Постанова
від 15.10.2007 по справі 9а/115-2670
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9а/115-2670

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" жовтня 2007 р.Справа № 9а/115-2670

 

 м. Тернопіль

Господарський суд Тернопільської області

у складі   судді Кропивної Л.В.             

при секретарі судового засідання  Кулагіній Т. В.

Розглянув справу

за позовом  Державної інспекції з контролю за цінами в Тернопільській області вул. Грушевського, 8, м.Тернопіль.           

до  Зборівської районної державної санітарно-епідеміологічної станції вул. Гоголя, 40, м.Зборів,Тернопільська область.            

За участю представників сторін:

позивача:   Шляхчук М.В., довіреність № 843 від 14.06.2007 р.

відповідача:   не з'явився.

роз'яснивши учаснику судового процесу його процесуальні права та обов'язки згідно ст.ст. 49, 51, 130 Кодексу  адміністративного судочинства України,  

встановив:

          У  червні 2007 р.  Позивач , Державна інспекція з контролю за цінами в Тернопільській області,   звернувся до господарського суду Тернопільської області  з позовом  до Відповідача , Зборівської  районної  державної  санітарно-епідеміологічної станції, м. Зборів, Тернопільської області,  у  якому ,  спираючись на  прийняте  ним 21.12.2006 р.    рішення № 106    про застосування  1 710,24  грн.  економічних санкцій за порушення державної дисципліни  цін,      стверджував, що  у ході проведення   перевірки  дотримання державної  дисципліни  цін у Зборівській районній санепідстанції   при     встановленні  та формуванні тарифів за послуги  санітарно-епідеміологічного характеру,  виявив  безпідставне застосування  Відповідачем непередбачених    законодавством  надбавок до  тарифів,  що регулюються .  

Зазначивши на це правопорушення    в акті   перевірки  від  14.12.2006 р.,   Позивач прийняв рішення ,  яким   зобов'язав  сплатити   до державного бюджету,  на  вказані  у  рішенні  № 106 від  21.12.2006 р.  рахунки , необґрунтовано   одержану  Відповідачем   за   період з    01.12.2005 р. по   20.05.2006 р.   виручку .

  

          Підставою позову  Позивач  зазначив ту обставину,  що у добровільному порядку  Відповідач    економічні санкції  у розмірі  1 710,24 грн.  до державного бюджету  добровільно  не  сплатив, чим  не виконав  рішення № 106 від 21.12.2006 р.   Претензію,  направлену  йому   Позивачем,   Відповідач  не визнав, тому,  просить  стягнути  зі Зборівської районної державної санітарно-епідеміологічної станції   санкції  до державного  бюджету   у судовому порядку.

          Ухвалою від  13.06.2007 р. порушено провадження в адміністративній справі  та  призначено  попереднє судове засідання на 11:40 год. 05 липня 2007 р.

          В ході попереднього та судового розгляду справи  представник Позивача підтримав заявлений адміністративний позов в повному обсязі.

          03.09.2007 р. Відповідач подав заперечення на позовну заяву ( вх № 19725 від 03.09.2007 р.), в якому  просить відмовити Державні інспекції з контролю за цінами в Тернопільській області в задоволенні позовних вимог  на тих підставах,   що  вважає    рішення  Позивача   незаконним .   

Суд  розглядає спір  відповідно до п. 5,6 Розділу  УІІ Прикінцеві та перехідні  положення Кодексу  адміністративного судочинства України  за правилами вказаного Кодексу , враховуючи наступне.

Відповідно до   статті   1   Закону   України   "Про  ціни  і ціноутворення" від 03.12.1990 N 507-XII ( 507-12 ) (далі - Закон N 507) законодавство України про ціноутворення складається з цього Закону та інших актів законодавства України, що видаються відповідно до нього.

Як передбачено   статтею 8 Закону N 507 державне регулювання цін здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін, граничних рівнів цін або граничних відхилень від державних фіксованих цін та іншими методами, введеними Кабінетом Міністрів України.

Статтею  4  Закону  України  "Про  ціни  і  ціноутворення" ( 507-12 ) визначено повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення, зокрема, встановлено, що Кабінет Міністрів України визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Таким органом відповідно до Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 13.12.2000 N 1819 ( 1819-2000-п ) (далі - Положення), є    Державна інспекція з контролю за цінами (далі - Держцінінспекція). Вона є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінекономіки і підпорядковується останньому.

Згідно з пунктом 11 Положення ( 1819-2000-п ) Держцінінспекція має територіальні органи - державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів державного контролю за цінами і мають права, передбачені пунктами 5, 6 Положення.

За змістом абзацу третього пункту 4 Положення ( 1819-2000-п ) Держцінінспекція відповідно до покладених на неї завдань у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування.

Відповідно до пункту 5 Положення ( 1819-2000-п ) Держцінінспекція, зокрема, має право проводити в органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності перевірки бухгалтерських документів, книг, звітів, калькуляцій та інших документів, пов'язаних з формуванням, встановленням і застосуванням цін і тарифів.

Згідно з Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001 N 1044/6235 ( z1044-01 ), прийняття рішень про застосування економічних або фінансових (штрафних) за фактами порушення державної дисципліни цін покладено на Держцінінспекцію та відповідні державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

З наведеного випливає, що Держцінінспекція, приймаючи рішення про  застосування санкцій за порушення державної дисципліни цін, діє як орган державної влади у здійсненні управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.

Дослідивши  письмові докази,  заслухавши  доводи та пояснення сторін, суд дійшов  до висновку,   що  адміністративний позов підлягає до  задоволення,  виходячи з такого.

Як випливає  з акту перевірки від 14.12.2006 р.,   проведеної старшим держінспектором  Державної  інспекції з контролю за цінами  в Тернопільській області, розпочатої   з 20.11.2006 р. по 14.12.2006 р.,  з  перервою у 20 днів, з питань дотримання державної дисципліни цін при  формуванні та встановленні тарифів за послуги санітарно-епідеміологічного характеру,   було встановлено ,  що за період  з  01.12.2005 р. по  20.05.2006 р. внаслідок застосування вільних тарифів на послуги  Зборівською районною державною санітарно-епідеміологічною станцією  отримано  570,08 грн.  необґрунтованої    виручки.

У акті перевірки також зазначено, що Зборівською районною державною санепідемстанцією безпідставно не застосовувались понижуючі коефіцієнти для досліджень в серії,  починаючи з другого, передбачені вимогами примітки до Постанови Кабінету Міністрів України від   27.08.2003 р.   № 1351 “Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби”. Таким чином,    Позивач прийшов до  висновку, що  Зборівською районною державною санітарно-епідеміологічною станцією було допущено   порушення  вимог  Закону України “Про ціни і ціноутворення” .

На підставі акту перевірки, у відповідності з вимогами ст. 14 Закону України “Про ціни і ціноутворення”, Закону України “Про Державний бюджет України на 2006 р.” Державною інспекцією з контролю за цінами в Тернопільській області винесено рішення № 106 від 21 грудня 2006 р. “Про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін”, яке направлено Відповідачу для виконання у добровільному порядку.  

Як з'ясовано  судом,  Відповідач рішення не виконав і  його  у встановленому   КАС України  порядку не оскаржив.    

У відповідності до  частини 2  ст. 11 КАС України    суд розглядає  адміністративні справи не інакше як за позовною заявою ,  поданою  відповідно до цього  Кодексу  ,  і не може виходити  за межі позовних вимог.    

Враховуючи, що  предметом  розгляду   адміністративного суду  ,   чиї   функції тимчасово  виконує господарський суд Тернопільської області ,   не  є  спір  Відповідача  із Позивачем , як  суб'єктом  владних повноважень,  щодо  оскарження     рішення останнього,    натомість ,  суд розглядає  публічно-правовий спір  ,    предметом  якого є     стягнення    в дохід  бюджету   економічних санкцій  , застосованих    до  юридичної  особи      на підставі чинного   рішення суб'єкта владних повноважень за порушення державної дисципліни цін .

При таких обставинах справи, прийняте  Позивачем рішення за  № 106   від  21.12.2006 р. відносно  Зборівської районної державної санітарно-епідеміологічної станції про застосування  економічних санкцій за порушення державної дисципліни  цін   є законною   підставою  для стягнення  з Відповідача  економічних санкцій  за порушення державної дисципліни цін на суму  1 710,24  грн.  за позовом  Державної інспекції з контролю за цінами в Тернопільській області, як суб'єкта владних повноважень.

За згодою сторін  відповідно до ч.  4 ст. 167 КАС України    у судовому засіданні 17.05.2006 р.   оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду України з повідомленням сторін про  виготовлення  постанови суду у повному обсязі    о  10-30  год.  19.10.2007 р.  

З огляду на наведене, керуючись ст. ст. 17, 69, 76, 77,79,86,  94, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України , господарський суд  

                                        П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути  зі Зборівської районної державної санітарно-епідеміологічної станції,  (вул. Гоголя, 40,  м. Зборів, Тернопільська область, р/р 35216003000082 УДК  у Тернопільській області), МФО 838012,  ід. код 02000760) :

- 570,08  грн. у дохід державного бюджету , код класифікації доходів бюджету 21081100, р/р 31110106700237 УДК у Зборівському районі, ід. код 2388616, адміністративні штрафи та інші санкції.

-  1 140,16 грн.  у дохід державного бюджету, код класифікації доходів бюджету 21081100, р/р 31110106700237 УДК у Зборівському районі, ід. код 2388616,  адміністративні штрафи та інші санкції.

На постанову суду сторони мають право подати через місцевий суд заяву про апеляційне оскарження постанови   протягом десяти днів з дня її складення   в повному обсязі до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом 20 днів після подання заяви - апеляційну скаргу.

 

Суддя                                                                                                    Л.В. Кропивна

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення15.10.2007
Оприлюднено26.10.2007
Номер документу1052159
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9а/115-2670

Постанова від 15.10.2007

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Кропивна Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні