Рішення
від 12.07.2022 по справі 320/14524/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 липня 2022 року № 320/14524/21

Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Заступника керівника Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави

до Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області, Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради, третя особаВідділ освіти, молоді, фізичної культури і спорту Макарівської селищної ради

про зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

I. Зміст позовних вимог

До Київського окружного адміністративного суду звернувся Заступника керівника Києво-Святошинської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави до Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області, Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради, третя особа Відділ освіти, молоді, фізичної культури і спорту Макарівської селищної ради, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Макарівської селищної ради (засновника) в частині невиконання вимог ст. 122-123 Земельного кодексу України та розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №802- р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: вул. Чапаєвська, 14, с. Людвинівка, Київська область;

- зобов`язати Макарівську селищну раду (засновника) вжити заходів до оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Людвинівського закладу дошкільної освіти (ясла- садок) «Берізка» Макарівської селищної ради Київської області в межах населеного пункту с. Людвинівка, вул. Чапаєвська, 14.

II. Позиція позивача та заперечення відповідача

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що звернувся з позовом з метою захисту інтересів держави в сфері охорони дитинства щодо забезпечення прав дітей на безпечні умови здобуття освіти та відновлення законності під час здійснення навчального процесу в навчальних закладах, оскільки Макарівська селищна рада не вживає достатніх заходів для усунення порушень законодавства під час здійснення освітньої діяльності. Позивач вказує, що відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку закладу створює передумови для зловживань щодо розпорядження нею, формує ризики для нормального функціонування навчального закладу та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків і порушення прав дітей та інтересів держави у сфері охорони дитинства. Обґрунтовуючи право звернення до суду прокурор зазначає про відсутність органу, уповноваженого здійснювати представництво інтересів держави у спірних правовідносинах, крім повноважного органу, який є відповідачем у справі. Позивач зауважує, що Людвинський заклад дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради користується земельною ділянкою, площею 0,45 га, яка знаходиться у комунальній власності, в подальшому, Макарівською селищною ради, при цьому така земельна ділянка має перебувати на праві постійного користування.

Відповідач у відзиві позов не визнав, вказав, що з 29.01.2021 Макарівська селищна рада набула прав власника, засновника, уповноваженого органу управління майном в особі відділу освіти, молоді, фізичної культури і спорту Макарівської селищної ради щодо Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка». Зазначив, що селищною радою проводилась та проводиться робота з оформлення комунального майна селищної ради, як нерухомого, так і земельних ділянок у відповідність до норм діючого законодавства про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, зокрема, рішенням селищної ради від 07.12.2021 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування в межах Макарівської селищної ради Київської області Людвинському закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка». На даний час органом управління здійснюються заходи щодо укладення із суб`єктом господарювання договору про надання послуг по виготовленню проекту землеустрою на право постійного користування земельної ділянки. З огляду на вказані обставини представником відповідача вказано, що доводи позивача про допущення бездіяльності є необґрунтованими та такими, що не відповідають обставинам справи, а отже позов не підлягає задоволенню.

Представник Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради своїм правом на відзив не скористався, ухвалу про відкриття спрощеного позовного провадження від 12.11.2021 отримав.

Представник третьої особи надав пояснення, які співпадають з позицією Макарівської селищної ради Київської області. З 29.01.2021 Макарівська селищна рада набула прав власника, засновника, уповноваженого органу управління майном в особі відділу освіти, молоді, фізичної культури і спорту Макарівської селищної ради щодо Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка». Зазначив, що селищною радою проводилась та проводиться робота з оформлення комунального майна селищної ради, як нерухомого, так і земельних ділянок у відповідність до норм діючого законодавства про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, зокрема, рішенням селищної ради від 07.12.2021 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування в межах Макарівської селищної ради Київської області Людвинському закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка». На даний час органом управління здійснюються заходи щодо укладення із суб`єктом господарювання договору про надання послуг по виготовленню проекту землеустрою на право постійного користування земельної ділянки. З огляду на вказані обставини представником відповідача вказано, що доводи позивача про допущення бездіяльності є необґрунтованими та такими, що не відповідають обставинам справи, а отже позов не підлягає задоволенню.

III. Процесуальні дії у справі

Ухвалою суду від 12.11.2021 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Згідно з частиною 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.

З огляду на завершення 30-ти денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважає можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.

IV. Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Відповідно до листа Макарівської селищної ради від 23.07.2021 на території Макарівської селищної ради Бучанського району знаходиться дошкільний навчальний заклад: Людвинський заклад дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка». Приміщення дошкільного навчального закладу знаходиться за адресою: Київська область, с.Людвинівка, вул. Чапаєвська, 14. За даними Макарівської селищної ради дошкільний навчальний заклад користується земельною ділянкою площею 0,3000 га, яка знаходиться у комунальній власності Макарівської селищної ради Бучанського району.

Згідно Статуту Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Бучанського району Київської області, затвердженого рішенням сесії Макарівської селищної ради від 29.01.2021 засновником дошкільного закладу є Макарівська селищна рада Бучанського району.

Відповідно до Статуту Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради, головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права дітей на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і психологічного розвитку.

Діяльність дошкільного закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення їх фізичного та психічного здоров`я; нормування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

Засновник дошкільного закладу, Макарівська селищна рада, здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Відповідно до листа голови Макарівської селищної ради №1850 від 17.09.2021 за дитячим садком в с. Людвинівка обліковується земельна ділянка площею 0,3000 га на території Макарівської селищної ради, окремо рішення щодо відведення земельної ділянки Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівською селищною радою не приймалось.

Відповідно до листа директора Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради №5 від 10.09.2021 Людвинський заклад дошкільної освіти щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою під навчальним закладом, що знаходиться за адресою : вул. Чапаєвська,14, с. Людвинівка, Київська область до органу місцевого самоврядування не звертався.

Отже, в порушення вимог земельного законодавства, положень Закону України «Про освіту» та Закону України «Про дошкільну освіту» правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яку використовує вищевказаний навчальний заклад не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Позивач, вважаючи, що бездіяльність відповідача, яка виразилась у не оформленні правовстановлюючих документів на земельну ділянку, створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, що може призвести до негативних наслідків, звернувся до суду.

V. Норми права, які застосував суд

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до вимог ч. 1 ст. 80 Закону України «Про освіту» до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Статтею 38 Закону України «Про дошкільну освіту» визначено, що матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з ч.2 ст. 80 Закону України «Про освіту» порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Статтею 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права. Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності здійснюють органи місцевого самоврядування (ч. ч.1, 5 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» ).

VI. Оцінка суду

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про освіту» передбачено, що права і обов`язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа: здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти. Засновник закладу освіти зобов`язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально- технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Відтак земельна ділянка, якою користується Людвинський заклад дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради має перебувати у засновника на праві постійного користування.

У відповідності до вимог ст. 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно зі ст.ст. 124, 125, 126 Земельного Кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Враховуючи відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом, суд дійшов висновку, що вказані порушення свідчать про допущену бездіяльність з боку власника Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради Макарвської селищної ради Бучанського району Київської області.

Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Статтею 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, а саме: власні - 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані - 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Приписами п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 12 Земельного кодексу України визначені повноваження сільських, селищних міських рад у галузі, земельних відносин, до яких віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради, передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для усіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок, комунальної власності у користування визначений ст. 123 Земельного кодексу України.

Згідно зі ст. 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння та користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній та комунальній власності без встановлення строку.

Відтак суд наголошує про обов`язок Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області як засновника Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради вжити заходів щодо розробки та затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування та відповідно надання її в постійне користування зазначеному закладу освіти.

Вказане і є обов`язком сільської ради як єдиного органу, який здійснює контроль за використанням та охороною земель комунальної власності відповідної територіальної громади відповідно до ст.123 Земельного кодексу України.

Згідно зі ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Статтею 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до вимог цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

У порушення вказаних вище норм законодавства України, правовстановлюючі документи на земельну ділянку під Людвинським закладом дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради не оформлені.

Відповідно до ч. 3 ст. 66 Закону України «Про освіту» сільські ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної та початкової освіти; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Положеннями ч. 2 ст. 19 Закону України «Про дошкільну освіту» передбачено, що органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти; виконують функції засновника закладів дошкільної освіти на відповідній території; забезпечують доступність будівель, споруд і приміщень закладів дошкільної освіти ЗГІДНО з державними будівельними нормами і стандартами; здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту", цього Закону та положень про них.

Судом встановлено, що у порушення вказаних норм законодавства станом на день розгляду справи в суді правовстановлюючі документи на земельну ділянку під зазначеним навчальним закладом не оформлено.

Представник відповідача, заперечуючи проти позову, у наданому до суду відзиві вказав на обставини вчинення дій направлених на виконання повноважень з даного питання, а саме: рішенням Макарівської селищної ради від 07.12.2021 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування в межах Макарівської селищної ради Київської області Людвинському закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка». На даний час органом управління здійснюються заходи щодо укладення із суб`єктом господарювання договору про надання послуг по виготовленню проекту землеустрою на право постійного користування земельної ділянки. Отже, як вказано відповідачем, ним не допущено протиправну бездіяльність.

Суд, враховує вказані доводи представника відповідача, однак зазначає, що з наявних в матеріалах справи доказів вбачається, що відповідно до статуту Людвинського закладу дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка» Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області засновником є відповідач, проте дії направлені на оформлення правовстановлюючих документів на відповідну земельну ділянку під навчальним закладом відповідачем вчинено ще у 2021 році, що підтверджується і самим рішенням від 07.12.2021 Макарівської селищної ради, проте правовстановлюючі документи на земельну ділянку не оформлено, як і не проведено державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою.

Суд зазначає, що матеріали справи не містять та судом не встановлено обставин прийняття рішення Макарівською селищною радою щодо оформлення правовстановлюючої документації або доказів реєстрації права постійного користування земельною ділянкою за Людвинським закладом дошкільної освіти (ясла-садочок) «Берізка».

Крім того, укладення договору відповідачем про виготовлення технічної документації є початковим етапом з оформлення документації, що не може вважатися судом належним доказом виконання відповідачем покладених на нього законодавством зобовязань.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку про протиправність бездіяльності відповідача щодо невиконання покладених на нього повноважень щодо надання земельних ділянок у користування, контролю за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти, внаслідок не вчинення необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад, що призводить до порушень самих інтересів держави, що у свою чергу покладає па прокурора обов`язок на звернення до суду для їх захисту.

Згідно зі ст. 131-1 Конституції України, на прокуратуру покладено функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Відповідно до пункту 2 резолютивної частини рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 №3-рп/99 під поняттям «орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах», потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надані повноваження органу виконавчої влади.

При вирішенні справи суд бере до уваги, що «інтереси держави» є оціночним поняттям, а тому прокурор в кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Згідно з ч. 4, ч.5 ст. 53 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Уповноваженим державою органом здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Макарівська селищна рада Бучанського району Київської області. Водночас саме не вчинення вказаним суб`єктом дій є підставою в даному випадку для звернення до суду. Відтак, у спірних відносинах прокурор виступає позивачем.

З урахуванням наведеного та системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки наявних у матеріалах справи доказів в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими.

VII. Висновок суду

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Положеннями статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

VIII. Розподіл судових витрат

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Згідно ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За правилами ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У даній справі прокурор є суб`єктом владних повноважень та виконує функції з представництва інтересів держави у суді відповідно до ч. 3 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 №1697-VII та ч.3 ст.53 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому враховуючи, що витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз не понесено, суд дійшов висновку, що відсутні витрати, які б підлягали стягненню з відповідача в порядку розподілу судових витрат.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Макарівської селищної ради (засновника) в частині невиконання вимогст. 122-123 Земельного кодексу Українита розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №802- р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, що знаходиться за адресою: вул. Чапаєвська, 14, с. Людвинівка, Київська область.

Зобов`язати Макарівську селищну раду (засновника) вжити заходів до оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Людвинівського закладу дошкільної освіти (ясла- садок) «Берізка» Макарівської селищної ради Київської області в межах населеного пункту с. Людвинівка, вул. Чапаєвська, 14.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Леонтович А.М.

Дата підписання та виготовлення повного тексту рішення - 13.07.2022

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2022
Оприлюднено18.07.2022
Номер документу105241571
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин

Судовий реєстр по справі —320/14524/21

Постанова від 19.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 29.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 20.10.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 29.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 29.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Ухвала від 17.08.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Оксененко Олег Миколайович

Рішення від 12.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 12.11.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні