ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" липня 2022 р. справа № 300/834/22
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Тимощука О.Л., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовною заявою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області
до Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області,
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Ліквідаційна комісія відділу освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації
про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій
ВСТАНОВИВ:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області (надалі, також позивач), 08.02.2022 звернулося в суд з позовною заявою до Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області (надалі, також відповідач, Управління ДКС України у Рожнятівському р-ні Івано-Франківської області), у якій просить:
- визнати протиправними дії Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області щодо повернення без виконання виконавчого листа №300/2199/21 від 22.09.2021, виданого Івано-Франківським окружним адміністративним судом;
- зобов`язати Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області прийняти виконавчий лист Івано-Франківського окружного адміністративного суду №300/2199/21 від 22.09.2021 до виконання та здійснити дії, направлені на виконання цього виконавчого листа.
Позовні вимоги мотивовані тим, що з метою виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.07.2021 в справі №300/2199/21 Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області звернулось до Управління ДКС України у Рожнятівському р-ні Івано-Франківської області із заявою від 29.10.2021 про примусове виконання виконавчого листа у адміністративній справі №300/2199/21. Однак відповідач листом від 03.11.2021 №02-34/670 повернув виконавчий лист без виконання з посиланням на підпункт 3 пункту 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845. Позивач вважає такі дії відповідача протиправними, оскільки частиною 1 статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" передбачено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Так, згідно з виконавчим листом від 22.09.2021 в адміністративній справі №300/2199/21 боржником є орган державної влади - Відділ освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації. Таким чином, відсутність відкритих рахунків у органі Казначейства не є підставою для повернення виконавчого листа. При цьому, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області не є державним органом, державним підприємством чи органом місцевого самоврядування, а тому Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" поширюється на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.07.2021 в справі №300/2199/21. За вказаних обставин, відповідач безпідставно повернув без виконання виконавчий лист №300/2199/21 від 22.09.2021.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.02.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в порядку, визначеному статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України (а.с.19-21).
Пунктом 2 резолютивної частини цієї ухвали залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Ліквідаційну комісію відділу освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації (вул. Шкільна, будинок 1, смт. Рожнятів, Калуський р-н, Івано-Франківська обл., 77600, код ЄДРПОУ 02143583).
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 02.05.2022 (а.с. 28-32). У поданому відзиві представник Управління ДКС України у Рожнятівському р-ні Івано-Франківської області зазначив, що згідно з виконавчим листом №300/2199/21 від 22.09.2021 боржником є Відділ освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації, який не обслуговується (не має відкритих рахунків) в Управлінні ДКС України у Рожнятівському р-ні Івано-Франківської області, а тому такий виконавчий лист повернуто без виконання на підставі підпункт 3 пункту 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845. Щодо можливості виконання виконавчого листа №300/2199/21 від 22.09.2021 за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою КПКВК 3504040 Заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою, то Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" не підлягає застосуванню до спірних правовідносин, оскільки стягувачем за виконавчим листом №300/2199/21 від 22.09.2021 є орган державної влади. Представник відповідача просить суд відмовити в задоволенні позову.
Представник позивача 09.05.2022 подав до суду відповідь на відзив від 09.05.2022 №10-08/456, у якій зазначив, що частиною 1 статті 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" передбачено, що держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити дії щодо майна, боржником за яким є державний орган, державні підприємство, установа, організація. Так, боржником згідно виконавчого листа в адміністративній справі №300/2199/21 від 22.09.2021 є орган державної влади - Відділ освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації. При цьому, відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області у розділі «Організаційно-правова форма юридичної особи» зазначено «Інші організаційно-правові форми». Вважає, що позивач не є державним органом, державним підприємством чи органом місцевого самоврядування, тому відповідач неправомірно повернув виконавчий лист №300/2199/21 від 22.09.2021 без виконання.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 КАС України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши докази і письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, встановив такі обставини.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.07.2021 у справі №300/2199/21, яке набрало законної сили 31.08.2021, позов задоволено та ухвалено стягнути з Відділу освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області на рахунок Долинського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області №UA558999980000355489000109155, МФО 899998, код ЄДОПОУ 41416240, капіталізовані платежі в сумі 817 978 (вісімсот сімнадцять тисяч дев`ятсот сімдесят вісім) грн 88 коп.
Івано-Франківський окружний адміністративний суд 22.09.2021 видав виконавчий лист №300/2199/21 (а.с. 6).
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області звернулося до Управління ДКС України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області із заявою №10-15/1530 від 29.10.2021, в якій просило прийняти на виконання виконавчий лист №300/2199/21, виданий Івано-Франківським окружним адміністративним судом 22.09.2021 (а.с. 7-8).
Листом від 03.11.2021 №02-34/670 Управління ДКС України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області повернуло позивачу виконавчий лист №300/2199/21 без виконання на підставі підпункту 3 пункту 9 "Порядку виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року №845. Також повідомлено, що з 14.01.2021 Відділ освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації знаходиться в стані припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, на сьогодні в управлінні Казначейства на обслуговуванні не перебуває та відкритих рахунків не має (а.с. 9).
Вважаючи протиправними дії відповідача щодо повернення без виконання виконавчого листа №300/2199/21 від 22.09.2021, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Надаючи оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд виходить з таких підстав та мотивів.
У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд, при вирішенні даної справи, керується нормами законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних правовідносин.
Згідно із положеннями частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про виконавче провадження від 02.06.2016 № 1404-VIII (надалі, також - Закон №1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону №1404-VIII примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
У випадках, передбачених законом, рішення щодо стягнення майна та коштів виконуються податковими органами, а рішення щодо стягнення коштів - банками та іншими фінансовими установами.
Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (частина перша та друга статті 6 Закону №1404-VIII).
При цьому, згідно з частиною четвертою статті 6 Закону №1404-VIII органи та установи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, не є органами примусового виконання.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначає "Порядок виконання рішень про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або боржників", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (надалі, також - Порядок №845).
Відповідно до пункту 2 Порядку №845 боржники - це визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання. Стягувачі - це фізичні та юридичні особи, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів, державні органи (посадові особи) за рішеннями про стягнення коштів в дохід держави.
Згідно з пунктом 3 Порядку №845 рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Пунктом 4 Порядку №845 визначено, що органи Казначейства:
1) забезпечують у випадках, передбачених цим Порядком, зберігання виконавчих документів та ведення їх обліку. Після виконання у повному обсязі виконавчого документа суду або іншого органу (посадової особи) такий документ повертається до суду або іншого органу (посадової особи), який його видав з відміткою про його виконання;
2) вживають заходів до виконання виконавчих документів;
3) розглядають письмові звернення (вимоги) щодо виконання виконавчих документів осіб, які беруть участь у справі, державних виконавців, а також прокурорів - учасників виконавчого провадження.
Відповідно до пункту 5 Порядку №845 під час виконання виконавчих документів органи Казначейства мають право:
1) повідомляти органу, який видав виконавчий документ, про наявність обставин, що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання, у спосіб і порядку, які визначені таким документом, крім випадків виконання рішень про стягнення коштів за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання судових рішень та виконавчих документів;
2) звертатися у передбачених законом випадках до органу (посадової особи), який видав виконавчий документ, із заявою про роз`яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання;
3) безоплатно отримувати необхідні для виконання виконавчих документів судові рішення, пояснення, довідки, іншу інформацію;
4) вимагати від боржників вжиття ними заходів до виконання виконавчих документів;
5) застосовувати заходи впливу до боржників відповідно до Бюджетного кодексу України та у разі виявлення фактів порушення бюджетного законодавства у процесі або за результатами виконання виконавчих документів, повідомляти про такі порушення органам Держаудитслужби;
5-1) повідомляти органу (посадовій особі), який видав виконавчий документ, про дії або бездіяльність боржника, що перешкоджає виконанню виконавчого документа;
6) відкладати, зупиняти безспірне списання коштів і їх перерахування стягувачам у випадках, передбачених законом та цим Порядком;
7) вживати інших заходів до виконання виконавчих документів.
Згідно з пунктом 6 Порядку №845 у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка (у разі наявності - довідку банку), назви банку, його МФО та коду ЄДРПОУ, номера рахунка (поточний, транзитний, картковий), прізвища, імені, по батькові (повне найменування - для юридичної особи) власника рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних для пересилання коштів через підприємства поштового зв`язку, що здійснюється за рахунок стягувача (прізвище, ім`я, по батькові адресата, його поштова адреса (найменування вулиці, номер будинку, квартири, найменування населеного пункту, поштовий індекс), реквізити банківського рахунка поштового відділення); оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету (у судових рішеннях про стягнення коштів з відповідного бюджету).
Як встановлено судом вище, 29.10.2021 Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області звернулося до Управління ДКС України у Рожнятівському р-ні Івано-Франківської області із заявою №10-15/1530 про прийняття на виконання виконавчого листа №300/2199/21 на підставі частини 2 статті 6 Закону №1404-VIII (а.с. 7-8). У зазначеній заяві позивач вказав реквізити банківського рахунка, на який необхідно здійснити перерахування стягнених коштів з боржника, та долучив виконавчий лист №300/2199/21 від 22.09.2021, який підлягає виконанню.
Таким чином, заява позивача від 29.10.2021 про прийняття на виконання виконавчого листа, яка подана до Управління ДКС України у Рожнятівському р-ні Івано-Франківської області відповідає вимогам пункту 6 Порядку №845.
Відповідно до пункту 8 Порядку №845 органи Казначейства після надходження документів, зазначених у пунктах 6 і 7 цього Порядку:
1) приймають їх до розгляду та реєструють відповідно до вимог організації діловодства. На заяві стягувача про виконання рішення про стягнення коштів (супровідному листі керівника відповідного органу державної виконавчої служби) зазначається дата надходження і вхідний номер;
2) здійснюють попередній розгляд документів, за результатами якого визначають необхідність отримання від стягувача інших відомостей для виконання рішення про стягнення коштів;
3) повідомляють стягувачеві (представникові стягувача) на його письмову вимогу про прийняття, реєстрацію та результати попереднього розгляду документів.
Підстави для повернення виконавчого документа стягувачеві передбачені пунктами 9 -9-2 Порядку № 845.
Так, листом від 03.11.2021 № 02-34/670 Управління ДКС України у Рожнятівському р-ні Івано-Франківської області повернуло позивачу виконавчий лист, виданий 22.09.2021 Івано-Франківським окружним адміністративним судом у справі №300/2199/21 без виконання на підставі підпункту 3 пункту 9 Порядку №845.
Суд звертає увагу на те, що підпунктом 3 пункту 9 Порядку №845 передбачено, що орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.
Таким чином, підпункт 3 пункту 9 Порядку №845 не підлягає застосуванню, як підстава для повернення виконавчого листа, у випадку, коли боржником, який не має відкритих рахунків в органі казначейства, є державний орган згідно із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".
Відповідно до частини першої статті 2 Закон України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" від 05.06.2012 № 4901-VI (надалі, також - Закон №4901-VI) держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
Згідно з частиною 1 статті 3 Закону №4901-VI виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Водночас, частиною другою статті 2 Закону №4901-VI передбачено, що дія цього Закону не поширюється на рішення суду, стягувачем за якими є державний орган, державне підприємство, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа, організація, що належать до комунальної власності.
У спірному випадку, відповідно до виконавчого листа №300/2199/21 від 22.09.2021 боржником є Відділ освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації, а стягувачем - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області.
Так, Відділ освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації є органом державної влади, оскільки статтею 1 Закону України Про місцеві державні адміністрації передбачено, що місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.
Вказане також підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно з якими організаційно-правова форма Відділу освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації - орган державної влади (а.с. 10).
Що стосується Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області, яке є стягувачем за виконавчим листом №300/2199/21 від 22.09.2021, то суд вказує на таке.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 №1105-XIV (надалі, також - Закон №1105-XIV) Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Згідно з частиною 2 статті 4 Закону №1105-XIV Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.
Фонд, якщо інше не передбачено законами України, не може займатися іншою діяльністю, крім тієї, для якої його створено, та використовувати свої кошти на цілі, не пов`язані з цією діяльністю (частина 3 статті 4 Закону №1105-XIV).
Відповідно до частини 6 статті 4 Закону №1105-XIV Фонд є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, символіку, яка затверджується його правлінням.
Згідно з частиною 3 статті 8 Закону №1105-XIV робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.
Робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення, що затверджується правлінням Фонду, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.
При цьому, відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області, в рядку організаційно-правова форма відсутній запис, що це орган державної влади, а зазначено: інші організаційно-правові форми (а.с. 11-15).
Підсумовуючи, суд вважає, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області не є державним органом, державним підприємством, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією, що належать до комунальної власності, тобто не входить до переліку суб`єктів, визначених частиною другою статті 2 Закону №4901-VI, на яких не поширюється дія цього Закону.
Отже, рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.07.2021 у справі №300/2199/21 про стягнення з Відділу освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області на рахунок Долинського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області №UA558999980000355489000109155, МФО 899998, код ЄДОПОУ 41416240, капіталізованих платежів в сумі 817 978 (вісімсот сімнадцять тисяч дев`ятсот сімдесят вісім) грн 88 коп, за яким боржником є державний орган, а стягувачем Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області, яке не є державним органом, державним підприємством, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією, що належать до комунальної власності, підлягає виконанню Управлінням Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області в порядку, визначеному Законом №4901-VI.
При цьому, суд звертає увагу на те, що відсутність рахунку, відкритого в органі Казначейства, у боржника - державного органу, зазначеного у виконавчому листі, який виконується відповідно до Закону №4901-VI, не може бути підставою для повернення такого виконавчого листа без виконання.
Таким чином, суд вважає протиправними дії відповідача щодо повернення на підставі підпункту 3 пункту 9 Порядку №845 без виконання виконавчого листа №300/2199/21, виданого 22.09.2021 Івано-Франківським окружним адміністративним судом.
Підсумовуючи свої висновки, суд вважає, що ефективним способом відновлення порушених протиправними діями відповідача прав позивача буде зобов`язання Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області прийняти до виконання виконавчий лист №300/2199/21, виданий 22.09.2021 Івано-Франківським окружним адміністративним судом. Щодо решти позовних вимог - здійснити дії, направлені на виконання цього виконавчого листа, то така вимога виходить за межі спору у цій справі, яким є правомірність дій відповідача щодо повернення виконавчого листа суду. Вчинення дій щодо виконання виконавчого листа, після його прийняття до виконання, чітко регламентовано законодавством, і не може бути способом захисту порушеного права позивача в цьому спорі.
Таким чином, позов підлягає частковому задоволенню.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає, що відповідно до частини 3 статті 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Наявним в матеріалах справи платіжним дорученням №308 від 07.02.2022 (а.с.1) підтверджується сплата позивачем судового збору за звернення до суду із цим позовом у розмірі 4 962,00 грн.
Водночас, суд вважає за доцільне звернути увагу позивача на наступне.
Згідно з положеннями підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір ставка судового збору за подання позову до адміністративного суду немайнового характеру становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що згідно з статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2022 рік становить 2 481 грн. На розгляд суду подано одну позовну вимогу немайнового характеру. Отже, позивачем зайво сплачено 2 481 грн судового збору (4 962 грн 2 481 грн.). Такі кошти можуть бути повернуті позивачу за його заявою відповідно до вимог статті 7 Закону України Про судовий збір.
Враховуючи викладене, а також те, що доказів понесення сторонами будь-яких інших витрат, пов`язаних з розглядом справи суду не надано, підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача частина сплаченої ним суми судового збору у розмірі 1 240,50 грн, що пропорційно до задоволеної частини позовних вимог.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області щодо повернення без виконання виконавчого листа №300/2199/21 від 22.09.2021, виданого Івано-Франківським окружним адміністративним судом.
Зобов`язати Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області прийняти до виконання виконавчий лист №300/2199/21 від 22.09.2021, виданий Івано-Франківським окружним адміністративним судом.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Cтягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ - 37795394) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ - 41315333) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок) гривень 50 копійок.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
позивач - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Івано-Франківській області, адреса: вулиця Андрія Мельника, 11, місто Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76014, код ЄДРПОУ - 41315333;
відповідач - Управління Державної казначейської служби України у Рожнятівському районі Івано-Франківської області, адреса: площа Єдності, 13, селище Рожнятів, Калуський район, Івано-Франківська область, 77600, код ЄДРПОУ - 37795394;
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Ліквідаційна комісія відділу освіти, молоді та спорту Рожнятівської районної державної адміністрації, адреса: вулиця Шкільна, будинок 1, селище Рожнятів, Калуський район, Івано-Франківська область, 77600, код ЄДРПОУ - 02143583.
Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2022 |
Оприлюднено | 18.07.2022 |
Номер документу | 105241426 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні