Рішення
від 28.06.2022 по справі 280/1451/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

29 червня 2022 року Справа № 280/1451/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чернової Ж.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Чкаловської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (надалі позивач) до Чкаловської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області (надалі відповідач), в якому позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення за заявою позивача від 07.10.2021, з урахуванням вимог п.7 ст.118 Земельного кодексуУкраїни, про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,0000 га, в межах ділянки з кадастровим номером 2321282500:01:011:0103, яка розташована на землях Чкалівської ОТГ;

зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву від 07.10.2021 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,0000 га, в межах ділянки з кадастровим номером 2321282500:01:011:0103, яка розташована на землях Чкалівської ОТГ, та прийняти рішення, з урахуванням вимог п.7 ст.118 Земельного кодексуУкраїни.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач має статус учасника бойових дій, звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення ділянки для особистого селянського господарства, площею 2,0000 га., що розташована на території Чкаловської ОТГ в межах кадастрового номеру 2321282500:01:011:0103 та зазначив, що раніше не використовував своє право на безкоштовну приватизацію. Відповідач повідомив, що заява позивача була розглянута на позачерговій дев`ятій сесії сільської ради восьмого скликання 22.10.2021. Проект рішення «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність» не набрав достатньої кількості голосів депутатів, а саме: «за» - 1, «проти» - 11, «утрималися» - 3. Рішення прийнято не було, дозвіл на розробку проекту землеустрою позивачу не надано. Не погоджуючись із формою прийнятого рішення та для встановлення причини відмови, позивач звернувся до відповідача із заявою про надання рішення позачергової дев`ятої сесії сільської ради восьмого скликання від 22.10.2021 про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з послідуючою передачею її у власність. Позивач зазначає, що відповідь на заяву та копія рішення відповідачем не надана. Оскільки відповідач не розглянув подану позивачем заяву у встановлений строк та не прийняв визначеного законом рішення, позивач вважає таку бездіяльність протиправною, у зв`язкузчим просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою суду від 01.02.2022 відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у відповідності до статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Від відповідача відзиву на позовну заяву не надходило, про відкриття провадження у справі відповідач повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 6ст. 162 КАС Україниу разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно доч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Суд, оцінивши повідомлені обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття рішення у справі, з огляду на наступне.

ОСОБА_1 має статус учасника бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 31.01.2017.

07.10.2021 позивач звернувся до відповідача з заявою, в якій просив надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення ділянки для особистого селянського господарства, площею 2,0000 га., що розташована на території Чкаловської ОТГ в межах кадастрового номеру 2321282500:01:011:0103 та зазначив, що раніше не використовував своє право на безкоштовну приватизацію. До заяви позивачем додано копію паспорту, копію ідентифікаційного коду, графічні матеріали.

У відповідь на заяву позивача, відповідач листом від 25.10.2021 повідомив про те, що заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з послідуючою передачею її у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 2321282500:01:011:0103, площею 2,0000 га. розглянуто на позачерговій дев`ятій сесії Чкаловської сільської ради восьмого скликання 22.10.2021. Проект рішення «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність» не набрав достатньої кількості голосів депутатів, а саме: «за» - 1, «проти» - 11, «Утримались» - 3. Рішення прийняте не було, дозвіл на розробку проекту землеустрою Вам не надано.

Не погоджуючись із формою прийнятого рішення, для з`ясування причин відмови, позивач звернувся до відповідача із заявою від 01.11.2021, в якій просив надати рішення позачергової дев`ятої сесії сільської ради восьмого скликання від 22.10.2021 про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з послідуючою передачею її у власність. Відповіді на заяву та копії рішення відповідачем не надано.

Позивач, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача, звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить: а) розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок комунальної власності із постійного користування відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок приватної власності для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону. До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належать: 1) надання відомостей з Державного земельного кадастру відповідно до закону; 2) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Як зазначено у ч.1 ст.122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно з ч.6 ст.118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до ч.7 ст.118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. (…).

У ч.10 ст.118 Земельного кодексу України зазначено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Згідно з п.34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради (ч.1 ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету (ч.1 ст.47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Відповідно до ч.1 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Як зазначено у ч.2 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. (…).

З огляду на наведені норми права та обставини справи, суд погоджується з твердженнями позивача, наведеними у позовній заяві, що відсутність оформленого рішення Чкаловської сільської ради, з урахуванням вимог ч.7 ст.118 Земельного кодексу України, про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність чи відмову у його наданні у формі рішення, свідчить про те, що уповноважений орган не прийняв рішення з числа тих, які він повинен був ухвалити за законом, а відповідь на заяву позивача, оформлена листом від 25.10.2021 за №1525/06-08 не може вважатись рішенням суб`єкта владних повноважень щодо відмови у наданні такого дозволу.

Відповідачем доводи позивача нормативно та документально не спростовані.

На думку суду, позовні вимоги не впливають на дискреційні повноваження відповідача.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_2 ) до Чкаловської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області (72212, Запорізька область, Мелітопольський район, с.Чкалове, вул.Чкалова, буд.27, код ЄДРПОУ 25970923) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Чкаловської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 від 07.10.2021, з урахуванням вимог п.7 ст.118 Земельного кодексуУкраїни, про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,0000 га, в межах ділянки з кадастровим номером 2321282500:01:011:0103, яка розташована на землях Чкаловської ОТГ.

Зобов`язати Чкаловську сільську раду Мелітопольського району Запорізької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 07.10.2021 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,0000 га, в межах ділянки з кадастровим номером 2321282500:01:011:0103, яка розташована на землях Чкаловської ОТГ, та прийняти рішення, з урахуванням вимог п.7 ст.118 Земельного кодексуУкраїни.

Стягнути на користь ОСОБА_1 суму судового збору у розмірі 992,40 грн. (дев`ятсот дев`яносто дві гривні 40 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Чкаловської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя Ж.М. Чернова

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.06.2022
Оприлюднено11.07.2022
Номер документу105133467
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —280/1451/22

Рішення від 28.06.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Чернова Жанна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні