Рішення
від 05.07.2022 по справі 200/17279/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 липня 2022 року Справа№200/17279/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Христофорова А.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради, Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради, Обласного центру по здійсненню соціальних виплат про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

02 грудня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради, Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради, Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат у якому позивач просив суд:

- визнати протиправними дії Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради та Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради щодо нарахування та виплати не в повному обсязі позивачу щорічної разової грошової допомоги до 5 травня як учаснику бойових дій;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради нарахувати та виплатити позивачу недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є учасником бойових дій та має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій. Перебуває на обліку в Департаменті соціального захисту населення Маріупольської міської ради. У 2021 році позивачу здійснена виплата разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік в розмірі 1 491 грн. Позивач вважає, що виплата зазначеної допомоги у розмірі меншому ніж передбачено законодавством, порушує норми чинного законодавства та його права як громадянина України, а тому просить задовольнити позовні вимогиу повному обсязі.

Департамент соціального захисту населення Маріупольської міської радиу наданому до суду відзиві на позов проти задоволення заявлених позивачем вимог заперечував, посилаючись на те, що згідно облікових даних департаменту у переліках осіб, які мають право на отримання разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік дані відносно позивача на адресу департаменту не було надано органами Пенсійного фонду України, а також жодного з установ та організацій.

Зазначив, що особистого звернення від позивача з питання нарахування та виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік на адресу департаменту, як це прямо передбачено нормативно-правовими актами, які регулюють спірні правовідносини також не надходило.

У зв`язку з вищенаведеним Департамент соціального захисту населення Маріупольської міської ради вказує, що департаментом виплата разової грошової допомоги у 2021 році позивачу не здійснювалась, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог відносно департаменту.

Ухвалою судді Донецького окружного адміністративного суду Бабіча С.І. від 24 грудня 2021 року позовна заява ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради, Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії прийнята до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи. Встановив відповідачам строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.

Вказана ухвала суду від 24 грудня 2021 року була надіслана рекомендованої поштовою кореспонденцією засобами поштового зв`язку 24 грудня 2021 року, зокрема на адресу Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради, що підтверджується карткою обліку вихідних документів.

За наслідками повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 20 січня 2022 року у справі визначений новий склад суду: Головуючий суддя (суддя-доповідач): Христофоров А.Б.

Ухвалою від 25 січня 2022 року суддею Христофоровим А.Б. прийнята до провадження адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради, Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії. Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

Ухвалою від 13 червня 2022 року суд залучив до участі у цій справі, як співвідповідача - Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат. Розгляд адміністративної справи розпочав спочатку. Встановив строк для подання Обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, якими він обґрунтовується, протягом 15 днів з дня вручення копії цієї ухвали. Роз`яснив, що у разі ненадання Обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Попередив Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову (ч. 4 ст. 159 КАС України).

Вказана ухвала суду від 13 червня 2022 року, у зв`язку із неможливістю надсилання поштової кореспонденції під час воєнного стану учасникам справи засобами поштового зв`язку, одночасно із сканованою копією позовної заяви, була направлена на офіційну електронну адресу Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, про що свідчить реєстр вихідної кореспонденції від 15 червня 2022 року.

Проте, станом на день розгляду даної справи відзив від Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради та від Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на позовну заяву ОСОБА_1 до суду не надходив.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Згідно ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У зв`язку із чим суд розглядає дану адміністративну справу на підставі наявних матеріалів справи.

Відповідно достатті 258 Кодексу адміністративного судочинства України(даліКАС України), суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено ще на 30 діб, тобто до 25.04.2022.

21.04.2022 на засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 18.04.2022 № 259 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 на 30 діб.

Указом Президента України від 18.05.2022, затвердженим Верховною Радою України (законопроекти №7389 та №7390), продовжено строк дії воєнного стану із 25 травня 2022 на 90 діб (тобто до 23 серпня 2022).

Донецький окружний адміністративний суд продовжує свою роботу у дистанційному режимі.

За приписами частини 5статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Суд враховує, що відповідно дост. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободвід 04.11.1950 року, яка ратифікована Україною 17.07.1997 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру. Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору (рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України").

Враховуючи вищезазначене, та зважаючи на те, що в матеріалах справи достатньо документів для розгляду справи по суті, заяв від учасників справи про поновлення/продовження процесуальних строків, для вчинення процесуальних дій, у відповідності до положень п. 3розділу VI "Прикінцеві положення" КАС України, до суду не надходило, з метою недопущення невиправданого затягування судового процесу, суд проводить розгляд справи у письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.

З`ясовуючи те чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, судом встановленонаступне.

Позивач ОСОБА_1 , є громадянином України, що підтверджується копією паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 , що виданий Хмельницьким МВ УДМС України в Хмельницькій області 06 жовтня 016 року (а.с. 6-7).

Позивач є учасником бойових дій та має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій, що підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_2 , виданого 12 квітня 2018 року (а.с. 8).

18 жовтня 2021 року ОСОБА_1 звернувся до управління праці та соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради з заявою щодо проведення перерахунку та виплати йому невиплаченої частини щорічної грошової допомоги до 05 травня 2021 року у розмірі 7354, 00 грн. (а.с. 10).

Листом від 27 жовтня 2021 року за вих. № К-10-792/0/309-21 Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради сповістило позивача про те, що в межах своїх повноважень Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради здійснює призначення разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань», передає розпорядження до Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат для нарахування і виплати. Постановою КМУ від 08 квітня 2021 року № «Деякі питання виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань» визначено Порядок використання коштів державного бюджету, передбачених для виплати щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань та встановлено розміри виплати у 2021 році разової грошової допомоги до 5 травня. У листі зазначено, що відповідно до даної Постанови позивачу, як учаснику бойових дій Управлінням призначена щорічна грошова допомога до 5 травня у сумі 1491 грн. Роз`яснено, що здійснення призначень разової грошової допомоги до 5 травня в 2021 році в інших розмірах можливе за умови внесення змін до законодавчих актів (а.с. 15).

Надаючи правову оцінку спірним відносинам та аргументам учасників справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них визначає Закон України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII (далі - Закон № 3551-XII).

Пільги учасникам бойових дій встановлені статтею 12 вказаного Закону.

Згідно з частиною п`ятою статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (в редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 25 грудня 1998 року №367-XIV), щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.

Підпунктом «б» підпункту 1 пункту 20 розділу ІІ "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2007 року №107-VI частину 5 статті 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (3551-12) викладено в такій редакції: "Щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України".

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10рп/2008 визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), зокрема, положення пункту 20 розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року №107-VI.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону № 3551-XII, фінансування витрат, пов`язаних з введенням в дію цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів.

Статтею 17-1 Закону № 3551-XII визначено, що щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12-16 цього Закону, здійснюють органи праці та соціального захисту населення через відділення зв`язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.

Законом України від 28 грудня 2014 року №79-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» , який набув чинності 01 січня 2015 року, розділ VI Прикінцеві та перехідні положення Бюджетного кодексу України доповнено пунктом 26, яким встановлено, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно рішення Конституційного Суду України від 27 лютого 2020 року у справі 1-247/2018(3393/18) визнано таким, що не відповідає Конституції України, окреме положення пункту 26 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми і положення статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Конституційний Суд України прийшов до висновку, що встановлення пунктом 26 розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Кодексу іншого, ніж у статтях 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» , законодавчого регулювання відносин у сфері надання пільг ветеранам війни спричиняє юридичну невизначеність при застосуванні зазначених норм Бюджетного кодексу України та Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» , що суперечить принципу верховенства права, встановленому статтею 8 Конституції України.

При цьому у пункті 2.2 мотивувальної частини вказаного рішення зазначено, що БК України не можна вносити зміни до інших законів України, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, а також встановлювати інше (додаткове) законодавче регулювання відносин, відмінне від того, що є предметом спеціального регулювання іншими законами України.

Відповідно до частини другої статті 152 Конституції України закони, інші акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено самим рішенням, але не раніше дня його ухвалення.

Таким чином, на час виникнення спірних відносин рішенням Конституційного Суду України від 27 лютого 2020 року № 3-р/2020 відновлено дію частини п`ятої статті 12 Закону №3551-XII у редакції Закону № 367-ХІV, згідно з якою щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.

Водночас, відповідно до додатку до Порядку використання коштів державного бюджету, передбачених для виплати щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.2021 №325 (далі - Постанова №325), разова грошова допомога до 5 травня у 2021 році виплачується учасникам бойових дій - 1491 гривня.

Отже, на час виплати позивачу у 2021 року щорічної разової грошової допомоги до 5 травня одночасно діяли Закон № 3551-XII і Постанова № 325.

Виходячи із визначених у частині четвертій статті 7 КАС України загальних засад пріоритетності законів над підзаконними актами, для визначення розміру разової грошової допомоги учасникам бойових дій у 2021 році слід застосовувати не Постанову № 325, а Закон № 3551-XII, який має вищу юридичну силу.

Разова грошова допомога до 5 травня у 2021 році повинна виплачуватися особам, вказаним у статтях 12, 13, 14, 15 та 16 Закону № 3551-XII, у розмірі, встановленому цими статтями у редакції Закону № 367-ХІV.

Вихідним критерієм обрахунку щорічної разової грошової допомоги до 5 травня є мінімальний розмір пенсії за віком.

Відповідно до частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV), мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 35 років, а у жінок 30 років страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Таким законом є закон України про Державний бюджет України на відповідний рік.

Статтею 7 Закону України від 14 листопада 2019 року №294-IX «Про Державний бюджет України на 2021 рік» установлено у 2021 році прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2021 року 1769 гривень.

Згідно із частиною четвертою статті 28 Закону № 1058-IV, мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений частинами першою - третьою цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом.

Закон № 1058-ІV є єдиним законодавчим актом, який визначає розмір мінімальної пенсії за віком. Разом з тим держава, запроваджуючи певний механізм правового регулювання відносин, зобов`язана забезпечити його реалізацію. У протилежному випадку всі негативні наслідки відсутності правового регулювання покладаються на державу.

Отже, при врегулюванні спірних правовідносин щодо обрахунку щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2021 році застосуванню підлягає саме частина перша статті 28 Закону №1058-ІV.

Враховуючи вищевикладене, виплата позивачу в 2021 році разової грошової допомоги у сумі 1491,00 грн. з урахуванням приписів постанови КМУ № 325, а не статті 12 Закону №3551-XII, є неправомірною та свідчить про порушення його прав на отримання такої допомоги у належному розмірі.

Вказана позиція узгоджується зі змістом рішення Верховного Суду від 29 вересня 2020 року у справі № 440/2722/20 (провадження № Пз/9901/14/20), залишеного без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 13 січня 2021 року.

Відповідно до ч.5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, Обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат допущено протиправну бездіяльність щодо не здійснення перерахунку та виплати належної позивачу, як учаснику бойових дій, щорічної грошової допомоги за період з 01.01.2021 р. по 31.12.2021 р., передбаченої частиною п`ятою статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з врахуванням рішень Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 та від 27 лютого 2020 року № 3-р/2020, положень частини третьої статті 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» .

Відповідно до ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Таким чином, для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне вийти за позовні межі та визнати протиправною бездіяльність Обласного центру по нарахуванню та здійснення соціальних виплат щодо не здійснення перерахунку та виплати належної позивачу, як учаснику бойових дій, щорічної грошової допомоги за період з 01.01.2021 р. по 31.12.2021 р., передбаченої частиною п`ятою статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» в розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.

Враховуючи вищевикладене та протиправність бездіяльності відповідача, суд приходить до висновку про зобов`язання Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат здійснити нарахування та виплату належної позивачу , як учаснику бойових дій, щорічної грошової допомоги за період з 01.01.2021 р. по 31.12.2021 р., передбаченої частиною п`ятою статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з врахуванням рішень Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 та від 27 лютого 2020 року № 3-р/2020, положень частини третьої статті 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» у розмірі 7 354,00 грн.

З огляду на те, що під час розгляду цієї справи судом було встановлено, що обов`язок щодо виплати позивачу разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік, передбаченої статтею 12 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", покладено на Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, позовні вимоги до Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради та до Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради задоволенню не підлягають.

За таких обставин позов підлягає задоволенню частково.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, доказів понесення ним інших судових витрат матеріали справи не містять, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями139,241-246,250,263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_3 ) до Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради (місцезнаходження: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, пр-кт Миру, буд. 70; ЄДРПОУ: 41336065), Управління соціального захисту населення Адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради (місцезнаходження: 61166, Харківська область, м. Харків, пр-кт Науки, буд. 17-а; ЄДРПОУ: 03196593), Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (місцезнаходження: 61002, Харківська область, м. Харків, вул. Чернишевська, буд. 51; ЄДРПОУ: 03195694) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Обласного центру по нарахуванню та здійснення соціальних виплат щодо не здійснення перерахунку та виплати належної ОСОБА_1 , як учаснику бойових дій, щорічної грошової допомоги за період з 01.01.2021 р. по 31.12.2021 р., передбаченої частиною п`ятою статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» в розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком.

Зобов`язати Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (місцезнаходження: 61002, Харківська область, м. Харків, вул. Чернишевська, буд. 51; ЄДРПОУ: 03195694) здійснити нарахування та виплату належної ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_3 ), як учаснику бойових дій, щорічної грошової допомоги за період з 01.01.2021 р. по 31.12.2021 р., передбаченої частиною п`ятою статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» з врахуванням рішень Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року №10-рп/2008 та від 27 лютого 2020 року № 3-р/2020, положень частини третьої статті 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» у розмірі 7 354,00 (сім тисяч триста п`ятдесят чотири) гривні.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення складене у повному обсязі та підписане 06 липня 2022 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.Б. Христофоров

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2022
Оприлюднено07.07.2022
Номер документу105104291
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —200/17279/21

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Постанова від 12.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 05.07.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 22.06.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Христофоров А.Б.

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабіч С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні