Рішення
від 27.01.2022 по справі 160/23536/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2022 року Справа № 160/23536/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» (далі ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відповідач), в якому просить про:

- визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №6407 від 09.11.2021 р. про відповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» ризиковості платника податку;

- зобов`язання ГУ ДПС у Дніпропетровській області виключити ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та прийняти рішення про невідповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку.

В обґрунтування позову зазначено, що оскаржуване рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відповідність позивача п.8 критеріям ризиковості платника податків від 09.11.2021 р. №6407 є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки не містить конкретних об`єктивних фактів, на підставі яких його ухвалено.

Ухвалою суду від 01.12.2021 р. позовну заяву ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

06.12.2021 р. позивачем до суду подано заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.11.2021 р. №6407 про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Ухвалою суду від 07.12.2021 р. у задоволенні заяви ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» щодо забезпечення позову відмовлено.

30.12.2021 р. відповідачем подано відзив на позов, в якому ГУ ДПС у Дніпропетровській області зазначає, що рішення щодо включення до переліку ризикових платників податків було прийнято з урахуванням наявної податкової інформації, яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції та свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій, а саме: операцій з придбання автотранспорту в ПП «СТАР КАР» та ТОВ «ПОЛІССЯ - ЗАХІД». Відтак, відповідач позов не визнає.

12.01.2022 р. на адресу суду від позивача надійшла письмова відповідь на відзив, доводи якої аналогічні аргументам позовної заяви. Позивач вважає відзив відповідача законодавчо необґрунтованим та таким, що не спростовує доводи позовної заяви як підстави для задоволення позову.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що в серпні 2021 р. ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» придбала автотранспортні засоби в ПП «СТАР КАР» (код ЄДРПОУ 37489652) відповідно до укладених договорів купівлі-продажу №250917 від 12.08.2021р. та № 252219 від 12.08.2021 р., а саме:

- DAF, тип CF 85.460, спеціалізований вантажний сідловий тягач, рік випуску 2012, колір помаранчовий, ідентифікаційний номер XLRTE85MC0E970067, що підтверджується видатковою накладною №744 від 12.08.2021р. та актом приймання-передачі транспортного засобу №6356/21/002646 від 12.08.2021р., копії яких наявні в матеріалах справи;

- DAF, тип CF 85.460, спеціалізований вантажний сідловий тягач, рік випуску 2012, колір помаранчевий, ідентифікаційний номер XLRTE85MC0E970245, що підтверджується видатковою накладною №745 від 12.08.2021 р. та актом приймання-передачі транспортного засобу №6356/21/002647 від 12.08.2021 р., копії яких наявні в матеріалах справи.

Вищезазначені транспортні засоби були переміщені через митний кордон України, що підтверджується митними деклараціями форми МД-2 № UA204020/2021/252219 та №UA204020/2021/250917.

Придбані транспортні засоби було оплачено в повному обсязі, що підтверджується банківською випискою від 12.08.2021 р.

14.08.2021 р. позивачем проведено державну реєстрацію транспортних засобів, що підтверджується свідоцтвами про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_1 , НОМЕР_2 .

Також, 13.08.2021 р. між ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» та ТОВ «ПОЛІССЯ-ЗАХІД» (код ЄДРПОУ 43614866) укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу № 21-08- 307 від 13.08.2021р. На підставі укладеного договору, позивачем було придбано SCHMITZ, тип SGF S3, спеціалізований напівпричіп Н/ПР-САМОМКИД, рік випуску 2014, колір сірий, ідентифікаційний номер WSK00000001282197, що підтверджується видатковою накладною №21-08-307 та актом приймання-передачі транспортного засобу від 13.08.2021р., копії яких наявні в матеріалах справи. Вартість транспортного засобу сплачена в повному обсязі.

Позивачем проведено державну реєстрацію транспортного засобу, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 .

Вищевказаний транспортний засіб також був переміщений через митний кордон України, що підтверджується митною декларацією форми МД-2 №204080/2021/012467.

ТОВ «ПОЛІССЯ-ЗАХІД» (код ЄДРПОУ 43614866) складено та зареєстровано на адресу ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» податкову накладну №88 від 13.08.2021р. на суму ПДВ 53'820грн. 00коп.

Через електронний кабінет платника податків ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» отримано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.09.2021 р. №5594 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості, яким встановлено відповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку, з підстав встановлення операцій з придбання товарів (послуг) у платників подків з ознаками ризиковості.

21.10.2021 р. позивачем подано до комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних повідомлення про надання інформації та копій документів про невідповідність платника податку критеріям ризиковості.

За результатом розгляду повідомлення про надання інформації та копій документів через електронний кабінет платника податків позивачем було отримано рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2021 р. №6237, про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості, яким встановлено відповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості на підставі поданого повідомлення про надання інформації та копій документів.

З метою оскарження рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.10.2021р. №6237 в адміністративному порядку ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» надано до комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних уточнене повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку з додатковими поясненнями.

09.11.2021 р. позивачем через електронний кабінет платника податків отримано рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 6407 від 09.11.2021 р. про відповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку, яким встановлено відповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку на підставі того, що підприємством надано повідомлення про надання інформації та копії документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у неповному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, враховуючи позицію позивача, викладену у позовній заяві та у відповіді на відзив, позицію відповідача, викладену у відзиві на позовну заяву, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об`єктивному розгляді обставин справи, суд, при розгляді спору, виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (п.201.16 ст.201 ПК України).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 (далі - Порядок №1165), який набрав чинності з 1 лютого 2020 року.

Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп. а або б п.185.1 ст. 185, пп. а або б п.187.1 ст.187, абзацу першого п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до п.5 Порядку №1165 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком №1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, у Додатку №1 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, згідно з якими:

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, зокрема, можуть бути: у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Так, Додатком 4 до Порядку №1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Згідно додатку 4 Порядку №1165 рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить формулювання "рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку".

Як встановлено судом, 09.11.2021 р. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, прийнято рішення №6407 про відповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку (п.8 Критеріїв ризиковості платника податку).

Пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток №1 до Порядку №1165) визначено, що платник податку відноситься до ризикових, якщо у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з додатком 4 Порядку №1165, в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності п. 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Натомість, у рядку «податкова інформація» в оскаржуваному рішенні зазначено підприємством надано повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у неповному обсязі.

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

На підставі викладеного судом встановлено протиправність рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Про дотримання податковим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, не наведення мотивів прийнятих рішень суб`єктивізує акт державного органу і не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати йому правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

В оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме документи необхідно надати позивачу з метою можливості реєстрації податкових накладних.

Оскільки податковий орган у спірному рішенні зазначив загальну, неконкретизовану та неоднозначну причину відмови у реєстрації податкових накладних, він прийняв невмотивоване рішення, оскільки його зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішень.

Дотримання вимоги ясності і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.

Недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, теж не є законним.

З огляду на викладене, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення для його прийняття. У разі ж відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Зазначена правова позиція викладена у Постановах Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 22 липня 2019 р. по справі №815/2985/18, від 10 квітня 2020 р. по справі №819/330/18.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентами в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що спірне рішення від 09.11.2021 р. №6407 не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості, оскільки відповідачем не доведено, що існують підстави для застосування до позивача п.8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідними наслідками у вигляді внесення до переліку ризикових суб`єктів господарювання за ознакою «наявна податкова інформація, підприємством надано повідомлення про надання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку у неповному обсязі» та прийняте без дотримання вимог чинного законодавства, без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у зв`язку з чим таке рішення підлягає скасуванню.

Згідно із ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставіповно і всебічноз`ясованихобставин в адміністративнійсправі, підтвердженихтимидоказами, якібулидосліджені в судовому засіданні, з наданнямоцінкивсім аргументам учасниківсправи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірність своїх дій та прийнятого рішення про відповідність позивача п.8 критеріям ризиковості платника податків від 09.11.2021 р. №6407. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, тому враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №6407 від 09.11.2021 р. про відповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» ризиковості платника податку є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а позовні вимоги задоволенню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняти рішення про невідповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку, суд виходить з наступного.

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах (абзац 10 пункту 9 Рішення Конституційного Суду України від 30 січня 2003 року № 3-рп/2003).

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Як зазначив Вищий адміністративний суд України в Інформаційному листі від 24.10.2013 р. №1486/12/13-13, відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг.

Цьому обов`язку кореспондує обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку - продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При розв`язанні спорів, пов`язаних з оскарженням неприйняття податкових накладних для їх реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, суди повинні враховувати, що Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до ч.3 ст.245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому вважає, що покладання на ГУ ДПС у Дніпропетровській області обов`язку прийняти рішення про невідповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження з огляду на наведені у рішенні вище обгрунтування.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняти рішення про невідповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає про наступне.

При зверненні до суду позивачем сплачено суму судового збору у розмірі 2'270грн. 00коп., що підтверджується платіжним дорученням від 19.11.2021 р. №1960.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України сплачений судовий збір за подачу позову до суду в сумі 2'270грн. 00коп. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у повному розмірі.

Керуючись ст.ст.90, 139, 241-246, 255, 258, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №6407 від 09.11.2021 р. про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та прийняти рішення про невідповідність ТОВ ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ФІРМА «МОДЕМ ЛТД» (53201, м.Нікополь, вул.Героїв Чорнобиля, буд.106; код ЄДРПОУ 19157483) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2'270грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн.) 00коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49600, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-а; код ЄДРПОУ 44118658).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

Дата ухвалення рішення27.01.2022
Оприлюднено15.08.2022
Номер документу105128727
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/23536/21

Ухвала від 15.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 02.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 15.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 14.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 31.07.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 27.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні