Ухвала
від 12.07.2022 по справі 320/4366/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

13 липня 2022 року м. Київ №320/4366/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши заяву Національного банку України про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "АГАРТІ" про стягнення штрафу,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, (далі - позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "АГАРТІ" (далі - відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 17 000 грн. 00 коп.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2019 р. адміністративний позов задоволено повністю та стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "АГАРТІ" (код ЄДРПОУ - 41337289) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції, символ звітності 106) штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.

У подальшому Київським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист.

31 серпня 2021 р. до Київського окружного адміністративного суду надійшла заява Національного банку України про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 320/4366/19. Заявник просить замінити стягувача - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на його правонаступника - Національний банк України.

Відповідно до Акту Київського окружного адміністративного суду від 30 червня 2022 р. вказану адміністративну справу з матеріалами справи передано на розгляд судді 30 червня 2022 р.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 6 липня 2022 р. призначено судове засідання з розгляду цієї заяви на 13 липня 2022 року.

Учасники розгляду заяви, належним чином повідомлені про час, дату та місце проведення судового засідання, 13 липня 2022 р. у судове засідання не прибули, про причини неявки суд не повідомили, з клопотаннями та іншими заявами до суду не зверталися.

Ураховуючи положення ч. 9 ст. 205 та ч. 2 ст. 379 КАС України, розгляд заяви здійснено судом без участі представників учасників розгляду заяви у порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши наявні матеріали справи в частині поданої заяви, встановив таке.

За приписами ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з вимогами ч. 2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч. 4 ст. 379 КАС України).

Згідно з вимогами п. 1 ч. 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 2 червня 2016 р. № 1404-VIII у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Суд бере до уваги таке. 12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг» (далі - Закон № 79-ІХ).

Цим Законом №79-ІХ здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до низки законодавчих актів, які передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Решта повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України.

Отже, ухвалений Закон передбачає розподіл повноважень з регулювання фінансового ринку між Національним банком України та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Зокрема, Національний банк України на підставі Закону № 79-ІХ стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.

Закон № 79-ІХ передбачає перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до Національного банку України та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Триватиме він до 1 липня 2020 року. Тобто, до 30 червня 2020 року включно регулюванням ринку як і раніше займатиметься Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, а з 1 липня 2020 року цю функцію виконуватиме Національний банк України. Цей перехідний період передбачений пунктом 1 Розділу «II Прикінцеві положення» Закону № 79-ІХ.

На виконання Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг" Президентом України видано Указ від 30 червня 2020 р. № 259/2020, пунктом 1 якого визначено: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність, Указ Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг».

З огляду на викладене Національний банк України з 1 липня 2020 року є регулятором установ, а отже і процесуальним правонаступником позивача у цій справі.

Отже, стягувачем у цій справі за таких обставин має бути Національний банк України (адреса: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00032106).

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність здійснення заміни сторони виконавчого провадження у справі № 320/4366/19 - стягувача - із Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на Національний банк України.

Керуючись ст.ст. 379 КАС України, суд,

у х в а л и в:

1. Заяву Національного банку України про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 320/4366/19 задовольнити.

2. Замінити сторону виконавчого провадження в справі № 320/4366/19, а саме стягувача - Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на Національний банк України (адреса: вул. Інститутська, 9, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00032106).

3. Копію ухвали видати (надіслати) учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Суддя Журавель В.О.

Дата ухвалення рішення12.07.2022
Оприлюднено15.07.2022
Номер документу105228493
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафу

Судовий реєстр по справі —320/4366/19

Ухвала від 06.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 12.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 05.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Рішення від 31.10.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Редько О. В.

Рішення від 31.10.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 13.08.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Редько О. В.

Ухвала від 19.06.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Редько О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні