Рішення
від 21.06.2022 по справі 160/24652/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2022 року Справа № 160/24652/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ількова В.В.,

при секретарі: Мартіросян Г.А.,

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу №160/24652/21 за позовом ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» до Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) про визнання протиправним та скасування припису,-

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

07.12.2021 року ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» звернулись до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області), у якій позивач, з урахуванням уточнень від 21.12.2021 року, просить суд:

- визнати протиправним та скасувати припис Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) від 19.08.2021 року № 308/2.2/21.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу між суддями від 07.12.2021 року ця справа була розподілена судді Ількову В.В.

Ухвалою суду від 10.12.2021 року позовну заяву було залишено без руху, з підстав передбачених ст.ст. 160,161 КАС України.

Позивачем в строк, визначений в ухвалі суду, усунуті недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 23.12.2021р. було відкрито провадження у ціє адміністративній справі та призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до вимог ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України.

23.12.2021 року витребувано у відповідача додаткові докази по справі, зокрема:

- припис, винесений Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) від 19.08.2021 року №308/2.2/21 про усунення ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час проведення заходу державного нагляду(контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища в період з 12 серпня 2021 року по 18 серпня 2021 року;

- акт перевірки від 18.08.2021 року;

- відомості (інформацію), що стали підставою для прийняття оскаржуваного припису та інші наявні докази щодо суті спору.

Ухвалою суду від 17.02.2022 року продовжено строк розгляду адміністративної справи №160/24652/21 до 21.03.2022р., включно.

23.02.2022 року відповідачем подано відзив на позовну заяву позивача, разом із витребуваними судом доказами по справі.

23.03.2022 року судом на розгляд ставилася питання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження з призначенням підготовчого судового засідання.

Ухвалою суду від 23.03.2022 року суд вирішив подальший розгляд адміністративної справи №160/24652/21 за позовом ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» до Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) про визнання протиправним та скасування припису, здійснювати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання на 28.04.2022 року.

28.04.2022 року відкладено розгляд справи та наступне підготовче засідання призначено на 18.05.2022 року.

18.05.2022 року відкладено розгляд справи та наступне підготовче засідання призначено на 02.06.2022 року.

02.06.2022 року по справі оголошено перерву у підготовчому засіданні; наступне підготовче засідання призначено на 22.06.2022 року.

21.06.2022 року представником позивача долучені до справи письмові пояснення.

22.06.2022 року закрито підготовче провадження. Суд вирішив перейти до розгляду справи по суті.

Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.

22.06.2022 року представником позивача до суду було подано клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.

22.06.2022 року фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

Суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Частиною четвертою статті 243 КАС встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем в ході планової перевірки ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР», проведеної у період з 12.08.2021 року по 18.08.2021 року, був складений Акт проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) №308/2.2/21 від 18.08.2021 року, на підставі якого винесено Припис від 19.08.2021 року № 308/2.2/21, яким було зобов`язано усунути 9 пунктів виявлених порушень природоохоронного законодавства у встановлені приписом терміни.

На думку позивача, пункти Припису від 19.08.2021 року № 308/2.2/21 року є неконкретизованими і мають декларативний характер та дублюють загальнообов`язкові вимоги чинного природного законодавства.

Вважають, що відповідачем не доведено з посиланням на чинні нормативні акти України правомірність висновків про порушення з боку ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Отже, пункти Припису від 19.08.2021 року №308/2.2/21 року прийнято відповідачем необґрунтовано, тобто без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, складеними з порушенням вимог діючого законодавства України та такими, що порушують права та законні інтереси ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР».

Порушення, викладені в Акті та Приписі є такими, що не відповідають дійсності, є надуманими та жодним чином не підтверджені ні доказами, ні фактами, у зв`язку з чим, оскаржуваний припис є протиправним та підлягає скасуванню.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

Відповідач позов не визнав, просив суд відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування своєї позиції зазначили, що за результатом проведеної перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» були виявлені порушення вимог нормативних актів у сфері охорони навколишнього природного середовища про що складено відповідний акт.

Відповідач у відзиві зауважив, що порушення встановлені пунктами Припису від 19.08.2021 року № 308/2.2/21 є неусунутими, заходи щодо усунення даних порушень позивачем не вживаються.

У зв`язку з чим відповідач просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА ЗМІСТ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Згідно матеріалів справи, Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) в період з 12.08.2021 року по 18.08.2021 року на підставі наказу про проведення планової перевірки від 30.07.2021 року №1252, направлення на перевірку від 30.07.2021 року №4-971-22 було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІНКСЕРВІС КР».

За результатом заходу державного нагляду (контролю) складено акт №308/2.2/21 від 18.08.2021 року.

Згідно Опису виявлених порушень зазначених в Акті перевірки, встановлені такі порушення, зокрема:

- ст.17 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». Не ведеться контроль за викидами забруднюючих речовин від пересувних джерел;

- cт.cт.10, 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». Інвентаризація джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря на підприємстві не проведена. При проведенні перевірки ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» використовує обладнання, яке є джерелами утворення викидів саме зварювальні інвертори ВДІ 220Р. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря вищезазначених джерел утворення відсутній;

- ст.10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», ст. 24 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». Контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, розрахунок податкового зобов`язання з екологічного податку, що справляються за викиди в атмосферне повітря, не здійснюється;

- ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. ст. 8, 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Інформацію та підтверджуючі документи щодо остаточного місця видалення утилізації всіх видів відходів на розгляд не надано;

- ст. ст. 17, 33,34 Закону України «Про відходи». Договори, щодо видалення чи утилізації на всі види відходів, що утворюються на підприємстві не укладено, також підтвердження, щодо передачі відходів Замовнику робіт не надано;

- ст. 17 Закону України «Про відходи». Первинний поточний облік кількості відходів, що утворюються на підприємстві (за формою 1-ВТ) не ведеться;

- ст. ст. 7, 17, 26, 33 Закону України «Про відходи», ст. ст. 24, 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». У процесі здійснення діяльності ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» на підприємстві утворюються наступні види відходів тверді побутові відходи, макулатура, мастила відпрацьовані, одяг робочий відпрацьований, спецвзуття відпрацьоване, оргтехніка відпрацьована, брухт чорних металів, промащене ганчір`я, шини відпрацьовані, відходи полімерних виробів, фільтри відпрацьовані, гальмівні колодки відпрацьовані тощо. Інвентаризація відходів, що утворюються при діяльності підприємства відсутня, норми утворення, їх склад, властивості та ступінь небезпечності для навколишнього природного середовища не визначено, технічні паспорти відходів відсутні, статзвітність щодо поводження з відходами не ведеться, декларація про утворення відходів не складається;

- ст. ст. 17, 33 Закону України «Про відходи», ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища». У місцях зберіганні побутових відходів було виявлене змішування побутових відходів із відходами пластику.

Заперечення (зауваження) до Акта перевірки товариством не подавались.

Встановлено, що акт перевірки позивачем отримано - 18.08.2021 року.

На підставі вказаного акту перевірки, 19.08.2021 року Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) був виданий Припис №308/2.2/21 з метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної в період з 12.08.2021 року по 18.08.2021 року, яким приписано ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР»:

- не допускати забруднюючих речовин без дозволу на викиди. Термін виконання: 20.08.2021 року. Обґрунтування: ст.ст.10, 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

- розробити інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря у відповідності до фактичного стану підприємства з урахуванням всіх джерел утворення викидів та обсягів викидів Термін виконання 30.12.2021 року. Обґрунтування: ст.ст.10,11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

- отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря Термін виконання: 20.02.2022 року. Обґрунтування: ст.35 Закону України «Про охорону земель»;

- розробити інвентаризацію відходів з урахуванням всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства. Термін виконання: 30.12.2022 року. Обґрунтування: ст.ст.17, 26 Закону України «Про відходи»;

- визначити склад і властивості всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства, та ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров`я людини. Термін виконання: 30.12.2022 року. Обґрунтування: ст.17, 26 Закону України «Про відходи»;

- розробити та погодити згідно вимог законодавства нормативи граничних показників утворення всіх видів відходів у технологічних процесах та нормативи питомих показників утворення всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства. Термін виконання: 30.12.2022 року. Обґрунтування: ст.7 Закону України «Про відходи»;

- розробити технічні паспорти відходів (ТПВ) на всі види відходів, що утворюються при діяльності підприємства. Термін виконання: 30.12.2022. Обґрунтування: ст.26 Закону України «Про відходи», постанова КМУ від 01.11.99 №2034:

- організувати ведення первинного обліку кількості відходів за формою 1-ВТ в повному обсязі згідно вимог законодавства. Термін виконання: 20.09.2021 року. Обґрунтування: ст.17 Закону України «Про відходи»;

- укласти договори щодо утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів у відповідності до вимог законодавства. Термін виконання: 20.10.2021 року. Обґрунтування: ст. ст. 17,32,33,34 Закону України «Про відходи».

Встановлено, що припис товариством було отримано - 19.08.2021 року.

Не погоджуючись з винесеним відповідачем приписом, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із такого.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

Згідно з п. 1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 року №275 (далі - Положення № 275), Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Пунктом 3 Положення № 275 визначено, що основними завданнями Держекоінспекції є:

1) реалізація державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;

2) здійснення у межах повноважень, передбачених законом, державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства, зокрема, щодо: охорони земель, надр; екологічної та радіаційної безпеки; охорони і використання територій та об`єктів природно-заповідного фонду; охорони, захисту, використання і відтворення лісів; збереження, відтворення і невиснажливого використання біологічного та ландшафтного різноманіття; раціонального використання, відтворення і охорони об`єктів тваринного та рослинного світу; ведення мисливського господарства та здійснення полювання; охорони, раціонального використання та відтворення вод і відтворення водних ресурсів; охорони атмосферного повітря; формування, збереження і використання екологічної мережі; стану навколишнього природного середовища; поводження з відходами, небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами; здійснення заходів біологічної і генетичної безпеки стосовно біологічних об`єктів природного середовища під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованих організмів у відкритій системі;

3) внесення на розгляд Міністра захисту довкілля та природних ресурсів пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи (пункт 7 Положення №275).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає, зокрема, Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V).

У абз. 2, 3 частини першої статті 1 вказаного Закону визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт (абз. 1 ч. 6 ст. 7 Закону № 877-V).

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V).

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Таким чином, включення до змісту припису вимог, які не спрямовані на усунення конкретних виявлених порушень законодавства, а носять загальний характер суперечить суті та меті припису як розпорядчого документу, що складається за результатами заходу державного нагляду.

Така правова позиція викладена в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 05.06.2019 року у справі №816/581/16.

Відповідно до ч.9 ст.7 Закону № 877-V, розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

Так, щодо правомірності припису Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) від 19.08.2021 року № 308/2.2/21, суд вважає за необхідне зазначити таке.

Державною екологічною інспекцією за Приписом від 19.08.2021 року №308/2.2/21 зобов`язано підприємство:

- не допускати забруднюючих речовин без дозволу на викиди. Термін виконання: 20.08.2021 року. Обґрунтування: ст.ст.10, 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

- розробити інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря у відповідності до фактичного стану підприємства з урахуванням всіх джерел утворення викидів та обсягів викидів Термін виконання 30.12.2021 року. Обґрунтування: ст.ст.10,11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

- отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря Термін виконання: 20.02.2022 року. Обґрунтування: ст.35 Закону України «Про охорону земель»;

- розробити інвентаризацію відходів з урахуванням всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства. Термін виконання: 30.12.2022 року. Обґрунтування: ст.ст.17, 26 Закону України «Про відходи»;

- визначити склад і властивості всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства, та ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров`я людини. Термін виконання: 30.12.2022 року. Обґрунтування: ст.17, 26 Закону України «Про відходи»;

- розробити та погодити згідно вимог законодавства нормативи граничних показників утворення всіх видів відходів у технологічних процесах та нормативи питомих показників утворення всіх видів відходів, що утворюються при діяльності підприємства. Термін виконання: 30.12.2022 року. Обґрунтування: ст.7 Закону України «Про відходи»;

- розробити технічні паспорти відходів (ТПВ) на всі види відходів, що утворюються при діяльності підприємства. Термін виконання: 30.12.2022. Обґрунтування: ст.26 Закону України «Про відходи», постанова КМУ від 01.11.99 №2034:

- організувати ведення первинного обліку кількості відходів за формою 1-ВТ в повному обсязі згідно вимог законодавства. Термін виконання: 20.09.2021 року. Обґрунтування: ст.17 Закону України «Про відходи»;

- укласти договори щодо утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів у відповідності до вимог законодавства. Термін виконання: 20.10.2021 року. Обґрунтування: ст. ст. 17,32,33,34 Закону України «Про відходи».

Щодо пункту 1 оскаржуваного припису, слід зазначити про такі обставини.

Відповідно до статті 16 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року № 1264-ХІІ (далі - Закон № 1264-ХІІ) державне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюють Кабінет Міністрів України, Ради та їх виконавчі і розпорядчі органи, а також спеціально уповноважені на те державні органи по охороні навколишнього природного середовища і використанню природних ресурсів та інші державні органи відповідно до законодавства України.

Згідно із пунктом 1 Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19 грудня 2006 року № 548 державна екологічна інспекція є спеціальним підрозділом Мінприроди, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів.

Відповідно до статті 20 Закону № 1264-ХІІ до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях, поряд з іншим, належать державний контроль за використанням надр, обмеження чи зупинення (тимчасово) діяльності підприємств і об`єктів, незалежно від їх підпорядкування та форм власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів, впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин, складання протоколів та розгляд справ про адміністративні правопорушення в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів.

Згідно із пунктом 1.4 Порядку організації та проведення перевірок суб`єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10 вересня 2008 року № 464 (далі - Порядок), акт перевірки це документ який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок суб`єктів господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та його дотримання.

Відповідно до пункту 4.23 Порядку на підставі акту, який складено за результатами перевірки, протягом п`яти днів з дня її завершення, у разі виявлення порушень вимог природоохоронного законодавства складається припис про усунення порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Так, у ході проведеної відповідачем 18 серпня 2021 року перевірки порушень ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» вимог природоохоронного законодавства виявлено не було, тому правові підстави, враховуючи вимоги пункту 4.23 Порядку, для складення відповідачем оскаржуваного припису від 19 серпня 2021 року, відсутні.

Також, як вбачається із Акта перевірки, на підприємстві виявлено інвертори ВДІ 220Р, які на думку відповідача, здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Згідно пояснень товариства, інвертори ВДІ 220Р ними не використовувались та не використовуються у господарській діяльності, що також підтверджується бухгалтерською довідкою від 26.08.2021 року з якої вбачається, що у лютому-березні 2019 року бухгалтерією було допущено помилку, під час відображення в обліку «зварювальний інвертор ВДІ-220Р» та «зварювальний інвертор ВДІ-220» замість рахунку 281 (товари) було відображено на pax. 104 (основні засоби).

На протязі всього періоду вищевказана продукція не використовувалась в господарській діяльності, не амортизувалась та була реалізована 02.08.2021 року, що також підтверджується рахунком № КР-0845 від 02.08.2021 року та видатковою накладною № КР-0246 від 02.08.2021 року.

Окрім того, інвертори ВДІ 220Р не є стаціонарним джерелом викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Акт перевірки не містять відомостей, які саме речовини надходять в атмосферне повітря внаслідок роботи яких об`єктів, чи є такі речовини забруднюючими, в яких обсягах здійснюються викиди забруднюючих речовин та чи справляють такі речовини прямо або опосередковано негативний вплив на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища.

Матеріали перевірки не містять даних, які б дали змогу ідентифікувати обладнання (об`єкти), яке за висновком перевірки, здійснює викиди забруднюючих речовин, кількість, найменування (модель, марка) або інші індивідуальні ознаки.

Відповідачем не наведено доказів на підтвердження того, що позивачем у його діяльності здійснюються саме викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами, що справляють негативний вплив на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища.

Під час проведення перевірки ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» на предмет дотримання вимог природоохоронного законодавства, за наслідками якого складено акт, відповідачем не було вчинено відповідних дій щодо відбору проб та інструментально-лабораторних вимірювань для з`ясування чи дійсно Позивачем здійснюються викиди забруднюючих речовин стаціонарним джерелом в атмосферне повітря, що в свою чергу не дає можливості встановити факт викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

При цьому, в Акті перевірки не зазначено станом на дату проведення перевірки чи наявні такі об`єкти, чи перебувають вони на балансі Позивача та чи використовуються Позивачем.

У акті перевірки відповідач лише посилається на наявність на підприємстві певного технологічного обладнання, без зазначення інвентарних номерів, що унеможливлює його ідентифікацію.

Актом перевірки не встановлено фактів експлуатації описаних джерел викидів та не проведено їх ідентифікацію, не встановлено викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а також не встановлено кількісний та якісний склад можливих викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від діяльності товариства.

Інвертори ВДІ 220Р, на які посилається відповідач, не відносяться до переліку об`єктів, внаслідок діяльності яких утворюються викиди забруднюючих речовин, та для яких не розробляються нормативи гранично допустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел.

З наведених в акті перевірки відомостей не вбачається факту виявлення посадовими особами відповідача наявності у Позивача стаціонарного джерела утворення та викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Доводи відповідача про статус виявлених інверторів ВДІ 220Р, як джерела утворення та викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, є лише припущенням, не підтвердженим в установленому законодавством порядку.

Щодо пункт 2-7 оскаржуваного припису.

Дослідивши докази по справі, встановлено, що позивачем розроблено та надано Звіт по інвентаризації викидів забруднюючих речовин та Звіт про інвентаризацію джерел утворення виробництва та споживання на об`єкті ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» (пункти 2,4 припису), з яких встановлено відсутність джерел утворення викидів забруднюючих речовин на підприємстві позивача.

Встановлено, що ТОВ «НДП «ЕКОЕКСПЕРТ, яке має право на здійснення екологічного аудиту (сертифікат екологічного аудитора ЕА № 066, включений до Реєстру екологічних аудиторів та юридичних осіб, що мають право на здійснення екологічного аудиту згідно рішення № 04 від 30.04.2014 року) було проведено інвентаризацію викидів забруднюючих речовин ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» та складено 23.11.2021 року відповідний звіт.

Згідно з висновками звіту: «Основним джерелом забруднення навколишнього природного середовища ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР», є відкрита автостоянка службового автотранспорту. Процес забруднення атмосферного повітря здійснюється під час спалювання палива двигунами внутрішнього згоряння.

Для дотримання встановленого рівня нормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, необхідно дотримуватись правил експлуатації режиму роботи та вчасно здійснювати технічні обслуговування автотранспорту.

При виникненні змін у технологічних процесах, необхідно виконувати корегування кількісних та якісних показників джерел викидів забруднюючих речовин.

Обладнання, що використовується на ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» відповідає вимогам, що висуваються до технологій та обладнання даної галузі виробництва. Підприємством заключено договір із організацією щодо технічного обслуговування та/ або ремонтом транспортних засобів».

Отже, доводи позивача про відсутність джерел утворення викидів забруднюючих речовин на підприємстві є обґрунтованими.

У зв`язку з наведеним, відсутні правові підстави для отримувати товариством дозволу на викиди забруднюючих речовин повітря (пункт 3 припису), відсутні підстави розробити нормативи показників утворення викидів, технічних паспортів відходів (пункти 5-7 припису).

Пункт 8 оскаржуваного припису.

Згідно матеріалів справи, відповідач висуває такі вимоги: «Організувати ведення первинного поточного обліку кількості відходів, що утворюються на підприємстві за формою 1-ВТ в повному обсязі".

Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України "Про державну статистику" державна статистична діяльність проводиться органами державної статистики згідно із законом та відповідно до завдань, віднесених до їх компетенції, на засадах професійної незалежності та самостійності.

Як передбачено ч. 2ст. 5 Закону України "Про державну статистику" зазначається про те, що втручання будь-яких державних органів та органів місцевого самоврядування, посадових та інших осіб у державну статистичну діяльність, вибору джерел її отримання, форм і термінів збирання та поширення даних статистичних спостережень тощо, забороняється.

Згідно з ч. ч. 2, 4 ст. 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів. Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог цього Закону обирає форми його організації.

У відповідності до ст. 15 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" контроль за додержанням законодавства про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні здійснюється відповідними органами в межах їх повноважень, передбачених законами.

Згідно з п. 41.1. ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є: 41.1.1. податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи; 41.1.2. митні органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань митної справи та оподаткування митом, акцизним податком, податком на додану вартість, іншими податками та зборами, які відповідно до податкового, митного та іншого справляються у зв`язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенням (пересиланням товарів з митної території України або території вільної митної зони.

Права контролюючих органів визначено ст. 20 Податкового кодексу України.

Згідно п. п. 20.1.1, п. п. 20.1.6., п. п. 20.1.44. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право запрошувати платників податків, зборів, платежів або їхніх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог законодавства з інших питань, у тому числі законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи. Письмові повідомлення про такі запрошення надсилаються в порядку, встановленому статтею 42цього Кодексу, не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податків (представник платника податків); запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов`язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; проводити перевірку правильності та повноти визначення фінансового результату до оподаткування згідно з бухгалтерським обліком відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Згідно з п. 7 ч. 4 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" орган державного/нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Отже, враховуючи наведені положення, слід дійти висновку, що чинним законодавством не передбачені повноваження Державної екологічної інспекції зобов`язувати суб`єктів господарювання здавати статистичну звітність за певною встановленою формою.

Зазначені повноваження у виключному порядку належать органам державної статистики.

Не передбачені також повноваження Державної екологічної інспекції забезпечувати здійснення розрахунку податкового зобов`язання з екологічного податку, проведення перевірок правильності та повноти визначення фінансового результату до оподаткування згідно з бухгалтерським обліком відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку. Відповідні функції згідно з чинним законодавством покладено на податкові та митні органи. Натомість, органи Державної екологічної інспекції такими повноваженнями не наділені.

Докази, того, що позивачем облік ведеться не у повному обсязі під час перевірки не виявлено та не зафіксовано, проте, в описі акту перевірки зазначено як порушення.

Отже, відповідач скористався повноваженнями іншого органу державної влади, вийшовши за межі наданих йому законом повноважень.

Пункт 9 оскаржуваного припису.

Дослідивши докази по справі, позивач укладено договори з підрядними організаціями на передачу відходів на зберігання, оброблення та утилізацію, які надавалися ним під час перевірки:

1. Договір від 03.06.2020 року №ІМ 2006235-ІХ про надання послуг зі збирання з подальшою утилізацією відходів, укладеного між ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» та ТОВ «ІМАР». Предметом договору є зобов`язання Виконавця надати послуги з організації утилізації відходів, що виникли/утворилися внаслідок господарської діяльності Замовника шляхом збирання та передачі їх на подальшу утилізацію організації, яка має право згідно із законодавством здійснювати такі дії. Найменування та кількість Відходів вказана у додатках (Специфікаціях) до цього договору. Згідно зі специфікацією Виконавець надає замовнику наступні послуги:

зі збирання з подальшою утилізацією шин зіпсованих перед початком експлуатації, відпрацьованих, пошкоджених чи забруднених під час експлуатації,

зі збирання з подальшою утилізацією батарей свинцевих зіпсованих або відпрацьованих.

Транспортування відходів до місця утилізації

Факт надання зазначених послуг підтверджується Актами надання послуг та платіжними дорученнями.

2. Договір оренди нерухомого майна №2 від 01.01.2021 року, укладеного між ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» та ТОВ «ВІТАН М». За приписами п.4.4. Договору, оплата комунальних послуг входить в орендну плату. Відповідно до п.2 ч.І ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами. У свою чергу, ТОВ «ВІТАН М» укладено договір 3 ТОВ «Екоспецтранс» від 25.01.2018 року № 902 Ф по надання послуг з вивезення (перевезення) та захоронения твердих побутових відходів.

Крім того, Позивачем в ході перевірки надавалися інші договори, згідно з умовами яких, зобов`язання щодо утилізації відходів покладалося на контрагентів ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР», зокрема:

1. Договір №22/21 від 04.01.2021 року, про надання послуг, укладеного між ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» (Замовник) та ФОП ОСОБА_1 (Виконавець). Згідно із пунктом 5.8. Договору, відпрацьовані мастила (оливи)- гідравлічні, моторні, трансмісійні та інші мастила (оливи), гальмівні та інші рідини для ізоляції та теплопередачі, запасні частини і витратні матеріали, які стали непридатним для використання та які були змінені в процесі надання послуг, залишаються у Виконавця після надання послуг.

Також Позивачем були надані договори (в яких Позивач був Підрядником) та акти, з яких вбачається, що технічне обслуговування здійснювалося із матеріалів Замовника, а також Позивачем (Виконавцем) здійснювалося повернення лому, брухту, оливи та інших відходів, що утворилися в процесі ремонту контрагентам Позивача, зокрема:

1. Договір підряду від 29.12.2018 року № 1627, укладеного між ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» та АТ «ПІВНІЧНИЙ ГІРНИЧО ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ». Відповідно до п.8.8 Договору Подрядчик обязан при возврате ремонтного фонда из ремонта обеспечить сдачу на склад Заказчика лом, образовавшийся в процессе ремонта или восстановления ремонтного фонда и определенных Заказчиком как лом с оформлением акта а также выбракованные в результате дефектации узлы, детали, агрегаты и прочие отходы обработки метало резания и отходы, образовавшиеся в процессе огневой резки ремонтного фонда по форме 02 «Акт на оприходованные ТМЦ, полученных при разработке (демонтаже) деталей, узлов, агрегатов и т.п. во время ремонта (оказания услуг)» - мова оригіналу.

Технічне обслуговування здійснювалося з матеріалів Замовника, лом, мастила, оливи та інші відходи що утворилися в результаті обслуговування були повернені Замовнику. Даний факт підтверджується:

Актом прийому-передачі робіт №32/01 від 14.02.2020 року, Актом №32/01 на витрачені матеріали замовника за лютий 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом №32/01 за месяц февраль 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт №80/02 від 11.03.2020 року, Актом №80/02/01 на витрачені матеріали замовника за березень 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 80/02/01 за месяц март 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт № 85/03 від 21.04.2020 року, Актом №85/03 на витрачені матеріали замовника за квітень 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 85/03 за месяц апрель 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт №115/04 від 21.05.2020 року, Актом №115/04 на витрачені матеріали замовника за травень 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 115/04 за месяц май 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт №116/04 від 21.05.2020 року, Актом №116/04 на витрачені матеріали замовника за травень 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 116/04 за месяц май 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт №117/04 від 21.05.2020 року, Актом №117/04 на витрачені матеріали замовника за травень 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом №117/04 за месяц май 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт № 152/05 від 22.06.2020 року, Актом №152/05 на витрачені матеріали замовника за червень 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 152/05 за месяц июнь 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт № 153/05 від 22.06.2020 року, Актом № 153/05 на витрачені матеріали замовника за червень 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 153/05 за месяц июнь 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт №287/10 від 19.11.2020 року, Актом №287/10 на витрачені матеріали замовника за листопад 2020 року по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 287/10 за месяц ноябрь 2020г. на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт №27/01 від 15.02.2021 року, Актом №27/01 від 15.02.2021 року на витрачені матеріали замовника по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом №27/01 від 15.02.2021 на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт №50/02 від 16.03.2021 року , Актом №50/02 від 16.03.2021 року на витрачені матеріали замовника по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 50/02 від 16.03.2021 року на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) - мова оригіналу.

Актом прийому-передачі робіт № 129/05 від 18.06.2021 року, Актом №129/05 від 18.06.2021 року на витрачені матеріали замовника по технічному обслуговуванню систем змащування, Актом № 129/05 від 18.06.2021 року на передачу демонтируемых материалов, конструкций, деталей полученных при выполнении работ по ТО (ТР) -мова оригіналу.

2. Договір підряду від 13.01.2020 року № 151-35, укладеного між ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» та ПрАТ «ІНГУЛЕЦЬКИЙ ГІРНИЧО ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ». Згідно із п.8.8.Договору, Подрядчик обязан сдать на склад Заказчика выбракованные в результате дефектировки узлы, детали, агрегаты и пр. как ремонтонепригодные и определенные Заказчиком как лом черных и цветных металлов Акт на оприходованные ТМЦ, полученных при разработке (демонтаже) деталей, узлов, агрегатов и т.п. во время ремонта (оказания услуг).

Технічне обслуговування здійснювалося з матеріалів Замовника, брухт, мастила, оливи та інші відходи, що утворилися в результаті обслуговування були повернені Замовнику. Даний факт підтверджується:

Актом прийому-передачі робіт №3/01 від 21.01.2020 року, Актом №3/01 від 21.01.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 3/01 від 21.01.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №6/02 від 19.02.2020 року, Актом №6/01 від 19.02.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 6/01 від 19.02.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №9/03 від 11.03.2020 року, Актом №9/03 від 11.03.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 9/03 від 11.03.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт № 10/03 від 18.03.2020 року, Актом № 10/03 від 18.03.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 10/03 від 18.03.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт № 14/04 від 17.04.2020 року, Актом № 14/04 від 17.04.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 14/04 від 17.04.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №24/05 від 18.05.2020 року, Актом №24/05 від 18.05.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом №24/05 від 18.05.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №32/06 від 18.06.2020 року, Актом №32/06 від 18.06.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 32/06 від 18.06.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №36/07 від 17.07.2020 року, Актом №36/07 від 17.07.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 36/07 від 17.07.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей. Актом прийому-передачі робіт №40/08 від 17.08.2020 року, Актом №40/08 від 17.08.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 40/08 від 17.08.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №42/09 від 17.09.2020 року, Актом №42/09 від 17.09.2020 на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 42/09 від 17.09.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №46/10 від 20.10.2020 року, Актом №46/10 від 20.10.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом №46/10 від 20.10.2020 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №51/11 від 17.11.2020 року, Актом №51/11 від 17.11.2020 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 51/11 від 17.11.2020 року на

оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт № 2/12 від 04.01.2021 року, Актом № 2/12 від 04.01.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 2/12 від 04.01.2021 на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт № 8/02 від 12.02.2021 року, Актом № 8/02 від 12.02.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 8/02 від 12.02.2021 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт № 14/02 від 18.02.2021 року, Актом № 14/02 від 18.02.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 14/02 від 18.02.2021 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт № 16/03 від 16.03.2021 року, Актом № 16/03 від 16.03.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 16/03 від 16.03.2021 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №23/04 від 16.04.2021 року, Актом №23/04 від 16.04.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 23/04 від 16.04.2021 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №25/05 від 17.05.2021 року, Актом №25/04 від 17.05.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом №25/04 від 17.05.2021 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №31/07 від 17.06.2021 року, Актом №31/07 від 17.06.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом №31/07 від 17.06.2021 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №34/07 від 16.07.2021 року, Актом №34/07 від 16.07.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом № 34/07 від" 16.07.2021 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

Актом прийому-передачі робіт №38/08 від 16.08.2021 року , Актом №38/08 від 16.08.2021 року на передавання матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей виконавцю для проведення робіт, Актом №38/08 від 16.08.2021 року на оприбуткування матеріалів, конструкцій, запасних частин і деталей.

3. Договір підряду на поточні ремонти та технічне обслуговування від 04.02.2021 року №234-09-10, укладеного між ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» та ПрАТ «ЦЕНТРАЛЬНИЙ ГІРНИЧО ЗБАГАЧУВАЛЬНИЙ КОМБІНАТ». За приписами п.8.8. Договору, Подрядчик при сдаче АВР обязан предоставить Акт возврата б/у ТМЦ с позиционным перечнем и указанием (количества лома (согласно паспортному ли фактическому весу), содержащегося в каждой позиции, которая подлежит замен как ТМЦ, с обязательным указанием причин существенных расхождений (если разница более 20 %) и/или отсутствия полезных остатков (ресурса содержащих отходов) подлежащих передаче (возврату) Заказчику по акту приема-передачи и подписанного Сторонами - мова оригіналу.

Технічне обслуговування здійснювалося з матеріалів Замовника, брухт, мастила, оливи та інші відходи що утворилися в результаті обслуговування були повернені Замовнику. Вказане підтверджується:

Актом выполненных работ №0025/Л1 от 17.05.2021, Актом №0025/Л1 на израсходованные материалы за май 2021, Актами №0025/Л1 приема-передачи оборудования, запчастей и материалов, полученных от демонтажа (май, 8 шт.)-мова оригіналу.

Актом выполненных работ №0030/Л1 от 16.06.2021, Актом №0030/Л1 от 16.06.2021 на израсходованные материалы, Актом №0030/Л1 приема-передачи оборудования, запчастей и материалов, полученных от демонтажа (июнь) - мова оригіналу.

Актом выполненных работ №0040/Л1 от 19.08.2021, Актом №0040/Л1 на израсходованные материалы за август 2021, Актом №0030/Л1 от 16.06.2021 приема-передачи оборудования, запчастей и материалов, полученных от демонтажа (август, 8 шт.) - мова оригіналу.

Встановлено, та як вже було зазначено вище, що ТОВ «НДП «ЕКОЕКСПЕРТ, яке має право на здійснення екологічного аудиту (сертифікат екологічного аудитора ЕА № 066, включений до Реєстру екологічних аудиторів та юридичних осіб, що мають право на здійснення екологічного аудиту згідно рішення № 04 від 30.04.2014 року) було проведено інвентаризацію джерел утворення відходів виробництва та споживання на об`єкті ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» та складено 23.11.2021 року відповідний звіт.

На сторінці 16 Звіту зазначено: «Згідно з Постановою КМУ №1360, до реєстру включаються об`єкти, для яких показник загального утворення відходів перевищує граничне значення, що дорівнює 1000 умовних одиниць на рік.

Для об`єкту інвентаризації цей показник складає 29,25 т/рік, отже ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» невключається до об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів.

Згідно з висновками Звіту: «В ході роботи визначено, що відсутня необхідність включення підприємства до реєстру об`єктів утворення, оброблення та утилізації відходів шляхом розрахунку показника загального утворення відходів.

«Встановлено, що за станом на 2021 рік:

Підприємством складені договори на передачу відходів організаціям, які мають відповідні ліцензії на поводження з ресурсоцінними та небезпечними відходами.

Місця тимчасового зберігання відходів облаштовані та утримуються у відповідності до нормативних вимог в залежності від класу небезпеки відходів.

Технології та установки переробки, використання та знешкодження відходів на підприємстві відсутні. Місця тривалого зберігання відходів на території підприємства відсутні.

Для забезпечення ефективності природоохоронної діяльності і для зниження впливу промислової діяльності, відходів виробництва на навколишнє природне середовище та здоров`я людей, підприємством організована система обліку відходів, вживаються міри по впровадженню необхідних заходів для виконання вимог діючих нормативних документів, вимог промислової санітарії та охорони праці, охорони природи тощо.

Проводиться модернізація обладнання, поліпшується технічне оснащення цехів, технології виробництва».

Суду було надано завірені копії договору №ІМ2006235-ІХ від 03.06.2020 року укладеного між позивачем та компанією ТОВ «ІМАР», первинних документів до цього договору про надання підприємству позивача послуг зі збирання з подальшої утилізації шин зіпсованих перед початком експлуатації, відпрацьованих, пошкоджених чи забруднюючих під час експлуатації; послуг зі збирання з подальшою утилізацією батарей свинцевих зіпсованих або відпрацьованих; послуг зі збирання з подальшою утилізацією матеріалів обтиральних зіпсованих, відпрацьованих чи забруднених (масне ганчір`я), послуг зі збирання з подальшою утилізацією одягу захисного зіпсованого, відпрацьованого чи забрудненого (респіратори-0497т; рукавиці-0,376т, спецодяг-0,455т); послуг транспортування відходів до місця утилізації.

Окрім цього слід вказати, що за фактом перевірки відповідача відносно посадових осіб підприємства позивача (директор /Супрун А. І./; начальник дільниці /Мирошниченко В. О./, головний бухгалтер /Мішина І. В./, інженер з організації праці /Корольков О. В./, були складені протоколи про адміністративне правопорушення, винесені постанови про накладення адміністративного стягнення вказаних посадових осіб, які всі були оскаржені в судовому порядку.

За результатами розгляду вказаних справ винесені відповідні рішення суду (Справа №№211/5461/21; 211/5460/21; 211/5459/21; 211/5462/21), за якими всі вказані постанови відповідача, про притягнення посадових осіб до адміністративної відповідальності, були скасовані.

Враховуючи наведене, слід дійти висновку, що вищевикладені обставини свідчать про відсутність законних підстав для складення спірного припису тому суд дійшов висновку про його протиправність та наявність підстав для його скасування.

У зв`язку з зазначеним, з урахуванням викладених фактів, доказів та юридичних підстав, вказаних в уточненому позові, оскаржуваний припис є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок, що позовна заява є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини четвертої статті 242 КАС України судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини першої статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Верховенство права - це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо.

Всі ці елементи права об`єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України.

Справедливість - одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права, яка проявляється в рівності всіх перед законом, цілях і засобах, що обираються для їх досягнення.

Справедливе застосування норм права - є передусім недискримінаційний підхід та неупередженість.

Положеннями частини 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.

Отже, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що відповідачем, не було доведено правомірність та обґрунтованість своїй дій та законність прийнятого рішення (припису).

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» до Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) про визнання протиправним та скасування припису.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Беручи до уваги те, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у розмірі 2270,00 грн., вказана сума судових витрат підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області).

Керуючись статтями 205, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» до Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) про визнання протиправним та скасування припису - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати припис Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) від 19.08.2021 року № 308/2.2/21.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області)) на користь ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2270,00 гривень.

Позивач: ТОВ «ЛІНКСЕРВІС КР» (50015, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, вул. Конституційна, 23, код ЄДРПОУ 39347555).

Відповідач: Державна екологічна інспекція Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) (50103, Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, вул. Героїв АТО, 92, адреса для листування: 49010, м.Дніпро, вул.Лабораторна, 69, код ЄДРПОУ 43877118).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складено 22.06.2022 року.

Суддя В.В. Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2022
Оприлюднено04.07.2022
Номер документу105043071
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами

Судовий реєстр по справі —160/24652/21

Рішення від 21.06.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 22.03.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 23.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 10.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні