Рішення
від 04.07.2022 по справі 212/8114/21
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

Справа № 212/8114/21

2/212/390/22

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 липня 2022 року м. Кривий Ріг

Жовтневий районний суд міста Кривого Рогу Дніпропетровської області, в складі: Головуючого судді - Власенко М.Д., за участі секретаря судового засідання Машошиної Ю.О., розглянувши в порядкуст. 247 ЦПК Україниза відсутності учасників справи та без здійснення фіксації судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Криворіжгаз», треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут», Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Заріччя 7-18» про визнання незаконними дій щодо встановлення під`їздних вузлів обліку газу у багатоквартирному будинку та зобов`язання поновити становище, що існувало до його порушення шляхом здійснення їх демонтажу у порядку захисту прав споживачів,-

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2021 року позивачі звернулись до суду із вказаним позовом, в якому просили визнати незаконними дії АТ Оператор газорозподільної системи Криворіжгаз (далі АТ "ОГРМ "Криворіжгаз") щодо встановлення загальнобудинкових вузлів обліку газу в будинку АДРЕСА_1 та зобов`язати відповідача здійснити демонтаж загальнобудинкових вузлів обліку газу в будинку АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позовних вимог позивачі зазначили, що АТ "ОГРМ "Криворіжгаз" є оператором ГРМ у тому числі у Покровському районі міста Кривого Рогу. Позивачі приєднались до типового договору постачання природного газу споживачам, доказом факту приєднання всіх споживачів до Типового договору вважають щомісячне споживання ними природного газу та здійснення щомісячної сплати рахунків за спожитий природний газ. У квартирах за місцем проживання позивачів не встановлені індивідуальні лічильники газу, квартири забезпечені газопостачанням з режимом використання газу для приготування їжі. У липні 2017 року представниками відповідача за власною ініціативою, без погодження зі співвласниками багатоквартирного будинку, порушуючи право позивачів на встановлення безкоштовного індивідуального засобу обліку газу, у будинку АДРЕСА_1 було встановлено загально будинкові вузла обліку газу, а також змінено режим нарахування природного газу. Дані дії АТ "ОГРМ "Криворіжгаз"позивачі вважають незаконними. Відповідачем було здійснено встановлення під`їздних вузглів обліку газу без присутності співвласників багатоквартирного будинку у тому числі і для фіксування показників при встановленні вузлів обліку газу, без врегулювання між співвласниками багатоквартирного будинку (власниками квартир, особи, що відповідальна за експлуатацію будинку) договірних відносин щодо зняття показань будинкового вузла обліку та лічильників газу, а також не було забезпечено можливість проведення монтажу, збереження та здійснення експлуатації будинкових вузлів обліку газу. При зверненні позивачів, як споживачів щодо забезпечення квартирами засобами обліку газу, відповідачем було надано відмову у зв`язку із тим, що Планом розвитку на 2016-2025 роки було передбачено встановлення під`їздних лічильників газу за адресою: АДРЕСА_2 . Вказана відмова відповідача є необґрунтованою та призводить до того, що власникам (користувачам) квартир, які необладнані квартирними лічильникам, нараховують суми за споживання газу, який не використовується споживачами. Також, відповідачем в порушення вимогу кодексу ГРС під`їздні вузли обліку газу не опломбовувались, а те що було опломбовано здійснено з відсутності позивачів. Всупереч ст. 6 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», з серпня 2017 року відповідачем здійснено облік спожитого газу позивачам, у чиїх квартирах відсутні індивідуальні лічильники, за показами загальнобудинкових лічильників, про що стало відомо позивачам у серпні 2017 році при оплаті комунальних послуг. Станом на дату встановлення загальнобудинкових вузлів обліку газ, відповідач порушив права позивачів на встановлення індивідуальних засобів обліку за рахунок відповідача, як оператора ОГРС. Вважають, що встановлення індивідуальних лічильників забезпечить оплати саме того об`єму газу, який спожито і саме на відповідача покладено обов`язок щодо встановлення індивідуальних лічильників. У зв`язку із наведеним, позивачі вимушені звернутися до суду із вищезазначеними позовними вимогами.

Ухвалою суду від 16 вересня 2021 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

Представник відповідача скористався правом надання відзиву в якому зазначено, що у липні 2017 році ПАТ Криворіжгаз було встановлено загальнобудинковий вузол обліку природного газу у будинку АДРЕСА_1 , який було введено в експлуатацію з вересні 2017 року. Згідно частини 1 статті 6 Закону України Про забезпечення комерційного обліку природного газу в редакції, що діяла на момент встановлення загальнобудинкового лічильника не зазначено право абонента на індивідуальний лічильник газу, натомість вказано про обов`язок оператора ГРМ забезпечити встановлення як індивідуальних так і загальнобудинкових лічильників газу для забезпечення 100 % обліку спожитого газу населенням. Постановою НКРЕКП від 31.03.2016 року № 547 (зі змінами) затверджено План розвитку газорозподільної системи ПАТ Криворіжгаз на 2016-2025 роки та джерела його фінансування по розділах і згідно І розділу вказаного плану було передбачено з урахуванням технічних та економічних чинників загальнобудинковий лічильник за адресою: АДРЕСА_2 . ПАТ Криворіжгаз не може відступати від положень, встановлених Планом розвитку газорозподільної системи ПАТ Криворіжгаз на 2016-2025 роки. У січня 2018 року (після встановлення загально будинкового вузла обліку газу) набрали чинності зміни до Закону України Про забезпечення комерційного обліку природного газу за якими передбачено оснащення споживачів природного газу індивідуальними лічильниками газу, загальнобудинковий лічильник газу може бути встановлений за згодою співвласників багатоквартирного будинку. Таким чином, за адресою: АДРЕСА_2 забезпечено облік природного газу відповідно до вимог Закону України в редакції, що існувала на момент виникнення спірних відносин, а тому позовні вимоги позивачів є безпідставними та не підлягають задоволенню. Крім того, вказують, що позов поданий позивача після спливу строку позовної давності, який закінчився 21.07.2020 року, оскільки загальнобудинковий лічильник газу за адресою: АДРЕСА_2 встановлений та опломбований 21.07.2017 року. У зв`язку із наведеним, просили застосувати строк позовної давності до вказаних позовних вимог та відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Ухвалою суду від 19 жовтня 2021 року за клопотанням представника відповідача провадження у вказаній справу зупинено до закінчення перегляду в касаційному порядку Великою Палатою Верховного Суду цивільної справи № 212/5836/17.

Ухвалою суду від 23 травня 2022 року провадження по вказаній цивільній справі поновлено та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

Позивачі до суду не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Представник відповідача в судове засідання не з`явилась, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлялась належним чином, надала клопотання про відкладення розгляду справи посилаючись на введений на території України воєнний стан та неможливість прибути до суду.

Вирішуючи клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи до закінчення воєнного стану, суд виходить з наступного.

Відповідно до рекомендації роботи судів в умовах воєнного стану, оприлюднених Радою суддів України 02 березня 2022 року, при визначенні умов роботи суду у воєнний час, слід керуватися реальною поточною обстановкою, що склалася в регіоні, яка на день розгляду даної справи.

На день розгляду вказаної справи ані на території міста Кривого Рогу, ані на території Дніпропетровської області, не ведуться активні бойові дії, що свідчить про те, що поточна обстановка у даних регіонах є стабільною, у зв`язку з чим відсутні підстави для відкладення розгляду справи на іншу дату, у зв`язку із введенням на території України воєнного стану.

Суд враховує, що судовий захист повинен відповідати умовам процесуальної економії, враховуючи, що пунктами 10, 11 частини 2 статті 2 ЦПК України визначено, що одними із основних принципів цивільного судочинства є розумність строків розгляду справи судом та неприпустимість зловживання процесуальними правами. Крім того, вказаний спір відноситься до категорії малозначних справ, відповідач скористався правом надання відзиву на позову заяву, а тому суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи.

Треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз збут", Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Заріччя 7-18» представника до суду не направили, пояснень щодо позову не надали, клопотань про відкладення розгляду справи та/або розгляду справи без участі не надходило.

У відповідності до вимог ч. 2ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши письмові матеріали цивільної справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно достатті 2 ЦПК Українизавданнями цивільного судочинства є, зокрема, справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 16 квітня 2015 року № 1274 про видачу ліцензії на розподіл природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ ПАТ Криворіжгаз видано ліцензію на господарську діяльність з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ на території м. Кривого Рогу (крім житлового масиву «Інгулець» Інгулецького району в м. Кривому Розі) та Криворізького району Дніпропетровської області у зоні розташування розподільних газопроводів, що перебувають у власності та користуванні ПАТ Криворіжгаз.

Згідно відповіді АТ Криворіжгаз Вих.№ 501-ЛВ-27013-1220 від 23.12.2020 року АТ Криворіжгаз було розроблено та подано на затвердження НКРЕКП План розвитку газорозподільної системи на 2016-2025 роки. Згідно І розділу вказаного плану було передбачено встановлення з урахуванням технічних та економічних чинників під`їздних лічильників газу за адресою: АДРЕСА_2 . АТ Криворіжгаз не може відступати від положень, встановлених Планом розвитку газорозподільної системи ПАТ Криворіжгаз на 2016-2025 роки. У січня 2018 року, після встановлення під`їздних вузлів обліку газуна будинок АДРЕСА_1 набрали чинності зміни до Закону України Про забезпечення комерційного обліку природного газу за якими передбачено оснащення споживачів природного газу індивідуальними лічильниками газу. Таким чином, за адресою: АДРЕСА_2 забезпечено облік природного газу відповідно до вимог Закону України в редакції, що існувала на момент забезпечення споживачів комерційним обліком газу (а.с.109-110).

Згідно Акту про фактичне проживання від 13 серпня 2021 року, що посвідчений головою правління ОСББ Заріччя 7-18, ОСОБА_45 , що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , у період з 10 січня 2014 року по теперішній час проживає за адресою: АДРЕСА_4 . (а.с.104).

Згідно Акту про фактичне проживання від 13 серпня 2021 року, що посвідчений головою правління ОСББ Заріччя 7-18, ОСОБА_47 , що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_5 , у період 05 травня 2016 року по теперішній час проживає за адресою: АДРЕСА_6 (а.с.105).

Згідно Акту про фактичне проживання від 13 серпня 2021 року, що посвідчений головою правління ОСББ Заріччя 7-18, ОСОБА_46 , що зареєстрована за адресою: АДРЕСА_7 , у період з 2015 року по теперішній час проживає за адресою: АДРЕСА_8 (а.с.106).

Інші позивачі у справі зареєстровані у квартирах будинку АДРЕСА_1 та є споживачами послуг з газопостачання за вказаною адресою.

Згідно ч. 1ст. 5 Закону України «Про захист прав споживачів», держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров`я і життєдіяльності.

Згідност. 3 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», предметом регулювання цьогоЗаконує правовідносини, що виникають між виробниками, виконавцями, споживачами у процесі створення, надання та споживання житлово-комунальних послуг, суб`єктами цьогоЗаконує органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, власники, виробники, виконавці та споживачі житлово-комунальних послуг.

Згідно з ч. 1ст. 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Відповідно до вимог ч.ч. 1,2ст. 20 цього Закону, споживач має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг. Споживач зобов`язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Відповідно до гл. 1 розд. 1 Кодексу ГРС, Оператор ГРМ суб`єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює діяльність з розподілу природного газу газорозподільною системою, яка знаходиться у його власності або користуванні відповідно до законодавства, та здійснює щодо неї функції оперативно-технологічного управління.

Отже, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Криворіжгаз» є Оператором ГРМ.

Відповідно до ч. 1ст. 3 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок: коштів суб`єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території; коштів відповідного бюджету; інших джерел, не заборонених законодавством.

Як встановлено судом, позивачі є споживачами природного газу, а відповідач АТ «Криворіжгаз» - Оператором ГРМ, виконавцем комунальної послуги, спрямованої на задоволення потреби фізичної особи у забезпеченні газопостачанням.

Відповідно до пунктів 1.1-1.3 Типового договору розподілу природного газу, що є у загальному доступі на офіційному сайті АТ «Криворіжгаз», цей договір є публічним, регламентує порядок та умови переміщення природного газу з метою фізичної доставки Оператором ГРМ обсягів природного газу, які належать споживачам (їх постачальникам), до об`єктів споживачів, а також правові засади санкціонованого відбору природного газу з газорозподільної системи. Умови договору однакові для всіх споживачів України.

Судом встановлено, що позивачі приєдналися до вказаного Типового договору розподілу природного газу, оскільки щомісячно споживають природний газ та щомісячно сплачують рахунки за спожитий природний газ.

Згідно з пунктом 2.1 цього Типового договору, АТ «Криворіжгаз» взяло на себе зобов`язання постачати природний газ споживачам в необхідних об`ємах (обсягах), а позивачі взяли на себе зобов`язання своєчасно сплачувати вартість природного газу у розмірі, строки та порядку, що визначені цим договором.

Звернувшись до суду із позовом, позивачі вважали свої права як споживачів послуг з постачання природного газу порушеними відповідачем АТ Криворіжгаз, внаслідок незаконного встановлення загальнобудинкового вузла обліку газу в будинку АДРЕСА_1 .

Вирішуючи питання щодо заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

З матеріалів справи встановлено, що загальнобудинкові вузли обліку природного газу встановлені 21 липня 2017 року за ініціативою АТ «Криворіжгаз», на підтвердження чого суду надано копії Актів пломбування комерційних вузлів обліку газу у І та ІІ під`їздах будинку АДРЕСА_1 (т.1 а.с.135-136).

Відповідно до приписів частини другоїстатті 2 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу»в редакції від 20 січня 2018 року загальнобудинковий лічильник газу може бути встановлений лише за згодою співвласників багатоквартирного будинку в порядку, визначеномустаттею 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

До 20 січня 2018 року питання встановлення загальнобудинкового приладу обліку природного газу не було врегульоване на рівнізакону, а регламентувалося підзаконними нормативно-правовими актами.

Приписами абзаців третього-п`ятого пункту 4 Тимчасового положення у редакціїпостанови КабінетуМіністрівУкраїнивід 27січня2016року№46 передбачено, що:

- ініціювати встановлення будинкового вузла обліку на багатоквартирний будинок, групу багатоквартирних будинків, групу споживачів можуть як власник (власники) такого будинку (таких будинків) (квартир), так і оператор газорозподільної системи;

- встановлення будинкового вузла обліку здійснюється згідно з Кодексом газорозподільних систем. Встановлення будинкового вузла обліку, в тому числі витрати на проектування, монтаж, здійснюється за кошти сторони, яка ініціювала встановлення такого вузла обліку;

- власник (власники) будинку (будинків) (квартир), особа, відповідальна за експлуатацію будинку (будинків) (далі - експлуатаційна організація), балансоутримувач будинку (будинків) тощо та оператор газорозподільної системи зобов`язані врегулювати між собою договірні відносини щодо зняття показань будинкового вузла обліку та лічильників газу, установлених у квартирі (далі - квартирні лічильники газу) (за їх наявності), а також забезпечення можливості проведення монтажу, збереження та здійснення експлуатації будинкового вузла обліку. У разі неврегулювання зазначених питань газопостачання такому будинку, групі будинків, групі споживачів може бути припинено відповідно до законодавства.

Згідно з п. 5.4 глава 5 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем, затвердженихпостановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 року №2494(в редакції, чинній на момент виникнення спору) за ініціативи балансоутримувача (управителя) або Оператора ГРМ та за їх рахунок в багатоквартирному будинку (гуртожитку) або на групу будинків (гуртожитків), мешканці яких в повному обсязі чи частково розраховуються за нормами споживання, або для цілей складання загального балансу споживання природного газу може бути організований та встановлений загальнобудинковий вузол обліку природного газу. Балансоутримувач (управитель) не може відмовити оператору ГРМ в організації та встановленні загальнобудинкового вузла обліку природного газу, якщо ці заходи здійснюються за рахунок Оператора ГРМ.

З наведених положень вбачається, що до 20 січня 2018 року оператор газорозподільної системи мав право встановити загальнобудинковий лічильник природного газу, врегулювавши з власником (власниками) будинку, експлуатаційною організацією, балансоутримувачем будинку (будинків) тощо договірні відносини щодо зняття показань будинкового вузла обліку, а також забезпечити можливості проведення монтажу, збереження та здійснення експлуатації будинкового вузла обліку.

Також відповідно до пункту 6 частини першоїстатті 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, становить частину спільного майна багатоквартирного будинку.

У свою чергу, таке майно є спільною сумісною власністю власників квартир та нежитлових приміщень будинку (частина другастатті 382 Цивільного кодексу України(далі -ЦК України), частина першастатті 5 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»).

Проте договірні відносини щодо зняття показань будинкового вузла обліку та лічильників газу, установлених у квартирі (далі-квартирні лічильники газу) (за їх наявності), а також забезпечення можливості проведення монтажу, збереження та здійснення експлуатації будинкового вузла обліку не врегульовані між балансоутримувачем будинку якими є власники та користувачі квартир в будинку АДРЕСА_1 та відповідачем.

Договори між окремими побутовими споживачами (власниками квартир, не обладнаних квартирними лічильниками газу) та відповідачем, зокрема - щодо встановлення загальнобудинкового лічильника та проведення оплати за показниками такого лічильника, також не укладалися.

Слід враховувати, що втручатися у газові мережі, що складають спільне майно багатоквартирного будинку, можна лише за згодою власників такого майна, яка мала бути надана в порядку, визначеномустаттею 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»(якщо в такому будинку створене об`єднання співвласників - у порядкустатті 10 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку»). У свою чергу, будь-які підзаконні нормативно-правові акти не могли встановлювати інший порядок вирішення цього питання і тим більше надавати оператору газорозподільної системи право в односторонньому порядку втручатися в газові мережі багатоквартирного будинку для встановлення загальнобудинкового лічильника.

За таких обставин вбачається, що встановлення загальнобудинкових лічильників із позивачами у житловому будинку не погоджувалось, оператор газорозподільної системи, в односторонньому порядку встановив для багатоквартирного будинку окремі загальнобудинкові лічильники природного газу на кожному під`їзді будинку, алене забезпечив встановлення саме індивідуального лічильнику газу, тому дії відповідача АТ Криворіжгаз із встановлення загальнобудинкових лічильників газу у будинку позивачів підлягають визнанню незаконними.

Зазначена правова позиція сформована Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 26.10.2021 року справа № 212/5836/17, провадження № 14-11цс21.

Заявлена позовна вимога щодо зобов`язання Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Криворіжгаз» демонтувати загальнобудинкові вузли обліку газу в будинку АДРЕСА_1 , на думку суду задоволенню не підлягає, оскільки позивачі не наділені повноваженнями щодо вирішення цього питання за усіх жителів будинку АДРЕСА_9 , оскільки лише частина мешканців вказаного будинку звернулись до суду з даним позовом, а отже задоволення цієї вимоги може порушити права інших мешканців будинку.

Заява представника відповідача щодо застосування строків позовної давності, оскільки загальнобудинковий лічильник газу встановлений в червні 2017 року, а до суду позивачі звернулись в вересні 2021 року поза межа трирічного строку позовної давності, на думку суду задоволенню не підлягає, оскількипорушення прав позивачів, як споживачів, є триваючими з моменту встановлення лічильника, а тому вони вправі звернутись до суду за захистом своїх прав у будь-який момент.

Відповідно до вимог ч. 1ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог, а у разі відмови в позові - на позивача.

Оскільки позивачі на підставі ч. 3ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів», звільнені від сплати судового збору, виходячи з результату вирішення спору, з Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Криворіжгаз» на користь держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 42676 грн. за кількістю позивачів, що становить 47 осіб, та розміру судового збору з однієї особи за одну позовну вимогу встановленого відповідно до ч. 1ст. 4 Закону України «Про судовий збір»станом на 01 січня 2021 року виходячи з дати звернення позивачів до суду з позовом.

На підставі викладеного, керуючисьст. 8 Конституції України, ст.ст.3,4,13,16 ЦК України, ст.ст.5,21 Закону України «Про захист прав споживачів», ст.ст.3,6 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», ст.ст.12,13,19,23,77,78,141,263-265,268,273,280-284,354-355 ЦПК України, суд, -

ухвалив:

Позовні вимоги ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 до Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Криворіжгаз», треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровськгаз збут», Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Заріччя 7-18» про визнання незаконними дій щодо встановлення під`їздних вузлів обліку газу у багатоквартирному будинку та зобов`язання поновити становище, що існувало до його порушення шляхом здійснення їх демонтажу у порядку захисту прав споживачів задовольнити частково.

Визнати незаконними дії Акціонерного товариства "Оператор газорозподільної системи "Криворіжгаз" щодо встановлення загальнобудинкових вузлів обліку газу (у формі під`їздних) в будинку АДРЕСА_1 .

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути з Акціонерного товариства Оператор газорозподільної системи «Криворіжгаз на користь держави судовий збір у розмірі 42676 (сорок дві тисячі шістсот сімдесят шість) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивачі: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_10 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_11 , ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_12 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , РНОКПП НОМЕР_4 , адреса: АДРЕСА_13 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , РНОКПП НОМЕР_5 , адреса: АДРЕСА_14 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , РНОКПП НОМЕР_6 , адреса: АДРЕСА_15 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , РНОКПП НОМЕР_7 , адреса: АДРЕСА_16 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , РНОКПП НОМЕР_8 , адреса: АДРЕСА_17 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , РНОКПП НОМЕР_9 , адреса: АДРЕСА_18 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , РНОКПП НОМЕР_10 , адреса: АДРЕСА_19 , ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , РНОКПП НОМЕР_11 , адреса: АДРЕСА_20 , ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , РНОКПП НОМЕР_12 , адреса: АДРЕСА_21 , ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , РНОКПП НОМЕР_13 , адреса: АДРЕСА_22 , ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , РНОКПП НОМЕР_14 , адреса: АДРЕСА_23 , ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , РНОКПП НОМЕР_15 , адреса: АДРЕСА_24 , ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_15 , РНОКПП НОМЕР_16 , адреса: АДРЕСА_25 , ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , РНОКПП НОМЕР_17 , адреса: АДРЕСА_26 , ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_17 , РНОКПП НОМЕР_18 , адреса: АДРЕСА_27 , ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_18 , РНОКПП НОМЕР_19 , адреса: АДРЕСА_28 , ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_19 , РНОКПП НОМЕР_20 , адреса: АДРЕСА_29 , ОСОБА_21 , ІНФОРМАЦІЯ_20 , РНОКПП НОМЕР_21 , адреса: АДРЕСА_30 , ОСОБА_22 , ІНФОРМАЦІЯ_21 , РНОКПП НОМЕР_22 , адреса: АДРЕСА_31 , ОСОБА_23 , ІНФОРМАЦІЯ_22 , РНОКПП НОМЕР_23 , адреса: АДРЕСА_32 , ОСОБА_24 , ІНФОРМАЦІЯ_23 , РНОКПП НОМЕР_24 , адреса: АДРЕСА_33 , ОСОБА_25 , ІНФОРМАЦІЯ_24 , РНОКПП НОМЕР_25 , адреса: АДРЕСА_34 , ОСОБА_26 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , РНОКПП НОМЕР_26 , адреса: АДРЕСА_35 , ОСОБА_27 , ІНФОРМАЦІЯ_25 , РНОКПП НОМЕР_27 , адреса: АДРЕСА_36 , ОСОБА_28 , ІНФОРМАЦІЯ_26 , РНОКПП НОМЕР_28 , адреса: АДРЕСА_37 , ОСОБА_29 , ІНФОРМАЦІЯ_27 , РНОКПП НОМЕР_29 , адреса: АДРЕСА_38 , ОСОБА_30 , ІНФОРМАЦІЯ_28 , РНОКПП НОМЕР_30 , адреса: АДРЕСА_39 , ОСОБА_31 , ІНФОРМАЦІЯ_29 , РНОКПП НОМЕР_31 , адреса: АДРЕСА_40 , ОСОБА_32 , ІНФОРМАЦІЯ_30 , РНОКПП не визначено, адреса: АДРЕСА_41 , ОСОБА_33 , ІНФОРМАЦІЯ_31 , РНОКПП НОМЕР_32 , адреса: АДРЕСА_42 , ОСОБА_34 , ІНФОРМАЦІЯ_32 , РНОКПП НОМЕР_33 , адреса: АДРЕСА_43 , ОСОБА_35 , ІНФОРМАЦІЯ_33 , РНОКПП НОМЕР_34 , адреса: АДРЕСА_44 , ОСОБА_36 , ІНФОРМАЦІЯ_34 , РНОКПП НОМЕР_35 , адреса: АДРЕСА_45 , ОСОБА_37 , ІНФОРМАЦІЯ_35 , РНОКПП НОМЕР_36 , адреса: АДРЕСА_46 , ОСОБА_38 , ІНФОРМАЦІЯ_36 , РНОКПП НОМЕР_37 , адреса: АДРЕСА_47 , ОСОБА_39 , ІНФОРМАЦІЯ_37 , РНОКПП НОМЕР_38 , адреса: АДРЕСА_48 , ОСОБА_40 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , РНОКПП НОМЕР_39 , адреса: АДРЕСА_49 , ОСОБА_41 , ІНФОРМАЦІЯ_38 , РНОКПП НОМЕР_40 , адреса: АДРЕСА_50 , ОСОБА_42 , ІНФОРМАЦІЯ_39 , РНОКПП НОМЕР_41 , адреса: АДРЕСА_51 , ОСОБА_43 , ІНФОРМАЦІЯ_40 , РНОКПП НОМЕР_42 , адреса: АДРЕСА_52 , ОСОБА_44 , ІНФОРМАЦІЯ_41 , РНОКПП НОМЕР_43 , адреса: АДРЕСА_53 , ОСОБА_45 , ІНФОРМАЦІЯ_42 , РНОКПП НОМЕР_44 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , проживає за адресою: АДРЕСА_4 , ОСОБА_46 , ІНФОРМАЦІЯ_43 , РНОКПП НОМЕР_45 , зареєстрована: АДРЕСА_7 , проживає за адресою: АДРЕСА_8 , ОСОБА_47 , ІНФОРМАЦІЯ_44 , РНОКПП НОМЕР_46 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_5 , проживає за адресою: АДРЕСА_6 .

Відповідач: Акціонерне товариство "Оператор газорозподільної системи "Криворіжгаз", код ЄДРПОУ 03341397, юридична адреса: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, пр. Металургів, буд. 1.

Третя особа:Товариствозобмеженою відповідальністю"Дніпропетровськгаззбут",кодЄДРПОУ39572642, юридична адреса: Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Шевченко, буд. 2.

Третя особа:Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Заріччя 7-18, код ЄДРПОУ 42360392, місцезнаходження: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, мкрн 7-й Зарічний, буд. 18.

Відповідно до ч.6ст.259 ЦПК України, якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження, залежно від складності справи складання повного рішення суду може бути відкладено на строк - не більш як п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Повний текст рішення у справі складено та підписано без проголошення 11.07.2022 року.

Суддя М.Д. Власенко

СудЖовтневий районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення04.07.2022
Оприлюднено13.07.2022
Номер документу105183080
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —212/8114/21

Рішення від 04.07.2022

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Кривого Рогу

Власенко М. Д.

Ухвала від 22.05.2022

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Кривого Рогу

Власенко М. Д.

Ухвала від 19.10.2021

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Кривого Рогу

Власенко М. Д.

Ухвала від 16.09.2021

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Кривого Рогу

Власенко М. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні