Окрема ухвала
від 03.07.2022 по справі 420/19336/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/19336/21

ОКРЕМА УХВАЛА

04 липня 2022 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Харченко Ю.В., розглянувши в заяву позивача ОСОБА_1 (від 14.06.2022 року за №19395/22) про визнання протиправними та скасування рішення, у порядку ст. 383 КАС України, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22.12.2021р. у справі №420/19336/21, задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 , який діє в Інтересах ОСОБА_2 , до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. Визнано протиправним та скасовано п. 1 рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області від 28.09.2021 року № 2520 - VIII Про відмову у наданнi дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в частині відмови ОСОБА_2 у наданнi дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, яка розташована на території Куяльницької сільської ради, Подільського району, Одеської області, у зв`язку із здійсненням заходів щодо розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок сільськогосподарського призначення, та земельних ділянок, які перейшли до сільської ради на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин. Зобов`язано Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідностi iз пунктом "б" частини 1 статті 121 ЗК України, за рахунок сформованих земельних ділянок комунальної власності Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, кадастровий номер: 5122983400:01:002:0206 61.482 га., за межами с. Коси Слобідка, або земельних ділянок кадастровий номер 5122985100:01:003:0460 28,5436 га за межами с Нестоїта, або земельної ділянки кадастровий номер 5122982500:01:001:0490 - 32,3611 га за межами с. Качурiвка, чи земельної ділянки кадастровий номер 5122981800:01:002:0319 15,3873 га за межами с. Мардарiвка, Подільського району, Одеської області, або за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області - земельна ділянка за межами населеного пункту Коси Слобідка, яка позначена на публічній кадастровій карті: КОАТУУ: 5122981400 зона 01, квартал: 002, площею більше 29,5689 га., та має межу з земельною ділянкою кадастровий номер 5122083400:01:002:0206; - земельна ділянка за межами с. Коси, яка позначена на кадастровій карті КОАТУ: 5122983400, зона: 01: квартал 001, площа більше 10 га, та має межу з земельною ділянкою кадастровий номер 5122983400:01:001:0315; - земельна ділянка за межами села Вишневе, яка позначена на публічній кадастровій карті: архівний кадастровий номер 5122987400:01:001:0474 загальна площа 391998.77 кв.м.

Додатковим рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2022 року у справі №420/19336/21 задоволено заяву ОСОБА_1 (вхід.№75032/21 від 30.12.2021р.) про ухвалення додаткового рішення у справі №420/19336/21. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області (66350, Одеська обл., Подільський р-н, с. Куяльник, вул. Куяльницька, №26-А, код ЄДРПОУ 04379835) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), який діє в Інтересах ОСОБА_2 , судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 908 (дев`ятсот вісім) гривень 00 копійок.

Рішення набрало законної сили та на його виконання 05.04.2022 року видано виконавчі листи.

14.06.2022 року до суду від позивача ОСОБА_1 надійшла заява (за вхід. №19395/22) в порядку ст. 383 КАС України, в якій останній просить визнати протиправним та скасувати рішення підпункт 2 пункту 3 рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області від 24.02.2022 року №4144-VIII «Про відмову у наданні дозволу на відведення земельної ділянки та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на підставі рішення суду» в якому вирішила: п.3 Надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,0000 га (кадастровий номер 5122982500:01:001:0526) яка розташована на території Куяльницької сільської ради, Подільського району, Одеської області, наступним громадянам: 2. ОСОБА_3 .

Згідно з абз. 1 ч. 5 ст. 383 КАС України у разі відповідності заяви вимогам, зазначеним у цій статті, вона підлягає розгляду та вирішенню в порядку письмового провадження або в судовому засіданні на розсуд суду протягом десяти днів з дня її отримання.

Згідно зі змістом вищезазначеної заяви, її подано з таких підстав: позивач просив Куяльницьку СР надати дозвіл за рахунок земельних ділянок, які зазначено у клопотанні, але Куяльницька СР надала дозвіл за рахунок земельної ділянки кадастровий номер 5122982500:01:001:0526, яка не була зазначена клопотанні. При цьому, в оскаржуваному рішенні Куяльницька СР не обґрунтувала відмову надати дозвіл за рахунок зазначених в клопотанні земельних ділянок, а самостійно надала Дозвіл за рахунок іншої земельної ділянки. Отже, на думку заявника, Куяльницька сільська рада не розглянула належним чином клопотання позивача від 04.05.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею по 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель запасу із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Куяльницької сільської ради із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Куяльницької сільської ради, Подільського району, Одеської області за межами с. Куяльник та Олександрівки у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України, та відповідно не виконала рішення суду. Вказаним оскаржуваним рішенням Куяльницька сільська рада, всупереч правам та інтересам позивача, примушує його отримати у власність земельну ділянку, яка йому не потрібна, та посилається на вказане рішення, як на виконання рішення суду.

Зокрема, в межах розгляду заяви ОСОБА_1 в порядку ст. 383 КАС України, вхід. № 19395/22 від 14.06.2022 року, судом встановлено, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22.12.2021р. у справі №420/19336/21, яке набрало законної сили "24" січня 2022 р., задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 , який діє в Інтересах ОСОБА_2 , до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. Визнано протиправним та скасовано п. 1 рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області від 28.09.2021 року № 2520 - VIII Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в частині відмови ОСОБА_2 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, яка розташована на території Куяльницької сільської ради, Подільського району, Одеської області, у зв`язку із здійсненням заходів щодо розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок сільськогосподарського призначення, та земельних ділянок, які перейшли до сільської ради на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин. Зобов`язано Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області надати ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідностi iз пунктом "б" частини 1 статті 121 ЗК України, за рахунок сформованих земельних ділянок комунальної власності Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, кадастровий номер: 5122983400:01:002:0206 61.482 га., за межами с. Коси Слобідка, або земельних ділянок кадастровий номер 5122985100:01:003:0460 28,5436 га за межами с Нестоїта, або земельної ділянки кадастровий номер 5122982500:01:001:0490 - 32,3611 га за межами с. Качурiвка, чи земельної ділянки кадастровий номер 5122981800:01:002:0319 15,3873 га за межами с. Мардарiвка, Подільського району, Одеської області, або за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області - земельна ділянка за межами населеного пункту Коси Слобідка, яка позначена на публічній кадастровій карті: КОАТУУ: 5122981400 зона 01, квартал: 002, площею більше 29,5689 га., та має межу з земельною ділянкою кадастровий номер 5122083400:01:002:0206; - земельна ділянка за межами с. Коси, яка позначена на кадастровій карті КОАТУ: 5122983400, зона: 01: квартал 001, площа більше 10 га, та має межу з земельною ділянкою кадастровий номер 5122983400:01:001:0315; - земельна ділянка за межами села Вишневе, яка позначена на публічній кадастровій карті: архівний кадастровий номер 5122987400:01:001:0474 загальна площа 391998.77 кв.м.

24 лютого 2022 року Куяльницькою сільською радою Подільського району Одеської області, керуючись ст. 12, 123 Земельного кодексу України, пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» від 10.07.2018 року № 2498-VІІІ та розглянувши повторно заяви громадян на підставі рішення суду №420/19336/21, Куяльницькою сільською радою прийнято рішення № 4144-VIII «Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на підстав рішень суду», яким, серед іншого, вирішено, зокрема: надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки із земель сільського господарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,0000 га (кадастровий номер 5122982500:01:001:0526), яка розташована на території Куяльницької сільської ради, Подільського району, Одеської області, зокрема ОСОБА_2 .

Отже з наведеного вбачається, що Куяльницька сільська рада не розглянула належно клопотання позивача від 04.05.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею по 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель запасу із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Куяльницької сільської ради із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності на території Куяльницької сільської ради, Подільського району, Одеської області за межами с. Куяльник та Олександрівки у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України, а отже не виконала рішення суду у визначений у ньому спосіб.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначено статтею 118 Земельного кодексу України, відповідно до частини 6 якої громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Приписами абз.1 ч.7 ст.118 Земельного кодексу України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні

При цьому, слід відмітити, що вирішуючи спірне питання орган місцевого самоврядування не наділено повноваженнями відступати від положень статті 118 Земельного кодексу України.

Дослідивши зміст спірного рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, встановлено, що органом місцевого самоврядування позивачеві надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою із частини вже сформованого земельного масиву. Натомість, у відповідній заяві ОСОБА_1 не було зазначено, зокрема, щодо вказаної земельної ділянки, а отже, органом місцевого самоврядування надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо земельної ділянки, яку заявник отримати не бажав.

Між тим, приймаючи у межах спірних правовідносин акт індивідуальної дії, Куяльницькою сільською радою Подільського району Одеської області жодним чином не обґрунтовано неможливості надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою саме із числа тих земельних ділянок, про які зазначено у заяві Позивачем.

Відтак, вирішуючи спірне питання, орган місцевого самоврядування необґрунтовано вийшов за межі своїх повноважень, а тому прийняте за наслідками такого розгляду рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», є протиправним та підлягає скасуванню.

Водночас, жодної заборони щодо визначення у відповідному зверненні альтернативної кількості земельних ділянок положення земельного законодавства не містять.

Разом з тим, у постанові Верховного Суду від 03.04.2020 р. у справі №120/4542/18-а вказано, що у разі надання особою пакету документів, необхідних для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, з недоліками щодо комплектності, форми чи змісту, відповідний орган має право звернутись до заявника з пропозицією усунути виявлені недоліки.

Відповідно до ч. 1 ст. 383 КАС України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Відповідно до ч. 6 ст. 383 КАС України за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення. За наявності підстав для задоволення заяви суд постановляє ухвалу в порядку, передбаченому статтею 249 цього Кодексу.

Відповідно до ч.ч. 1, 4, 5 ст. 249 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

В окремій ухвалі суд має зазначити закон чи інший нормативно-правовий акт (у тому числі його статтю, пункт тощо), вимоги яких порушено, і в чому саме полягає порушення.

З метою забезпечення виконання вказівок, що містяться в окремій ухвалі, суд встановлює у ній строк для надання відповіді залежно від змісту вказівок та терміну, необхідного для їх виконання.

Таким чином, враховуючи та на підставі наведеного, суд дійшов висновку, що заява ОСОБА_1 (від 14.06.2022 року за №19395/22) про визнання протиправним та скасування рішення, у порядку ст. 383 КАС України, підлягає задоволенню у порядку та у спосіб, встановленій ст.ст. 249, 383 КАС України.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 249, 256, 294, 383 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 (від 14.06.2022 року за №19395/22) про визнання протиправними та скасування рішення, у порядку ст. 383 КАС України, задовольнити.

Визнати протиправним рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області від 24 лютого 2022 року № 4144-VIII «Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на підстав рішень суду», в частині, що стосується ОСОБА_2 .

Зобов`язати Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області вжити заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону, протягом 30 календарних днів з дня отримання копії даної окремої ухвали.

Окрема ухвала суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 256 КАС України.

Окрему ухвалу суду складено 04.07.2022р., з урахуванням знаходження судді Харченко Ю.В. у черговій щорічній відпустці у період часу з 23.05.2022 року по 08.06.2022р., а також на лікарняному з 09.06.2022 р. по 22.06.2022 р.

Суддя Ю.В.Харченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2022
Оприлюднено08.07.2022
Номер документу105105471
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/19336/21

Ухвала від 28.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Окрема ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Рішення від 10.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Рішення від 22.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 23.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні