Рішення
від 11.07.2022 по справі 508/384/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа№ 508/384/22

Провадження№2-о/508/15/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.07.22 року Миколаївський районний суд Одеської області

в складі: головуючого - судді Банташ Д.С.

за участю: секретаря с/з - Мазарак Н.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Миколаївка Березівського району Одеської області цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа: Ширяївський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Березівському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) та Миколаївський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Березівському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту, що має юридичне значення,

встановив:

ОСОБА_1 , через свого представника, адвоката Литвиненка Євгена Олександровича, звернувся до Миколаївського районного суду Одеської області з заявою про встановлення факту народження на тимчасово окупованій території України його сина, який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Херсоні.

Свої вимоги мотивував тим, що ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Херсон на тимчасово окупованій території ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка є його дружиною, відповідно до свідоцтва про укладення шлюбу серія НОМЕР_1 зареєстрованому у Скадовському відділі державної реєстрації актів цивільного стану у Скадовському районі Херсонської області Південному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м.Одеса) (актовий запис №11), народила сина.

Дружина заявника знаходиться у м. Херсон, надати заявнику документ, що посвідчує факт народження дитини немає можливості через окупацію міста російськими військами. Заявник перебуває на військовій службі у військовій частині НОМЕР_4 в АДРЕСА_1 тому звернувся до Миколаївського районного суду Одеської області для встановлення такого факту. (а.с. 1-5)

Заявник у судове засідання не з`явився, від представника заявника - адвоката Литвиненко Є.О. на електронну адресу суду надійшла заява про розгляд справи у його відсутність та відсутність заявника. (а.с. 30,33)

Представник Ширяївського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Березівському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) у судове засідання не з`явився. На електронну адресу суду від В.о. начальника відділу Анни Гороховецької, надійшла заява про розгляд справи без участі представника заінтересованої особи, в якій додатково зазначала, що у матеріалах справи відсутні докази, що підтверджують факт народження, надано лише ксерокопію медичного свідоцтва про народження, на якому не можливо розібрати штамп та печатку і визначити орган, що його видав. Також не надано довідку про неможливість відновлення втрачених документів, в заяві не зазначено, яке прізвище бажають присвоїти дитині, та місце її народження (за фактичним місцем народження дитини, або за місцем реєстрації (прописки) батьків). (а.с. 38-39)

Представник заінтересованої особи, Миколаївського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Березівському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) у судове засідання не з`явився, хоча про день, час та місце слухання справи був повідомлений належним чином. На виконання ухвали Миколаївського районного суду Одеської області від 11 липня 2022 року надано повний витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб за № 00036123411 від 12.07.2022 року. (а.с. 35-37) Інших заяв і клопотань не надходило.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, судом встановлено наступне.

Згідно копій паспорту заявника ОСОБА_1 (серія та номер НОМЕР_2 виданий Скадовським РВ УМВС України в Херсонській області) та його дружини ОСОБА_2 (серія та номер НОМЕР_3 виданий Скадовським РВ УМВС України в Херсонській області) вони є громадянами України (а.с.6-11). Зазначене додатково підтверджується повним витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб № 00036123411 від 12.07.2022 року. (а.с. 36-37)

Як вбачається з копії медичного свідоцтва про народження дитини № 228, виданого КНП «Херсонська обласна клінічна лікарня», 09 червня 2022 року, ОСОБА_2 в цей день о 00 годині 40 хвилин народила хлопчика (а.с.13).

До матеріалів справи додано копію свідоцтва про шлюб від 02.02.2022 року серія НОМЕР_1 , згідно якого ОСОБА_1 і ОСОБА_2 зареєстрували шлюб 02 лютого 2022 року у Скадовському відділі державної реєстрації актів цивільного стану у Скадовському районі Херсонської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (актовий запис № 11) (а.с.12), що також підтверджується повним витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб № 00036123411 від 12.07.2022 року. (а.с. 36-37).

Також в матеріалах справи знаходиться відмова Ширяївського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Березівському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) № 348/24.4/33 від 28.06.2022 року у проведенні державної реєстрації народження дитини. (а.с.15).

Інформація про народження громадянина України має бути внесена до Єдиного державного реєстру актів цивільного стану в Україні. Згідно ч. 1 ст. 144 Сімейного кодексу України, батьки зобов`язані невідкладно, але не пізніше одного місяця від дня народження дитини, зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану. На підставі запису про народження дитини відділ державної реєстрації актів цивільного стану має видати свідоцтво про народження. В подальшому, до отримання дитиною паспорту громадянина України, свідоцтво про народження є основним документом, що засвідчує його особу.

Так, згідно Правил державної реєстрації актів цивільного стану України, затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, для реєстрації факту народження дитини, яке відбулося в медичному закладі до органів реєстрації необхідно подати медичне свідоцтво про народження (форма № 103/о), форма якого затверджена наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.08.2006 № 545 (п. 2 гл. 1 розділу 3 Правил). Це свідоцтво подається, якщо дитина народилася на території України. Оскільки м. Херсон і м. Скадовськ є територією України, які тимчасово окуповані російською федерацією, яка здійснює контроль на цій території, ніякий інший документ у випадку народження дитини в медичному закладі не є підставою для отримання свідоцтва про народження.

Згідно наказу Мінреінтеграції № 75 від 25 квітня 2022 року (зі змінами від 8 липня 2022 року) встановлений перелік територіальних громад які розташовані в районі проведення бойових дій, або які перебувають в тимчасовій окупації станом на 8 липня 2022 року №147 Скадовська міська територіальна громада (розділ VІІІ п. 4 п.п. 8) та Херсонська міська територіальна громада (розділ VІІІ п. 5 п.п 8) - вважаються окупованими.

Згідно статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (далі - тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Правовий статус тимчасово окупованої території, а також правовий режим на тимчасово окупованій території визначаються цим Законом, іншими законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, принципами та нормами міжнародного права. Тимчасова окупація Російською Федерацією територій України, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав.

Згідно статті 3 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», для цілей цього Закону тимчасово окупованою територією визначається: 1) сухопутна територія тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, водні об`єкти або їх частини, що знаходяться на цих територіях; 2) внутрішні морські води і територіальне море України навколо Кримського півострова, територія виключної (морської) економічної зони України вздовж узбережжя Кримського півострова та прилеглого до узбережжя континентального шельфу України, внутрішні морські води, прилеглі до сухопутної території інших тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України, на які поширюється юрисдикція органів державної влади України відповідно до норм міжнародного права, Конституції та законів України; 3) інша сухопутна територія України, внутрішні морські води і територіальне море України, визнані в умовах воєнного стану тимчасово окупованими рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним у дію указом Президента України. 4) надра під територіями, зазначеними у пунктах 1, 2 і 3 цієї частини, і повітряний простір над цими територіями. (частина 1) Адміністративна межа між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається Кабінетом Міністрів України. На адміністративній межі між тимчасово окупованою територією та іншою територією України рішенням Ради національної безпеки і оборони України, введеним в дію Указом Президента України, може запроваджуватися тимчасовий прикордонний контроль. (частина 2) Лінія зіткнення між тимчасово окупованою територією та іншою територією України визначається Кабінетом Міністрів України за поданням Міністерства оборони України, підготовленим на основі пропозицій Генерального штабу Збройних Сил України. (частина 3)

Згідно п.п. 1, 2, 3 статті 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»: 1. Державні органи та органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до Конституції та законів України, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. 2. Будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. 3. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану.

Частиною першою статі 315 ЦПК України встановлено перелік фактів, що мають юридичне значення, справи про встановлення яких розглядаються судом.

У відповідності до ч. 2 ст. 315 ЦПК України у судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Статтею 317 ЦПК України передбачено наступне: Заява про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана батьками, родичами, їхніми представниками або іншими законними представниками дитини до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника. Заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території України. (частина 1) Справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду. (частина 2) У рішенні про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, зокрема, мають бути зазначені встановлені судом дані про дату і місце народження особи, про її батьків. (частина 3) Ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, підлягає негайному виконанню. Рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути оскаржено в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. Оскарження рішення не зупиняє його виконання. (частина 4) Копія судового рішення видається учасникам справи, негайно після проголошення такого рішення або невідкладно надсилається судом до органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем ухвалення рішення для державної реєстрації народження або смерті особи. (частина 5)

Враховуючи вищевикладене, суд вважає можливим задовольнити подану заяву та встановити факт народження у ОСОБА_1 і ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Херсон - дитини чоловічої статі, оскільки існування даного факту знайшло своє підтвердження під час розгляду справи, а його встановлення необхідне заявнику для реєстрації факту народження.

Відповідно до ч. 4 ст. 317 ЦПК України ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, підлягає негайному виконанню.

Керуючись ст.ст. 12, 13, 89, 264-265, 315-317 ЦПК України, суд, -

ухвалив:

Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа: Ширяївський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Березівському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) та Миколаївський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Березівському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеса) про встановлення факту, що має юридичне значення - задовольнити.

Встановити факт народження дитини чоловічої статі, яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце народження м. Херсон, у матері ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , громадянка України, батько - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , громадянин України.

Рішення підлягає негайному виконанню. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.

Апеляційні скарги подаються учасниками справи до Одеського апеляційного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Д.С. Банташ

СудМиколаївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення11.07.2022
Оприлюднено15.07.2022
Номер документу105195783
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них:

Судовий реєстр по справі —508/384/22

Рішення від 11.07.2022

Цивільне

Миколаївський районний суд Одеської області

Банташ Д. С.

Ухвала від 10.07.2022

Цивільне

Миколаївський районний суд Одеської області

Банташ Д. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні