У Х В А Л А
07 липня 2022 р.м.ОдесаСправа № 420/27593/21
П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
судді-доповідача: Димерлія О.О.
суддів: Крусяна А.В., Танасогло Т.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження клопотання скаржника Юридичного департаменту Одеської міської ради про здійснення апеляційного розгляду справи за участю його представника
У С Т А Н О В И В:
У провадженні П`ятого апеляційного адміністративного суду перебуває справа за апеляційною скаргою Юридичного департаменту Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 31.05.2022 року у справі № 420/27593/21 за позовом ОСОБА_1 до Одеської міської ради, Юридичного департаменту Одеської міської ради про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії.
В апеляційній скарзі Юридичним департаментом Одеської міської ради викладено клопотання про здійснення апеляційного розгляду справи за участю його представника.
Вирішуючи питання щодо розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням сторін колегія суддів виходить із такого.
Порядок підготовка справи до апеляційного розгляду визначено статтею 306 КАС України, відповідно до якої суддя-доповідач в порядку підготовки справи до апеляційного розгляду, у тому числі, вирішує питання про можливість письмового провадження за наявними у справі матеріалами у суді апеляційної інстанції.
Згідно із практикою Європейського суду з прав людини з питань гарантій публічного характеру провадження у судових органах в контексті пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною на підставі Закону України "Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950року, Першого протоколу та протоколів №2, 4, 7 та 11 до Конвенції" від 17 липня 1997року №475/97-ВР, публічний розгляд справи може бути виправданим не у кожному випадку (рішення від 8 грудня 1983року у справі "Ахеn v. Germany", заява №8273/78, рішення від 25 квітня 2002року "Varela Assalino contre le Portugal", заява №64336/01). Так, у випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, то розгляд письмових заяв, на думку Європейського суду з прав людини, є доцільнішим, ніж усні слухання, і розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім. Заявник (в одній із зазначених справ) не надав переконливих доказів на користь того, що для забезпечення справедливого судового розгляду після обміну письмовими заявами необхідно було провести також усні слухання. Зрештою, у певних випадках влада має право брати до уваги міркування ефективності й економії. Зокрема, коли фактичні обставини не є предметом спору, а питання права не становлять особливої складності, та обставина, що відкритий розгляд не проводився, не є порушенням вимоги пункту 1 статті 6 Конвенції про проведення публічного розгляду справи.
Також, апеляційний суд враховує, що у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України з 24.02.2022р. в Україні введено воєнний стан, дію якого наразі продовжено до 23.08.2022року включно.
У контексті вирішення питання щодо здійснення апеляційного розгляду справи за участю представника Головного управління ДПС в Одеській області, колегія суддів акцентує увагу скаржника на тому, що наразі майже щодня в м.Одесі лунають сирени сповіщення «Повітряної тривоги».
Агресор також вдається до бомбардувань міста ракетами.
Згідно із статтею 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Отже, беручи до уваги вищевикладене, з метою збереження життя та здоров`я представників учасників справи, працівників суду та суддів, апеляційний суд дійшов висновку, що в умовах воєнного стану розгляд даної справи доречно здійснювати без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами.
До того ж, кожен з учасників справи має право безпосередньо знайомитися з її матеріалами, зокрема, аргументами іншої сторони, та реагувати на вказані аргументи з урахуванням приписів чинного процесуального законодавства.
Крім того, апеляційний суд уважає за доцільне відмітити, що Юридичним департаментом Одеської міської ради взагалі не обґрунтовано необхідність здійснення апеляційного розгляду даної справи у відкритому судовому засіданні за участю його представника.
Також, характер спірних правовідносин, предмет доказування у справі є незначної складності, які для повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи не вимагають проведення розгляду апеляційної скарги в судовому засіданні з повідомленням сторін.
Відтак, з урахуванням наведеного, суд апеляційної інстанції уважає, що клопотання скаржника Юридичного департаменту Одеської міської ради про здійснення апеляційного розгляду справи за участю його представника задоволенню не підлягає, оскільки є необґрунтованим.
Керуючись п.10 ч.1 ст.4, 306, 311 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання скаржника Юридичного департаменту Одеської міської ради про здійснення апеляційного розгляду справи за участю його представника - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Димерлій О.О.Судді Крусян А.В. Танасогло Т.М.
Суд | Центральний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2022 |
Оприлюднено | 11.07.2022 |
Номер документу | 105137594 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Димерлій О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні