповідно до ст.141 ЦПК України, стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені і документально підтверджені судові витрати.

На підтвердження понесених судових витрат в справі наявне платіжне доручення №5979 від 15.12.2021 року про сплату судового збору в сумі 2270 гривень, які підлягають стягненню на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 4, 12, 19, 141, 258, 259, 265, 268, 273, 274, 279, 354, 355 ЦПК, ст.16 ЦК України, Законом України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»,

У Х В А Л И В:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Житомирського обласного центру в особі Овруцької районної філії Житомирського обласного центру зайнятості кошти в сумі 3857 гривень 23 копійки, отриманих як допомога по безробіттю.

Стягнути з з ОСОБА_1 на користь Житомирського обласного центру в особі Овруцької районної філії Житомирського обласного центру зайнятості понесені судові витрати у справі по сплаті судового збору у сумі 2270 гривень.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Житомирського апеляційного суду шляхом подачі протягом тридцяти днів апеляційної скарги.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом 30 днів з дня його вручення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Сторони та учасники:

Позивач Житомирський обласний центр зайнятості в особі Овруцької районної філії Житомирського обласного центру зайнятості, місцезнаходження:11104, м.Овруч, Житомирської області, вул.Прикордонна, 14, ЄДРПОУ 03491398.

Відповідач ОСОБА_1 , місце реєстрації АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Суддя: О.М.Шульга

СудКоростенський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.06.2022
Оприлюднено04.07.2022
Номер документу105037225
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Інші справи позовного провадження

Судовий реєстр по справі —286/4075/21

Рішення від 27.06.2022

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Шульга О. М.

Ухвала від 25.04.2022

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Шульга О. М.

Ухвала від 25.01.2022

Цивільне

Овруцький районний суд Житомирської області

Білоусенко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні