КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 липня 2022 року м. Кропивницький Справа № 340/7763/21
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Петренко О.С., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Кропивницькому адміністративну справу
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради (відповідач-1) (вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022), Кропивницької міської ради (відповідач-2) (вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022) про визнання протиправними дії, визнання протиправним та скасування рішення, а також зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати Рішення Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року № 2456 "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда", в частині віднесення земельної ділянки під кадастровим номером 3510100000:06:054:0058, яка належить ОСОБА_1 , до зон: В-6 - зони резерву промислових та комунальних територій, КС - 5: зони розміщення обкатів 5-класу санітарної класифікації;
- зобов`язати Кропивницьку міську раду привести у відповідність Рішення Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року № 2456 "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" до Рішення Кіровоградської міської ради від 03.03.2012 року № 1337 "Про передачу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 безоплатно у власність земельних ділянок по АДРЕСА_2 ";
- визнати протиправними дії Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради щодо відмови у наданні будівельного паспорта викладеної у листі № 21-2597 від 01.10.2021 року та зобов`язати видати ОСОБА_1 будівельний паспорт на забудову земельної ділянки розміром 0,1000 га, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058 розташованої за адресою: АДРЕСА_2 .
В обґрунтування позовних вимог вказує, що за договором купівлі продажу від 15.07.2020 №№2549,2550 позивач набула у власність земельні ділянки площею по 0,1 га по АДРЕСА_2 (кадастровий номер 3510100000:06:054:0057 та 3510100000:06:054:0058). Цільове призначення для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Категорія земель: землі житлової та громадської забудови. 29.09.2021 позивач звернулась до управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради з заявою про видачу будівельного паспорту забудови земельної ділянки площею 0,1000 га, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058 для будівництва житлового будинку. Листом від 01.10.2021 №21-2597 Управління у видачі будівельного паспорту їй відмовило, що стало підставою для звернення до суду.
Заперечуючи проти позову відповідач надав відзив на позов доводи якого відповідають доводам наведеним у листі про відмову у видачі будівельного паспорту (а.с.60-73).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду Сагуна А.В. від 08.11.2021 року відкрито провадження в справі, за правилами загального позовного провадження (а.с.47).
Ухвалою суду від 24.01.2022 року закрито підготовче провадження в справі, призначено справу до судового розгляду по суті (а.с.127).
Ухвалою суду від 08.04.2022 року справу прийнято до провадження головуючим суддею Петренко О.С., призначено підготовче судове засідання.
До суду надійшла заява представника позивача про зміну предмету позову, якою просить:
- визнати протиправним та скасувати Рішення Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року № 2456 "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда", в частині віднесення земельної ділянки під кадастровим номером 3510100000:06:054:0058, що відповідно до рішення Кіровоградської міської ради від 03.03.2012 року № 1337 "Про передачу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 безоплатно у власність земельних ділянок по АДРЕСА_2 " була надана у власність ОСОБА_3 , а тепер належить ОСОБА_1 , до зон: В-6 - зони резерву промислових та комунальних територій, КС 5: зони розміщення обкатів 5-класу санітарної класифікації.
- визнати протиправним та скасувати рішення Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради № 21-2597 від 01.10.2021 року, яким ОСОБА_1 відмовлено у задоволенні заяви про надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки розміром 0,1000 га, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058 розташованої за адресою: АДРЕСА_2
- зобов`язати Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради видати ОСОБА_1 будівельний паспорт на забудову земельної ділянки розміром 0,1000 га, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058 розташованої за адресою: АДРЕСА_2 .
Ухвалою суду від 19.04.2022 року прийнято заяву про зміну предмету позову, закрито підготовче провадження в справі та призначено справу до розгляду по суті.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі, представник відповідача просив відмовити в задоволені позовних вимог.
На підставі усної ухвали, занесеної до протоколу судового засідання від 25.05.2022 року розгляд справи вирішено проводити в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що за договором купівлі-продажу від 15.07.2020 року за №№2549,2550 позивач набула власність земельні ділянки площею по 0,1 га по АДРЕСА_2 (кадастровий номер 3510100000:06:054:0057 та кадастровий номер 3510100000:06:054:0058) (а.с.17-19). Цільове призначення обох земельних ділянок: для будівництва й обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Категорія земель: землі житлової та громадської забудови.
29.09.2021 року позивач звернулась до управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради з заявою «Про видачу будівельного паспорту» забудови земельної ділянки площею 0,1000 га, кадастровий номер 3510100000:05:054:0058 для будівництва житлового будинку.
До заяви додано документи, які передбачені Порядком видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки (а.с.9).
Листом від 01.10.2021 року за №21-2597 управління у видачі будівельного паспорту відмовило. Відмова обґрунтована невідповідністю намірів забудови містобудівній документації на місцевому рівні Плану зонування території м. Кропивницького (а.с.11-12).
Позивач вважаючи вказану відмову неправомірною звернулась до суду з вказаним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст.27 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі по тексту - будівельний паспорт).
Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.
За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.
Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об`єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.
Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Згідно пункту 2.1 Порядку видачі будівельного паспорта, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від 05.07.2011 року (далі по тексту - Порядок №103), видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об`єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об`єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Пунктом 2.4 Порядку№103 передбачено, що пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику, зокрема, з підстав невідповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Рішенням Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 №2456, на виконання вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" було затверджено План зонування території м. Кіровограда.
Вказаним планом зонування території міста Кіровограда було визначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 3510100000:06:054:0058 за функціональним призначенням відноситься до зон:В-6 зони резерву промислових та комунальних територій.
Так, судом встановлено, що земельна ділянка під кадастровим номером 350100000:06:054:0058 в 2012 році була виділена гр. ОСОБА_3 , вказаній земельній ділянці присвоєно відповідний статус, а право власності на неї зареєстровано та відповідно виникло у її попереднього власника ОСОБА_3 на підстав Державного акту на право власності на земельну ділянку, виданого Кіровоградською міською радою від 06.08.2012 на підставі рішення Кіровоградської міської ради від 03.03.2012 року №1337, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації Державних актів на право власності на землю та постійного користування землею, договорів оренди землі №351010001003042 (а.с.27).
Відповідно до ч.5 ст.25 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.
Частиною 2 ст.24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій.
Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
Відповідно до частини 1 статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю.
Оскільки ОСОБА_1 , відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно є власником земельної ділянки площею 0,1 га, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 ; цільове призначення ділянки: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), відмова відповідача видати будівельний паспорт позивачу, порушено право останньої на забудову земельної ділянки в межах її цільового призначення (а.с.16,20).
Крім того, частиною 3 статті 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що зонування території здійснюється з дотриманням, зокрема, вимог урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території.
Рішення Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року № 2456 "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" належна позивачу земельна ділянка була віднесена до зони резерву промислових та комунальних територій/В-6/.
Під час судового розгляду відповідач зазначив, що за наявності затвердженого плану зонування території, вирішення уповноваженим органом питання видачі будівельного паспорта повинно вирішуватись з врахуванням встановлених ним умов та обтяжень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Проте, суд зазначає, що і прийняття рішень про встановлення нового функціонального призначення територій (зонування) і питання видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки не повинно порушувати права власників земельних ділянок, які отримали земельні ділянки з цільовим призначенням, в даному випадку - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Таким чином, відповідач, відмовляючи позивачу у видачі будівельного паспорта, діяв неправомірно, з порушенням прав позивача, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними дій Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради щодо відмови у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки, що розташована за адресою АДРЕСА_2 , кадастровий номер 3510100000:06:054:0058, є обґрунтованими.
Суд також вказує наступне.
Рішенням Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 №2456, на виконання вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" було затверджено План зонування території м. Кіровограда.
Вказаним планом зонування території міста Кіровограда та було визначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 3510100000:06:054:0058 за функціональним призначенням відноситься до зон:В-6 зони резерву промислових та комунальних територій.
Так, судом встановлено, що земельна ділянка під кадастровим номером 350100000:06:054:0058 в 2012 році була виділена гр. ОСОБА_3 , вказаній земельній ділянці присвоєно відповідний статус, а право власності на неї зареєстровано та відповідно виникло у її попереднього власника ОСОБА_3 на підстав Державного акту на право власності на земельну ділянку, виданого Кіровоградською міською радою від 06.08.2012 на підставі рішення Кіровоградської міської ради від 03.03.2012 року №1337, зареєстрованого в Книзі записів реєстрації Державних актів на право власності на землю та постійного користування землею, договорів оренди землі №351010001003042
Так, при наявності генерального плану міста Кіровограда 2000 року, який не відносив земельну ділянку під кадастровим номером 3510100000:06:054:0058 за функціональним призначенням для зон: В-6 зони резерву промислових та комунальних територій та за відсутності Плану зонування територій міста Кіровограда, який з`явився лише 17.09.2013.
Суд вказує, що те, що генеральним планом міста Кіровограда /в редакції 2000 року/ земельна ділянка під кадастровим номером 3510100000:06:054:0058 не була визначена, як зона садибної забудови Ж-1 є логічним, оскільки на той час не існувало земельної ділянки під вказаним кадастровим номером, як об`єкта цивільних прав та не було рішення Кіровоградської міської ради від 03.03.2012 №1337 "Про передачу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 безоплатно у власність земельних ділянок по АДРЕСА_2 , яким вказана земельна ділянка і була визначена з цільовим призначенням: для будівництва й обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд /присадибна ділянка/. Категорія земель: землі житлової та громадських забудови. Функціональне призначення категорія зони: Ж-1 садибна забудова.
15.06.2012 управління Держкомзему у м. Кіровограді Кіровоградської області ОСОБА_3 було надано висновок за №4062, відповідно до якого вказана земельна ділянка не мала жодних обтяжень (а.с.30).
Рішення Кіровоградської міської ради від 03.03.2012 №1337 "Про передачу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 безоплатно у власність земельних ділянок по АДРЕСА_2 " не скасовано, нечинним не визнано.
Рішенням Кіровоградської міської ради від 16.02.2010 за №3193 ОСОБА_3 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність в районі АДРЕСА_2 , площею 1000 кв.м /присадибні ділянки/ за рахунок земель житлової та громадської забудови, що перебувають у запасі.
Суд вказує, що викопіювання із генерального плану міста Кіровограда від 12.09.2000, на яке посилається представник відповідача, як на доказ належності земельної ділянки під кадастровим номером 3510100000:06:054:0058 до зони зелених насаджень спеціального призначення, є неналежним доказом в розумінні ст.73 КАС України, оскільки не стосуються предмету доказування та цільове призначення земельної ділянки, визначено рішенням Кіровоградської міської ради від 03.03.2012 №1337 "Про передачу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 безоплатно у власність земельних ділянок по АДРЕСА_2 " з іншим функціональним призначенням.
Частинами 1, 5 статті 20 Земельного кодексу України передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Відповідно до статей 38, 39 Земельного кодексу України до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування.
Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
При цьому, як встановлено судом, згідно з матеріалами справи, позивач не вчиняв дій щодо зміни цільового призначення земельної ділянки.
Частиною 4 статті 415 Цивільного кодексу України передбачено, що землекористувач зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення.
Отже, позивач, як користувач земельної ділянки, за умови використання ним цієї земельної ділянки в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, а саме для будівництва і обслуговування жилих будинків, господарських будівель і споруд, не може бути обмежений у праві користуватися цією земельною ділянкою, у тому числі у праві на її забудову.
Наявність декількох рішень відповідала щодо земельної ділянки кадастровий номер 3510100000:06:054:0058, які протирічать одне одному порушує право позивача на користування земельною ділянкою.
В порушення ч.3 ст. 18 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зонування території здійснено без урахування попередніх рішень щодо планування і забудови території, які були прийнято відповідачем до затвердження плану зонування.
Не внесення позивачем пропозиції та скарг стосовно плану зонування території міста Кіровограда під час проведення громадських слухань з питанні прийняття оскаржуваного рішення не змінює обставини визначення рішеннями відповідача цільового призначення земельної ділянки кадастровий номер 3510100000:06:054:0058 - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).
Також, суд вважає, за необхідне зазначити, що відповідач, будучи обізнаний з 2013 року про виникнення спірного питання щодо цільового призначення та визначення зони зазначеної земельної ділянки, станам на час розгляду справи, не вжив заходів щодо внесення змін до містобудівної документації (генерального плану та плану зонування території) в частині функціонального призначення земельних ділянок або до рішень якими визначено цільове призначення земельної ділянки для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
Відповідно до ч.9 ст.264 КАС України суд може визнати нормативно-правовий акт протиправним (незаконним чи таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили) та нечинним повністю або в окремій його частині.
Згідно з частиною 2 статті 265 КАС України нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.
За правилами частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.
За вказаних вище обставин суд вважає, що рішення Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року № 2456 "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда", в частині затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" із віднесенням земельної ділянки, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058 до зон : В-6 - зони резерву промислових та комунальних територій, КС - 5: зони розміщення обкатів 5-класу санітарної класифікації є протиправним та підлягає скасуванню в цій частині.
Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача видати будівельний паспорт забудови земельної ділянки, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
Частинами 3 та 4 статті 245 КАС України передбачено, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Як зазначалось вище, у відповідності до п.2.1 Порядку №103 видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об`єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об`єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
В силу пункту 2.4 Порядку №103 при вирішенні питання про видачу будівельного паспорту, крім відповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації, перевірці підлягає ще і відповідність намірів вимогам державних будівельних норм, стандартів і правил.
Позивачем не підтверджено, чи відповідають його наміри як забудовника вказаним вимогам і чи здійснював відповідач перевірку отриманих документів за цим критерієм.
Отже, позов в частині зобов`язання видати будівельний паспорт належить задовольнити частково, зобов`язавши відповідача повторно, з урахуванням висновків суду, розглянути заяву позивача про видачу будівельного паспорту забудови земельної ділянки, що розташована за адресою АДРЕСА_2 , кадастровий номер 3510100000:06:054:0058.
Закріплений у ч. 1 ст. 11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відтак, беручи до уваги усе вищевикладене, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази, які мають юридичне значення для її розгляду і вирішення спору по суті, в їх сукупності, суд приходить до переконання про необхідність частково задоволення позову з підстав, що викладені вище.
Частиною 1 ст. 143 КАС України встановлено, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Приймаючи до уваги те, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, то судові витрати у вигляді судового збору слід стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 1 у розмірі 1816 грн.
Судом досліджені документи, надані позивачем на підтвердження витрат на правову допомогу. Позивачем при заявлені вимоги про відшкодування витрат на правничу допомогу не надано доказів на підтвердження фактично понесених витрат правничої допомоги, тому вимога про стягнення витрат на правничу допомогу є необґрунтованою та не підлягає задоволенню .
Керуючись ст.ст. 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Кіровоградської міської ради від 17.09.2013 року № 2456 "Про затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда", в частині затвердження містобудівної документації "План зонування території міста Кіровограда" із віднесенням земельної ділянки, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058 до зон : В-6 - зони резерву промислових та комунальних територій, КС - 5: зони розміщення обкатів 5-класу санітарної класифікації.
Визнати дії Управління містобудування та архітектури Кропивницької міської ради, щодо відмови ОСОБА_1 від 01.10.2021 р. № 21-2597 у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки розміром 0,1000 га, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058 розташованої за адресою: АДРЕСА_2 - протиправними.
Зобов`язати Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради повторно, з урахуванням висновків суду, розглянути заяву ОСОБА_1 про видачу будівельного паспорту забудови земельної ділянки, кадастровий номер 3510100000:06:054:0058, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 .
В задоволені решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 1816 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Управління містобудування та архітектури міської ради м. Кропивницького (ЄДРПОУ 02498694).
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 255КАС України.
Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного тексту.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду О.С. Петренко
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2022 |
Оприлюднено | 07.07.2022 |
Номер документу | 105080596 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.С. Петренко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні