Дата документу 08.07.2022
Справа № 334/44/20
Провадження № 2-а/334/2/22
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 липня 2022 року Ленінський районний суд м. Запоріжжя у складі: головуючого судді Добрєва М.В., секретаря судового засідання Саламаха С.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 Департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції у Запорізькій області Маслова Максима Сергійовича про оскарження рішення суб`єкта владних повноважень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернулася до суду з вищевказаним адміністративним позовом, в обґрунтування якого зазначив, що у період часу з 02.12.2019 року по 13.12.2019 року посадовими особами Департаменту Державноїархітектурно -будівельної інспекціїу Запорізькійобласті було проведено позапланову перевірку дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання будівельних робіт на об`єкті "Будівництво будівлідля установкиблоку екстрактнихгазоаналізаторів длябезперервного контролюгазів,що відходять,за адресою: АДРЕСА_1 ,"ПрАТ"Укрграфіт". За результатами проведення зазначеної перевірки посадовими особами інспекційного відділу №1 Департаменту ДАБІ у Запорізькій області було складеноакт перевіркидотримання вимогзаконодавства усфері містобудівельноїдіяльності,будівельних норм,державних стандартіві правил№ 461від 13.12.2019року,в якомузазначено пропорушення вимогзаконодавства,які буливиявлено підчас перевірки,зокрема уп.2розділу VIІІ«Опис виявленихпорушень вимогзаконодавства» зазначенопро порушенняінженером технічногонагляду ОСОБА_1 , кваліфікаційнийсертифікат АТ№ 005866, вимогч.4 ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», п.5, 7 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 року № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури».
На підставі даних про порушення вимог чинного законодавства України, зафіксованих у акті перевірки від 13.12.2019 року, складено протокол про адміністративне правопорушення від 13.12.2019 року за ч.7ст. 96-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, винесено припис №126 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 13.12.2019 року, а також за результатами розгляду матеріалів - 23.12.2019р. винесено постанову, згідно якої ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення за ч. 7 ст. 96-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 8500 грн.
Позивач не погоджується з вказаними діями відповідача, оскільки оскаржуваною постановою було притягнено позивача до адміністративної відповідальності із порушенням строків накладення стягнення.
Крім тогопозивач зазначив,що жодних претензійз бокуЗамовника ПрАТ "Укрграфіт"щодо відхиленнявід затвердженихпроектних рішеньабо якостівиконаних підряднихробіт ненадходило. В ході виконання будівельних робіт виникла необхідність внесення змін до проектної документації. Зміни до затвердженої проектної документації були погоджені ген проектувальником, генпідрядником та Замовником будівництва ПрАТ "Укрграфіт".
В ході проведення перевірки Замовник - ПрАТ "Укрграфіт" надав перевіряючим змінену проектну документацію та документацію, якою оформлено внесення змін. На підставі Декларації про готовність об`єкта будівництва до експлуатації, яка зареєстрована відповідачем в реєстрі дозвільних документів без жодних зауважень і є дійсною по теперішній час, об?єкт будівництва введено в експлуатацію. Генеральний підрядник ТОВ „Раддіс та замовник будівництва - ПрАТ „Укрграфіт не погодившись з висновками Акту №461 від 13.12.2019р., також направили до Запорізького окружного адміністративного суду позовні заяві про визнання протиправними та скасування винесених Департаментом ДАБІ у Запорізькій області відносно підприємств на підставі Акту №461 від 13.12.2019р.: постанов від 23.12.2019 р. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та приписів від 13.12.2019 «Про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил».
У зв`язку з викладеним, позивач просив суд визнати неправомірною та скасувати постанову по справі про адміністративне правопорушення від 23.12.2019 року, якою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.7ст. 96-1 КУпАП, та накладено штраф у розмірі 8500,00 грн., а справу про адміністративне правопорушення закрити.
В судовому засіданні представник позивача не з`явилася, до суду подала заяву про розгляд справи за її відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився. Свої заперечення проти задоволення позовних вимог у повному обсязі виклав у відзиві. Відповідач, зокрема, вважає, що наявні підстави для проведення перевірки, а також для винесення постанови про накладення адміністративного стягнення. Так, позивачем було надано до Департаменту заперечення до акту перевірки від 13.12.2019 року, відповідно до змісту яких позивач не спростовує сам факт відсутності зауважень технічного нагляду в загальному журналі робіт, як і не спростовує, факт неповідомлення відповідний орган про виконання будівельних робіт на спірному об`єкті з відхиленням від затверджених проектних рішень, оскільки на думку останнього відхилень від затверджених рішень не було, а роботи з будівництва вказаного об`єкта виконано відповідно до змін внесених до проекту. Відповідач як на доказ встановленого порушення посилається на загальний журнал робіт, який містить записи про виконання будівельних робіт з відхиленням від затверджених проектних рішень:
Також відповідачем зазначено, що про вчинення правопорушення відповідачу стало відомо лише під час проведення перевірки, а тому строки притягнення до адміністративної відповідальності не порушено.
Крім того, сторона відповідача вважає, що в сукупності, при притягненні позивача до відповідальності за правопорушення відповідач діяв у спосіб, передбачений,кодексом України про адміністративні правопорушення, Порядком№553 та Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», а відтак підстави для скасування оскаржуваної постанови відсутні. Крім того обставини викладені в адміністративному позові не спростовують наявності порушень, виявлених за наслідками проведення перевірки.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові матеріали справи доходить наступних висновків.
Так, в судовому засіданні встановлено, що за результатами проведення перевірки у період часу з 02.12.2019 року по 13.12.2019 року посадовими особами Департаменту ДАБІу Запорізькійобласті було складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівельної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 461 від 13.12.2019 року, в якому встановлено порушення вимог законодавства, які були виявлено під час перевірки, зокрема у п.2 розділу VIІІ «Опис виявлених порушень вимог законодавства» зазначено про порушення інженером технічного нагляду ОСОБА_1 вимогст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», п.5, 7 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 року № 903 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури».
Відповідачем складено протокол про адміністративне правопорушення від 13.12.2019 року, в якому наведено зміст виявленого порушення:
«В загальному журналі робіт та в Департаменті Державної архітектурно - будівельної інспекції у Запорізькій області відсутні зауваження інженера технічного нагляду ОСОБА_1 кваліфікаційний сертифікат АТ №005866, щодо виконання підрядником ТОВ "Раддіс" (ЄДРПОУ 41883360) будівельних робіт на об`єкті "Будівництво будівлі для установки блоку екстрактних газоаналізаторів для безперервного контролю газів, що відходять, за адресою: АДРЕСА_1 , "ПрАТ "Укрграфіт" з відхиленням від затверджених проектних рішень:
-в частині улаштування вимощення з бетону класу С12/15 з армуванням сіткою 100х100О5мм по фасаду 1-2 та фасаду 2-1 шириною орієнтованими розміром 54 см, товщиною орієнтовно 100 мм
-в частині улаштування ганку висотою 340 мм, з улаштуванням двох сходів висотою відповідно 155 мм (перша сходинка) та 185 мм (друга сходинка)
-в частині улаштування:
-"фасад 1-2"- два отвори відповідно (МН1, МН2), та додатковий отвір нижче МН2;
-"фасад 2-1" один отвір (МН3);
-"фасад А-Б"- дверний і віконний отвір, а також додатковий отвір лівіше віконного отвору;
в частиніобробки зовнішньоїгазобетонної стіниприлеглої достіни цехугідрофобізатором замість виконання тонкошарової декоративної штукатурки.
Вказане свідчить про ведення інженером технічного нагляду ОСОБА_1 кваліфікаційний сертифікат АТ №005866, технічного нагляду на об`єкті будівництва.. не належним чином, що є порушеннямч.4 ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність», п.5, 7 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007року № 903 ."
Відповідальність за встановлені правопорушення передбачена ч.7ст. 96-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Крім того, з матеріалів справи встановлено, що відповідачем винесено постанову по справі про адміністративне правопорушення від 23.12.2019 року, відповідно до якої ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.7ст. 96-1 КУпАП, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 8500 гри.
Згідност. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно достатті 244-6 КУпАПДержавна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виробництва, виготовлення та застосування будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, а також будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту та прийняття в експлуатацію об`єктів чи споруд, невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю (статті 96, 96-1 (крім частин третьої - п`ятої), 97, частини третя - п`ята статті 152-1, стаття 188-42).
Частиною 7ст. 96-1 КУпАПпередбачена відповідальність за здійснення технічного нагляду під час планування і забудови територій з порушенням вимог законодавства.
Відповідно до ст.245,276,280 КУпАП України, завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та дотримання процесуального порядку розгляду справи.
Як встановлено рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 07.09.2021року (рішення набрало законної сили 26.04.2022року) у справі №280/23/20 за позовом ПрАТ "Укрграфіт" до Департаменту ДАБІ у Запорізькій області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, будівельні роботи на об`єкті "Будівництво будівлідля установкиблоку екстрактнихгазоаналізаторів длябезперервного контролюгазів,що відходять,за адресою: АДРЕСА_1 ,"ПрАТ"Укрграфіт"були проведеніз відхиленнямвід тихпроектних рішень,які булопервинно затвердженонаказом замовникабудівництва від03.06.2019 №115.В процесібудівництва об`єктудо проектної документаціїбули внесенізміни,проте цізміни були затвердженізамовником будівництване увідповідності довимог чинногозаконодавства,а самебез повторного проведенняекспертизи зміненоїпроектної документації.
Так,в ходірозгляду справиз`ясовано,що об`єктивнасторона адміністративногоправопорушення полягалау тому,що інженертехнічного нагляду ОСОБА_1 кваліфікаційний сертифікатАТ №005866при здійсненнітехнічного наглядуна об`єктібудівництва таприйнятті виконанихбудівельних робіт:з обробкизовнішньої газобетонноїстіни прилеглоїдо стіницеху гідрофобізатором замість виконання тонкошарової декоративної штукатурки (запис в загальному журналі робіт від 29.08.2019р.); з улаштування ганку та додаткових отворів (запис в загальному журналі робіт від 10.09.2019р.); з улаштування вимощення з бетону (запис в загальному журналі робіт від 11.09.2019р.) не зафіксував у Загальному журналі робіт та не повідомив Департамент ДАБІ у Запорізькій області про зауваження щодо виконання підрядником ТОВ "Раддіс" будівельних робіт на об?єкті з відхиленням від затверджених проектних рішень, що підтверджується актом на закриття прихованих робіт від 11.09.2019р., який підписано позивачем.
Таким чином, наведеними матеріалами справи про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності, чітко зафіксовано дату вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.7ст. 96-1 КУпАП, а саме - 11.09.2019 року.
Разом з тим, ч.1ст.38 КУпАПпередбачено, що адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цьогоКодексупідвідомчі суду (судді).
Зазначена стаття визначає присічні строки притягнення особи до відповідальності, а саме: не більше двох місяців з дня вчинення правопорушення та не більше двох місяців з дня виявлення правопорушення, в разі якщо воно носить триваючий характер.
Триваючими адміністративними правопорушеннями є порушення, пов`язані з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених правовою нормою. Тобто, триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу.
Так, в даному випадку дії (бездіяльність) ОСОБА_1 , в яких відповідач вбачає ознаки адміністративного правопорушення відбулись 11.09.2019 року.
Отже, дослідженими матеріалами справи не вбачається, що правопорушення є триваючим.
В даному випадку, оскаржувана постанова № 126 про притягнення позивача до адміністративної відповідальності та накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу винесена 23.12.2019 року, тобто через три місяці після вчинення адміністративного правопорушення (11.09.2019 року), що свідчить про порушення відповідачем при винесенні оскаржуваної постанови вимогст. 38 КУпАПта не врахування наявності обставин, які виключають провадження по справі про адміністративне правопорушення.
Отже в даному випадку наявні підстави для скасування оскаржуваної постанови, а справа про адміністративне правопорушення підлягає закриттю у зв`язку із закінченням строків для накладення адміністративного стягнення.
Згідно п. 7 ч. 1ст. 247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбаченихстаттею 38 цього Кодексу.
За таких обставин, інші доводи позивача не спростовують та не змінюють факту пропуску строків притягнення до адміністративної відповідальності.
Згідно п. 3 ч. 3ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності, місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.
В порядкуст.139 КАС України, судові витрати віднести за рахунок держави.
У зв`язку з викладеним, керуючись ст. ст.9,72,77,242-246,250,268,286 КАС України, ст.ст.222,258,268 КупАП, суд-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 Департаменту Державної архітектурно - будівельної інспекції у Запорізькій області Маслова Максима Сергійовича про оскарження рішення суб`єкта владних повноважень - задовольнити.
Визнати неправомірною та скасувати постанову Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекціїу Запорізькійобласті № 126 по справі про адміністративне правопорушення від 23.12.2019 року, якою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 7ст. 96-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладено штраф у розмірі 8500,00 грн.
Закрити справу про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 7 ст. 96-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Ленінський районний суд м. Запоріжжя в десятиденний термін з дня його проголошення.
Суддя: Добрєв М. В.
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2022 |
Оприлюднено | 15.08.2022 |
Номер документу | 105143965 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Добрєв М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні