ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
04 липня 2022 року Справа № 280/1404/22 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м.Запоріжжя, пр. Соборний, 158-б, код ЄДРПОУ 20490012) до Товариства з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 2245 (69009, м. Запоріжжя, вул. Скворцова, буд.243, код ЄДРПОУ 30616508) про стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій,
ВСТАНОВИВ:
26.01.2022 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (далі позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 2245 (далі відповідач), про стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій у розмірі 74773,80 грн.
Ухвалою суду від 31.01.2022 відкрито спрощене (письмове) позовне провадження у справі.
В обґрунтування позовних вимог Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області зазначало, що Товариство з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 2245 має заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат, пов`язаних з виплатою та доставкою пенсій, призначених відповідно до пункту другого Прикінцевих положень Закону України«Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування»в частині пенсій, призначених на підставі пунктівб-зстатті 13 Закону України«Про пенсійне забезпечення»та статті 114 Закону України«Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування». Вказувало, що борг підприємства перед Пенсійним фондом України по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів б-зстатті 13 Закону УкраїниПро пенсійне забезпечення, згідно розрахунків за період з лютого 2020 року по серпень 2021 року становить 74773,80 грн. На адресу відповідача направлялись відповідні розрахунки на загальну суму фактичних витрат на виплату та доставку виплачених пенсій, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення, однак зазначені в розрахунках суми підприємством не сплачувались, у зв`язку із чим за вказаний період утворилась заборгованість на суму 74773,80 грн. Крім цього, позивач наголошував на тому, що внаслідок несвоєчасної сплати сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій відповідачем ускладнюється виконання Пенсійним фондом України одного із завданьзабезпечення та акумулювання коштів, призначених для пенсійного забезпечення, повного і своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій та інших соціальних виплат, чим порушуються інтереси держави.
Відповідач у поданому до матеріалів адміністративної справи відзиві проти задоволення позовних вимог заперечив. В обґрунтування заперечень послався на те, що позивачем у своєму Акті № 191/1 від 12.04.2021 було встановлено, що у відповідача відсутні документи для призначення ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах за період його роботи з 20.01.1986 по 02.07.1993 в Державному підприємстві «Автотранспортне підприємство 12358», тому вважає, що позивач особисто спростовує право ОСОБА_1 на отримання пенсії на пільгових умовах. Також посилається на те, що відповідач не відноситься до Списку № 2, а тому підстави для призначення ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах за п. «б» ст. 13 Закону України«Про пенсійне забезпечення»та статті 114 Закону України«Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» відсутні. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Згідно зі ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.
Суд, оцінивши повідомлені обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що що заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат, пов`язаних з виплатою і доставкою пільгових пенсій у відповідача виникла на підставі розрахунків на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняв частині пенсій, призначених до пунктівб-зстатті 13 Закону УкраїниПро пенсійне забезпечення, та пунктів 2-8 частини 2 статті 114 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняза лютий 2020 року - серпень 2021 року по пенсіонеру ОСОБА_1 .
Вказані розрахунки, в яких було обчислено фактичні витрати на виплату та доставку пенсій працівникам, які працювали на підприємстві та мають право на пільгову пенсію, надсилались на адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи.
З матеріалів справи також убачається, що право на отримання пенсіонером ОСОБА_1 пенсії на пільгових умовах відповідно до пунктівб-зстатті 13 Закону УкраїниПро пенсійне забезпечення, та пунктів 2-8 частини 2 статті 114 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, підтверджується відповідним протоколом про призначення пенсії, довідкою про підтвердження наявного страхового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.
Так, згідно трудової книжки та довідки №24/0608 від 06.08.2019 про підтвердження наявного страхового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, виданої Товариством з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 2245, ОСОБА_1 працював у відповідача з 20.01.1986 по 02.07.1993, а саме виконував роботи повязані з участю в технологічному процесі шкідливого та технологічного виробництва цех шлакопереробки Запорізького металургійного комбінату «Запоріжсталь» за професією водій вантажного автомобіля.
Відповідно до розрахунку суми боргу за період з лютого 2020 року по серпень 2021 року з відшкодування фактичних витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняв частині пенсій, призначених до пунктівб-зстатті 13 Закону УкраїниПро пенсійне забезпечення, та пунктів 2-8 частини 2 статті 114 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, по Товариству з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 2245, загальна сума заборгованості названої установи з указаних витрат за період з лютого 2020 року по серпень 2021 року становить 74773,80 грн.
Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив витрати, пов`язані з доставкою і виплатою пільгових пенсій в указаній сумі, Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області звернулось до суду з даним позовом.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.
Спеціальними законами, які визначають принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, єЗакон України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003 року №1058-IV(Закон №1058-IV) таЗакон України "Про пенсійне забезпечення" від 05 листопада 1991 року №1788-XII(Закон №1788-XII) в редакції Законів, які діяли на момент виникнення спірних правовідносин.
Статтею 13 Закону №1788-XII(на підставіРішення Конституційного Суду №1-р/2020 від 23 січня 2020 рокувказана стаття підлягає застосуванню в редакції до внесення змін Законом УкраїниПро внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпеченнявід 2 березня 2015 року №213-VIII для осіб, які працювали до 1 квітня 2015 року на посадах, визначених у вказаних нормах) визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах.
Зокрема, згідно з пунктамиб-зчастини першоїстатті 13 Закону №1788-XIIна пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи:
б) працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах. Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченогостаттею 12 цього Закону, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи чоловікам і за кожні 2 роки такої роботи - жінкам;
в) трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі;
г) жінки, які працюють трактористами-машиністами, машиністами будівельних, шляхових і вантажно-розвантажувальних машин, змонтованих на базі тракторів і екскаваторів, - після досягнення 50 років і при загальному стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 15 років на зазначеній роботі;
д) жінки, які працюють доярками (операторами машинного доїння), свинарками-операторами в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років за умови виконання встановлених норм обслуговування. Норми обслуговування для цих цілей встановлюються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України;
е) жінки, зайняті протягом повного сезону на вирощуванні, збиранні та післязбиральній обробці тютюну, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років;
є) робітниці текстильного виробництва, зайняті на верстатах і машинах, - за списком виробництв і професій, затверджуваним у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, - після досягнення 50 років і при стажі зазначеної роботи не менше 20 років;
ж) жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п`ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України;
з) водії міського пасажирського транспорту (автобусів, тролейбусів, трамваїв) і великовагових автомобілів, зайнятих у технологічному процесі важких і шкідливих виробництв: чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи 25 років, в тому числі на зазначеній роботі не менше 12 років 6 місяців; жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи 20 років, в тому числі на зазначеній роботі не менше 10 років.
Пунктом 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняпередбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цьогоЗаконумають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цьогоЗакону.
На даний момент такий закон не прийнято, тому згідно із пунктом 2 розділу XV Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуваннядо запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цьогоЗакону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону УкраїниПро збір на обов`язкове державне пенсійне страхуванняплатниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Відповідно до статті 2 Закону УкраїниПро збір на обов`язкове державне пенсійне страхуваннядля платників збору, визначених пунктами 1 і 2 частини першоїстатті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених до дня набрання чинностіЗаконом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій"відповідно до пунктів "б" - "з"статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення"та призначених після дня набрання чинності зазначеним Законом відповідно до пунктів 2-8 частини другоїстатті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування"у період до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченогостаттею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
Згідно з абзацом 3 пункту 2 розділуXVПрикінцеві положенняЗакону №1058-IVпокриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону УкраїниПро пенсійне забезпеченнядо набрання чинності Законом УкраїниПро внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсійта призначених відповідно до частин другої і третьоїстатті 114 цього Законудо досягнення пенсійного віку, визначеногостаттею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку:
підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другоїстатті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цьогоЗаконуза раніше діючим порядком;
за рахунок коштів Державного бюджету України пенсії, призначені особам відповідно до пунктів "б" - "з"статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення"(стосовно осіб, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та відповідно достатті 14 Закону України "Про пенсійне забезпечення"до набрання чинностіЗаконом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій"та після цієї дати відповідно до пунктів 2-8 частини другоїстатті 114 цього Закону(стосовно осіб, які працювали у сільськогосподарських товаровиробників, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та частини третьоїстатті 114 цього Закону.
Отже, пенсійне законодавство України встановлює обов`язок щодо відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій підприємствами та організаціями, які використовували працю осіб, яким призначено пенсію за віком на пільгових умовах.
При цьому, аналіз наведених вище норм матеріального права дає підстави для висновку, що витрати на виплату та доставку пенсій, призначених особам відповідно до пунктівб-зст. 13 Закону №1788-XII, покриваються підприємствами та організаціями, крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту291.4 статті 291 Податкового кодексу України.
Водночас обов`язок підприємств та організацій з відшкодування цих витрат, понесених Пенсійним фондом України після 01 січня 2014 року, не пов`язаний з датою призначення такої пенсії чи часом набуття, необхідного для цього пільгового стажу.
Наведене узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною, зокрема, у постановах від 21 червня 2018 року у справі № 819/2573/15 та від 28 лютого 2019 року у справі №808/329/17.
Згідно підпункту 4 пункту291.4 статті 291 Податкового кодексу Українидо четвертої групи платників єдиного податку відносяться сільськогосподарські товаровиробники:
а) юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків;
б) фізичні особи - підприємці, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону УкраїниПро фермерське господарство, за умови виконання сукупності таких вимог: здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж; провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси; не використовують працю найманих осіб; членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім`ї у визначенні частини другоїстатті 3 Сімейного кодексу України; площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.
Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності (за кодами КВЕД) відповідача є: 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів (основний); 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.
Разом з цим, будь-яких доказів, які б підтверджували факт належності відповідача до сільськогосподарських товаровиробників, визначених підпунктом 4 пункту291.4 статті 291 Податкового кодексу України, суду останнім надано не було.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що на відповідача покладається передбачений діючим законодавством обов`язок відшкодувати фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах.
При цьому,статтею 67 Конституції Українивстановлено, що роботодавець зобов`язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати належні йому збори.
Порядок відшкодування витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, визначається розділом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженоїпостановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1(далі -Інструкція №21-1).
Відповідно до пункту 6.1Інструкції №21-1для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2цієї Інструкції(крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту291.4 статті 291глави1розділуXIV Податкового кодексу України), відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 Закону УкраїниПро пенсійне забезпеченнядо набрання чинностіЗаконом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VІІІПро внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсійта призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхування:
особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України;
особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктівб-зстатті 13 Закону УкраїниПро пенсійне забезпеченнята пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з пунктом 6.2Інструкції №21-1витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.
Пунктами 6.4, 6.5, 6.7Інструкції №21-1встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки формуються програмними засобами Інтегрованої комплексної інформаційної системи (ІКІС) Пенсійного фонду України до 01 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії (підсистема «Призначення та виплата пенсій на базі електронної пенсійної справи» (ППВП ЕПС)) за даними відомостей, сформованих згідно з додатком 8. Уповноважені особи підписують розрахунки та передають їх підрозділам, відповідальним за направлення їх платникам. Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Відповідно до абзацу 1 пункту 6.8Інструкції №21-1у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона "Крим"). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства.
Як встановлено судом, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Запорізькій області на адресу відповідача надіслано розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що підлягають відшкодуванню, призначених особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктівб-зстатті 13 Закону УкраїниПро пенсійне забезпечення, та пунктів 2-8 частини 2 статті 114 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняза спірний період по пенсіонеру ОСОБА_1 ..
За таких обставин, суд зазначає, що розрахунки фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за відповідний період є достатньою підставою для відшкодування відповідачем фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, понесених територіальним органом Пенсійного фонду України.
Водночас, оскільки такі розрахунки відповідачем не оскаржено, то вони є обов`язковими для виконання, а відтак посилання відповідача про відсутність правових підстав для призначення ОСОБА_1 пенсії за віком на пільгових умовах є необгрунтованим.
Станом на час розгляду справи заборгованість зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пенсій відповідачем не сплачена, доказів відсутності або погашення ним вказаної заборгованості суду не надано.
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 64 Закону УкраїниПро загальнообов`язкове державне пенсійне страхуваннятериторіальний орган Пенсійного фонду України має право стягувати з платників страхових внесків несплачені суми страхових внесків.
Таким чином, враховуючи, що наявність у відповідача заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат, пов`язаних з виплатою і доставкою пільгових пенсій за період з лютого 2020 року по серпень 2021 року, підтверджується матеріалами справи, а позивачем дотримано процедуру звернення з цим позовом до суду, суд вважає за необхідне стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 2245 на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області заборгованість у сумі 74773,80 грн.
Пунктом 3 частини першоїстатті 129 Конституції Українивизначено, що однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно частини першоїстатті 9 Кодексу адміністративного судочинства Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першоїстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат, пов`язаних з виплатою та доставкою пільгових пенсій у сумі 74773,80 грн, або доводів щодо безпідставності заявлених вимог, відповідачем на день розгляду справи суду не подано. Таким чином, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до частини другоїстатті 139 Кодексу адміністративного судочинства Українипри задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки під час розгляду даної справи не залучались свідки та не проводились експертизи, то відсутні підстави для стягнення з відповідача судових витрат.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 158-б, код ЄДРПОУ 20490012) до Товариства з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 2245 (69009, м. Запоріжжя, вул. Скворцова, буд.243, код ЄДРПОУ 30616508) про стягнення заборгованості з фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Автотранспортне підприємство 2245 (69009, м. Запоріжжя, вул. Скворцова, буд.243, код ЄДРПОУ 30616508) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 158-б, код ЄДРПОУ 20490012) (р/р НОМЕР_1 , МФО 313957, банк: філіяЗапорізького обласного управління АТ «Державний ощадний банк України», код ЄДРПОУ 20490012) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах згідно п. «б-з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», за період лютий 2020 року - серпень 2021 року в сумі 74773,80 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 04.07.2022.
СуддяА.В. Сіпака
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2022 |
Оприлюднено | 06.07.2022 |
Номер документу | 105058753 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні