Рішення
від 27.06.2022 по справі 922/4298/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.06.2022м. ХарківСправа № 922/4298/21

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Аюпової Р.М.

при секретарі судового засідання Красовському В.С.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "2-69", м. Лозова до Комунального підприємства "Житлова управляюча компанія" Лозівської міської ради Харківської області, м. Лозова про стягнення коштів в розмірі 129858,20 грн за участю представників:

не з`явились

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "2-69", м. Лозова, звернувся до господарського суду з позовом до відповідача - Комунального підприємства "Житлова управляюча компанія" Лозівської міської ради Харківської області, м. Лозова, про стягнення суми грошових коштів в розмірі 129858,20 грн. Також просить суд покласти на відповідача понесені судові витрати.

В обґрунтування позову посилається на норми ст. 21 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" та ст. 18 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", відповідно до яких у відповідача наявний обов`язок повернення позивачу залишку коштів, наявного на персональному рахунку багатоквартирного будинку.

Ухвалою господарського суду від 01.11.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 922/4298/21. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 24.11.2021 об 11:15 год.

Ухвалою господарського суду від 22.12.2021 суд перейшов до розгляду справи № 922/4298/21 за правилами загального позовного провадження. Призначив підготовче засідання на 12.01.2022 о 12:45 год.

12.01.2022 відповідачем надані до суду письмові пояснення (вх. № 586), а також письмові пояснення від 09.02.2022 (вх. № 3123), які судом долучені до матеріалів справи.

Ухвалою господарського суду від 09.02.2022 продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів, до 24 березня 2022 року.

Ухвалою господарського суду від 27.06.2022 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 28 червня 2022 року о 12:15 год.

У судове засідання 28.06.2022 представники сторін не з`явились, про причину неявки суд не повідомили. Про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. Додаткових заяв або клопотань, сторонами до суду надано не було.

В ході розгляду даної справи господарським судом Харківської області, у відповідності до п.4 ч.5 ст.13 ГПК України, було створено учасникам справи умови для реалізації ними прав, передбачених цим Кодексом у межах строків, встановлених ГПК України.

В ході розгляду даної справи судом було в повному обсязі досліджено письмові докази у справі, пояснення учасників справи, викладені в заявах по суті справи - у відповідності до приписів ч. 1 ст. 210 ГПК України, а також з урахуванням положень ч. 2 цієї норми, якою встановлено, що докази, які не були предметом дослідження в судовому засіданні, не можуть бути покладені судом в основу ухваленого судового рішення.

Згідно з п.1 ч.3 ст. 202 ГПК України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Враховуючи положення ст.ст. 13,74 ГПК України якими в господарському судочинстві реалізовано конституційний принцип змагальності судового процесу, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та заперечень та здійснені всі необхідні дії для забезпечення сторонами реалізації своїх процесуальних прав, а тому вважає за можливе розглядати справу по суті.

Відповідно до ст. 219 ГПК України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та витребуваних судом.

У судовому засіданні 28.06.2022, відповідно до ст. 240 ГПК України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

З`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно дослідивши надані учасниками судового процесу докази, суд встановив наступне.

Співвласниками багатоквартирного будинку № 69 по мікрорайону 2 в м. Лозова було прийнято рішення про створення Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку під назвою «2-69», яке оформлене протоколом установчих зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «2-69», за адресою місцезнаходження багатоквартирного будинку: м. Лозова, м-н 2 буд. № 69, від 23 липня 2019 року.

23.07.2019 співвласниками багатоквартирного будинку № 69 по мікрорайону 2 в м. Лозова зареєстровано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «2-69», номер запису - 14761020000001711 (позивач, ОСББ "2-69").

Відповідно до акту від 30.09.2019, житловий будинок № 69 по мікрорайону 2 в м. Лозова передано з балансу Комунального підприємства «Житлова управляюча компанія» в управління Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «2-69» з 01.10.2019.

Відповідно до пункту 1 розділу I Статуту ОСББ «2-69», затвердженого установчими зборами 23 липня 2019 року, ОСББ «2-69» створено власниками квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, що розташований за місцезнаходженням: 64604, Харківська обл., м. Лозова, мікрорайон 2, буд. 69, відповідно до ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку».

Відповідно до п. 5 розділу І Статуту, об`єднання відповідає за своїми зобов`язаннями, коштами і майном об`єднання, що належить об`єднанню як юридичній особі, від свого імені виступає учасником правовідносин, набуває майнові і немайнові права та обов`язки, виступає позивачем та відповідачем у суді. Об`єднання не несе відповідальності за зобов`язаннями співвласників.

Відповідно до п. 1 Розділу II Статуту, метою створення об`єднання - є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов`язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом.

Як вказує позивач, він звернувся до Комунального підприємства "Житлова управляюча компанія" Лозівської міської ради Харківської області (відповідач, КП "ЖУК"), як до особи, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення ОСББ "2-69", щодо перерахування залишку коштів на утримання будинку.

Так, на звернення позивача від 18 листопада 2019 року щодо розміру коштів отриманих від мешканців будинку № 69 м-ну 2 у м. Лозова за послуги з управління багатоквартирним будинком за період з 01.06.2019 по 30.09.2019 та перерахунку за період з 01.06.2012 по 01.10.2019, відповідач листом від 16.12.2019, повідомив, що за вказаний період за послуги з управління багатоквартирним будинком було нараховано 573262,15 грн., оплачено (разом з субсидією, що надійшла) - 510167,50 грн. Розмір неоплачених нарахувань, здійснених за відповідний період складає (заборгованість мешканців будинку № 69 м-ну 2 у м. Лозова) - 63094,65 грн. Виконано робіт та надано послуг за відповідний період на 380309,30 грн. Розмір невикористаних коштів від тих, що надійшли за відповідний період - 129858,20 грн.

Крім того, на звернення позивача від 13.01.2021, відповідач листом від 12.02.2020, підтверджує, що розмір невикористаних коштів від тих, що надійшли за відповідний період - 129858,20 грн., проте зазначає, що відповідні кошти на рахунку КП «ЖУК» відсутні, у зв`язку з неповною оплатою споживачами наданих послуг. Питання про здійснення перерахунку буде вирішене при надходженні на розрахунковий рахунок КП «ЖУК» коштів по погашенню заборгованості (погашенні боржниками наявної заборгованості за періоди до передачі будинку в управління ОСББ) та відсутності перевиконання надання послуг.

Позивач вказує, що відповідач відмовляється перераховувати кошти на рахунок ОСББ "2-69", що і стало підставою для звернення позивача до господарського суду із вимогою про стягнення невикористаних коштів у розмірі 129858,20 грн.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 317 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку (ч. 2 ст. 382 ЦК України).

За змістом ст. 385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов`язаних з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовані Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Згідно з ч.ч. 5 та 6 ст. 5 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" замовник будівництва або попередній власник будинку зобов`язаний передати паспорт об`єкта будівництва та один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об`єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об`єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, паспорт об`єкта будівництва та примірник технічної документації на будинок передаються управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Таким чином, спеціальним законом встановлено, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а у випадку прийняття ним відповідного рішення - управителем чи об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку.

Згідно із ч. 1 ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначені Законом України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Згідно зі ст. 1 ЗУ "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" об`єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Ст. 4 ЗУ "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" встановлено, що об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. В одному багатоквартирному будинку може бути створено тільки одне об`єднання. Основна діяльність об`єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Згідно із ч. 14 ст. 6 ЗУ "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

Судом встановлено, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, державна реєстрація юридичної особи - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "2-69" (ОСББ "2-69"), керівником якого є Нагацький Петро Петрович, проведена 23.07.2019, номер запису: 14761020000001711.

Відповідно до ч.ч. 18, 19 ст. 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об`єднання відновлює її за власний рахунок.

Відповідно до Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197, Міністерство з питань житлово-комунального господарства України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну житлову політику і політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства.

П. 2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 № 13 (далі - Правила) встановлено, що для приймання-передачі об`єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком.

П. 2.2. Правил встановлено, що при передачі об`єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об`єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 № 56; паспорт об`єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об`єкта; акт технічного стану об`єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об`єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об`єктом; обліку мешканців об`єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об`єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об`єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об`єкта відповідно

У разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об`єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об`єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі (пункт 2.3. Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд).

Оскільки жодними іншими, окрім Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, які затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 № 13, та які встановлюють порядок здійснення управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, - законодавчими актами не визначено перелік документації на будинок, яка повинна бути передана балансоутримувачу чи управителеві, враховуючи подібність правовідносин, що врегульовані вказаним нормативним актом та тими, що виникли між сторонами, судами правомірно застосовано пункт 2 вказаних Правил за аналогією до подібних правовідносин, що виникли між сторонами (аналогія закону). Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 07.06.2018 у справі № 922/3396/17.

Як встановлено судом, на звернення позивача від 18 листопада 2019 року, щодо розміру коштів, отриманих від мешканців будинку № 69 м-ну 2 у м. Лозова, за послуги з управління багатоквартирним будинком за період з 01.06.2019 по 30.09.2019 та перерахунку за період з 01.06.2012 по 01.10.2019, відповідач листом від 16.12.2019, повідомив, що за вказаний період за послуги з управління багатоквартирним будинком було нараховано 573262,15 грн., оплачено (разом з субсидією, що надійшла) - 510167,50 грн. Розмір неоплачених нарахувань, здійснених за відповідний період складає (заборгованість мешканців будинку № 69 на м-ні 2 у м. Лозова) - 63094,65 грн. Виконано робіт та надано послуг за відповідний період на 380309,30 грн. Розмір невикористаних коштів від тих, що надійшли за відповідний період - 129858,20 грн.

Позивач вказує, що відповідач відмовляється перераховувати невикористані кошти в розмірі 129858,20 грн. на рахунок ОСББ "2-69", з посиланням на те, що відповідні кошти на рахунку КП «ЖУК» відсутні, у зв`язку з неповною оплатою споживачами наданих послуг. Питання про здійснення перерахунку буде вирішене при надходженні на розрахунковий рахунок КП «ЖУК» коштів по погашенню заборгованості (погашенні боржниками наявної заборгованості за періоди до передачі будинку в управління ОСББ) та відсутності перевиконання надання послуг.

Так, відповідно до правових норм ч. 1 ст. 509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства (ч. 3 ст. 11 ЦК України).

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 1 ст. 525 ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ч. 1 ст. 599 ЦК України).

Виходячи з вищевикладеного, суд зазначає, що заперечуючи проти заявлених позовних вимог, відповідач вказує, що позивач посилається на аналітичний рахунок відповідача, зазначений останнім 16.12.2019 у відповіді на звернення позивача, який є рахунком бухгалтерського обліку, тобто інформаційним інструментом обліку діяльності підприємства.

Суд зазначає, що для оперативного управління підприємством, здійснення контролю за збереженням і використанням ресурсів, проведення узагальненої інформації недостатньо, потрібна детальна інформація про конкретні види засобів, їх джерел, а також господарських процесів. Таку інформацію одержують за допомогою аналітичних рахунків.

Термін "аналітичний" походить від лат. analysis розкладання, розчленування цілого на складові (елементи). Облік, здійснюваний на підставі аналітичних рахунків, називається аналітичним.

Відповідний бухгалтерський рахунок - не є тотожними і не має жодного відношення до рахунків, призначених для зберігання коштів. Інформація аналітичного бухгалтерського рахунку сама по собі не має жодної доказової достовірності, оскільки залежить від правильності ведення бухгалтерії на підприємстві.

Окрім цього, слід зазначити, що п. 26 Постанови Кабінету Міністрів України N27 12 від 05.09.2018 «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору «про надання послуги з управління багатоквартирним будинком», саме співвласник має право на отримання пропорційної частки коштів колишнього управителя майна, які не використані.

Отже, в даному випадку, правом на повернення залишків сплачених грошових коштів, мають саме особи, які є власниками невикористаних залишків коштів.

Суд зауважує, що доказів на підтвердження того, що позивач є власником грошових коштів, з вимогою про стягнення яких він звернувся з даним позовом, суду надано не було.

Також, в обґрунтування позовних вимог, позивачем, окрім листа відповідача від 16.12.2019, з посиланням на аналітичний рахунок останнього, не надано до суду інших доказів: банківських виписок, платіжних доручень, квитанцій тощо, які б підтверджували перерахування та наявність на рахунках відповідача заявлених до стягнення грошових коштів, які належать позивачу. Також, не доведено належними доказами, що відповідні кошти сплачувались в натурі, ким саме сплачувались, а також не доведено, що такі кошти перебувають на рахунках у відповідача.

А, отже, оскільки мова йде виключно про аналітичний рахунок, зазначений відповідачем, наявність реальних коштів на банківському рахунку відповідача, власником яких є саме ОСББ "2-69", позивачем суду не доведено.

Суд вважає за необхідне зазначити, що на момент передачі житлового будинку з управління Комунального підприємства "Житлова управляюча компанія" в управління ОСББ «2-69», кошти на рахунках Комунального підприємства "Житлова управляюча компанія" Лозівської міської ради Харківської області були відсутні, у зв`язку з неповною оплатою споживачами наданих послуг, що підтверджується наданими відповідачем до справи, відповідними банківськими виписками по рахункам відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ч. 1 ст. 74 ГПК України).

Згідно зі ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77 ГПК України).

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи (ст. 78 ГПК України).

Відповідно до ст. 79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Таким чином, позивачем не було реалізоване право на надання відповідних доказів до суду, а, отже, враховуючи викладене, суд вважає заявлені позивачем позовні вимоги безпідставними, необґрунтованими, недоведеними відповідним доказами, у зв`язку з чим у задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно до ч. 4 ст. 129 ГПК України, судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються, у разі відмови у позові - на позивача.

Таким чином, враховуючи відмову у задоволенні заявлених позовних вимог, витрати зі сплати судового збору, покладаються на позивача. Також не підлягають задоволенню заявлені до стягнення з відповідача витрати, понесені позивачем на правничу допомогу в розмірі 12985,82 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 61, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 4, 11, 12, 13, 73, 74, 76, 77, 86, 123, 129, 177, 183, 232, 233, 236, 238, 240, 241, 242, 256 ГПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Відповідно до ст. 241 ГПК України, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно ст.ст. 256, 257 ГПК України, рішення може бути оскаржене до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення.

Позивач - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «2-69» (64604, Харківська обл., м. Лозова, мікрорайон 2, буд. 69, код ЄДРПОУ 43128314);

Відповідач - Комунальне підприємство «Житлова управляюча компанія» Лозівської міської ради Харківської області (64604, Харківська область, м. Лозова, м-н 1, буд. 17; код ЄДРПОУ 37556917).

Повне рішення складено 08.07.2022.

СуддяР.М. Аюпова

справа № 922/4298/21

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення27.06.2022
Оприлюднено13.07.2022
Номер документу105178808
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4298/21

Ухвала від 15.05.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Огороднік К.М.

Постанова від 30.03.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Россолов Вячеслав Володимирович

Ухвала від 04.09.2022

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Россолов Вячеслав Володимирович

Рішення від 27.06.2022

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 26.06.2022

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 12.06.2022

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 20.04.2022

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 09.02.2022

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 22.12.2021

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 24.11.2021

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні