П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 липня 2022 року місто Київ
Єдиний унікальний номер справи 761/34015/21
Номер провадження 33/824/1374/2022
Суддя судової палати з розгляду цивільних справ Київського апеляційного суду Вербова І. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України на постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 31 січня 2022 року, у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
в с т а н о в и в :
Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 31 січня 2022 року (а.с. 116-123) провадження у справі про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, - закрито, за відсутністю в її діях події і складу адміністративного правопорушення.
Не погоджуючись з вищевказаною постановою суду, 08 лютого 2022 року Координаційно-моніторингова митниця подала апеляційну скаргу у якій, просила постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 31 січня 2022 року скасувати та винести нову, якою ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення, що становить 9 054 049 грн. 97 коп., з конфіскацією товарів, а в разі неможливості конфіскації товарів, стягнути їх вартість на суму 9 054 049 грн. 97 коп.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що 29 грудня 2020 року на митну територію України з Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинськоi митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_1 на адресу ТОВ «МІКСОПТ» ввезено товари: «санітарно-технічні вироби в асортименті», походженням з Європи, США та Китаю, всього 21 товар, 87 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 9956,9 кг, заявленою вартістю 35 594,23 доларів США.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «МІКСОПТ» вiд 28.12.2020 № UA205000/2020/908722, а також товаросупровідні документи: інвойс вiд 28.12.2020 № 53, згідно якого вартість товарів складає 35 594,23 Доларів США, пакувальний лист від 28.12.2020, міжнародна автомобiльна накладна CMR вiд 28.12.2020, книжка МДП (Carnet TIR) вiд 28.12.2020 № MX.83494423.
Попередня митна декларація UA205000/2020/907170 була подана особисто ОСОБА_1 з підготовленим нею пакетом товаросупровідних документів.
29 грудня 2020 року ОСОБА_1 особисто подала до митного поста «Ковель» Волинської митниці Держмитслужби митну декларацію типу ІМ40ДЕ № UA205050/2020/063325 та заявила до митного оформлення товари: «санітарно-технічні вироби в асортименті», походженням з Європи, США та Китаю, всього 21 товар, 87 пакувальних місць, загальною вагою брутто - 9 956,9 кг, заявленою вартістю 35 594,23 доларів США. Зазначена митна декларація дублює попередню митну декларацію щодо характеристик та вартості товару.
На запит Координаційно-моніторингової митниці Держмитслужби митними органами Республіки Польща надано копію книжки МДП (CarnetTIR) від 28 грудня 2020 року № МХ.83494423 та копію експортної декларації МRN20PL301010Е1356377, за якою експортовано товар з митної території Польщі транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_1 .
Так, відповідно до товаросупровідних документів, поданих до митного оформлення за митною декларацією № UA205050/2020/063325, відправником зазначено компанію WAREHOUSE «VEST» (Польща), отримувачем - ТОВ «МІКСОПТ».
Згідно з матеріалами відповіді митних органів Польщі (експортна декларація) встановлено, що товари перемішувались на митну територію України від компанії ««VEST» SP.ZO.О.» (MRN 20PL301010E1356377) на адресу «VITASAIL S.A.» (Панама) країна призначення - Україна, одним i тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_2 ), що і товари, які надiйшли на адресу ТОВ «MIКСОПТ» вiд компанії «WAREHOUSE «VEST» та за однiєю книжкою МДП (Carnet TIR) вiд 28.12.2020 №MX.83494423.
Згідно з інформацією, яка міститься в інвойсі від 28 грудня 2020 ркоу № 53, загальна вартість товарів становить 35 594,23 долари США.
Відповідно до матеріалів митних органів Республіки Польща, загальна вартість цих же товарів становить 261 331,82 Євро, що більш ніж в сім разів перевищує заявлену ОСОБА_1 вартість товарів.
Згідно вищевказаних декларацій, одержувачем, декларантом та відповідальним за фінансове врегулювання являється ТОВ «МІКСОПТ», яке не зазначено в жодному експортному товаросупровідному документі. Митні декларації заповнені та подані митним органам особисто директором ТОВ «МІКСОПТ» ОСОБА_1 . ОСОБА_1 особисто вказала у графі 44 митної декларації товаросупровідний документ - книжку МДП від 28 грудня 2020 року № МХ.83494423, на підстав якої був завантажений товар в Польщі та переміщений через митний кордон України.
Таким чином, під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польща, з даними, які містяться у документах, що подавалися до митного оформлення за митними деклараціями, встановлено невідповідність щодо відправника, одержувача та вартості товару.
У судове засідання учасники справи не з`явилися, клопотання про відкладення судового засідання не подавали, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином у зв`язку з чим, суд апеляційної інстанції вважав за можливе провести розгляд справи за відсутності осіб, що не з`явилися.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови в межах доводів апеляційної скарги, доходжу висновку про відсутність підстав для її задоволення, виходячи з наступного.
Частиною 1 ст. 458 МК України встановлено, що порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1 ст. 334 МК України митні органи вимагають від осіб, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи провадять діяльність, контроль за якою цим Кодексом покладено на митні органи, тільки ті документи та відомості, які необхідні для здійснення митного контролю та встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 335 МК України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості, при перевезенні автомобільним транспортом: а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність); б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні); в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності); г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів; ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки; д) найменування товарів; е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.
Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
Статтею 51 МК України передбачено, що митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.
Частиною 4 ст. 58 МК України встановлено, що митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.
Відповідно до ч. 1 ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.
Частинами 1, 2 ст. 266 МК України встановлено, що декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Частиною 1 ст. 483 МК України встановлено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Згідно з п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03 червня 2005 року № 8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Судом першої інстанції встановлено та вбачається з матеріалів справи, що поставка товару: «санітарно-технічні вироби в асортименті» здійснювалася на підставі контракту від 03.02.2020 № 5LI та доповнення до зовнішньоекономічного контракту від 28.12.2020 № 53, укладених між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» та ТОВ «МІКСОПТ».
29 грудня 2020 року вищевказаний товар ввезено на митну територію України через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці Держмитслужби.
В якості підстави для переміщення товарів ОСОБА_1 подано наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «МІКСОПТ» вiд 28.12.2020 № UA205000/2020/908722 до якої додано товаросупровідні документи, зокрема: інвойс вiд 28.12.2020 № 53, згідно якого вартість товарів складає 35 594,23 Доларів США, пакувальний лист від 28.12.2020, міжнародна автомобiльна накладна CMR вiд 28.12.2020, книжка МДП (Carnet TIR) вiд 28.12.2020 № MX.83494423, контракт від 03.02.2020 № 5LI та доповнення до зовнішньоекономічного контракту вiд 28.12.2020 № 53.
З метою перевірки законностi ввезення на митну територію України санітарно-технічних виробів в асортиментi, одержувачем яких виступало ТОВ «МIКСОПТ», Координаційно-моніторингова митниця направила до митних органів Республіки Польща відповідний запит.
На вказаний запит митними органами Республіки Польща було надано відповідь, а також копію книжки МДП (Carnet TIR) вiд 28.12.2020 № MX.83494423 та копію експортноi декларації MRN 20PL301010E1356377.
Координаційно-моніторингова митниця зазначає, що під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польщі, з даними, які містяться у документах, що подавалися до митного оформлення за МД вiд 29.12.2020 № UA205050/2020/063325, Координаційно-моніторинговою митницею встановлено невідповідність інформації щодо вiдправника, отримувача та вартості товару.
При цьому, з матеріалів справи вбачається, що митне оформлення товарів проведено ОСОБА_1 у відповідності до вимог Митного кодексу України та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, на підставі документів, отриманих від продавця товарів - компанії ««LEXPRO INVEST L.P.»», відповідно до умов укладеного контракту, а митна вартість товарів визначена за 6 - резервним методом, який застосовується виключно після процедури консультацій між митним органом та декларантом.
Наявні в матеріалах справи документи не спростовують те, що сторонами експортно-імпортної операції були компанії «LEXPRO INVEST L.P.» як продавець, та ТОВ «МІКСОПТ» як покупець.
Згідно статті 1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» зовнішньоекономічна діяльність - діяльність суб`єктів господарської діяльності України та іноземних суб`єктів господарської діяльності, а також діяльність державних замовників з оборонного замовлення у випадках, визначених законами України, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами.
Зовнішньоекономічний договір (контракт) - домовленість двох або більше суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав і обов`язків у зовнішньоекономічній діяльності.
Статтею 2 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» закріплено принцип свободи зовнішньоекономічного підприємництва, що полягає у праві суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності добровільно вступати у зовнішньоекономічні зв`язки, здійснювати зовнішньоекономічну діяльність у будь-яких формах, які прямо не заборонені чинними законами України.
Зовнішньоекономічний договір № 5LI від 03.02.2020 та додаток до договору № 53 від 28.12.2020, укладені ТОВ «МІКСОПТ» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «LEXPRO INVEST L.P.» є домовленістю двох, належним чином зареєстрованих суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Матеріали даної справи не містять доказів, які б спростовували чинність вищевказаного договору, а відтак і інвойсу від 28.12.2020 № 53, який видано на виконання його умов. Таким чином, декларування товарів відбулося на підставі товаросупровідних документів відповідно до ст. 335 Митного кодексу України.
Враховуючи наведене, у суду відсутні підстави вважати, що митному органу як підставу для переміщення товарів та під час їх митного оформлення подано документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача вищевказаних товарів, а також відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Таким чином, суд першої інстанції обґрунтовано дійшов висновку про те, що митним органом не доведено обставин вчинення ОСОБА_1 як директором та декларантом ТОВ «МІКСОПТ» дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, ціни вищевказаного товару, а тому є недоведеним наявність об`єктивної та суб`єктивної сторони інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Провадження у справах про порушення митних правил згідно ст. 487 Митного кодексу України здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Так, суд першої інстанції розглянувши справу в межах протоколу про адміністративне правопорушення, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх належними та допустимими доказами, дійшов обґрунтованого висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Враховуючи наведене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, про залишення апеляційної скарги без задоволення, а оскаржуваної постанови суду першої інстанції, без змін.
На підставі викладеного та керуючись ст. 294 КУпАП,
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України- залишити без задоволення.
Постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 31 січня 2022 року, у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя І.М. Вербова
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2022 |
Оприлюднено | 15.08.2022 |
Номер документу | 105114684 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Вербова Ірина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні