провадження № 1-кс/294/257/22
справа № 294/584/22
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 липня 2022 року слідчий суддя Чуднівського районного суду Житомирської області ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Чуднівської окружної прокуратури ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів, по матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022065470000016 від 04.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 290 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
20.06.2022 до Чуднівського районного суду Житомирської області надійшло клопотання прокурора Чуднівської окружної прокуратури ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів.
Клопотання обґрунтовано тим, що Чуднівською окружною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні №12022065470000016 від 04.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 290 КК України, за фактом знищення, підробка або заміна номерів вузлів та агрегатів транспортного засобу.
Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи ТОВ «Спільне Українсько - Білоруське підприємство» Белавтодор Україна» (код ЄДРПОУ 40023039), з метою прикриття своєї злочинної діяльності та безперешкодного використання дорожньої техніки на території України умисно підробили та замінили номера вузлів та агрегатів.
На підставі ухвали слідчого судді Чуднівського районного суду в Житомирській області від 12.05.2022 року по справі №294/408/22, 14.05.2022 проведено обшук за адресою знаходження земельної ділянки з кадастровим номером 1825884800:01:000:0859, яка розташована за межами населеного пункту с. Красносілка Житомирського району, Житомирської області, де виявлено спеціалозовану техніку для ремонту доріг, а саме: один каток двохвальцевий пневмоколісний марки «ДС-30», з номером двигуна НОМЕР_1 , реєстраційний номер НОМЕР_2 ; один каток двохвальцевий марки «ДС-31», з номером двигуна НОМЕР_3 , реєстраційний номер НОМЕР_4 ; один каток двохвальцевий марки «HAMM», з номером кузова НОМЕР_5 , реєстраційний номер НОМЕР_6 ; один каток двохвальцевий марки «DYNAPAC CA5000», з номером НОМЕР_7 , реєстраційний номер НОМЕР_8 ; один трактор марки «Беларус 92П», з номером двигуна НОМЕР_9 , реєстраційний номер НОМЕР_10 , до якого встановлено екскаватор марки «Амкодор» з номером на рамі № НОМЕР_11 , а також приєднано щітку (причіп) для прибирання доріг.
В ході огляду вказаної техніки встановлено, що будь-яка документація на спеціалізовану техніку відсутня, на техніці містяться пошкодження заводських номерів та виявлено наявність наліпок «БЕЛАВТОДОР 0422».
Постановою слідчого вказану техніку визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.
Згідно показань директора ПА «Грант» ОСОБА_4 вище вказана спеціалізована техніка, яку вилучено в ході обшуку належить ТОВ «Спільне Українсько - Білоруське підприємство» Белавтодор-Україна» (код ЄДРПОУ 40023039). Будь-які документи на техніку відсутні. До неї звернувся представник вказаного підприємства «Белавтодор» з проханням розмістити на території її підприємства техніку, яка використовувалась для будівництва доріг, на що вона погодилась без укладення будь-яких договорів.
Відповідно до інформації Житомирської митниці ДМС України від 17.05.2022 ТОВ «Спільне Українсько - Білоруське підприємство» Белавтодор-Україна», на підставі договору про спільну діяльність від 17.07.2017 №б/н на митну територію України тимчасово ввезені наступні транспортні засоби: трактор БЕЛАРУС 92П, знак НОМЕР_10 , вартістю 181042 грн., навантажувальне обладнання ДЗ-133, щітка дорожня НО-86; каток відбійний дорожній комбінований «DYNAPAC CF5000D» № АК-1 5896 вартістю 351597 грн., каток відбійний двовальцовий дорожній HAMM HD-0120V, реєстраційний номер АК-1 5931 вартістю 358 416 грн., каток вібраційний двовальцовий дорожній марки ДС-31, д/н 0793 АВ-1, заводський №354973, вартістю 188290 грн., каток дорожній пневмоколісний ДС-30-1 АВ-1 0779, заводський номер 517857, вартістю 170099 грн.
При цьому, загальна вартість вилученої техніки складає 1249444 грн. Статтею 7 Закону України «Про державний бюджет України на 2022 рік» встановлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який з 1 січня 2022 року складає 2481 грн. Тому, вартість вилученої становить (1249444 грн./2481 грн.) 503 розмірів прожиткових мінімуми для працездатних осіб.
Ухвалою слідчого судді Чуднівського районного суду від 17.05.2022 по справі №294/435/22 накладено арешт на вилучену техніку, що належить ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство» Белавтодор Україна», із забороною користування та розпорядження ними.
Крім того, згідно інформації з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України засновниками та бенефіціарними власниками ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство» Белавтодор Україна» є підприємства республіки Білорусь.
На даний час виникла необхідність у визначенні порядку зберігання як речових доказів майна, на яке накладено арешт.
Вказане у клопотанні та арештоване майно потребує спеціальних заходів з управління ним, спрямованих на збереження та збільшення його вартості, сплату витрат на утримання тощо. Вирішення даного питання можливе лише силами Національного агентства. Передача вказаного нерухомого майна в управління Національному агентству має на меті: забезпечення збереження активів, їх економічної вартості, а також збільшення їх вартості та досягнення цілей накладення арешту на майно та забезпечення досягнення завдань кримінального провадження.
У кримінальному провадженні відсутня письмова згода власника на передачу майна Національному агенству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.
Прокурор Чуднівської окружної прокуратури ОСОБА_3 до суду не з`явився, подав до суду заяву, в якій просив клопотання розглядати без його участі та задовольнити клопотання.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання прокурора підлягає задоволенню.
Відповідно до ст.98КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Статтею 100 КПК України, передбачено, що речовий доказ, який був наданий стороні кримінального провадження або нею вилучений, повинен бути якнайшвидше повернутий володільцю, крім випадків, передбачених статтями 160-166, 170-174 цього Кодексу. Речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов`язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Частина 5 ст. 100 КПК України, передбачає, що речові докази та документи, надані суду, зберігаються в суді, за винятком випадків, передбачених частиною шостою цієї статті, а також речових доказів у вигляді громіздких або інших предметів, що вимагають спеціальних умов зберігання, які можуть знаходитися в іншому місці зберігання.
Крім того, в положеннях ч. 6 ст. 100 КПК України, зазначено, що речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.
Відповідно до ч. 7 ст. 100 КПК України, у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу.
Частиною першою статті 2Закону України«Про Національнеагентство Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління активами,одержаними відкорупційних таінших злочинів» (далі - Закон) передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.
У пункті 4 частини першої статті 9Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з проведенім оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешту кримінальному провадженні.
За абзацом четвертим частини першої статті 1 Закону, управляючи активами. Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, та їх економічної вартості.
Абзацом першим частини першої статті 19Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, сума або вартість яких дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 19 Закону, активи, визначені абзацом першим цієї статті, приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.
Частиною першою статтею 21Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.
Реалізація здійснюється визначеними на конкурсних засадах юридичними особами. Порядок відбору таких юридичних осіб, порядок реалізації активів на прилюдних торгах (аукціонах) та/або електронних торгах визначаються Кабінетом Міністрів України.
Вимогами частини другої статті 21Закону передбачено, що активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70Цивільного кодексуУкраїни з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Національне агентство під час виконання відповідного судового рішення має керуватися нормами Закону з урахуванням того, що ним має бути забезпечено виконання цього судового рішення таким шляхом (реалізація або управління за договором), за якого буде максимально досягнуто мети управління, вказаної в Законі.
У разі виконання такого судового рішення для досягнення зазначеної в Законі мети управління, Національне агентство має право, зокрема передбачене статтею 21 Закону, самостійно на власний розсуд обирати шлях управління активом (реалізація або передача в управління за договором), тобто діяти у межах своєї дискреції.
Під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення та виконуючи дії, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за цих обставин справи.
Однак під час здійснення таких повноважень у будь-якому разі Національне агентство має враховувати, приймаючи рішення або виконуючи дії, у межах наявних дискреційних повноважень, зокрема передбачених статтею 21 Закону, що має бути досягнуто визначеної Законом мети управління такими активами, з якою власне таке управління до них було застосовано. Адже мета є першочерговою, а шляхи її досягнення - похідними від неї.
В управління Національному агентству можуть бути передані лише активи, які відповідають таким умовам: вони визнані речовим доказом; на них накладено арешт у кримінальному провадженні; арешт має передбачати заборону розпорядження (обов`язково), або користування майном (бажано); їх сукупна вартість становить понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; це не завдає шкоди кримінальному провадженню.
Як було встановлено під час досудового розслідування кримінального провадження №12022065470000016 від 04.05.2022, загальна вартістьвилученої технікискладає 1249444грн.Статтею 7Закону України«Про державнийбюджет Українина 2022рік» встановленорозмір прожитковогомінімуму дляпрацездатних осіб,який з1січня 2022року складає2481грн.Тому,вартість вилученоїстановить (1249444грн./2481грн.)503розмірів прожитковихмінімуми дляпрацездатних осіб,що перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, дане майно визнано речовим доказом у кримінальному провадженні та на нього накладено арешт із забороною відчуження, розпорядження та користування, що в своїй сукупності є підставою для передачі вказаного майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.
Крім того, нерухоме майно не містить слідів кримінального правопорушення, тому може без шкоди для кримінального провадження бути передане в управління Національному агентству для реалізації або передачі в управління відповідних активів з метою збереження таких активів та збереження їх економічної вартості.
Вказане у клопотанні та арештоване майно потребує спеціальних заходів з управління ним, спрямованих на збереження та збільшення його вартості, сплату витрат на утримання тощо. Вирішення даного питання можливе лише силами Національного агентства.
Передача вказаного нерухомого майна в управління Національному агентству має на меті: забезпечення збереження активів, їх економічної вартості, а також збільшення їх вартості та досягнення цілей накладення арешту на майно та забезпечення досягнення завдань кримінального провадження.
У кримінальному провадженні відсутня письмова згода власника на передачу майна Національному агенству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості.
Незастосування заходів щодо передачі в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, нерухомого майна, зазначеного у клопотанні, унеможливить виконання завдань кримінального провадження та не забезпечить збереження речових доказів та їх економічної вартості, оскільки ухвалою слідчого судді Чуднівського районного суду Житомирської області від 17.05.2022 у справі №294/435/22 накладено арешт з забороною розпорядження, відчуження та користування, на майно, яке визнано речовим доказом.
Зважаючи на викладене, майно, що належитьТОВ «СпільнеУкраїнсько-Білоруськепідприємство» БелавтодорУкраїна»,а саме:трактору БЕЛАРУС92П,державний номер НОМЕР_10 ,з номеромдвигуна НОМЕР_9 ,навантажувального обладнанняДЗ-133,щітки дорожньоїНО-86;катка відбійногодорожнього комбінованого«DYNAPACCА5000D»реєстраційний номер НОМЕР_8 ,з номером НОМЕР_12 ,катка відбійногодвовальцового дорожньогоHAMMHD-0120V,реєстраційний номер НОМЕР_6 ,з номеромкузова НОМЕР_13 ,катка вібраційногодвовальцового дорожньогомарки ДС-31,реєстраційний номер НОМЕР_14 ,заводський №354913,катка дорожньогопневмоколісного ДС-30,реєстраційний номер НОМЕР_2 ,заводський номер НОМЕР_1 ,на якінакладено арешт, підлягає передачі в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів для реалізації або передачі в управління за договором у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Дослідивши матеріали клопотання, додатки до нього, слідчий суддя приходить до висновку, про наявність достатніх підстав для задоволення клопотання для забезпечення досягнення завдань кримінального провадження.
Керуючись вимогами статтями 100, 131, 132, 170-173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Чуднівської окружної прокуратури ОСОБА_3 про визначення порядку зберігання речових доказів, по матеріалах досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022065470000016 від 04.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 290 КК України - задовольнити.
Визначити порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні №12022065470000016 від 04.05.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 290 КК України, шляхом передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ:41037901),в управліннядля реалізаціїабо передачів управлінняу порядкута наумовах,визначених ст.ст.1,2,9,19-24Закону України«Про Національнеагентство Україниз питаньвиявлення,розшуку тауправління одержанимивід корупційнихта іншихзлочинів» техніки,що належитьТОВ «СпільнеУкраїнсько-Білоруськепідприємство» БелавтодорУкраїна»,а саме:трактору БЕЛАРУС92П,державний номер НОМЕР_10 ,з номеромдвигуна НОМЕР_9 ,навантажувального обладнанняДЗ-133,щітки дорожньоїНО-86;катка відбійногодорожнього комбінованого«DYNAPACCА5000D»реєстраційний номер НОМЕР_8 ,з номером НОМЕР_12 ,катка відбійногодвовальцового дорожньогоHAMMHD-0120V,реєстраційний номер НОМЕР_6 ,з номеромкузова НОМЕР_13 ,катка вібраційногодвовальцового дорожньогомарки ДС-31,реєстраційний номер НОМЕР_14 ,заводський №354913,катка дорожньогопневмоколісного ДС-30,реєстраційний номер НОМЕР_2 ,заводський номер НОМЕР_1 ,на якіна якінакладено арешт, Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління для реалізації або передачі в управління за договором у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена безпосередньо до Житомирського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Чуднівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2022 |
Оприлюднено | 24.01.2023 |
Номер документу | 105052299 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Чуднівський районний суд Житомирської області
Лесько М. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні