Рішення
від 16.05.2022 по справі 399/294/19
ОНУФРІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 399/294/19

провадження № 2/399/19/2022

РІШЕННЯ

Іменем України

17 травня 2022 року смт Онуфріївка

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області у складі головуючого судді Шульженко В. В., при секретарі судового засідання Аксьоновій К.С., за участі позивача ОСОБА_1 , представника позивача, адвоката Сеннікова А.Б., розглянувши увідкритому судовому засіданніцивільну справуза позовом ОСОБА_1 до Онуфріївської селищної ради, треті особи ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , про визнання незаконним рішення сільської ради,

встановив:

Позивач звернувся до суду із вказаним позовом в якому просив визнати незаконним і таким, що порушує його права, а також скасувати:

- рішення тринадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 23.08.2017 року № 359;

- рішення чотирнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 18.10.2017 року №397;

- рішення вісімнадцятої сесії сьомого скликання від 22.05.2018 року №519;

- рішення сімнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 23.03.2018 року № 480;

- рішення дев`ятнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 27.09.2018 року №533 про надання громадянці про надання громадянці ОСОБА_2 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в натурі для передачі у власність;

- рішення дев`ятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 27.09.2018 року № 548;

- передати йому у власність та надати дозвіл на розроблення технічної документації (проекту землеустрою) щодо виділення (встановлення меж) земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею орієнтовано 0,40 га за адресою: АДРЕСА_1 (суміжна земельна ділянка).

Позов обґрунтовано тим, що ІНФОРМАЦІЯ_1 помер його батько ОСОБА_4 . Спадщину позивач прийняв, як спадкоємець першої черги. До складу спадщини зокрема входить житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , та право на земельну частку (пай) посвідчене сертифікатом серії КР № 0124490, виданим Онуфріївською районною державною адміністрацією 27.07.1998 року.

01.03.1989 року його батько отримав під огород земельну ділянку площею 0,69 га, яка знаходиться безпосередньо за будинком по АДРЕСА_1 , якою він відкрито користувався і обробляв.

Прийнявши спадщину та оформивши на себе право власності на спадкове майно позивач також відкрито користувався і обробляв цю ж земельну ділянку, а також сплачував відповідні платежі за користування земельною ділянкою.

20.07.2017 року позивач звернувся до Деріївської сільської ради із заявою про видачу дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення ділянки в натурі для передачі у власність, проте, рішенням тринадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 23.08.2017 року № 359 позивачу було безпідставно відмовлено, оскільки в нього не було свідоцтва про право власності, витребування якого не передбачено законодавством для передачі земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства та є незаконним з боку Деріївської сільської ради.

Після оформлення відповідних документів позивач повторно звернувся до Деріївської сільської ради, проте йому знову було відмовлено, оскільки чотирнадцятою сесією Деріївської сільської ради сьомого скликання від 18 жовтня 2017 року № 397, дану земельну ділянку було незаконно надано у користування громадянину ОСОБА_3 , не зважаючи на те що гр. ОСОБА_3 звернувся із заявою до Деріївської сільської ради про надання йому цієї земельної ділянки пізніш за нього, а саме 01.08.2017 року.

Звернувшись до Деріївської сільської ради з повторною заявою, рішенням сімнадцятої сесії сьомого скликання від 23.03.2018 року № 480 його було повідомлено, що його заява буде розглянута на наступній сесії, проте, рішенням вісімнадцятої сесії сьомого скликання від 22.05.2018 року №519 йому знову було відмовлено.

Рішенням дев`ятнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 27.09.2018 року № 533 громадянці ОСОБА_2 було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в натурі для передачі у власність, а позивачу рішенням №548 цієї ж сесії знову було відмовлено у задоволені заяви позивача, що є порушенням його законних прав.

Після чисельних скарг до Онуфріївської районної державної адміністрації, Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області та до органів Національної поліції, його права не було відновлено і, оскільки вирішити спір іншим способом неможливо, позивач змушений звернутись до суду із даним позовом.

Ухвалою Онуфріївського районного суду Кіровоградської області від 18.05.2020 року, під головуванням судді Лях М.М, провадження у даній справі за позовом ОСОБА_1 про визнання незаконним рішення сільської радизакрито, оскільки суд дійшов висновку, що провадження в цивільній справі підлягає закриттю, з огляду на те, що її не належить розглядати за правилами цивільного судочинства.

Постановою Кропивницькогоапеляційного судувід 29липня 2021року апеляційнускаргу задоволено.Ухвалу Онуфріївськогорайонного судуКіровоградської областівід 18травня 2020року прозакриття провадженняв частинівизнання незаконнимита скасуваннярішень чотирнадцятоїсесії Деріївськоїсільської радисьомого скликаннявід 18.10.2017року №397та дев`ятнадцятоїсесії Деріївськоїсільської радисьомого скликаннявід 27.09.2018року №533скасовано.Справу повернутодо судупершої інстанціїдля продовженнярозгляду.

Ухвалою судді Онуфріївського районного суду Кіровоградської області Лях М.М. від 12.08.2021 року задоволено заяву про самовідвід судді Лях М.М. у даній цивільній справі.

Відповідно допротоколу повторногоавтоматизованого розподілусудової справиміж суддями16.08.2021року вказануцивільну справупередано суддіОнуфріївського районногосуду Кіровоградськоїобласті ШульженкоВ.В.для розгляду.17.08.2021рокуухвалою Онуфріївськогорайонного судуКіровоградської області прийнято до свого провадження цивільну справу № 399/294/19 (провадження № 2/399/271/2021) за позовом ОСОБА_1 до Деріївської сільської ради про визнання незаконним рішення сільської ради. Призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 28.12.2021 року залучено до участі у вказаній цивільній справі правонаступника відповідача Деріївської сільської ради - Онуфріївську селищну раду.

Ухвалою суду від 08.02.2022 року залучено доучасті уданій цивільній справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_3 та встановлено останньому строк у десять днів, з дня отримання даної ухвали суду, для подання письмових пояснень щодо позову або відзиву.

Ухвалою суду від 01.04.2022 року клопотання позивача про допит свідка - задоволено. Закрито підготовче провадження у даній цивільній справі та призначеносправудо судового розгляду посуті.

Позивач ОСОБА_1 та представник позивача, адвокат Сенніков А.Б. в судовому засіданні підтримали позовні вимоги, з урахуванням змісту постанови Кропивницького апеляційного суду від 29 липня 2021 року, та просили визнати незаконними та скасувати рішення чотирнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 18.10.2017 року № 397 та дев`ятнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання від 27.09.2018 року № 533 з підстав зазначених у позові. Та, зазначили, що із позовних вимог нараз є лише дві позовні вимоги, в іншій частині позовних вимог провадження у справі було закрито. Батько позивача користувався спірною земельною ділянкою, обробляв її і в подальшому, у зв`язку із погіршенням стану здоров`я, надав можливість користуватися земельною ділянкою сім`ї ОСОБА_5 , яка в подальшому почала претендувати на спірну земельну ділянку. Коли позивач почав оформляти право власності на земельну ділянку, то встановив, що її безпідставно передано іншій особі, відповідно позивача було безпідставно позбавлено права на вільне користування і оформлення права власності на спірну земельну ділянку.

Представник відповідача належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання проте в судове засідання не з`явився, причин неявки не повідомив, жодних заяв, клопотань не подав.

23.01.2020 року представником відповідача Деріївської сільської ради, сільським головою В.Зайвим до суду був поданий відзив на дану позовну заяву у якому останній просить відмовити повністю в задоволені позовних вимог, заперечує проти позову в повному обсязі, вважає позовні вимоги необґрунтованими та безпідставними. Зазначив, що позов обґрунтований тим, що помер батько позивача ОСОБА_4 у якого у користуванні була земельна ділянка площею 0,69 га. На той час діяло інше законодавство і норми використання земельних ділянок також були інші. Розпорядником землі на той час являлися колишні КСП. Кожному виділялося згідно статуту КСП 0.15 га землі (господарський двір і огород), якщо особа не являлася членом КСП (колгоспником). Виходячи з вищевикладеного після смерті ОСОБА_4 земельна ділянка орієнтовним розміром 0,54 га відійшла до земель колишнього КСП. І зазначена земельна ділянка була надана іншим користувачам (колгоспникам), зокрема частину цієї земельної ділянки використовувала сім`я ОСОБА_2 . У 2017 році, коли після смерті батька позивача пройшло 21 рік, позивач звернувся до Деріївської сільської ради з заявою про виділення йому земельної ділянки орієнтованою площею 0,40 га для ведення особистого селянського господарства. Рішеннями сесії Деріївської сільської ради було відмовлено позивачу у виділенні зазначеної земельної ділянки, так як дана земельна ділянка вже більше 20 років використовується іншими землекористувачами, які коли дізналися, що на земельну ділянку, яку вони використовують під огород претендує гр. ОСОБА_1 , сімя Косолап подали заяви до сесії Деріївської сільської ради на приватизацію даної земельної ділянки. Деріївською сільською радою дослідивши всі обставини були прийняті зазначені у позові рішення. На даний час по АДРЕСА_1 земельна ділянка площею 0,25 га для будівництва і обслуговування господарських будівель та споруд знаходиться у приватній власності гр. ОСОБА_1 .

Третя особа ОСОБА_2 в судове засідання не з`явилася, належним чином повідомлена про дату, час та місце його проведення. Жодних заяв, клопотань до суду не направила, причин неявки не повідомила.

Третя особа ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце його проведення. Письмових пояснень щодо позову або відзиву суду не надав. Жодних заяв, клопотань до суду не направив, причин неявки не повідомив.

Відповідно до ч.1 ст. 223 ЦПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Свідок ОСОБА_6 в судовому засіданні надав суду наступні показання, а саме, що він пам`ятає ОСОБА_7 , бабу позивача, яка жила за адресою АДРЕСА_1 , потім за вказаною адресою жив батько позивача ОСОБА_4 , потім жила мати позивача ОСОБА_8 . По спадщині домоволодіння перейшло до позивача. Вказані особи і користувалися спірною земельною ділянкою, оскільки ще із КСП надавалася техніка для користування та обробки земельної ділянки, а коли свідок продовжив фермерувати, то і він допомагав технікою обробляти цю земельну ділянку. Також свідкові відомо те, що сім`я ОСОБА_5 не володіла спірною земельною ділянкою, а користувалася нею, частково, не повністю, оскільки коли він допомагав сім`ї ОСОБА_9 обробляти спірну земельну ділянку, то частина цієї земельної ділянки оброблялася і була в користуванні сім`ї ОСОБА_5 .

Заслухавши позивача та його представника, оголосивши стислий зміст відзиву (ч.7 ст. 223 ЦПК України), заслухавши покази свідка, дослідивши письмові матеріали справи, у тому числі відеофайли, суд встановив наступне.

Батьком позивача є ОСОБА_4 , що підтверджується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 виданого 08.11.2017 року /а.с. 5 т.1/.

При матеріалах справи наявна копія довідки виданої Деріївською сільською радою від 13.06.1997 року №190 з якої видно, що гр. ОСОБА_1 на протязі шести місяців із дня смерті гр. ОСОБА_4 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 і був жителем с. Деріївка, Онуфріївського району, Кіровоградської області, вступив в управління його майном, проводив ремонт будинку та надвірних будівель, доглядав присадибну земельну ділянку, платив страхові платежі /а.с.13 т.1/.

Із свідоцтва про право на спадщину за законом від 07.05.2003 року та зареєстрованого в реєстрі № 1000 вбачається, що спадкоємцем майна ОСОБА_4 , померлого ІНФОРМАЦІЯ_1 , є його син ОСОБА_1 . Спадкове майно на яке видане дане свідоцтво складається з права на земельну частку/пай, посвідченого сертифікатом серії КР № 0124490, виданим Онуфріївською районною державною адміністрацією 27.07.1998 року у землі, яка перебуває у колективі власності КСП "Дружба", розміром 7,08 га в умовних кадастрових гектарах та зареєстрованого в Книзі реєстрації сертифікатів на право на земельну частку /пай/ 14.03.2000 року за № 521, що підтверджується копією даного свідоцтва /а.с. 6 т.1/.

Відповідно до копії квитанції, видно, що ОСОБА_1 сплачено за 2001, 2002, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008 та 2009 роки кошти з підстав самообкладання /а.с. 13,17 т.1/.

20.07.2017 року позивач звернувся до сесії Деріївської сільської ради з письмовою заявою в якій просив надати дозвіл на розробку технічної документації щодо приватизації земельної ділянки загальною площею 0,8 га в тому числі 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель, споруд та для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , що підтверджується копією даної заяви /а.с. 18 т.1/.

Із відповіді Деріївської сільської ради № 01-07/278 від 09.08.2017 року судом встановлено, що домоволодіння за адресою АДРЕСА_1 рахується за гр. ОСОБА_1 . Земельна ділянка загальною площею 0,20 га не приватизована /а.с. 21 т.1/.

25.07.2017 року ОСОБА_1 звертався до сесії Деріївської сільської ради з письмовою заявою в якій просив надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною площею до 2 (двох) га для ведення особистого селянського господарства /а.с. 19 т.1/.

Рішенням тринадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 23.08.2017 року №359 зазначено, що розглянувши подану заяву гр. ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в натурі для передачі у власність вирішено розглянути вищевказану заяву при наявності свідоцтва на право власності /а.с. 22 т.1/.

Рішенням чотирнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області про надання дозволу на користування земельною ділянкою від 18.10.2017 року № 397 розглянувши подану заяву ОСОБА_3 вирішено надати гр. ОСОБА_3 дозвіл на користування земельною ділянкою загальною площею 0,35 га, для ведення особистого селянського господарства, за адресою: АДРЕСА_1 ) /а.с. 23, 113 т.1/.

Згідно з наданого позивачем Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 114390953 від 19.02.2018 року вбачається, що ОСОБА_1 на праві приватної власності належить житловий будинок загальною площею 37,3 га, розташований за адресою АДРЕСА_1 , що підтверджується копією цього витягу /а.с. 11 т.1/.

Згідно з рішенням сімнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність від 23.03.2018 року №480, видно, що розглянувши подану заяву гр. ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність вирішено, що дане питання буде розглянуто на слідуючій сесії, а також вирішено земельній комісії провести уточнення площі земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 /а.с. 24 т.1/.

Рішенням вісімнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність від 22.05.2018 року №519 зазначено, що розглянувши подану заяву гр. ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність вирішено, що так як існує спірне питання по розміру земельної ділянки між громадянами ОСОБА_1 та ОСОБА_3 провести уточнення меж ділянки за адресою: АДРЕСА_1 в присутності членів земельної комісії Деріївської сільської ради /а.с. 25 т.1/.

Із Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-3505806722018 від 22.06.2018 року видно, що інформація про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі відсутня відносно земельної ділянки з кадастровим номером № 3524681300:51:000:0524, площею 0,2500 га, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується копією даного витягу /а.с.8 -10 т.1/.

Із копії відповіді адресованої позивачу начальником Онуфріївського ВП Олександрійського ВП ГУНП в Кіровоградській області Чваньком І.В. від 11.07.2018 року № 2832/01/112-2018 з якої видно, що по факту повідомлення ОСОБА_1 про те, що 04.07.2018 року в АДРЕСА_1 під керуванням ОСОБА_10 було перекультивовано земельну ділянку, яка належить заявнику, працівниками Онуфріївського ВП Олександрійського ВП ГУНП в Кіровоградській області проведено перевірку, якою встановлено, що вище вказана земельна ділянка належить громадянину ОСОБА_3 так як 01.08.2018 року громадянин ОСОБА_3 звернувся із заявою до Деріївської сільської ради про надання вище вказаної земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 " в тимчасове користування загальною площею 0,35 га для ведення особистого селянського господарства, на що 18.10.2017 року Деріївська сільська рада чотирнадцятою сесією сьомого скликання надала рішення №397 дозвіл на користування ОСОБА_3 земельною ділянкою загальною площею 0,35 га, для ведення особисто селянського господарства за адресою: АДРЕСА_1 ) /а.с.26, 112 т.1/.

З листа відповіді Онуфріївської РДА Кіровоградської області про розгляд звернення від 21.09.2018 року № УГЛ-К-106/1 адресованого ОСОБА_1 видно, що на звернення останнього про земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства було розглянуто і повідомлено, що відповідно до інформації Деріївської сільської ради, згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 13.02.2018 року ОСОБА_1 вступив у право власності на будинок за адресою АДРЕСА_1 . В по господарських книгах сільської ради є записи, що за даним господарством з 2004 року рахується земельна ділянки загальною площею 0,20 га. Згідно даних отриманих по наявних у відділі в Онуфріївському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області Книгам записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі та даних отриманих за допомогою програмного забезпечення по автоматизованому веденню Державного земельного кадастру (НКС) гр. ОСОБА_1 зареєстрував земельну ділянку загальною площею 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку з кадастровим номером 3524681300:50:000:0524 від 22.06.2018 року. Однак відповідно до електронного документообігу із реєстраційною службою, інформація щодо реєстрації речового права на вищезгадану земельну ділянку станом на 18.09.2018 року не надходила. За інформацією Деріївської сільської ради, за адресою АДРЕСА_1 вільної земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства немає, що підтверджується копією листа /а.с. 30 т.1/.

Відповідно до листа - відповіді Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 24.09.2018 року №1039/0/6-18 адресованого ОСОБА_1 на його звернення видно, що його повідомлено про те, що відповідно до інформації Деріївської сільської ради, згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно гр. ОСОБА_1 вступив у права власності на будинок за адресою АДРЕСА_1 - 13.02.2018 року. З запису погосподарської книги сільської ради за даним господарством з 2004 року рахується земельна ділянки загальною площею 0,20 га. Згідно даних отриманих по наявних у відділі у Онуфріївському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області Книгам записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі та даних отриманих за допомогою програмного забезпечення по автоматизованому веденню Державного земельного кадастру (НКС) гр. ОСОБА_1 зареєстрував земельну ділянку загальною площею 0,25 га для будівництва та обслуговування житлового будинку з кадастровим номером 3524681300:50:000:0524 від 22.06.2018 року. Однак відповідно до електронного документообігу із реєстраційною службою, інформація щодо реєстрації речового права на вищезгадану земельну ділянку станом на 18.09.2018 року не надходило, що підтверджується копією даного листа /а.с. 27 т.1/.

Рішенням дев`ятнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 27.09.2018 року № 533 розглянувши подану заяву ОСОБА_2 вирішено надати останній дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність загальною площею 0,35 га, в тому числі 0,35 га для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) за рахунок земель сільськогосподарського призначення Деріївської сільської ради за адресою: Кіровоградська область, Онуфріївський район, с. Деріївка (вул. Садова за городом гр. ОСОБА_1 ) У разі розбіжностей при обмірах земельної ділянки затвердити обміри з їх утриманням при наданні земельної ділянки у власність /а.с. 28 т.1/.

Крім того, 27.09.2018 року рішенням дев`ятнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність №548 розглянувши заяву гр. ОСОБА_1 вирішено так, як існує спірне питання по розміру земельної ділянки по АДРЕСА_1 між громадянами ОСОБА_1 та ОСОБА_2 було направлене клопотання про створення комісії із представників РДА і Онуфріївського відділення Держгеокадастру для розгляду та вирішення даного питання у присутності членів земельної комісії Деріївської сільської ради /а.с. 29 т.1/.

Рішенням двадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області про затвердження технічної документації із землеустрою та передачу у власність земельної ділянки гр. ОСОБА_1 від 16.11.2018 року № 563 вирішено затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки гр. ОСОБА_1 загальною площею 0,2500 га та передати із земель комунальної власності Деріївської сільської ради у приватну власність ОСОБА_1 земельну ділянку загальною площею 0,25 га, кадастровий номер 3524681300:51:000:0524 за рахунок земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Також цим рішенням вирішено гр. ОСОБА_1 здійснити державну реєстрацію нерухомого майна, що підтверджується копією зазначеного рішення /а.с. 7 зворотній бік т.1/.

Із Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №147433176 від 29.11.2018 року видно, що ОСОБА_1 є власником земельної ділянки з кадастровим номером 3524681300:51:000:0524 площею 0,25 га, підтверджується копією цього витягу /а.с. 7 т.1/.

Згідно архівного випису (копія якого наявна при матеріалах справи) від 04.12.2018 року №170/01-47 вбачається, що в документах архівного фонду: "Колгосп "Дружба" Деріївської сільської ради, в протоколі засідань правління колгоспу від 01.03.1989 року №1, значиться: "… Слухали: заяву ОСОБА_4 про надання земельної ділянки під огород. Вирішили: надати земельну ділянку під огород ОСОБА_4 згідно рішення зборів (так в документі).", /а.с. 12 т.1/.

Деріївською сільською радою гр. ОСОБА_1 було адресовано відповідь від 22.01.2019 року № 02-07/31 на запит позивача, в якій останнього повторно повідомлено, що для обслуговування житлового будинку, який є його приватною власністю по АДРЕСА_1 , сесія Деріївської сільської ради своїм рішенням за №563 від 16.11.2018 року затвердила технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки загальною площею 0,2500 га (кад. № 3524681300:51:000:0524) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарчих будівель і споруд. Земельна ділянка для ведення особистого селянського господарства на яку претендує ОСОБА_1 знаходиться в обробітку гр. ОСОБА_2 більше 15 років тому дана громадянка має першочергове право на приватизацію даної земельної ділянки. Зазначено, що після скарг звернень позивача у вищестоящі інстанції сесія сільської ради самостійно вирішувати дане питання уже не може. На даний час робота спільної комісії на місцевості не можлива через погодні умови. Сесія Деріївської сільської ради не в змозі прийняти рішення без висновків комісії із представників РДА та Онуфріївського відділення Держгеокадастру. ОСОБА_1 запропоновано повторно вивчити питання про отримання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у приватну власність за іншою адресою на території с. Деріївка, що підтверджується копією даного листа /а.с. 32 т.1/.

Із наданої до позову копії листа Державного архіву Кіровоградської області адресованого ОСОБА_1 від 12.03.2019 року К-274/446/01-17 видно, що архів повідомляє, що у документах архівного фонду "Колгосп "Дружба" Деріївської сільської ради Онуфріївського району Кіровоградської області" у протоколах засідань правління та загальних зборів колгоспників за 1986-1988 роки відомості про зарахування в члени колгоспу ОСОБА_1 відсутні. Одночасно повідомлено, що в протоколі засідань правління колгоспу від 05.04.1986 року №2 є відомості про рекомендацію загальним зборам колгоспників прийняти в члени колгоспу ОСОБА_11 (так у документі) та надати роботу інженера технолога. В протоколі засідань правління колгоспу від 16.12.1988 року №16 є відомості про рекомендацію загальним зборам колгоспників прийняти в члени колгоспу ОСОБА_4 (так у документі) /а.с.12- зворотній бік т.1/.

Із копії листа від 03.04.2019 року № 0304/1 адресованого позивачу "Інститутом дослідження проблем оточуючого середовища України" в якому зазначено, що розглянувши заяву по питанню підтвердження факту обміру земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства повідомлено, що відповідно до замовлення позивача від 05.06.2018 року по встановленню меж земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарчих будівель і споруд (присадибна земельна ділянка) в АДРЕСА_1 , було обміряно також суміжну земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, площею 0,4034 га, але ці роботи не входили до складу робіт по виконанню замовлення, а проведені лише по особистому проханню замовника для визначення орієнтованої площі вказаної ділянки, яка буде використана при наданні ним заяви до сільської ради з проханням передачі її у власність /а.с. 33 т.1/.

Деріївською сільською радою 11.04.2019 року № 02-07/163 позивача повідомлено про те, що на двадцятій сесії сільської ради 27.09.2018 року, було прийняте рішення про надання громадянці ОСОБА_2 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність орієнтованою площею 0,35 га., що підтверджується копією листа /а.с. 34 т.1/.

З Книги по обліку платежів земельного податку на 2001-2003 роки с. Деріївка видно, що зазначено ОСОБА_12 , ОСОБА_1 та відмічено відповідні сплати коштів за 2001, 2002, 2003 роки, що підтверджується копією даної книги /а.с.63 т.1/.

Із копії плану меж земельної ділянки з кадастровим номером земельної ділянки 3524681301:51:000:0056 площею 3315 кв.м. видно, що з даною земельною ділянкою межує до "В" землекористування гр. ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), до "Г" землекористування ОСОБА_13 , до "Д" землекористування гр. ОСОБА_1 /а.с. 84 т.1/.

Із відеоінформації, яка міститься на долучених позивачем дисках видно, що спірна земельна ділянка обробляється (переорюється) сторонньою особою /а.с. 111 т.1/.

Відділом в Онуфріївському районі Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області на запит позивача надано відповідь від 13.03.2020 31-11-0.34-106/103-20 в якій повідомлено, що відповідно до даних наявних у відділі на земельну ділянку з кадастровим номером 3524681301:51:000:0056 був виготовлений державний акт на право на земельну ділянку серії ЯЗ №426408, площею 3315 кв. м для ведення особистого селянського господарства на ім`я ОСОБА_14 , що підтверджується копією даного листа та копією державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯЗ 426408 виданого ОСОБА_14 /а.с. 114-115 т.1/.

Вирішуючи спір, суд виходить з того, що згідно з частиною 1 статті 81Земельного кодексуУкраїни (надалі - ЗК України) громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; г) прийняття спадщини; ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Статтями 125, 126ЗК України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Згідно з частинами 1, 2 статті 79-1ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Відповідно до частин 3, 4, 5 статті 79-1ЗК України сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Згідно з частинами 9, 10 статті 79-1ЗК України земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Частиною 12 статті 79-1ЗК України передбачено, що межі суміжних земельних ділянок приватної власності можуть бути змінені їх власниками без формування нових земельних ділянок за технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Порядок набуття права на землю громадянами та юридичними особами регламентований главою 19 ЗК України.

Відповідно до частин 1, 2 статті 116ЗК України ("Підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності") громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до частини 3 статті 116ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Частиною 4 статті 116ЗК України передбачено, що передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, проводиться один раз по кожному виду використання.

Згідно з пунктом "б" частини 1 статті 121ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у розмірі не більше 2,0 га.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами унормований статтею 118 ЗК України.

Відповідно до частини 6 статті 118ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною 7 статті 118Земельного кодексуУкраїни передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно з частинами 10, 11 статті 118ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Статтею 119ЗК України передбачено, що громадяни, які добросовісно, відкрито і безперервно користуються земельною ділянкою протягом 15 років, але не мають документів, які б свідчили про наявність у них прав на цю земельну ділянку, можуть звернутися до органу державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу її у власність або надання у користування. Розмір цієї земельної ділянки встановлюється у межах норм, визначених цим Кодексом. Передача земельної ділянки у власність або у користування громадян на підставі набувальної давності здійснюється в порядку, встановленому цим Кодексом.

Позивач вважає, що має право отримати у власність земельну ділянку, розташовану біля його житлового будинку по АДРЕСА_1 , оскільки значний час користується нею, та звернувся до відповідача з метою оформлення її у власність для ведення особистого селянського господарства, в порядку безоплатної приватизації, визначеному статтею 118 Земельного кодексу України.

Повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування передбачені статтею 122 ЗК України.

Згідно з частиною 1 статті 122ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 12ЗК України передбачено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Відтак, до повноважень відповідача належить розпорядження землями комунальної власності, у тому числі передача таких земельних ділянок безоплатно у власність громадянам у порядку, передбаченому статтями 116, 118, 119 ЗК України.

Частиною 3 статті 24Закону України"Промісцеве самоврядуванняв Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Статтею 25Закону України"Промісцеве самоврядуванняв Україні" установлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до частини 1 статті 26Закону України"Промісцеве самоврядуванняв Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (п.34).

Згідно з частиною 1 статті 59Закону України"Промісцеве самоврядуванняв Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Статтею 20Закону України"Проземлеустрій" передбачено, що землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності зокрема в разі: надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок (п.в)).

Відповідно до статті 22Закону України"Проземлеустрій" землеустрій здійснюється на підставі: а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; в) судових рішень.

Рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про надання дозволу на розробку документації із землеустрою приймається виключно у строки та лише у випадках, передбачених цим Законом та Земельним кодексом України. Зазначене рішення надається безоплатно та має необмежений строк дії.

Аналіз наведених норм, які регламентують порядок вирішення органами місцевого самоврядування питань регулювання земельних відносин, свідчить, що Деріївська сільська рада, отримавши заяви позивача про надання йому дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки, яка не є сформованою, для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності, повинна була перевірити цю заяву на її відповідність вимогам земельного та містобудівного законодавства і у місячний строк прийняти рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність або, у разі виявлення обставин, передбачених абз.1 ч.7 ст.118 ЗК України, - прийняти рішення про відмову у наданні такого дозволу з наведенням відповідних мотивів.

Вирішення заяв повинно відбуватись в порядку, визначеному Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", тобто на пленарному засіданні Деріївської сільської ради, із прийняттям відповідного конкретного рішення про надання дозволу на розробку документації із землеустрою або про відмову у його наданні, оскільки саме такий спосіб прийняття рішень з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру передбачений законодавством.

Проте, рішенням тринадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання №359 від 23.08.2017 року "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" вирішено розглянути заяву громадянина ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність, при наявності свідоцтва на право власності (а.с. 22 т.1).

А рішенням чотирнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання №397 від 18.10.2017 року "Про надання дозволу на користування земельною ділянкою" вирішено надати громадянину ОСОБА_3 дозвіл на користування земельною ділянкою загальною площею 0,35 га, для ведення особистого селянського господарства, за адресою: АДРЕСА_1 ).

Рішенням сімнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання №480 від 23.03.2018 року "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність" вирішено розглянути питання про надання громадянину ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою на наступній сесії сільської ради, земельній комісії провести уточнення площі земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 . (а.с. 24 т.1).

Рішенням вісімнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання №519 від 22.05.2018 року "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність" вирішено оскільки існує спірне питання по розміру земельної ділянки між громадянами ОСОБА_1 та ОСОБА_3 , провести уточнення меж земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 . у присутності членів земельної комісії Деріївської сільської ради. (а.с. 25 т.1)

Рішенням дев`ятнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання №548 від 27.09.2018 року "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність", яким розглянуто заяву громадянина ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність, вирішено так як існує спірне питання по розміру земельної ділянки по АДРЕСА_1 між громадянами ОСОБА_1 та ОСОБА_2 направити клопотання про створення комісії із представників РДА та Онуфріївського відділення Держгеокадастру для розгляду та вирішення питання про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою у присутності членів земельної комісії Деріївської сільської ради. (а.с. 29 т.1).

При цьому, цього ж дня, рішенням дев`ятнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання №533 від 27.09.2018 року "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" сесія розглянувши заяву громадянки ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність, вирішено надати громадянці ОСОБА_2 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність загальною площею 0,35 га для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ 01.03) за рахунок земель сільськогосподарського призначення Деріївської сільської ради за адресою: Кіровоградська область, Онуфріївський район, с. Деріївка (вул. Садова за городом гр. ОСОБА_1 ).

Враховуючи нумерацію рішень та дату їх прийняття, суд приходить висновку, що спочатку сесія сільської ради надала громадянці ОСОБА_2 дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність, після чого прийняла рішення про направлення клопотання про створення комісії із представників РДА і Онуфріївського відділення Держгеокадастру для розгляду та вирішення питання про надання ОСОБА_1 дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою у присутності членів земельної комісії Деріївської сільської ради, оскільки існує спір по розміру земельної ділянки по АДРЕСА_1 між громадянами ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

Зі змісту зазначених рішень видно, що фактично вони стосувалися процедурних питань, і ними не було вирішено питання про надання позивачу дозволу на розробку документації із землеустрою, який би давав йому право замовити виготовлення такої документації з метою формування земельної ділянки, яку він бажав отримати у власність для ведення особистого селянського господарства.

При цьому, судом встановлено, що позивач мав право на вирішення питання про надання йому дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, оскільки довгий час користувався земельною ділянкою, яка розташована за його городом за адресою АДРЕСА_1 .

Відповідач ненадав судудоказів того,що громадянка ОСОБА_2 чи іншіособи маютьсуб`єктивніправа наземельну ділянкукомунальної власності,щодо якоїза отриманнямдозволу провиготовлення технічноїдокументації ізземлеустрою щодоїї відведенняу власністьнеодноразово упродовж2017-2018років звертавсяпозивач.

Як вказав Верховний Суд у постановах від 27.03.2018 року у справі №463/3375/15-а, від 27.02.2020 року у справі №120/1491/19-а, місцева рада не має права визначати пріоритетність того чи іншого заявника на стадії надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на одну й ту ж саму земельну ділянку. Надання такого дозволу вказує про відсутність обтяжень щодо бажаної земельної ділянки і ще не означає позитивного рішення місцевої ради про передачу у власність цієї земельної ділянки після виготовлення проекту землеустрою.

У ході розгляду справи суд дійшов до висновку, що у спірних правовідносинах відповідач як представницький орган місцевого самоврядування та розпорядник земель комунальної власності, дія протиправно, оскільки за заявою позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого господарства не вчинив владні управлінські дії та не прийняв рішення, передбачені нормами Земельного кодексуУкраїни та Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про землеустрій", про надання такого дозволу або про відмову у його наданні. Внаслідок цього відповідач порушив права позивача на отримання обґрунтованого рішення за його заявами у строк та спосіб, установлений законом, та на безоплатне отримання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності.

Частиною 7 статті 118Земельного кодексуУкраїни передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Відповідач умісячний строкне розглянувзаяву позивачапо суті,не прийнявмотивованого рішенняпро відмовуу наданнідозволу тавідповідно неприйняв рішенняпро наданнятакого дозволу,а навпакиспірну земельнуділянку рішеннямвід 18.10.2017року №397передав укористування громадянину ОСОБА_3 ,а рішеннямвід 27.09.2018року №533,по спірнійземельній ділянці,не розглянувшипо сутізаяву ОСОБА_1 від 20.07.2017року,вирішив надатигромадянці ОСОБА_2 дозвіл нарозроблення проектуземлеустрою щодовідведення земельноїділянки внатурі (намісцевості)для передачіу власністьзагальною площею0,35га дляведення особистогоселянського господарствакодКВЦПЗ 01.03) за рахунок земель сільськогосподарського призначення Деріївської сільської ради за адресою: Кіровоградська область, Онуфріївський район, с. Деріївка (вул. Садова за городом гр. ОСОБА_1 ).

Відповідно до ч.1 ст. 22 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Спірні рішення відповідача №397 від 18.10.2017 року, №533 від 27.09.2018 року є незаконними, оскільки суперечать вищезазначеним актам цивільного законодавства і порушують цивільні права та інтереси позивача.

Відповідачем правомірність цих рішень не доведена, а тому позов про визнання їх незаконними та їх скасування підлягає задоволенню.

В порядку ст. 141 ЦПК України з відповідача на користь держави підлягає стягненню судовий збір в сумі 1536,80 грн.

Керуючись ст.ст. 263-265, 273, 354 ЦПК України, суд, -

ухвалив:

Позов задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення чотирнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області від 18 жовтня 2017 року №397 "Про надання дозволу на користування земельною ділянкою".

Визнати незаконним та скасувати рішення дев`ятнадцятої сесії Деріївської сільської ради сьомого скликання Онуфріївського району Кіровоградської області від 27 вересня 2018 року №533 "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки".

Стягнути з Онуфріївської селищної ради на користь держави судовий збір у сумі 1536,80 грн. (одна тисяча п`ятсот тридцять шість грн. 80 коп.).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається в порядку визначеному пп.15.5 розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_2 ;

Відповідач: Онуфріївська селищна рада, код за ЄДРПОУ 04366347 адреса вул. Центральна, 7 смт Онуфріївка, Кіровоградська область, 28100.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору ОСОБА_2 , адреса проживання АДРЕСА_1 .

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_3 , адреса проживання АДРЕСА_1 .

Повний текст рішення суду складено 27.05.2022 року.

Суддя Онуфріївського районного суду

Кіровоградської області В.В. Шульженко

СудОнуфріївський районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення16.05.2022
Оприлюднено07.07.2022
Номер документу105103003
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із відносин спадкування, з них за законом.

Судовий реєстр по справі —399/294/19

Рішення від 16.05.2022

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Рішення від 16.05.2022

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 31.03.2022

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 31.03.2022

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 08.02.2022

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 28.12.2021

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 28.12.2021

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 17.08.2021

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шульженко В. В.

Ухвала від 12.08.2021

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Лях М. М.

Постанова від 29.07.2021

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Черненко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні