Постанова
від 17.10.2007 по справі ас-51/267-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС-51/267-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "17" жовтня 2007 р.  11:00              Справа № АС-51/267-07

вх. № 6519/1-51

Суддя господарського суду Харківської області Шарко Л.В.

за участю секретаря судового засідання Шадура А.Ю.

представників сторін

позивача - Шебаніц Н.М., доручення № 06ю-6/79 від 16.01.2007 року

відповідача - Таран О.І., директор наказ №1 від 07 липня 2006 року

по справі за позовом  Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Харків   

до  ПП "ТМГ", м. Валки  

про стягнення 2173,72 грн. , -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до господарського суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з відповідача  суму адміністративно-господарських санкцій за незайняте робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда у 2006 році в розмірі 2156,25 грн. Крім того, просить стягнути з відповідача суму нарахованої пені за несвоєчасно сплачені адміністративно-господарськи санкції станом на 14.05.2007 року у розмірі 17,47 грн.

Ухвалою господарського суду від 25 червня 2007 року провадження у справі було зупинено до 17 жовтня 2007 року за клопотанням представника позивача для надання можливості надання додаткових доказів по справі.

Ухвалою господарського суду від 17 жовтня 2007 року провадження у справі було поновлено, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи за письмовою згодою сторін, відповідно до п. 3 статті 121 КАС України.

В судовому засіданні 17 жовтня 2007 року представник позивача підтримує позовні вимоги в повному обсязі та просить суд задовольнити їх.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечує та просить відмовити в позові в повному обсязі, посилаючись, зокрема на те, що на підприємстві було створене робоче місце для інваліда- юриста. Також представник відповідача вказав на те, що середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві складає 7,7 чоловік, тому підприємство не мало створювати робочі місця.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 70 від 31 січня 2007 року, передбачено, що суми адміністративно-господарських санкцій перераховуються работодавцями на рахунок відкритий в органах Державного казначейства до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Частиною 1 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу  за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з ч.1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом,  передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких  працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві,  організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує  найману працю.

Згідно ч.3 ст.20 вищезазначеного Закону сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ст.19 вищевказаного Закону на підприємстві відповідача у 2006 році норматив для працевлаштування інвалідів складає 1 робоче місце. Згідно форми 10-ПІ „Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів” за 2006 рік, наданого відповідачем, середньооблікова чисенність штатних працівників облікового складу підприємства у 2006 році становила 8 осіб.

Відповідно до даних, наданих відповідачем у звіті, середньооблікова численність інвалідів –штатних працівників на підприємстві становить 0 осіб. Отже відповідачем не виконано норматив 1 робоче місце по працевлаштуванню інвалідів.

Розмір середньорічної заробітної плати на підприємстві відповідача у 2006 році становить – 4312,50 грн.

Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за не зайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2006 році становить 2156,25 грн.

Сума нарахованої пені, за несвоєчасно сплачені адміністративно-господарськи санкції, станом на 14.05.2007 року складає 17,47 грн.

Відповідно до частини 3 статті 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”- підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних программ реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чиним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Суд зазначає, що  відповідач у 2006 році не сприймав заходів щодо забезпечення певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, не надсилав інформацію до районного центру зайнятості, необхідну для організації працевлаштування інвалідів.

Відповідно до ч.11 ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, норматив робочих  місць, призначених для працевлаштування інвалідів, порядок його встановлення визначаються виключно цим Законом. Якщо іншими законами встановлюються нормативи робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, або порядок їх встановлення, відмінні від зазначених у цьому Законі, застосовуються положення цього Закону.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що відповідач не виконав встановлений законодавством обов'язок, а також не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій, тому вимоги про стягнення штрафних санкцій обгрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Оскільки провадження по адміністративній справі було відкрито господарським судом до початку діяльності адміністративного суду, відповідно до пунктів 5,6 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" КАС України, то така адміністративна справа розглядається і вирішується господарським судом.

Керуючись статтями 6 - 11, 49, 51, 69-71, 76, 79, 86, 104, 122, 138, 139, 159 - 163 , 185, 186, 254, пунктами 5, 6 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України , статтями 18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства "ТМГ" (адреса: 63002, Харківська область, Валківський район, м. Валки, вул. Дідоренка, 93, р/р 26007225400000, МФО 351629, код 30036235, Східно-український енергетичний банк "Мегабанк") на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., кімн. 16, код ЄДРПОУ 24134567, р/р 31219230700003 управління Держказначейства у Дзержинському районі, МФО 851011 ГУДК у Харківській області) суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 2156,25 грн. та 17,47 грн. пені.

На постанову через суд першої інстанції може бути подана заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі. Апеляційна скарга може бути  подана через суд першої інстанції протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно направляється до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі, якщо протягом цього строку не буде подано заяву про апеляційне оскарження. Якщо буде подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана у строк протягом  двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили після закінчення  цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова не набрала законної сили.

Суддя                                                                                            Шарко Л.В.

 

Повний текст постанови складений та підписаний 18 жовтня 2007 року.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення17.10.2007
Оприлюднено26.10.2007
Номер документу1051892
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас-51/267-07

Постанова від 17.10.2007

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шарко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні