ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
12.07.2022справа №910/2551/22
Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження
справу № 910/2551/22
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Балтік Медікал» (вул. Богдана Хмельницького, буд. 23-Б, м. Київ, 01030; ідентифікаційний код 41282570)
до товариства з обмеженою відповідальністю «Амеда Фарм» (вул. Миколи Василенка, буд. 7, м. Київ, 03124; ідентифікаційний код 38895292)
про стягнення 26 351,47 грн,
без виклику представників сторін.
ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий виклад позовних вимог
Товариство з обмеженою відповідальністю «Балтік Медікал» (далі - ТОВ «Балтік Медікал») звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «Амеда Фарм» (далі - ТОВ «Амеда Фарм») 26 351,47 грн боргу, що утворився в зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов договору поставки від 16.04.2019 №1450/01/04-2019 (далі - Договір).
Позов мотивовано тим, що:
- 16.04.2019 ТОВ «Балтік Медікал» (постачальник) та ТОВ «Амеда Фарм» (покупець) укладено Договір; предметом поставки за Договором є вироби медичного призначення, найменування, кількість, ціна та асортимент яких визначаються видатковими накладними постачальника, які є невід`ємною частиною Договору;
- відповідно до пункту 7.1 Договору покупець зобов`язаний сплачувати продавцю вартість поставленого за Договором товару не пізніше 10 числа кожного місяця відповідно до звіту про реалізацію, який надається покупцем до 5 числа кожного місяця, що слідує за звітним;
- покупець зобов`язаний сплатити продавцю повну вартість поставленого товару не пізніше 120 днів з дати його поставки або повернути не реалізований товар;
- на виконання умов Договору ТОВ «Балтік Медікал» поставило ТОВ «Амеда Фарм» товар на загальну суму 46 012,70 грн за видатковими накладними: від 20.05.2019 №ВФ-0001122 на суму 4 298,63 грн; від 20.05.2019 №ВФ-0001123 на суму 3 879,21 грн; від 20.05.2019 №ВФ-0001124 на суму 3 879,21 грн; від 20.05.2019 №ВФ-0001125 на суму 3 879,21 грн; від 08.07.2019 №ВФ-0001869 на суму 6268,42 грн; від 08.07.2019 №ВФ-0001870 на суму 4 558,29 грн; від 08.07.2019 №ВФ-0001871 на суму 4 501,36 грн; від 09.09.2019 №ВФ-0002628 на суму 2 398 грн; від 09.09.2019 №ВФ-0002629 на суму 2 402,69 грн; від 09.09.2019 №ВФ-0002630 на суму 2 028,21 грн; від 08.10.2019 №ВФ-0002937 на суму 1 697,23 грн; від 08.10.2019 №ВФ-0002938 на суму 1 697,23 грн; від 21.02.2020 №ВФ-0000421 на суму 4 525,01 грн;
- відповідач отримав поставлений позивачем товар, проте оплатив його лише частково у сумі 19 661,23 грн;
- станом 15.02.2022 (дата підписання позовної заяви) борг відповідача перед позивачем складає 26 351,47 грн.
2. Процесуальні дії у справі
Ухвалою господарського суду міста Києва від 23.02.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами; зобов`язано:
- позивача протягом п`яти днів:
Ч з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду оригінали всіх документів, доданих до позовної заяви, що стосуються предмету спору (для огляду);
Ч з дня отримання від відповідача відзиву на позовну заяву подати до суду відповідь на відзив в порядку статті 166 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання вказаних документів відповідачу;
- відповідача протягом:
Ч п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду: відзив на позов в порядку статті 165 ГПК України з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання відзиву і доданих до нього документів позивачу; документи, що підтверджують повноваження представників (накази, довіреності, тощо), - оригінали для огляду, належним чином засвідчені копії для долучення до матеріалів справи;
Ч п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив подати до суду заперечення на відповідь на відзив в порядку статті 167 ГПК України з доданням доказів, що підтверджують викладені обставини, та докази надіслання зазначених документів позивачу.
Вказану ухвалу було надіслано відповідачу на адресу, зазначену у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується відміткою канцелярії суду на звороті такої ухвали.
До матеріалів справи долучено конверт повернення з адреси місцезнаходження відповідача з відміткою відділення поштового зв`язку «за закінченням терміну зберігання».
ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ
16.04.2019 ТОВ «Балтік Медікал» (постачальник) і ТОВ «Амеда Фарм» (покупець) було укладено Договір, за умовами якого:
- предметом поставки за Договором є вироби медичного призначення, найменування, кількість, ціна та асортимент яких визначаються видатковими накладними постачальника і які є невід`ємною частиною Договору (пункт 1.1 Договору);
- поставка товару здійснюється окремими партіями, що формуються постачальником на замовлення покупця; покупець у заявці на поставку партії товару визначає місце поставки (місце, в яке постачальник має доставити партію товару); основними місцями поставки є склади, що знаходяться за такими адресами: Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, просп. Героїв Небесної Сотні, 18/2; м. Київ, вул. Цитадельна, 7; м. Київ, Оболонська набережна, 1, корп. 3; м. Київ, просп. Повітрофлотський, 51А (пункт 2.1 Договору);
- разом з товаром постачальник повинен передати покупцю товаросупровідні документи (видаткову накладну, у випадку якщо товар є об`єктом оподаткування ПДВ - податкову накладну, сертифікат якості та/або інші документи про якість тощо), які мають відношення до товару і належать до передачі разом з товаром відповідно до чинного законодавства України; в протилежному випадку покупець має право відмовитися від Договору та/або повернути товар постачальнику (пункт 2.2 Договору);
- право власності на поставлений товар переходить від постачальника до покупця в момент отримання останнім товару від постачальника (перевізника) за відповідною видатковою накладною, підписаною в пункті призначення (місці поставки) уповноваженими особами сторін (пункт 2.3 Договору);
- передача товару від постачальника покупцю здійснюється за видатковою накладною, в якій сторони зазначають найменування товару, що постачається, кількість в одиницях вимірювання, узгоджену ціну товару та загальну вартість товару, що постачається (пункт 3.3 Договору);
- покупець зобов`язаний сплачувати продавцю вартість поставленого товару не пізніше 10 числа кожного місяця, відповідного звіту про реалізацію, який надається покупцем до 5 числа кожного місяця, що слідує за звітним (пункт 7.1 Договору);
- Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін, та діє протягом одного року (пункт 10.1 Договору);
- Договір автоматично пролонгується на той самий строк, на який його було укладено, якщо жодна зі сторін за 30 днів до закінчення дії Договору письмово не заявить про бажання розірвати його; термін дії права сторін на автоматичну пролонгацію дії Договору не обмежений (пункт 10.2 Договору).
На виконання умов Договору позивачем було поставлено, а відповідачем прийнято товар на загальну суму 46 012,70 грн, що підтверджується видатковими накладними від 20.05.2019 №ВФ-0001122 на суму 4 298,63 грн, від 20.05.2019 №ВФ-0001123 на суму 3 879,21 грн, від 20.05.2019 №ВФ-0001124 на суму 3 879,21 грн, від 20.05.2019 №ВФ-0001125 на суму 3 879,21 грн, від 08.07.2019 №ВФ-0001869 на суму 6 268,42 грн, від 08.07.2019 №ВФ-0001870 на суму 4 558,29 грн, від 08.07.2019 №ВФ-0001871 на суму 4 501,36 грн,
від 09.09.2019 №ВФ-0002628 на суму 2 398 грн, від 09.09.2019 №ВФ-0002629 на суму 2 402,69 грн, від 09.09.2019 №ВФ-0002630 на суму 2 028,21 грн, від 08.10.2019 №ВФ-0002937 на суму 1 697,23 грн, від 08.10.2019 №ВФ-0002938 на суму 1 697,23 грн і від 21.02.2020 №ВФ-0000421 на суму 4 525,01 грн.
Вказані видаткові накладні підписані уповноваженими представниками сторін та скріплені печатками юридичних осіб, а тому товар вважається належним чином поставленим позивачем і прийнятим відповідачем без будь-яких зауважень.
Відповідачем було частково оплачено поставлений позивачем товар на загальну суму 19 661,23 грн, що підтверджується платіжними дорученнями від 04.07.2019 №1317 на суму 4 865,37 грн, від 08.08.2019 №1370 на суму 3 428,15 грн, від 27.09.2019 №64 на суму 4 084,80 грн і від 26.12.2019 №222 на суму 7 282,91 грн.
Слід зазначити, що сторонами було підписано акт звіряння взаємних розрахунків, згідно з яким станом на 31.08.2019 у відповідача наявна перед позивачем заборгованість у сумі 22 970,81 грн.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ
Частинами першою і другою статті 712 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Згідно з частиною першою статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Статтею 525 ЦК України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно із статтею 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).
Статті 693 ЦК України передбачено, що якщо договором встановлений обов`язок покупця частково або повністю оплатити товар до його передання продавцем (попередня оплата), покупець повинен здійснити оплату в строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо такий строк не встановлений договором, - у строк, визначений відповідно до статті 530 цього Кодексу.
Якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати товару, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплаченого товару або повернення суми попередньої оплати.
Відповідно до частини першої статті 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
ВИСНОВКИ
Отже, судом встановлено, що позивачем було належним чином виконано умови Договору та поставлено відповідачу товар на загальну суму 46 012,70 грн, в свою чергу, відповідач лише частково розрахувався за такий товар у сумі 19 661,23 грн, а тому позовні вимоги в частині стягнення з відповідача 26 351,47 грн боргу є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
За приписами статті 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, господарський суд міста Києва
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Балтік Медікал» (вул. Богдана Хмельницького, буд. 23-Б, м. Київ, 01030; ідентифікаційний код 41282570) до товариства з обмеженою відповідальністю «Амеда Фарм» (вул. Миколи Василенка, буд. 7, м. Київ, 03124; ідентифікаційний код 38895292) про стягнення 26 351,47 грн задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Амеда Фарм» (вул. Миколи Василенка, буд. 7, м. Київ, 03124; ідентифікаційний код 38895292) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Балтік Медікал» (вул. Богдана Хмельницького, буд. 23-Б, м. Київ, 01030; ідентифікаційний код 41282570) 26 351 (двадцять шість тисяч триста п`ятдесят одну) грн 47 коп. основного боргу і 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) грн судового збору.
Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 12.07.2022.
Суддя Оксана Марченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2022 |
Оприлюднено | 13.07.2022 |
Номер документу | 105189320 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Марченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні