Рішення
від 26.06.2022 по справі 904/13/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.06.2022м. ДніпроСправа № 904/13/22За позовом Керівника Кам`янської окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Кам`янської міської ради, м. Кам`янське Дніпропетровської області

до Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ", м. Кам`янське Дніпропетровської області

про внесення змін до пунктів 2.2, 4.1 договору оренди земельної ділянки № 12989 від 15.12.2014

Суддя Євстигнеєва Н.М.

Секретар судового засідання Чернявська Е.О.

Представники:

Від позивача: Московська О.Г., представник

Від відповідача: не з`явився

Від прокуратури: Буршаєвський К.Л., прокурор відділу прокуратури

С У Т Ь С П О Р У :

Керівник Кам`янської окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Кам`янської міської ради звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом, яким просить суд:

внести зміни до пунктів 2.2. та 4.1. договору оренди земельної ділянки № 12989 від 15.12.2014 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки № 8680825 від 29.01.2015), яка розташована за адресою: вул. С.Х.Горобця, 1/9002, м. Кам`янське, загальна площа 1,0979га, кадастровий номер 1210400000:03:036:0250, для розміщення виробничого комплексу, укладеного між позивачем та відповідачем, виклавши їх у такій редакції:

"2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 14.01.2021 становить 8 576 575,22 грн."

"4.1. Орендна плата вноситься "Орендарем" виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 343 063,01грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради: № 816-19/VII від 29.09.2017 "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста", № 1105-25/VII від 22.06.2018 "Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста", № 1975-44/VII від 09.07.2020 "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020"; № 41-03/VIII від 18.12.2020 "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначає, що між Кам`янською міською радою та Публічним акціонерним товариством "ДніпроАЗОТ" (Акціонерним товариством "ДніпроАЗОТ"), на підставі рішення Дніпродзержинської міської ради від 29.082014 № 1092-54/VІ, 15 грудня 2014 був укладений договір оренди земельної ділянки № 12989, державна реєстрація права оренди земельної ділянки № 8680825 від 29.01.2015. За умовами договору орендар приймає в строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, загальною площею 1,0979 га з кадастровим номером 1210400000:03:036:0250 для розміщення виробничого комплексу по вул. С.Х.Горобця, 1/9002 у м. Кам`янське. За умовами п. 4.1 договору в редакції додаткової угоди від 04.11.2016 № 7825 орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 215 863,05 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 № 842-38/VI "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське", від 30.09.2016 № 349-10/VII "Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/VI зі змінами". Рішенням Кам`янської міської ради від 09.07.2020 № 1975-44VIІ затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020. Пунктом 2 зазначеного рішення установлено, що це рішення набирає чинності з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 застосовується з 01.01.2021. В подальшому, Кам`янською міською радою 18.12.2020 прийнято рішення від № 41-03/VIІІ "Про провадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янська станом на 01.01.2020", пунктом 1 якого впроваджено нормативну грошову оцінку земель міста Кам`янське із застосуванням базової вартості 1 кв.м. в розмірі 461,69 грн. та введено в дію з 01.01.2021. Згідно Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданого Відділом у м. Кам`янське міськрайонного управління у Петриківському районі та у м. Кам`янське ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 14.01.2021 становить 8 576 575, 22 грн.

Оскільки відбулися відповідні зміни щодо збільшення розміру нормативної грошової оцінки землі та річної орендної плати за оренду земельної ділянки комунальної власності, прокурор вбачає підстави для внесення змін до умов діючого договору оренди земельної ділянки.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує з наступних підстав:

- у прокурора відсутні підстави для самостійного представництва інтересів держави;

- рішення Кам`янської міської ради від 29.09.2017 № 816-19/УІІ "Про затвердження положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста" та від 22.06.2018 № 1105-25/УІІ "Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста" мають бути визнані нечинними, як такі, що не відповідають Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про доступ до публічної інформації;

- рішення № 1975-44/VIІ від 09.07.2020, яким внесено зміни до Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста, не могло бути прийнято, оскільки був відсутній аналіз регуляторного впливу та проект регуляторного акту, зокрема технічна документація з нормативної грошової оцінки, а відповідача позбавлено можливості надати зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акту. Відповідно, незаконним є рішення № 41-03/VIII від 18.12.2020 про впровадження рішення № 1975-44/VІІ від 09.07.2020. Всупереч вимогам законодавства міська рада внесла зміни до технічної документації станом на 01.01.2020 шляхом встановлення коефіцієнту КмЗ із значенням 1, що затвердженою технічною документацією не було передбачено.

У відповіді на відзив прокурор зазначає про необгрунтованість доводів відповідача про належність до регуляторних актів рішень міської ради від 29.09.2017 №816-19/VII "Про затвердження положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста" та від 22.06.2018 № 1105-25/УІІ "Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста". Вважає рішення такими, що відповідають чинному законодавству.

Згідно Витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.01.2022, справу № 904/13/22 передано на розгляд судді Євстигнеєвої Н.М.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 10.01.2022 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 08.02.2022.

25 січня 2022 року до господарського суду від Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ" надійшла заява, якою просить позовну заяву залишити без розгляду. Заява мотивована тим, що прокурор, звернувшись з позовом до суду, фактично підмінив орган місцевого самоврядування - міську раду. До позову не надано жодних доказів, які б підтвердили нездійснення міською радою своїх повноважень.

08 лютого 2022 року до господарського суду від Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ" надійшло клопотання про зупинення провадження у справі №904/13/22 до ухвалення Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду рішення у справі №160/1936/21 (а.с. 78-84 том 2).

08 лютого 2022 року до господарського суду від Дніпропетровської обласної прокуратури надійшла відповідь на відзив, мотивована тим, що доводи у відзиві не відповідають вимогам чинного законодавства та судовій практиці, що свідчить про їх необґрунтованість, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

08 лютого 2022 року до господарського суду від Дніпропетровської обласної прокуратури надійшли заперечення на клопотання відповідача про залишення позову без розгляду.

Прокурор вважає клопотання необгрунтованим з наступних підстав. Кам`янська міська рада, як уповноважений орган на представництво інтересів жителів територіальної громади щодо захисту їх майнових прав, своєчасно заходи щодо приведення розміру орендної плати у спірному договорі оренди земельної ділянки до законодавчо встановлених вимог у судовому порядку не вжила, незважаючи на те, що згідно з висновками Великої Палати Верховного Суду, викладеними у постанові від 16.02.2021 у справі № 921/530/18, відповідні зобов`язання сторін за договором оренди земельної ділянки змінюються лише з моменту набрання судовим рішенням законної сили. Про виявлені порушення, наявність підстав для вжиття заходів, направлених на приведення істотних умов договору у відповідність з прийнятими нею ж нормативно-правовими актами була обізнана достеменно: на адресу міської ради направлялися листи від 01.10.2020 № 04/31-5546 вих-20, від 25.01.2021 за № 04/31-369вих-21, від 08.12.2021 № 04/56-4524ВИХ-21, якими прокуратура інформувала Кам`янську міську раду про те, що невнесення змін до договорів оренди порушує право на отримання коштів місцевим бюджетом та запитувалася інформація щодо приведення у відповідність до норм Податкового кодексу України та рішень міської ради чинних договорів оренди землі, укладених в т.ч. з відповідачем. У відповідь виконавчим комітетом Кам`янської міської ради надано інформацію від 12.10.2020 № 8вих-09/736, відповідно до якої 33 діючих договорів оренди земельних ділянок, укладених між Кам`янською міською радою та ПАТ "ДніпроАЗОТ" не відповідають вимогам рішень Кам`янської міської ради від 22.06.2018 № І105-25/УП (зі змінами) в частині розміру ставки орендної плати, а Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради ведеться роз`яснювальна та претензійно-позовна робота. Однак, в Єдиному державному реєстрі судових рішень відомостей про розпочаті господарські справи відносно договору № 12989 від 15.12.2014, не встановлено.

08.02.2022 позивач надав клопотання про приєднання до матеріалів справи рішень Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.03.2021 по справі № 160/17179/20 та від 29.04.2021 по справі № 160/1936/21; постанови Верховного Суду від 07.10.2021 у справі № 160/17179/20 та Третього апеляційного адміністративного суду від 21.10.2021 у справі № 160/1936/21.

З 08.02.2022 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 28.02.2022.

Судове засідання 28.02.2022 судове засідання не відбулося у зв`язку з обставинами, які зумовлюють загрозу життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду в умовах військової агресії Російської Федерації проти України, про що судом постановлено ухвалу від 09.03.2022.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 11.05.2022 призначено підготовче засідання на 30 травня 2022 року.

Відповідач у підготовче засідання не з`явився, явку повноважних представників не забезпечив, про день, час, місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

27 травня 2022 року електронною поштою від відповідача до господарського суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

30 травня 2022 року Кам`янською міською радою долучено до матеріалів справи копію постанови Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 01 лютого 2022 року у справі №160/1936/21 за позовом Акціонерного товариства "ДніпроАзот" до Кам`янської міської ради, за участю третьої особи Приватного підприємства фірми "Бомонд" про визнання протиправним та скасування рішень. Постановою суду касаційну скаргу Акціонерного товариства "Дніпроазот" залишено без задоволення; рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2021 року та постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 21 жовтня 2021 року залишено без змін.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 30.05.2022 в задоволенні клопотання Акціонерного товариства "ДніпроАзот" про зупинення провадження у справі 904/13/22 (вх. № від 08.02.2022) за позовом Керівника Кам`янської окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Кам`янської міської ради до Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ" про внесення змін до пунктів 2.2, 4.1 договору оренди земельної ділянки № 12989 від 15.12.2014 на період до розгляду справи № 160/1936/21 відмовлено.

30.05.2022 закрито підготовче провадження у справі, справу призначено до судового розгляду на 27.06.2022, про що постановлено ухвалу.

Відповідач у судове засідання 27.06.2022 не з`явився, ухвалу про закриття підготовчого провадження отримав 14.06.2022.

У судовому засіданні 27.06.2022 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Розглянувши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши пояснення прокурора відділу прокуратури області та позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

15.12.2014 між Дніпродзержинською міською радою, правонаступником якої є Кам`янська міська рада, (орендодавець) та Акціонерним товариством "ДніпроАЗОТ" (орендар) укладено Договір оренди земельної ділянки №12989 (а.с.14-17 том 1).

За умовами пунктів 1.1.,1.2. Договору орендодавець на підставі рішення міської ради від 29.08.2014 №1092-54/VІ надає, а орендар приймає у строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, що знаходиться за адресою: вул. С.Х.Горобця, 1/9002 м. Дніпродзержинськ, кадастровий номер 1210400000:03:036:0250, згідно з планом земельної ділянки, що додається.

В оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,0979га для розміщення виробничого комплексу (п.2.1. договору).

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 23.09.2014 становить 3445539,57грн (п.2.2. договору).

Договір укладається строком до 29.08.2024 (п.3.1. договору).

Згідно п. 4.1 договору орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 103366,19грн/рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 № 842-38/VI "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське", ст. 288 Податкового кодексу України.

Розмір орендної плати переглядається у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором (п. 4.4.1),

- зміни розмірів земельного податку (п. 4.4.2),

- підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством (п. 4.4.3),

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами (п. 4.4.4),

- прийняття орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства (п. 4.4.5),

- затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 4.4.6),

- в інших випадках, передбачених законом (п. 4.4.7).

Згідно п. 9.6.14 Договору орендар зобов`язаний у разі зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати протягом місяця з моменту прийняття такого рішення орендодавцем або вступу в дію відповідного нормативно-правового акта звернутися до орендодавця із заявою про внесення змін до пункту 4.1 договору оренди землі щодо зміни розміру орендної плати за цим договором, а також здійснити всі необхідні дії для підписання зі своєї сторони додаткової угоди про зміну розміру орендної плати за договором оренди землі, та подати нову декларацію до податкових органів у порядку, визначеному чинним законодавством.

Додатковою угодою № 7825 від 04.11.2016 п.2.2 та 4.1 Договору викладено у новій редакції:

п.2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 13.10.2016 становить 6 167 515,83 грн.;

п.4.1. Орендна плата вноситься орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 215863,05грн/рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 № 842-38/VI "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське", від 30.09.2016 № 349-10/VІІ "Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/ VІ зі змінами".

09.07.2020 Кам`янська міська рада прийняла рішення № 1975-44/VІІ "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020", відповідно до п.1 якого затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020. Пунктом 2 зазначеного рішення установлено, що це рішення набирає чинності з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 застосовується з 01.01.2021.

В подальшому, Кам`янською міською радою 18.12.2020 прийнято рішення від № 41-03/УШ "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янська станом на 01.01.2020", пунктом 1 якого впроваджено нормативну грошову оцінку земель міста Кам`янське із застосуванням базової вартості 1 кв.м. в розмірі 461,69 грн. та введено в дію з 01.01.2021.

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виданим Відділом у м. Кам`янське міськрайонного управління у Петриківському районі та у м. Кам`янське ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 14.01.2021 становить 8576 575, 22 грн.

Пунктом 12.1. договору передбачено, що зміна його умов здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

У зв`язку з тим, що відбулося збільшення розміру нормативної грошової оцінки землі та річної орендної плати за оренду земельної ділянки комунальної власності, а зміни до договору оренди земельної ділянки шляхом укладення додаткової угоди за згодою сторін не внесено, прокурор просить суд внести зміни до пунктів 2.2. та 4.1. договору оренди, виклавши їх у такій редакції:

"2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 14.01.2021 становить 8576575,22 грн."

"4.1. Орендна плата вноситься "Орендарем" виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 343 063,01грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради: № 816-19/VII від 29.09.2017 "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста", № 1105-25/VII від 22.06.2018 "Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста", № 1975-44/VII від 09.07.2020 "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020"; № 41-03/VIII від 18.12.2020 "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".

Наведені обставини й стали причиною виникнення спору.

Предметом доказування у цій справі є обставини, пов`язані з наявністю підстав для внесення змін до договору оренди земельної ділянки у зв`язку із зміною розміру нормативної грошової оцінки землі та річної орендної плати за оренду земельної ділянки.

Частиною першою статті 3 ЗК України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини дев`ятої статті 93 ЗК України відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі статтею 2 Закону України "Про оренду землі" (далі - Закон № 161-XIV) відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються ЗК України, ЦК України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У статті 626 ЦК України закріплено поняття договору, яким є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору (частина третя статті 626 ЦК України).

У пункті 3 частини першої статті 3 ЦК України закріплено, що загальними засадами цивільного законодавства є, зокрема, свобода договору.

Також у статті 627 ЦК України закріплено принцип свободи договору та визначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Частиною першою статті 628 ЦК України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

У силу статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно зі статтею 632 ЦК України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом. Зміна ціни в договорі після його виконання не допускається.

Відповідно до статті 638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

За статтею 648 ЦК України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства.

Відповідно до статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

Визначення договору оренди землі містить стаття 792 ЦК України, відповідно до якої за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

У статті 13 Закону України "Про оренду землі" вказано, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

За змістом статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є, зокрема, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

У частині першій статті 30 Закону № 161-XIV передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди (частини перша - третя статті 21 Закону № 161-XIV).

Разом з тим згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності - обов`язковий платіж, що його орендар вносить орендодавцю за користування земельною ділянкою.

Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України плата за землю - це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку й орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Отже, орендна плата за користування землею комунальної власності за своїм правовим статусом є обов`язковим платежем, який орендар вносить орендодавцю, а також це і загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку.

Подвійний статус орендної плати зумовлює ту обставину, що при визначенні її розміру, окрім норм цивільного, земельного законодавства та Закону № 161-XIV необхідно враховувати і вимоги Податкового кодексу України.

За змістом статті 1 Закону України "Про оцінку земель" (далі - Закон № 1378-IV) нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з підпунктом 14.1.125 статті 14 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За правилами частини п`ятої статті 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Частинами першою, другою статті 20 цього Закону визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація; дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Порядок затвердження технічної документації з оцінки земель визначений статтею 23 Закону Закону України "Про землеустрій".

Згідно із частиною першою цієї статті технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою; протягом місяця з дня надходження технічної документації відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Відповідно до частини третьої цієї статті витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Частиною четвертою вказаної статті врегульовано, що рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України.

Плата за землю справляється на підставі положень розділу XII ПК України.

Пунктом 271.1 статті 271 ПК України визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XII ПК України, а у разі якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.

У пункті 288.1 статті 288 ПК України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Такі висновки підтверджуються і пунктом 10 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2004 року № 220, у якому вказано, що обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Тобто в Типовому договорі безальтернативно зазначено про обчислення орендної плати за земельні ділянки державної чи комунальної власності виключно з урахуванням коефіцієнтів індексації, а сторони договору обмежені у визначенні оцінки земельної ділянки обов`язком враховувати вказаний коефіцієнт індексації.

При цьому в пункті 5 Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2004 року № 220 (зі змінами), передбачено обов`язкове зазначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки (земельних ділянок) на дату укладення договору, оскільки вказаний показник як складова орендної плати є істотною умовою договору оренди. Крім того, цей показник обраховується, у свою чергу, з урахуванням певних характеристик земельної ділянки, відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213, що має наслідком можливість оспорювання сторонами як дотримання порядку, так і величину такої оцінки.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, об`єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду (пункт 288.2 статті 288 ПК України).

У пункті 288.4 статті 288 ПК України вказано, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з положеннями підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки. У підпункті 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 ПК України передбачено, що річна сума орендної плати не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Таким чином, при визначенні розміру орендної плати, у випадку передачі в оренду земель комунальної власності, має враховуватися нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства, а річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території, однак і не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки.

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі № 635/4233/19 здійснено аналіз положень ПК України, Закону України "Про оцінку земель", Закону України "Про оренду землі" та викладено висновок про те, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати. При цьому зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати незалежно від домовленості сторін у договорі оренди землі про можливість такої зміни.

Такі правові висновки кореспондуються також з висновками, які містяться в постановах Верховного Суду України від 03.12.2013 у справі № 3-34гс13, від 07.10.2015 у справі № 3-481гс15, від 18.05.2016 у справі № 6-325цс16, в постановах Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду від 24.07.2019 у справі № 644/9862/14-ц, від 09.10.2019 у справі № 645/1972/16-ц, від 30.01.2020 у справі № 640/15419/15-ц, та в постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 22.01.2019 у справі № 922/539/18, від 13.06.2019 у справі № 910/11764/17, від 20.11.2019 у справі № 916/2769/18, від 16.01.2020 у справі № 904/1912/19, від 04.02.2020 у справі № 922/378/19, від 26.01.2022 у справі №922/195/21.

Договором оренди землі від 15.12.2014 № 12989 передбачено такі підстави для внесення змін до договору щодо розміру (ставки) орендної плати, як прийняття відповідного рішення (про збільшення або зменшення орендної плати) орендодавцем, який є органом місцевого самоврядування (п.4.4.5 договору) та затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п.4.4.6. договору).

У даному випадку рішення міської ради № 41-03/VIII від 18.12.2020 "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янська станом на 01.01.2020" та рішення № 1975-44/VІІ від 09.07.2020 "Про затвердження технічної документації нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020" вважаються законодавчою підставою для внесення змін до договору оренди землі в частині зміни розміру (ставки) орендної плати, оскільки орган місцевого самоврядування наділений повноваженнями приймати рішення з цих питань.

Такі рішення міської ради є підставою для внесення змін до договору оренди землі, оскільки сторони договору оренди безпосередньо в самому договорі передбачили таку підставу для зміни розміру орендної плати, що узгоджується з принципом свободи договору.

За умовами договору (п.п. 9.6.14. п. 9) орендар зобов`язаний у випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, протягом місяця з моменту прийняття такого рішення орендодавцем або вступу в дію відповідного нормативно - правового акта звернутись до орендодавця із заявою про внесення змін до п. 4.1. договору оренди землі, щодо зміни розміру орендної плати за цим договором, а також здійснити всі необхідні дії для виготовлення, укладення додаткової угоди про зміну розміру орендної плати за договором оренди землі, та подати нову декларацію до податкових органів.

Отже, договором передбачена можливість перегляду розміру орендної плати у випадках, встановлених договором, як і розгляд спору у судовому порядку у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору (п.12.1 Договору).

Установлено, що Кам`янською міською радою 09.07.2020 прийнято рішення №1975-44/VII "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".

Також, 18.12.2020 Кам`янською міською радою прийнято рішення № 41-03/VIII "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020", яким впроваджено нормативну грошову оцінку земель міста Кам`янське із застосуванням базової вартості 1 кв.м. в розмірі 461,69 грн та введено в дію з 01.01.2021.

Відділом у м. Кам`янське міськрайонного управління у Петриківському районі та у місті Кам`янське головного управління Держгеокадастру Дніпропетровській області надано витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки розташованої у м. Кам`янське, вул. С.Х.Горобця,1/9002, кадастровий номер 1210400000:03:036:0250, відповідно до якого станом на 14.01.2021 нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки становить 8576575,22грн. (а.с.25 том 1).

Прийнятий для розрахунку розмір орендної плати при ставці нормативно грошової оцінки за оренду зазначеної земельної ділянки становить:

8576575,22грн. х 4% = 343063,01грн.

З урахуванням викладеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини третьої статі 653 Цивільного кодексу України, у разі зміни або розірвання договору зобов`язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов`язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Суд відхиляє доводи AT "ДніпроАЗОТ" щодо протиправності рішень міської ради від 18.12.2020 № 41-03/VIII "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020" та № 1975-44/VIІ від 09.07.2020 "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".

Не погодившись з вищезазначеними рішеннями Кам`янської міської ради Дніпропетровської області, ПП фірма "Бомонд" звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Кам`янської міської ради, в якому просило визнати протиправним та нечинним рішення Кам`янської міської ради від 09.07.2020 № 1975-44/VII "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.03.2021р. у справі № 160/17179/20 у задоволенні позову відмовлено. Вказане рішення було оскаржено ПП фірма "Бомонд" до апеляційного суду.

Третім апеляційним адміністративним судом 29.06.2021 прийнято постанову у справі №160/17179/20, якою апеляційну скаргу Приватного підприємства фірма "Бомонд" задоволено. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 березня 2021 року по справі №160/17179/20 скасовано та прийнято нову постанову про задоволення позову. Рішення Кам`янської міської ради від 09.07.2020 № 1975-44/VII "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020" визнано протиправним та нечинним.

Проте, постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 07.10.2021р. касаційну скаргу Кам`янської міської ради Дніпропетровської області задоволено. Постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 29.06.2021 скасовано та залишено в силі рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.03.2021.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.04.2021 у справі № 160/1936/21 за позовом Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ" до Кам`янської міської ради про визнання нечинними рішення Кам`янської міської ради №1975-44/VII від 09.07.2020 "Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020" та рішення № 41-03/VIII "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020", "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське із застосуванням базової вартості 1 кв.м. в розмірі 461,69 грн. та введено в дію з 01.01.2021" відмовлено.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 21.10.2021 апеляційну скаргу Акціонерного товариства "ДніпроАзот" залишено без задоволення. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.04.2021 у справі №160/1936/21 залишено без змін.

Рішення судів по справах №160/17179/20 та №160/1936/21 набрали законної сили.

Відтак, адміністративні суди приймаючи рішення надали належну оцінку способу та повноваженням міської ради, щодо прийняття рішень № 1975-44/VII від та № 41-03/VIII від 18.12.2020р., а також встановили відповідність цих нормативних правових актів вимогам ПК України.

Щодо представництва прокурором інтересів держави у спірних відносинах.

Прокурор посилається, серед іншого, на статтю 23 Закону України "Про прокуратуру", а також зазначає, що вже самого факту бездіяльності міської ради для втручання прокурора є достатньо.

Наявність у позивача повноважень у сфері земельних правовідносин та прав для їх захисту, які за обставинами справи ними не здійснюються, прокурор обґрунтовує посиланням на Конституцію, Земельний кодекс України та Цивільний кодекс України.

Як убачається з матеріалів справи, на виконання частин третьої - п`ятої статті 53 Господарського процесуального кодексу України та частин третьої, четвертої статті 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор при поданні позовної заяви обґрунтував неналежне здійснення захисту інтересів держави Дніпровською міською радою, яка не вжила заходів до внесення змін до договору оренди земельної ділянки, внаслідок чого зменшено надходження до місцевого бюджету, у судовому порядку.

На підтвердження прокурор надав належним чином засвідчені докази надсилання ним на адресу позивача у справі запитів:

- від 01.10.2020 № 04/31-5546, вих-20, яким прокуратура інформувала Кам`янську міську раду про те, що невнесення змін до договорів оренди порушує право на отримання коштів місцевим бюджетом та запитувалася інформація щодо приведення у відповідність до норм Податкового кодексу України та рішень міської ради чинних договорів оренди землі, укладених в т.ч. з відповідачем. У відповідь на лист прокуратури виконавчим комітетом Кам`янської міської ради надано інформацію від 12.10.2020 № 8вих-09/736, відповідно до якої 33 діючих договорів оренди земельних ділянок, укладених між Кам`янською міською радою та ПАТ "ДніпроАзот" не відповідають вимогам рішень Кам`янської міської ради від 22.06.2018 № 1105-25Л/П (зі змінами) в частині розміру ставки орендної плати, а департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради ведеться роз`яснювальна та претензійно-позовна робота. Однак, в Єдиному державному реєстрі судових рішень відомостей про розпочаті господарські справи відносно договору № 12989 від 15.12.2014, не встановлено;

- від 25.01.2021 за № 04/31-369вих-21, яким прокуратурою повідомлено Кам`янську міську раду про необхідність забезпечення дотримання принципу платного використання земель комунальної власності та вжиття заходів щодо наповнення місцевого бюджету коштами орендної плати. У відповідь на лист прокуратури виконавчим комітетом Кам`янської міської ради надано інформацію від 08.02.2021 № 8вих-09/101, про те, що відповідні заходи відносно АТ "ДніпроАЗОТ" будуть вжиті. Проте, органом місцевого самоврядування відносно відповідача до теперішнього часу не подано відповідного позову про внесення змін до договору оренди земельної ділянки №12989 від 15.12.2014;

- від 08.12.2021 № 04/56-4524ВИХ-21, яким прокуратурою на Кам`янську міську раду повідомлено про те, що в порушення ст. 632 ЦК України, ст.ст. 288, 289 Податкового кодексу України і ст.ст. 15, 21 Закону України "Про оренду землі", п. 9.6.14 договору оренди земельної ділянки № 12989 від 15.12.2014, рішення Кам`янської міської ради від 18.12.2020 № 41-ОЗ/УПІ від виконання покладених обов`язків землекористувач АТ "ДніпроАЗОТ" ухилився, відповідні зміни щодо розміру річної орендної плати за оренду земельної ділянки комунальної власності в договір оренди до цього часу не вніс, внаслідок чого місцевий бюджет втрачає можливість отримати актуальну орендну плату у розмірі 343 063,01 грн. в рік.

На зазначений лист департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради надано інформацію від 13.12.2021 № 04-07/2154 про те, що ще 29.01.2021 за вих. № 09-08/223 на адресу АТ "ДніпроАЗОТ" департаментом були направлені лист про підписання документів на землекористування з проектами договорів та додаткових угод по 35 земельним ділянкам. Однак станом на дату підписання листа - 13.12.2021 АТ "ДніпроАЗОТ" не підписано додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки № 12989 від 15.12.2014 площею 1,0979 га, кадастровий номер 1210400000:03:036:0250.

Також, повідомлено, що Кам`янська міська рада має велике навантаження у судах різних інстанцій щодо захисту інтересів територіальної громади міста в особі Кам`янської міської ради, а також існує великий дефіцит фінансування, що призводить до затримки по сплаті судового збору для звернення до суду з позовами до вищезазначеного землекористувача, в зв`язку з чим заходи цивільно-правового характеру стосовно внесення змін до договору оренди земельної ділянки № 12989 від 15.12.2014 в судовому порядку самостійно Кам`янською міською радою не вживалися та викладено прохання щодо захисту прав та законних інтересів органами прокуратури шляхом звернення до суду з позовом про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Згідно з висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 26 травня 2020 року у справі № 912/2385/18 (провадження № 12-194гс19), прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження його бездіяльності. Якщо прокурору відомо причини такого не звернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові, але якщо з відповіді компетентного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим (п. 43).

Отже, у цій справі прокурор, звертаючись з позовом до суду, дотримався передбачених чинним законодавством вимог для представництва інтересів держави.

Відповідно, відсутні підстави для задоволення клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду.

Враховуючи обставини справи, відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у сумі 2270,00грн покладається на відповідача.

Керуючись статтями 2, 3, 20, 73 - 79, 86, 91, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Керівника Кам`янської окружної прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Кам`янської міської ради до Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ" - задовольнити.

Внести зміни до пунктів 2.2. та 4.1. договору оренди земельної ділянки № 12989 від 15.12.2014 (державна реєстрація права оренди земельної ділянки № 8680825 від 29.01.2015), яка розташована за адресою: вул. С.Х.Горобця, 1/9002, м. Кам`янське, загальна площа 1,0979га, кадастровий номер 1210400000:03:036:0250, для розміщення виробничого комплексу, укладеного між Кам`янською міською радою (51931, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, майдан Петра Калнишевського, 2, ідентифікаційний номер 24604168) та Акціонерним товариством "ДніпроАЗОТ" 51909, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, вул. С.Х.Горобця, 1, ідентифікаційний номер 05761620), виклавши їх у такій редакції:

"2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 14.01.2021 становить 8 576 575,22 грн."

"4.1. Орендна плата вноситься "Орендарем" виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 343 063,01грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради: № 816-19/VII від 29.09.2017 "Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста", № 1105-25/VII від 22.06.2018 "Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста", № 1975-44/VII від 09.07.2020 "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020"; № 41-03/VIII від 18.12.2020 "Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020".

Стягнути з Акціонерного товариства "ДніпроАЗОТ" (51909, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, вул. С.Х.Горобця, 1, ідентифікаційний номер 05761620) на користь Дніпропетровської обласної прокуратури (49001, м. Дніпро, просп. Д. Яворницького, буд. 38, ідентифікаційний код 02909938) судовий збір у сумі 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн 00 коп., накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Центрального апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 04.07.2022

Суддя Н.М. Євстигнеєва

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення26.06.2022
Оприлюднено06.07.2022
Номер документу105067351
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —904/13/22

Судовий наказ від 26.07.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Рішення від 26.06.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 29.05.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 29.05.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 10.05.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 08.03.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 10.01.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні