Окрема ухвала
від 23.05.2022 по справі 0440/6596/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

24 травня 2022 рокуСправа №0440/6596/18

головуючого суддіНіколайчук С.В.

при секретарі судового засіданняФедуркіній А.В.

за участі:

представника позивачаВороновська О.В.,

представник відповідача 1не з`явився (повідомлений належним чином)

представника відповідача 2Романчук М.М.

представник третьої особине з`явився (повідомлений належним чином)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро питання про винесення окремої ухвали на адресу Дніпровської міської ради у справі № 0440/6596/18 за позовом керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 Дніпропетровської області (49000, м. Дніпро, вул. Січеславська Набережна, 29) до департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 75), Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 75), третя особа: комунальний заклад освіти «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради (49101, м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Дніпропетровського окружного адміністративного суду перебуває справа № 0440/6596/18 за адміністративним позовом керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 Дніпропетровської області до департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, Дніпровської міської ради, третя особа: комунальний заклад освіти «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради.

Підставою звернення позивача до суду стало порушення вимог законодавства, а саме: відповідачами протягом тривалого часу не вживаються заходи для оформлення правовстановлюючих документів та державну реєстрацію права на будівлі, споруди та земельну ділянку комунального закладу освіти «Спеціалізована школа №13» ДМР, функціонування навчального закладу без правовстановлюючих документів на будівлі та споруди закладу також свідчить про протиправну бездіяльність його власника, в даному випадку Дніпровської міської ради в особі департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради.

Під час розгляду справи Дніпровською міською радою зазначено, що саме до повноважень департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради віднесено внесення на розгляд міської ради питання, зокрема, щодо надання дозволу на розроблення технічної документації на будівлі, споруди навчальних закладів для проведення технічної інвентаризації та державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна та щодо надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для оформлення правовстановлюючих документів на землю, оскільки саме відповідач-1 є виконавчим органом міської ради, якому належать відповідні повноваження. Також відповідачем-1 наголошено, що тільки у разі включення відповідачем-1 до бюджетних запитів коштів для оформлення правовстановлюючих документів, зокрема на земельну ділянку де розташований КЗО «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради, це питання може бути внесено на розгляд Дніпровської міської ради в установленому законом порядку.

24 травня 2022 року прийнято рішення у даній справі, яким позов керівника Дніпропетровської місцевої прокуратури №3 Дніпропетровської області (49000, м. Дніпро, вул. Січеславська Набережна, 29) до Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 75), департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, буд. 75), третя особа: комунальний заклад освіти «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради (49101, м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково, а саме:

- визнано протиправною бездіяльність департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо невжиття заходів, направлених на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди комунального закладу освіти «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа №13» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50.

- зобов`язано департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради вжити заходів в межах компетенції, спрямованих на оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди комунального закладу освіти «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа №13» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50.

У задоволенні іншої частини позову відмовлено.

Під час розгляду справи по суті, суд зробив висновок про наявність підстав прийнятття окремої ухвали, зокрема, встановив наступне.

На запит прокуратури від 24.01.2022 року, листом Дніпровської міської ради від 21.02.2022 року №7/11-405 було надано інформацію, що з метою оформлення правовстановлюючих документів на будівлі та споруди КЗО «СШ №13» ДМР, департаментом гуманітарної політики ДМР було направлено запит до регіонального відділення Фонду держмайна України для отримання інформації щодо неналежності приміщень за адресою м. Дніпро, вул. М. Драгоманова, 50 до державної власності та було отримано відповідь від 21.05.2019 року №05-09-03154. На запит департаменту гуманітарної політики ДМР було надано витяги з Реєстру об`єктів права комунальної власності територіальної громади міста Дніпра на об`єкти нерухомого майна за адресою м. Дніпро, вул. М. Драгоманова, 50. Для здійснення державної реєстрації права комунальної власності на будівлі та споруди КЗО «СШ №13» ДМР надано документи до департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур ДМР (заява від 24.09.2020 №41615342). За рішенням державного реєстратора було зупинено розгляд заяви про державну реєстрацію та відмовлено у державній реєстрації права власності, у зв`язку з чим департаментом гуманітарної політики ДМР здійснюються дії щодо усунення зауважень державного реєстратора.

Відповідно до листа департаменту по роботі з активами ДМР від 28.01.2022 року за вих.№4/7-77, що адресований директору департаменту гуманітарної політики ДМР, повідомлено, що лист департаменту гуманітарної політики ДМР до Дніпровської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку по вул. Драгоманова, 50 по фактичному розміщенню КЗО «СШ №13» ДМР станом на 26.01.2022 не надходив.

На підставі рішення Дніпровської міської ради «Про передачу об`єктів нерухомого майна, основних засобів, нематеріальних активів та запасів навчальних закладів міста з балансу відділів освіти районних у місті рад на баланс департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради» №24/15 від 20.10.2016 з балансу Центрального районного відділу освіти м. Дніпра на баланс департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради було передано об`єкти нерухомого майна, основні засоби, нематеріальні активи та запаси навчальних закладів міста згідно з додатком 1.

Пунктом 71 додатку 1 до рішення ДМР №24/15 від 20.10.2016 на баланс департаменту гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради було передано об`єкти нерухомого майна, основні засоби, нематеріальні активи та запаси КЗО «Спеціалізована школа №13» ДМР.

Відповідно до п. 1.5 Статуту КЗО «Спеціалізована школа №13» ДМР (затверджено наказом Департаменту гуманітарної політики ДМР від 14.12.16 №295) органом, уповноваженим здійснювати управління закладом є департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради. Уповноважений орган здійснює фінансування навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, господарське обслуговування, тощо.

Пунктом 4.1 Статуту КЗО «Спеціалізована школа №13» ДМР визначено, що департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради здійснює управління навчальним закладом, є представником власника.

З вищенаведеного можна зробити висновок, що прийняття рішення щодо необхідності реалізації процедури оформлення (подання відповідних клопотань до ДМР) правовстановлюючих документів на будівлі, споруди, земельну ділянку (що відноситься до матеріально-технічної бази навчального закладу відповідно до п. 5.1. Статуту) за адресою м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50, покладено на департамент гуманітарної політики ДМР, як виконавчий орган Дніпровської міської ради.

Як було встановлено судом під час розгляду справи, комунальний заклад освіти «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 26511123, юридична адреса: 49101, м.Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50) функціонує без оформлення та реєстрації права власності на будівлі, споруди та земельну ділянку, що сторонами не заперечується.

Вирішуючи питання щодо постановлення окремої ухвали у справі, суд виходить з наступного.

Виходячи з особливого статусу суду в системі органів , що забезпечують правовий порядок у державі, він зобов`язаний реагувати на випадки очевидних, умисних або системних порушень закону.

Окрема ухвала це вид рішення, яким суд реагує на виявлені під час розгляду справи причини та умови, що сприяли вчиненню порушення. Таким чином, окрема ухвала може бути постановлена, якщо під час розгляду виявлено ознаки складу правопорушення. Його юридична кваліфікація не наводиться, однак, як правило, в окремій ухвалі зазначається, елементи якого складу правопорушення слід перевірити.

Причини та умови, що сприяли вчиненню порушення, можуть полягати в неналежному виконанні посадовими особами обов`язків, недотриманні строків розгляду звернень тощо.

Окремі ухвали постановляються при закінченні розгляду справи під час ухвалення рішення по суті спору, без ухвалення рішення (закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду), як за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, так і з ініціативи суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 249 Кодексу адміністративного судочинства України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.249 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Суд може постановити окрему ухвалу у випадку зловживання процесуальними правами, порушення процесуальних обов`язків, неналежного виконання професійних обов`язків (в тому числі якщо підписана адвокатом чи прокурором позовна заява містить суттєві недоліки) або іншого порушення законодавства адвокатом або прокурором. Окрема ухвала щодо прокурора або адвоката надсилається органу, до повноважень якого належить притягнення до дисциплінарної відповідальності прокурора або адвоката відповідно.

Таким чином, що з моменту передачі відповідачу 1 усіх повноважень щодо КЗО "Спеціалізована школа № 13" ДМР з 20.10.2016 року на баланс департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради об`єкти нерухомого майна, основні засоби, нематеріальні активи та запаси КЗО "Спеціалізована школа № 13" ДМР і по сьогодні (понад вісім років) департамент гуманітарної політики ДМР так і не виконав покладені на нього законом обов`язки щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди комунального закладу освіти «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа №13» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50.

З огляду на те, що департамент гуманітарної політики ДМР, як виконавчий орган Дніпровської міської ради, підпорядковується Дніпровській міській раді, то саме остання має повноваження для вжиття необхідних заходів для усунення даного порушення встановленого судом під час розгляду даної справи та проведення відповідного службового розслідування.

Враховуючи вище наведене, судом вбачається порушення посадовими особами департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, яке полягає у не виконанні покладених на нього законом обов`язків щодо оформлення правовстановлюючих документів на будівлі, споруди комунального закладу освіти «Спеціалізована школа №13» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50 та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований комунальний заклад освіти «Середня загальноосвітня школа №13» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Михайла Драгоманова, 50, у строки визначені законом, тому суд вважає за необхідне відреагувати на такі порушення окремою ухвалою на адресу Дніпровської міської ради.

Особи, яким адресовано окрему ухвалу, повинні письмово повідомити суд про вжиті заходи протягом одного місяця з дня її одержання.

Керуючись ст.ст. 241-243, 248, 249, 252, 383 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Про вищевикладене довести до відома Дніпровську міську раду для вжиття належних заходів реагування з метою недопущення подібних порушень у подальшому.

Про вжиті заходи надати суду відповідь протягом тридцяти днів після надходження окремої ухвали.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2022
Оприлюднено04.07.2022
Номер документу105043056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/6596/18

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 31.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 23.05.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Окрема ухвала від 23.05.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Рішення від 23.05.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 09.05.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні