Ухвала
від 05.07.2022 по справі 480/1353/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

06 липня 2022 року Справа № 480/1353/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Діски А.Б., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми подання Управління забезпечення примусового виконання рішень у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) про заміну сторони виконавчого провадженя за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністраціїї про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 31.03.2021 було задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністраціїї про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити дії. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністраціїї щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі семи мінімальних пенсій за віком. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністраціїї нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі семи мінімальних пенсій за віком, з урахуванням фактично виплачених сум.

На виконання цього рішення Сумським окружним адміністративним судом 16.07.2021 видано виконавчий лист.

07.06.2021 від Управління забезпечення примусового виконання рішень у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Суми) до суду надійшло подання про заміну сторони виконавчого провадження у справі, в якому просить замінити сторону виконавчого провадження, а саме боржника по справі № 480/1353/21 Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністраціїї (вул. Незалежності, 3, смт. Велика Писарівка, Сумська область, 42800, код ЄДРПОУ 03197919) правонаступником - Управлінням соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації (Україна, 42744, Сумська обл., Охтирський р-н., с. Чернеччина, вул. Заводська, б. 2, код ЄДРПОУ 03197888).

Вказана заява обгрунтована тим, що Постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX утворено в Сумській області Охтирський район (з адміністративним центром у місті Охтирка) у складі територій Боромлянської сільської, Великописарівської селищної, Грунської сільської, Кириківської селищної, Комишанської сільської, Охтирської міської, Тростянецької міської, Чернеччинської сільської, Чупахівської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України з ліквідацією раніше існуючих районів.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1635-р затверджено перелік районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій розташованих в адміністративних центрах районів, утворених постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ.

Згідно вищевказаного переліку Великописарівська райдержадміністрація реорганізується шляхом приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району, а саме до Охтирської райдержадміністрації. На сьогодні Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністрації перебуває за завершальній стадії ліквідації, рахунки в управлінні Державної казначейської служби України закриті.

Ухвалою суду від 08.06.2022 дане подання призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 15.06.2022.

Ухвалою суду від 15.06.2022 відкладено розгляд подання на 06.07.2022.

Повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляду справи, заявник, позивач, представник відповідача та його правонаступник у судове засідання не з`явилися.

Представник управління забезпечення примусового виконання рішень у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Суми) просив розглянути подання без його участі, за наявними матеріалами справи.

Згідно ч. 2 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Відтак, суд вважає за можливе розгляд подання здійснювати за відсутності не з`явившихся осіб.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та доводи поданої заяви, суд вважає за необхідне задовольнити дане подання, виходячи із наступного.

Згідно зі ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Положеннями ст. 370 КАС України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Конституційний Суд України, розглядаючи справу № 1-7/2013 у рішенні від 26.06.2013, звернув увагу, що вже неодноразово зазначав про те, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини рішення від 13.12.2012 року № 18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини рішення від 25.04.2012 року № 11-рп/2012).

За приписами ч. 1 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Так, судом встановлено, що відповідно до постанови Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17 липня 2020 року N 807-IX у Сумській області утворено Охтирський район (з адміністративним центром у місті Охтирка) у складі територій Боромлянської сільської, Великописарівської селищної, Грунської сільської, Кириківської селищної, Комишанської сільської, Охтирської міської, Тростянецької міської, Чернеччинської сільської, Чупахівської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" здійснено реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX "Про утворення та ліквідацію районів", шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою.

На підставі Переліку районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-IX, у Сумській області Великописарівська райдержадміністрація реорганізована шляхом приєднання до Охтирської райдержадміністрації.

Відповідно до п.7 Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321, перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється, зокрема, у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється.

Відповідно до розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 15.01.2021 № 21-ОД «Про утворення комісії з реорганізації Великописарівської районної державної адміністрації» створено відповідну ліквідаційну комісію, на яку покладено обов`язок вжиття заходів, необхідних для реорганізації Великописарівської районної державної адміністрації шляхом її приєднання до Охтирської районної державної адміністрації, відповідно до вимог та порядку чинного законодавства.

В свою чергу Положенням про управління соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації, затвердженим розпорядженням голови райдержадміністрації від 08.02.2021 № 40-ОД, визначено, що Управління соціального захисту населення як структурний підрозділ Охтирської районної державної адміністрації (далі Управління) утворюється головою Охтирської районної державної адміністрації, входить до її складу і в межах Охтирського району забезпечує виконання покладених на нього завдань. Управління підпорядковане голові Охтирської районної державної адміністрації, а також підзвітне і підконтрольне Департаменту соціального захисту населення Сумської обласної державної адміністрації.

Основними завданнями управління є забезпечення в межах повноважень реалізації державної соціальної політики з питань соціального захисту населення на території Охтирського району, що включає і призначення та виплату соціальної допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, встановлених законодавством України.

У складі Управління утворюються за територіальним принципом окремі підрозділи у кожному районі, який ліквідується / реорганізовується відповідно до Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX.

Отже, Управління соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації є правонаступником (публічно-владне правонаступництво) Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністрації та згідно інформації з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації зареєстровано як юридична особа і включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань згідно Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за кодом 03197888.

Відповідно до ч. 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження", у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

При цьому, варто зазначити, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Така позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а (№ К/9901/23524/20), які є обов`язковими для врахування судом в силу вимог ч. 5 ст. 242 КАС України.

Враховуючи вищевикладене, суд вбачає необхідним задовольнити подання старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 480/1353/21 за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністрації Сумської області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити дії правонаступником - Управлінням соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації.

Керуючись ст. ст. 248, 256, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Подання старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Сумській області Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №480/1353/21 - задовольнити.

Замінити сторону виконавчого провадження, відкритого з примусового виконання виконавчого листа, виданого Сумським окружним адміністративним судом 16.07.2021 у адміністративній справі №480/1353/21 про зобов`язання Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністраціїї нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням фактично виплачених сум, а саме, боржника - Управління соціального захисту населення Великописарівської районної державної адміністраціїї (вул. Незалежності, 3, смт. Велика Писарівка, Сумська область, 42800, код ЄДРПОУ 03197919), його правонаступником - Управлінням соціального захисту населення Охтирської районної державної адміністрації (Україна, 42744, Сумська обл., Охтирський р-н., с. Чернеччина, вул. Заводська, б. 2, код ЄДРПОУ 03197888).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя А.Б. Діска

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2022
Оприлюднено08.07.2022
Номер документу105106162
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —480/1353/21

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.Б. Діска

Ухвала від 14.06.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.Б. Діска

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.Б. Діска

Рішення від 31.03.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.Б. Діска

Ухвала від 18.02.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.Б. Діска

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні