РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
17 червня 2022 року м. Рівне№460/1286/22
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді О.В. Поліщук, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 доГоловне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про визнання дій протиправними,зобов`язання вчинення певних дій, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, за змістом якого просила суд:
визнати протиправними дії відповідача щодо відмови позивачу у перерахунку пенсії державного службовця відповідно до Закону України «Про державну службу» у розмірі 12924,23 грн (21540,39 грн х 60%), зазначених у довідках Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №67-02/56, №67-02/55.
зобов`язати відповідача провести позивачу з 03.09.2021 перерахунок та виплату пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» у розмірі 12924,23 грн (21540,39 грн х 60%), зазначених у довідках Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №67-02/56, №67-02/55.
Стислий виклад позицій сторін.
За змістом позовної заяви, вимоги обґрунтовані тим, що позивач з 03.09.2021 по 06.09.2021 отримувала пенсію за віком на підставі Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», а 06.09.2021 подала заяву та документи до відповідача для призначення пенсії за віком відповідно до Закону України «Про державну службу». Відповідачем на підставі цього призначено пенсію державного службовця з 06.09.2021, проте не враховано довідки про складові заробітної плати, а тому розмір обраховано відповідачем у меншому розмірі. Для призначення пенсії позивач надала відповідачу довідки Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 06.09.2021 №67-02/46, №67-02-44. Однак, при перевірці достовірності їх видачі відповідачем було встановлено, що довідка про заробітну плату для призначення пенсії від 06.09.2021 №67-02/44, на думку Пенсійного органу, була видана безпідставно, оскільки Рівненське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України перебуває у стані припинення юридичної особи в результаті реорганізації. Вказане слугувало підставою для переведення позивача на пенсію за віком, що обчислюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Зазначила, що 18.11.2021 позивач повторно подала заяву про переведення її на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу», до якої додала довідки про заробітну плату, видані Рівненським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України 18.11.2021 за №67-02/56, №67-02/55. На підставі вказаної заяви відповідачем була призначена та виплачувалась пенсія в період з 01.12.2021 по 31.12.2021, проте за результатами проведення Пенсійним органом перевірки встановлено, що видані Рівненським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України довідки від 18.11.2021 за №67-02/56, №67-02/55 з порушенням чинного законодавства, оскільки юридична особа перебуває в стані припинення в результаті реорганізації, штатний розпис на 2021 рік не затверджений, посади державної служби у 2021 році відсутні.
На думку позивача установа, яка видала довідку, перебуває у стані припинення, а отже на стадії ліквідації, ліквідаційна комісія функціонує, остаточно запису про припинення юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань немає, а отже, на момент звернення позивача із заявою про призначення пенсії державного службовця та видачі довідок також припинена не була, що унеможливлює застосування відповідачем п. 6 Порядку №622, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 та п. 3 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України 10.05.2017 №750. Також, як вважає позивач, Рівненське обласне територіальне відділенням Антимонопольного комітету України має правонаступника, яким відповідно до розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2019 №23-рп є Західне міжобласне територіальне відділення антимонопольного комітету України.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №622 від 14.09.2016, як повідомляє позивач, посада ОСОБА_1 головного спеціаліста відділу досліджень і розслідувань була прирівняна до посад головних спеціалістів відділів досліджень і розслідувань Західного міжобласного територіального відділення АМКУ в середньому розмірі. Відповідно, довідка про складові заробітної плати видана на підставі довідки Західного міжобласного територіального відділення АМКУ по прирівняній посаді в середніх розмірах.
З тих підстав позивач просив задовольнити позовні вимоги.
Згідно з відзивом на позовну заяву, відповідач позов не визнає. Свої заперечення проти вимог позивача обґрунтовує тим, що позивача з 06.09.2021 переведено на пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України «Про державну службу». Проте, за результатами проведення перевірок наданих позивачем довідок від 06.09.2021 №67-02/46, №67-02-44 встановлено, що вони видані Рівненським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, що перебувало в стані припинення та в штаті якого відсутні посади державної служби. Відтак, позивача переведено на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Окрім цього, на підставі заяви ОСОБА_1 від 18.11.2021 та наданих нею довідок Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 18.11.2021 за №67-02/56, №67-02/55 її з 18.11.2021 знову переведено на пенсію державного службовця. Проте, за результатами проведення перевірки відповідач вчергове встановив, що долучені до заяви про призначення пенсії довідки є недійсними, оскільки видані Рівненським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, що перебуває в стані припинення юридичної особи в результаті реорганізації, штатний розпис на 2021 рік не затверджений, посади державної служби у 2021 році відсутні.
Враховуючи зазначене, підстав для проведення перерахунку пенсії позивача згідно з положеннями Закону України «Про державну службу» - відсутні, оскільки довідки про складові заробітної плати визнані не дійсними, що видані установою органом який не уповноважений видавати такі довідки.
За наведеного, відповідач просив в позові відмовити за безпідставністю позовних вимог.
Заяви, клопотання учасників справи.
Заяв та клопотань, які мають значення для вирішення спору до суду не надходило.
Процесуальні дії у справі.
Ухвалою суду від 24.01.2022 відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідно до вимог статті 263 КАС України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Фактичні обставини та зміст спірних правовідносин.
Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, суд встановив таке.
ОСОБА_1 після досягнення пенсійного віку 06.09.2021 звернулася до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області із заявою про призначення пенсії за віком відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», за результатами розгляду документів, доданих до заяви, Пенсійним органом прийнято рішення про призначення пенсії з 03.09.2021 у розмірі 6437,73 грн.
06.09.2021 позивач також звернулась до відповідача із заявою про призначення пенсії за віком відповідно до Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VIII, за результатами розгляду документів, доданих до заяви, Пенсійним органом прийнято рішення про переведення ОСОБА_1 на пенсію державного службовця з 06.09.2021. Розмір пенсії, обчислений відповідно до положень Закону України «Про державну службу» та виходячи із заробітної плати, відображеної у довідках Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 06.09.2021 №67-02/46, №67-02-44, склав 8625,05 грн.
За результатом перевірки довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» ОСОБА_1 , відповідач склав Акт №1529 від 18.10.2021, яким встановлено, що довідка про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби ОСОБА_1 від 06.09.2021 №67/02/44 Рівненським обласним територіальним відділення Антимонопольного комітету України для призначення згідно з пунктами 10, 12 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державну службу» пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16.12.1993 №3723-ХІІ «Про державну службу» про те, що середній розмір надбавок, премій та інших виплат за серпень 2021 року становить 5625,08 грн, видана безпідставно, оскільки за серпень 2021 року наймані працівники відсутні, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань діяльність Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, код ЄРДПОУ 22568652 в стані припинення юридичної особи в результаті реорганізації номер запису від 01.06.2020 №16081270007005925.
Результати перевірки слугували відповідачу підставою для переведення ОСОБА_1 з 06.09.2021 на пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
18.11.2021 позивач повторно звернулась до відповідача із заявою про призначення пенсії за віком відповідно до Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VIII, за результатами розгляду документів, доданих до заяви, Пенсійним органом прийнято рішення про переведення ОСОБА_1 на пенсію державного службовця. Розмір пенсії, обчислений відповідно до положень Закону України «Про державну службу» та виходячи із заробітної плати, відображеної у довідках Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 за №67-02/56, №67-02/55, склав 12924,23 грн.
Проте, за результатом перевірки довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» ОСОБА_1 , відповідач склав Акт №1835 від 07.12.2021, яким встановлено, що довідка про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби видана ОСОБА_1 від 18.11.2021 №67-02/55, є не дійсна, оскільки Рівненське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, код ЄРДПОУ 22568652 перебуває в стані припинення юридичної особи в результаті реорганізації, про що свідчить запис в ЄДР від 01.06.2020 №16081270007005925, штатний розпис на 2021 рік не затверджений, посади державної служби у 2021 році відсутні.
Результати перевірки були підставою для переведення ОСОБА_1 з 18.11.2021 на пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Вважаючи протиправними дії відповідача щодо переведення її на пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», позивач звернулася до суду з позовною заявою.
Докази відхилені судом та мотиви їх відхилення.
Суд не відхиляє докази подані учасниками справи. Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Норми права, які застосував суд, мотиви їх застосування та оцінка аргументів сторін.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з такого.
Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
За приписами пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.
Згідно зі статтею 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Частиною першою статті 4 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон №1058-IV) визначено, що законодавство про пенсійне забезпечення в Україні, яке базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, цього закону, Закону про недержавне пенсійне забезпечення, законів, якими встановлюються умови пенсійного забезпечення, відміни від загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та недержавного пенсійного забезпечення, міжнародних договорів з пенсійного забезпечення, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до законів про пенсійне забезпечення в Україні.
Відповідно до статті 90 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII (далі Закон №889-VIII), який набрав чинності з 01.05.2016, пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Згідно із пунктом 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VІІІ державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII (далі - Закон №3723-XII) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Отже, за наявності в особи станом на 01 травня 2016 року певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII, але за такої умови: у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
При цьому, у даній справі не є спірним наявність у позивача стажу державної служби для підтвердження на призначення пенсії державного службовця відповідно до пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VІІІ статті 37 Закону №3723-XII.
Згідно з довідкою про стаж державної служби від 18.11.2021 №67-02/54, виданою Рівненським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, загальний стаж роботи позивача на державній службі станом на 06.07.2020 становив 25 років 3 місяці 16 днів, а станом на 01.05.2016, позивач обіймала посаду державного службовця.
Підставою для переведення позивача з пенсії державного службовця на пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» був той факт, що, як вважає Пенсійний орган, довідки про заробітну плату від 06.09.2021 №67/02/44 від 18.11.2021 №67-02/55, видані Рівненським обласним територіальним відділення Антимонопольного комітету України безпідставно, оскільки за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань діяльність Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, код ЄРДПОУ 22568652 в стані припинення юридичної особи в результаті реорганізації номер запису від 01.06.2020 №16081270007005925, штатний розпис на 2021 рік не затверджений, посади державної служби у 2021 році відсутні.
Суд вважає безпідставними та необґрунтованими вказані доводи Пенсійного органу виходячи із наступного.
Відповідно до вимог п. 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року № 622 (далі - Порядок №622), пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
При цьому:
посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);
розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні
За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі (абз. 6 п. 4 Порядку №622).
Довідками Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №67-02/52, 67-02/53 підтверджується, що ОСОБА_1 працювала у Рівненському обласному територіальному відділенні Антимонопольного комітету України з 20.03.1995 по 06.07.2020. З 27.02.2019 займала посаду головного спеціаліста відділу досліджень і розслідувань Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
Таким чином, встановлено, що станом на дату звернення позивача до Пенсійного органу із заявою про призначення пенсії відповідно до пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VІІІ статті 37 Закону №3723-XII, ОСОБА_1 посаду державного службовця не обіймала, що є підставою для обчислення виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.
Як встановлено судом, останнім місцем роботи на державній службі до 06.07.2020 позивача була посада головного спеціаліста відділу досліджень і розслідувань Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
Пунктом 5 Порядку № 622 визначено, що форма довідки про заробітну плату, яка подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.
У разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою (п. 6 Порядку № 622).
Форми довідок про заробітну плату для призначення згідно з пунктами 10 і 12 розділу ХІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №889-VIII пенсії відповідно до ст.37 Закону №3723-XII затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 року № 1-3, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.02.2017 за №180/30048 (далі - Постанова № 1-3), зокрема:
- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років);
- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією);
- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
Разом з тим, відповідно до наказу Міністерства соціальної політики від 04.06.2020 №366 "Про затвердження Змін до Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад"(який набув чинності 24.07.2020) внесені зміни до Порядку № 750, скасовано абзац 2 пункту 7 цього Порядку.
Отже, з 24.07.2020 пунктом 7 Порядку №750 передбачено, що у разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною категорією, підкатегорією з урахуванням юрисдикції державного органу.
Відповідач вважає, що перебування Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України в процесі припинення, та відсутність в його структурі посади головного спеціаліста відділу досліджень і розслідувань, свідчить про те, що видані позивачу довідки про розмір заробітної плати від 06.09.2021 №67/02/44 від 18.11.2021 №67-02/55 є не дійсними.
Оцінюючи вказані доводи, суд враховує, що відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28.11.2019 №23-рп (з урахуванням змін, внесених розпорядженням від 07.05.2020 №5-рп) «Про реорганізацію територіальних відділень Антимонопольного комітету України» відповідно до статей 104, 105, 106 та 107 Цивільного кодексу України, керуючись статтями 6 та 12 Закону України «Про антимонопольний комітет України» постановлено припинити 01.06.2020 Рівненське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (код ЄДРПОУ 22568652) шляхом приєднання до Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (код ЄДРПОУ 20812013), визначено Львівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (код ЄДРПОУ 20812013) правонаступником всіх майнових прав та обов`язків Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (код ЄДРПОУ 22568652).
Частиною п`ятою статті 104 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань статус Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (код ЄДРПОУ 22568652) - в стані припинення, запис 16081270007005925 від 01.06.2020.
Відомості про реєстрацію факту припинення юридичної особи Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (код ЄДРПОУ 22568652) та внесення відповідного запису в Реєстр відсутні.
У зв`язку з цим, суд дійшов обґрунтованого висновку, що саме на Рівненське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, в якому позивач працював до 06.07.2020, покладено обов`язок з видачі їй довідки про складові заробітної плати для обчислення пенсії державного службовця.
При цьому, як вважає позивач, також у зв`язку з відсутністю в Рівненському обласному територіальному відділенні Антимонопольного комітету України у 2021 році штатного розпису та посади, з якої позивач звільнилась 06.07.2020, спірні довідки є не дійсними.
Суд зауважує, що матеріалами справи підтверджується, що до Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України перейшли права і обов`язки Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, а відтак, юрисдикції державного органу перейшла до його правонаступника.
Довідками Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 18.11.2021 67-02/53, Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №63-02/5 підтверджується, що посада головного спеціаліста відділу досліджень і розслідувань Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, яку позивач обіймала перед звільненням з державної служби, прирівнюється до посади головного спеціаліста відділу досліджень і розслідувань Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України та відноситься до категорії «В1» категорії посад державної служби «В».
Матеріалами справи підтверджується, що суми заробітної плати, відображені Рівненським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України у довідці від 18.11.2021 №67-02/55 повністю відповідають відомостям (сумам) заробітної плати за посадою, з якої позивач вийшла на пенсію, вказаним у довідці Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 04.11.2021 №29.
При цьому, Пенсійним органом за результатами проведення перевірки достовірності видачі вказаної довідки не встановлено невідповідності сум, зазначених у ній, первинним документам.
У зв`язку з наведеним, суд дійшов висновку, що довідки для обчислення пенсії державного службовця від 06.09.2021 №67/02/44, від 18.11.2021 №67-02/55, видані позивачу уповноваженою установою - Рівненським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, та цілком відповідають розміру виплаченої заробітної плати особі, за аналогічною посадою, з якої ОСОБА_1 звільнилась. Протилежного відповідачем не доведено, а судом не встановлено.
Висновки суду.
З системного аналізу фактичних обставин справи та наведених вище норм права, суд дійшов висновку, що відповідач протиправно відмовив позивачу у обчисленні розміру її пенсії державного службовця відповідно до Закону України «Про державну службу» на підставі довідок Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №67-02/56, №67-02/55.
Порушені права та інтереси позивача.
Разом з тим, суд вважає безпідставними твердження позивача про необхідність перерахунку та виплати її пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» з 06.09.2021, позаяк з січня 2022 року та й на даний час її пенсія обчислюється за правилами, встановленими Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», а тому, належним способом захисту порушених прав та інтересів позивача у даній справі є зобов`язання відповідача перевести ОСОБА_1 на пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України «Про державну службу».
Визначаючи дату, з якої слід відновити порушені права позивача, суд враховує, що згідно з п. 4 Порядку №622 пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права. Позивач просить суд зобов`язати відповідача обчислити розмір її пенсії на підставі довідок Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №67-02/56, №67-02/55, які були додані до заяви про призначення пенсії державного службовця від 18.11.2021.
Відтак, саме з 18.11.2021 позивач набула право на обчислення розміру її пенсії на підставі вказаних довідок, відповідно і на перехід з пенсії, яка обчислюється за правилами, встановленими Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» на пенсію, яка обчислюється згідно з нормами Закону України «Про державну службу».
Оцінюючи вимоги позивача про необхідність зобов`язання відповідача встановити пенсію в розмірі 12924,23 грн (21540,39 грн х 60%), суд виходить з того, що обчислення та визначення розміру пенсії належить до виключних дискреційних повноважень Пенсійних органів, а відтак, суд не наділений правом встановлювати конкретний сталий розмір пенсії ОСОБА_1 , який належить їй до виплати.
Проте, визначаючи спосіб відновлення порушених прав, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 13 лютого 2019 року у справі №822/524/18 (Пз/9901/23/18), провадження №11-555заі18 вказала на необхідність зобов`язання відповідача призначити і здійснити нарахування і виплату пенсії державного службовця відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII у розмірі 60 відсотків від заробітку, зазначеного у довідці про заробітну плату (щодо основних та додаткових складових заробітної плати).
Виходячи з цього суд дійшов висновку, що права, свободи та інтереси позивача, за захистом яких вона звернулася до суду будуть в повній мірі відновлені у спосіб зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області перевести ОСОБА_1 на пенсію відповідно до Закону України «Про державну службу», обчисливши її розмір виходячи із 60% заробітної плати , зазначеної у довідках Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №67-02/56, №67-02/55. Вказаний спосіб відновлення порушених прав, як вважає суд, унеможливить повторне звернення позивача до суду.
За приписами частини першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В ході судового розгляду адміністративної справи відповідач не виконав процесуального обов`язку доказування та не підтвердив правомірності своїх дій, натомість позивачем повністю доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а тому позов належить задовольнити.
Судові витрати.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд присуджує на користь позивача витрати по сплаті судового збору в сумі 992,40 гривень.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України Рівненської області задовольнити.
Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Рівненській області щодо відмови ОСОБА_1 у переведенні її на пенсію державного службовця відповідно до Закону України «Про державну службу» у розмірі 60% заробітної плати, зазначеної у довідках Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №67-02/56, №67-02/55.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області перевести з 18.11.2021 ОСОБА_1 на пенсію відповідно до Закону України «Про державну службу», обчисливши її розмір виходячи із 60% заробітної плати, зазначеної у довідках Рівненського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 18.11.2021 №67-02/56, №67-02/55.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області на користь ОСОБА_1 судові витрати по сплаті судового збору в сумі 992,40 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 17 червня 2022 року
Учасники справи:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (вул. Короленка, 7,м.Рівне,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 21084076)
Суддя О.В. Поліщук
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2022 |
Оприлюднено | 06.07.2022 |
Номер документу | 105059795 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.В. Поліщук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні