Постанова
від 20.03.2007 по справі 24/24ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

24/24ад

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

П О С Т А Н О В А

Іменем України

20.03.07                                                                                 Справа № 24/24ад.

Суддя Рябцева О.В., за участю секретаря Сумцової С.В., розглянувши матеріали справи за позовом

Прокурора Троїцького району в інтересах держави в особі Сватівської міжрайонної державної податкової інспекції

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Пламя", Троїцький район,              с. Коченове

про стягнення 144206 грн. 42 коп.

в присутності представників сторін:

заявника - Шидлаускас П.В. –прокурор, посв. №129 від 09.10.06р.

позивача –Макаров О.М. - ст. держ. подат. інсп., дов. № 23 від 21.02.07р.  

відповідача –не прибув

в с т а н о в и в:

Суть спору: прокурором заявлена вимога про стягнення з відповідача заборгованості з податку з доходів фізичних осіб в сумі 144206 грн. 42 коп.

Відповідач заперечення на позов та витребувані судом документи не надав, участь свого представника у судовому засіданні не забезпечив, про час і місце слухання справи був повідомлений у встановленому порядку, про поважність причин нез'явлення не повідомив.

В судовому засіданні досліджені такі докази:

1.Довідка про результати перевірки даних бухгалтерського обліку ТОВ "Пламя" щодо підтвердження заборгованості з податку з доходів фізичних осіб від 20.11.2006р.            

2.Виписка із облікової картки платника податку.

3.Акт звірення від 21.11.2006р.

4.Довідка про взяття на облік платника податків ТОВ "Пламя".

5.Свідоцтво про державну реєстрацію ТОВ "Пламя".

6.Статут ТОВ "Пламя".

7.Довідка про включення ТОВ "Пламя" до Єдиного державного реєстру підприємств України.

8.Довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Оцінивши надані докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.

Троїцьким відділенням Сватівської міжрайонної державної податкової інспекції здійснена перевірка даних бухгалтерського обліку ТОВ "Пламя" щодо підтвердження заборгованості з податку з доходів фізичних осіб за період з 01.01.2003р. по 30.09.2006р., про результати якої складено довідку від 20.11.2006р.

          В ході перевірки встановлено, що відповідачем в порушення ст.ст. 8, 16 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб", який діє з 01.01.2004р., не перераховано до бюджету прибутковий податок з виплаченої заробітної плати та орендної плати за користування земельними паями в сумі 144206 грн. 42 коп., у зв'язку з чим станом на 01.10.2006р. утворилась заборгованість.

Відповідно до ст. 19 Конституції України та ст. 13 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.        

Пунктом 11 статті 10  Закону  України  “Про державну податкову  службу  в  Україні”   визначено, що органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ,  організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших  випадках  -  коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також  про  стягнення  заборгованості  перед бюджетом і державними  цільовими  фондами  за  рахунок  їх майна.  

Відповідно до  пункту  4 частини 1  статті  14  Закону  України  “Про  систему  оподаткування” податок на доходи фізичних осіб є  загальнодержавним податком. Згідно  статті 17 цього Закону сплата податків і зборів (обов'язкових платежів) провадиться у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до ст. 8 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб” податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону. Податок підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду. Статтею 20 вказаного Закону передбачено, що у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу  на  користь  платника  податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за  погашення  суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового  агента.  

Податковим агентом згідно п. 1.15 ст. 1 цього Закону є юридична особа (її  філія, відділення, інший  відокремлений  підрозділ) або фізична особа чи представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та  способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий   облік  та  подавати  податкову  звітність  податковим органам  відповідно  до  закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону. Тобто податковим агентом виступає відповідач.

Відповідно до п.п. 3.2.1 п. 3.2 ст. 3  Закону України від 21.12.2000р. № 2181 “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" коли  платник податків  згідно із  законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, яким  оподатковуються  інші  особи,  у  тому  числі  податки  на  доходи  фізичних осіб,  що  утримуються  з  джерела виплати,  сума таких  податків вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді.              

Відповідно  до  п. 30   ст.  2   Бюджетного  кодексу  податкові  органи  є  органами  стягнення  до бюджету  податків,  зборів та інших надходжень.  

З  вищезазначеного вбачається  обов'язок  відповідача  перерахувати  до  бюджету  суму утриманого податку з доходів фізичних осіб,  а  також  право  позивача  звертатися  з  позовом  до  суду.

Вимоги щодо стягнення заборгованості в сумі 144206 грн. 42 коп. підлягають задоволенню в повному обсязі, оскільки сума боргу підтверджена матеріалами справи, у тому числі актом звірення від 20.11.2006р. та актом б/д б/н, наданим у судовому засіданні 27.02.2007р.

У судовому засіданні відповідно до ст. 167 КАС України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 157, 160, 162, 163, 167, 258 КАС України, суд

п о с  т а н о в и в:

1.Позов задоволити в повному обсязі.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Пламя", Луганська область, Троїцький район, с. Коченове, ідентифікаційний код 30895410 в доход місцевого бюджету Троїцького району, Яменська с/р на р/р 33217800700372, код 11010100, код отримувача 24048454, банк отримувача ГУ ДКУ в Луганській області, МФО 804013 заборгованість з податку з доходів фізичних осіб в сумі 144206 грн. 42 коп.

3.Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі подання заяви позивачем.

4.Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо такої заяви не буде подано.

Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається  заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення  постанови у повному  обсязі  відповідно  до статті 160 цього Кодексу - з  дня  складення  в  повному обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

5.Постанову складено в повному обсязі і підписано 26.03.2007р.

             Суддя                                                                             О.В.Рябцева

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення20.03.2007
Оприлюднено26.10.2007
Номер документу1051448
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —24/24ад

Ухвала від 27.02.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

Постанова від 20.03.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Рябцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні