Рішення
від 06.07.2022 по справі 903/320/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07 липня 2022 року Справа № 903/320/22

Господарський суд Волинської області у складі судді Слободян О.Г., за участю секретаря судового засідання Лівандовського Т.Г.,

представника позивача: Волчука Ю.О.,

представника відповідача: Сітовського М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Комунальної установи "Управління будинком Волинської обласної ради"

до відповідача: Управління агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації

про стягнення 224107грн. 63 коп.

встановив: позивач - КУ "Управління будинком Волинської обласної ради" звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з Управління агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації (відповідача) 224107грн. 63коп. заборгованості, в тому числі 221959,73грн - відшкодування витрат на утримання будівлі і прибудинкової території, прибирання місць загального користування, 2149,90грн - за оренду приміщення за період з липня 2019 року по квітень 2021 року. Також просить стягнути з відповідача витрати по сплаті судового збору.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору оренди №09/2016 індивідуального визначеного нерухомого майна, що є спільної власністю територіальних громад, сіл, селищ, міст Волинські області від 01.09.2016 та Угоди на відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних і інших послуг Орендарю в частині повної та своєчасної оплати орендних та інших платежів, передбачених договором.

Крім того, позивач просив розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 23.05.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін за наявними у справі матеріалами. Розгляд справи по суті призначено на 22.06.2022р.

22.06.2022р. у судовому засіданні представник відповідача подав відзив на позовну заяву (вх.№01-57/3740/22), в якому заперечив проти позову та просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. При цьому представник відповідача зазначає, що управління не погоджується з сумою заборгованості, а саме: з сумою щодо відшкодування витрат на утримання будівлі і прибудинкової території, оскільки згідно статті 632 Цивільного кодексу України, ціна встановлюється в договорі, а її зміна після укладання договору допускається лише у випадках й на умовах, установлених договором або законом. Від КУ «Управління будинком Волинської обласної ради») на адресу управління не надходило пропозиції погодження встановлених цін, чим порушуються норми чинного законодавства.

Позивачем у позовній заяві вказано вичерпний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Представник відповідача повідомляє, що за адресою: місто Луцьк, пр. Перемоги, 14 відсутні ліфти, димові та вентиляційні канали, системи протипожежної автоматики та димовидалення, системи гарячого водопостачання, технічні пристрої будинків та елементів зовнішнього упорядження. Ряд послуг з переліку управління сплачувало через комунальні платежі, а саме: «вивезення побутових відходів», які сплачувались окремо і входили в відшкодовування витрат за послуги поводження з побутовими відходами; «освітлення місць загального користування і підвалів» оплачувалось через відшкодування витрат за електроенергію. Вказує, що відповідач здійснював видатки коштами державного бюджету виключно в межах виділених кошторисних призначень. Оплата комунальних послуг, інших послуг та орендної плати проводилась відповідно до надісланих рахунків та актів наданих послуг виключно в межах виділених асигнувань.

Розрахунки по статті «Інші послуги», які передбачені пунктом 1.2 Угоди на відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна проводилися за фактичними витратами, понесеними КУ «Управління будинком Волинської обласної ради» за умови, що такі витрати деталізовані, стосувалися витрат на утримання будинку і підтверджувалися первинними документами обліку Балансоутримувача, що відображалися в актах приймання наданих послуг та не суперечили умовам угоди.

Разом з тим, у зв`язку з відсутністю детальної розгорнутої щомісячної калькуляції з врахуванням фактичного розгорнутого розшифрування кожної відповідної витрати (статті) та інших складових, які у своїй сукупності визначають собівартість вказаних послуг, відповідачем було надіслано листи з приводу надання актів приймання здійснених послуг (виконаних робіт) щодо цін встановлених за відшкодування витрат на утримання будівлі і прибудинкової території у відповідності до чинного законодавства, з січня 2020 року по грудень 2020 року, не встановлено чіткий перелік послуг, які надавались управлінню, акт приймання-передачі таких послуг не підписано і повернуто без розгляду, оскільки неможливо з`ясувати обґрунтованість понесених фактичних витрат.

Крім того, відповідач вказує, що КУ «Управління будинком Волинської обласної ради» не надано підтверджуючих пояснень формування розроблених тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території та обґрунтування понесених фактичних витрат. Тому відповідач вважає необгрунтованою та безпідставною зміну ціни за 1 кв.м на відшкодування витрат на утримання майна та прибудинкової території, починаючи з дня виникнення договірних правовідносин.

Ухвалою суду від 22.06.2022 відкладено розгляд справи на 07.07.2022.

30.06.2022 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позивач зазначає, що умовами договору оренди та додатковими угодами сторони передбачили відшкодування відповідачем витрат на утримання будівлі і прибудинкової території, прибирання місць загального користування. Матеріали справи містять докази, що свідчать про схвалення відповідачем умов правочину та його виконання. Зокрема, це додаткові угоди до договору, які були укладені після укладення основного договору; акт приймання-передачі в оренду нежитлового приміщення; розрахунки змін до планових витрат на утримання орендованого майна та надання комунальних і інших послуг; факти часткової оплати за Договором та Угодою, що підтверджується платіжними дорученнями; частково підписані акти приймання наданих послуг (виконаних робіт). Звертає увагу, що у держкомсекторі передбачені типові форми договорів. Сторони не можуть відступати від змісту затвердженого типового договору, але мають право конкретизувати його умови (ст. 179 ГКУ). А відповідно до вимог ч. 2 ст. 10 Закону № 2269 укладений сторонами договір оренди держмайна в частині істотних умов повинен відповідати указаному типовому договору оренди відповідного майна. Отже, плата за комунальні та інші послуги не повинна входити до орендної плати, а має бути стягнута на підставі, зокрема, окремого договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Посилання відповідача на відсутність необхідних коштів для оплати послуг з обслуговування будівлі та прибудинкових територій не звільняє його від зобов`язань за укладеним Договором та Угодою на підставі статті 617 ЦК України. Інформує, що позивач вже звертався до відповідача з аналогічним позовом про стягнення заборгованості за період до липня 2019 року, який був задоволений судами. Просить задовольнити позов.

У судовому засіданні 07.07.2022 представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача проти позову заперечив, з підстав викладених у відзиві, просив відмовити у позові.

Дослідивши наявні у справі письмові докази, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд встановив наступне.

01 вересня 2016 року між Волинською обласною радою (в подальшому - Орендодавець), Комунальною установою Управління будинком Волинської обласної ради (Балансоутримувач) та Департаментом агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації (на даний час назву змінено на Управління агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації, в подальшому - Орендар) укладений Договір індивідуально визначеного нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад, сіл, селищ, міст Волинської області № 09/2016 (в подальшому - Договір).

Згідно з умовами даного договору Балансоутримувач зобов`язувався передати, а Орендар прийняти в строкове платне користування нерухоме майно, що знаходиться у м.Луцьку, пр. Перемоги, 14, адмінприміщення площею 404,1 кв.м., що знаходиться на балансі Комунальної установи Управління будинком Волинської обласної ради".

Майно передається в оренду з метою розміщення службових кабінетів (п.1.3). Передача Майна в оренду здійснюється за актом приймання-передачі, в якому зазначається перелік та стан майна, що орендується та інші відомості за узгодженням сторін (додаток № 1) (п.1.4).

Згідно п. 1.5. Договору, умовою передачі майна в оренду є укладання сторонами Угоди на відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних і інших послуг Орендарю (додаток №2), яка є невід`ємною частиною даного Договору.

Відповідно до п. 3.1. Договору орендна плата визначена на підставі Методики розрахунку і порядку використання орендної плати за користування майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (надалі - Методики) затвердженої рішенням Волинської обласної ради. Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством.

Пунктом 3.5. Договору встановлено, що крім орендної плати Орендар сплачує в строки, в розмірах і на умовах передбачених пунктом 2.2.3 Угоди на відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних інших послуг Орендарю витрати Балансоутримувача на утримання орендованого Майна та відшкодовує витрати, понесені Балансоутримувачем за надання та інших послуг.

Підпунктом б пункту 5.2 Договору оренди сторони погодили, що орендар зобов`язується своєчасно вносити орендну плату та інші платежі відповідно до розділу 3 договору.

За невиконання або неналежне виконання зобов`язань за цим Договором сторони несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства та умов Договору.(п.6.1 Договору оренди).

Договір підписано уповноваженим представниками та скріплено печатками сторін.

01.09.2016 між сторонами підписано акт приймання-передачі індивідуально визначеного нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Волинської області.

В подальшому між сторонами були укладені додаткові угоди про продовження терміну дії договору.

Також, додатковими угодами зменшено орендовану площу та підписано акти приймання - передачі нежитлового приміщення, відповідно до яких орендована площа з 07.08.2020 становить 295,90 кв.м.

Згідно п.1.1. Угоди на відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання нерухомого майна та надання комунальних і інших послуг Орендарю, в яку вносилися сторонами зміни та доповнення, Балансоутримувач - забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, що знаходиться за адресою: 43005 місто Луцьк, пр. Перемоги, 14, загальною площею -2561,9 кв.м, а також утримання прибудинкової території, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цією Угодою.

Згідно п.1.2 Угоди, крім орендної плати за оренду приміщення, Орендар відшкодовує Балансоутримувачу витрати понесені на утримання Будівлі і прибудинкової території, а саме: за надані комунальні (теплопостачання, водопостачання) та інші послуги пропорційно до займаної ним площі - 404,1 кв.м., з 01.10.2018р. - 394 кв.м., з 28.04.2020р. - 313,5 кв.м., з 07.08.2020р. по 31.03.2021р.- 295,9 кв.м. в цій Будівлі.

За електроенергію Орендар сплачує відповідно до показників лічильника. Крім цього, Орендар компенсовує Балансоутримувачу дольове споживання комунальних послуг на загальні потреби будівлі (в розмірі 20 відсотків до власного споживання в орндованих приміщеннях).

Згідно п.2.1.2. Угоди відшкодування витрат за комунальні послуги орендарем здійснюється за діючими розцінками і тарифами на час надання комунальних послуг.

Відповідно п. 2.2.3. Угоди Орендар зобов`язується не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним місяцем, вносити плату на рахунок Балансоутримувача будівлі. При несвоєчасному внесенні плати, сплачувати пеню із розрахунку подвійної облікової ставки НБУ від несплаченої суми наданих послуг за кожен день прострочки.

Як вбачається із актів приймання-передачі позивач виконав передбачений договором оренди нежитлового приміщення від 01.09.2016р. за №09/2016 обов`язок щодо передачі відповідачу майна в оренду, однак відповідач умови договору щодо оплати наданих послуг належним чином не виконав.

За період з липня 2019 по квітень 2021 позивач нарахував відповідачу 224107грн. 63 коп. заборгованості, в тому числі 221959,73грн за відшкодування витрат на утримання будівлі і прибудинкової території, прибирання місць загального користування, 2149,90грн - за оренду приміщення.

11.04.2022 вих.№97 позивач на адресу відповідача надіслав претензію з вимогою сплатити 224107,63грн заборгованості. Претензію відповідач залишив без розгляду та задоволення.

Статтею 11 ЦК України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

В силу ст. 173 Господарського кодексу України та ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Господарські зобов`язання, відповідно до ст.174 ГК України, можуть виникати, зокрема, із господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Згідно ч.ч. 1, 7 ст.193 ГК України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язань відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається.

Відповідно до ст.599 ЦК України зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Частиною першою статті 628 ЦК України визначено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. За змістом статті 629 ЦК України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ч. 1, 2, 6 ст. 283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. У користування за договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або цілісний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ). До відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Приписами ч. 1 ст. 759 ЦК України визначено, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Предметом даного спору є стягнення боргу за оренду та житлово-комунальні послуги.

Позивач також просить стягнути з відповідача 2149,90грн заборгованості за оренду приміщення за період липень 2019 року - березень 2021 року. Відповідач не заперечив щодо стягнення такої заборгованості та не надав доказів її оплати, а тому вимога позивача в цій частині є підставною та обгрунтованою.

Пункт 5 ч.1 ст.1 Закону України Про житлово-комунальні послуги визначає, що житлово-комунальні послуги результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.

Відповідно до статті 13 названого Закону, залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внут-рішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побуто-вих відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (приби-рання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуго-вування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць зага-льного користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управ-ління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо); 4) послуги з ремонту приміщень, будин-ків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Згідно зі ст. 19 Закону «Про оренду державного та комунального майна» орендна плата є платежем, який сплачується орендарем орендодавцю за користування орендованим майном і який не залежить від результатів господарської діяльності орендаря.

Відповідно до п. 2 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 (далі - Методика № 786), розмір орендної плати встановлюється договором оренди між орендодавцем та орендарем.

Водночас згідно з п. 3 Методики № 786 до плати за оренду індивідуально визначеного майна не включаються витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які відповідно до укладених угод зобов`язуються надавати орендарю державне підприємство, організація, господарське товариство, на балансі яких перебуває це майно.

Наказом № 1774 затверджено також Примірний договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. Орендар зобов`язаний укласти такий договір протягом 15 робочих днів після підписання договору оренди. Це випливає з п. 5.13 Типового договору № 1774).

Розподіл витрат на утримання орендованих приміщень між орендарем (орендарями) здійснюється орендодавцем залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними приладами обліку, а в разі їх відсутності - пропорційно до розміру орендованої площі.

Вичерпний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій наведено в додатку до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ від 01.06.11 р. № 869. До таких послуг входить, зокрема: прибирання прибудинкової території; прибирання сходових кліток;вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення); прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі;технічне обслуговування ліфтів; обслуговування систем диспетчеризації; технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем (гарячого, холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення, зливової каналізації); дератизація, дезінсекція; обслуговування димових та вентиляційних каналів; технічне обслуговування та поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання (освітлення місць загального користування, електропостачання ліфтів, підкачування води), систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності; поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території; поливання дворів, клумб і газонів; прибирання та вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами; експлуатація номерних знаків на будинках;освітленнямісць загального користування і підвалів; енергопостачання ліфтів.

Саме з вартості цих послуг і складаються експлуатаційні витрати з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій.

Вартість спожитих орендарем комунальних та інших експлуатаційних послуг орендар відшкодовує безпосередньо бюджетній установі - орендодавцеві чи балансоутримувачу.

На виконання умов договору, позивач надавав відповідачу для підписання акти приймання наданих послуг (виконаних робіт) та рахунки до них за період з липня 2019 року по квітень 2021 року. Однак, відповідач дані акти не підписував.

Також, позивач надсилав відповідачу копії калькуляцій витрат Балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг по будівлі, що знаходиться за адресою: м.Луцьк, пр.Перемоги, 14.

Заперечуючи необхідність оплати вартості наданих послуг відповідач посилається на непогодження зі встановленими цінами та способом її визначення щодо відшкодування витрат на утримання будівлі і прибудинкової території, а також на те, що Управління як бюджетна установа, не може здійснити оплату наданих послуг не в межах бюджетних призначень та затверджених кошторисом коштів.

Такі твердження відповідача є необгрунтованими, оскільки умовами Договору оренди та Угоди на відшкодування витрат Балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг Орендарю, сторони погодили, що Орендар відшкодовує витрати Балансоутримувача на утримання орендованого майна та відшкодовує витрати, понесені Балансоутримувачем та надання комунальних та інших послуг пропорційнодо займаної ним площі. Крім цього, Орендар компенсовує Балансоутримувачу дольове споживання комунальних послуг на загальні потреби будівлі (в розмірі 20 відсотків до власного споживання в орендованих приміщеннях) (п.3.5 Договору, п.1.2 Угоди).

Також, сторони погодили в Угоді, що відшкодування витрат за комунальні послуги Орендарем здійснюється за діючими розцінками і тарифами на час надання комунальних послуг. Не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним орендар зобов`язується вносити плату на рахунок Балансоутримувача будівлі (п.п.2.1.2, 2.2.3 Угоди).

У листах-відповідях, що надсилалися відповідачем позивачу, управління не заперечувало щодо отримання таких послуг.

Розподіл витрат на утримання орендованих приміщень між орендарем (орендарями) здійснюється орендодавцем залежно від наявності, кількості, потужності, часу роботи електроприладів, систем тепло- і водопостачання, каналізації за спеціальними приладами обліку, а в разі їх відсутності - пропорційно до розміру орендованої площі.

Акти приймання наданих послуг (виконаних робіт), рахунки до них та копії калькуляцій витрат надсилалися відповідачу, що стверджується матеріалами справи. В даних документах міститься перелік всіх послуг які були надані за цілий місяць згідно укладеного договору. Відповідач оплачував надані послуги частково, не підписуючи та не повертаючи вище вказані акти.

Посилання відповідача на відсутність необхідних бюджетних коштів для оплати послуг з обслуговування будівлі та прибудинкових територій, згідно статті 617 ЦК України, не є підставою для звільнення від виконання зобов`язань за укладеним Договором та Угодою.

У рішеннях Європейського суду з прав людини, які відповідно до ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», зокрема у справі «Кечко проти України», Європейський Суд з прав людини констатував, що не приймає аргумент Уряду щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх зобов`язань.

Згідно з ч.1 ст.612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем, як орендарем порушено умови Договору оренди та Угоди в частині оплати вартості послуг, при цьому фактичне споживання наданих послуг свідчить, що своїми діями відповідач схвалив надання такої послуги. Тому фактичне прийняття послуг зумовлює виникнення у відповідача обов`язку оплатити надані послуги в сумі 221959,73грн.

Крім того, суд зазначає, що згідно рішення Господарського суду Волинської області відл 10.12.2019 у справі №903/617/19, залишеним без змін постановою Північно-західного апеляційно господарського суду від 17.03.2020, аналогічний позов Комунальної установи "Управління будинком Волинської обласної ради" до Департаментом агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації було задоволено повністю.

Враховуючи обставини справи, з огляду на вищезазначене, позов підлягає до задоволення в повному обсязі.

Згідно із частинами 2, 3 ст.13, частиною 1 ст.74 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Частиною 4 ст.13 ГПК України визначено, що кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст.77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За приписами ч.1 ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи положення ст.129 ГПК України, витрати по сплаті судового збору слід покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 233, 236-240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Управління агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації (43016, Волинська обл., місто Луцьк, вул.Шевченка, буд.41, код ЄДРПОУ 00730282) на користь Комунальної установи Управління будинком Волинської обласної ради (43027, м. Луцьк, майдан Київський, буд. 9, код ЄДРПОУ 20124750) 224107грн 63коп заборгованості, а також 3361грн 61коп витрат по сплаті судового збору.

Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного рішення.

Повне рішення складено та підписано 08.07.2022.

СуддяО. Г. Слободян

Дата ухвалення рішення06.07.2022
Оприлюднено11.07.2022
Номер документу105147237
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 224107грн. 63 коп

Судовий реєстр по справі —903/320/22

Судовий наказ від 02.08.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Рішення від 06.07.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 21.06.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 22.05.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні