Герб України

Рішення від 06.07.2022 по справі 380/12181/21

Львівський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 липня 2022 року

справа №380/12181/21

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий суддяКравців О.Р.,

за участю:

секретар судового засіданняШийович Р.Я.,

від позивачане з`явився,

від відповідачаНаумець А.Г.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Приватного акціонерного товариства «ІРОКС» до Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Львівська міська рада, про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Приватне акціонерне товариство «ІРОКС» (далі ПАТ «ІРОКС». позивач) з позовною заявою до Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради (далі Шевченківська РАЛМР), в якій, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить:

- визнати бездіяльність у вигляді не прийнятті рішення (лист від 15.06.2021 вих.№36-вих-50817) про присвоєння поштової адреси новозбудованому 12-секційному багатоповерховому житловому будинку за адресою: АДРЕСА_1 Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради протиправною;

- зобов`язати Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради присвоїти поштову адресу вул. Шевченка,418, Львів дванадцятисекційному багатоповерховому житловому будинку, який знаходиться за адресою вул.Шевченка,418, Львів.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним. 27.05.2021 позивач звернувся до відповідача (повторно) щодо присвоєння поштової адреси житловому будинку за адресою АДРЕСА_1 , а саме житловому будинку (секції) №1-2,5.6 7-8 вул. Шевченка (загальною площею будівлі - 10434,92 м.кв), житловому будинку(секції) №3-4 вул. Шевченка (загальною площею будівлі - 4803,46 м.кв), житловому будинку(секцїї) №9-10 вул. Шевченка (загальною площею будівлі - 5863,6м.кв), житловому будинку(секції) №11-12 вул. Шевченка (загальною площею будівлі - 4922,3 м.кв). Відповідач своїм листом від 16.06.2021 №34-305 повідомив позивача про те, що Шевченківська районна адміністрація Львівської міської ради залишає дану заяву без вирішення по суті. Позивач з рішенням відповідача про відмову у присвоєнні поштової адреси житловому будинку по вул. Шевченка,418, м. Львові не погоджується, вважає його неправомірним і таким, що порушує права позивача. Підстави для відмови в присвоєнні поштової адреси об`єкту нерухомості відповідач у своєму рішенні (листі) від 15.06.2021 - не вказав, просто додавши інформаційну картку, як додаток до рішення виконавчого комітету Львівської міської ради, що стосувалось присвоєння поштової адреси. Вважає таку бездіяльність - протиправною.

Наголошено, що станом на 2021 рік сотні пайовиків-фізичних осіб здійснили реєстрацію права власності на об`єкти нерухомості, які знаходяться у багатоповерховому, 12-секційному будинку по АДРЕСА_1 , який збудував ПАТ «ІРОКС». На сьогоднішній день стоїть питання створення ОСББ в даному будинку, для чого і потрібна адреса. В матеріалах справи є декларації (посекційно) про готовність об`єкта до експлуатації, як «Реконструкція незавершеного будівництва багатоквартирного житлового будинку корпус №25 по генплану», які є чинними, не скасовані.

Документу про правовий статус земельної ділянки - у випадку реконструкції об`єкту незавершеного будівництва - законом непередбачається, а отже, і не є обов`язковим для забудовника.

Отже, позивач володіє документами, які встановлюють адресу багатоквартирного будинку по АДРЕСА_1 - це матеріали інвентаризаційних справ, технічні паспорти, Довідка ЛОР БТІ та ЕО №юр2/643 від 26.05.2017, Декларації про готовність об`єкта до експлуатації (1,2,4,5,6,7,8, 3-4, 9-10, 11-12 секції багатоквартирного будинку по АДРЕСА_1 ). Ці документи були об`єктом дослідження в судових органах, ДАБІ м. Львова, ЛОР БТІ та ОЕ та жодним із цих компетентних органів, які давали оцінку та/або надавали відповідні дозвільні документи - не було висловлено сумнівів чи суперечностей щодо адреси АДРЕСА_1 .

Довідка ЛОР БТІ та ЕО від 08.11.2016, видана про те, що замовником на виготовлення технічної інвентаризації на житловий будинок за адресою АДРЕСА_1 є ПАТ «ІРОКС». Також позивач зазначає, що в даному житловому будинку за адресою АДРЕСА_1 проживають фізичні особи, які отримали право власності щодо об`єктів нерухомості, дані занесені в державний реєстр речових прав.

Ухвалою суду від 28.07.2021 відкрито загальне позовне провадження у справі.

Відповідач проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві. Вважає, що районною адміністрацією жодним чином не порушено прав позивача. Рішенням Шевченківського районного суду м. Львова від 15.03.2018р. у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до ПАТ «ІРОКС» про зобов`язання до вчинення дій, задоволено позов та зобов`язано ПАТ «ІРОКС» подати до Шевченківської РА документи для присвоєння новозбудованому об`єкту нерухомого майна - багатоквартирному будинку, а саме: заяву на ім`я голови з доданням визначеного переліку документів. Так позивачем повторно подано документи, проте рішення районною адміністрацією не було прийнято, оскільки заявником не подано всіх документів, визначених рішенням Шевченківського районного суду та «Тимчасовим порядком реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна», затвердженим Постановою КМУ від 27.03.2019 №367 а саме: копію документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об`єкт.

Відтак, позивачем не подано до районної адміністрації належно зібраного пакету документів, зокрема документу, що посвідчує право власності на земельну ділянку, на якій розташовані збудовані об`єкти, чи право користування даною земельною ділянкою.

У позовній заяві позивач вказує на необов`язковість для забудовника наявності документу про правовий статус земельної ділянки. Проте п. 4 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає таке право лише у випадку реконструкції, реставрації чи капітального ремонту об`єктів будівництва, а у даному випадку позивачем здійснено нове будівництво багатоквартирного будинку.

Позивач наголошує, що на даний час порядок присвоєння адрес об`єктам будівництва, нерухомого майна регулюється Постановою КМУ від 07.07.2021 №690, яким визначено порядок подання документів для присвоєння, зміни, коригування адрес. Порядок подання та перелік документів, що подаються для присвоєння адреси визначені ст. 26-3 - 26-5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Ухвалою без виходу до нарадчої кімнати від 15.12.2021 суд залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Львівську міську раду (далі третя особа, ЛМР).

Ухвалою від 30.03.2022 суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду справи по суті.

Від позивача надійшли додаткові пояснення. Щодо правового статусу земельної ділянки та відсутності законодавчих вимог щодо її оформлення повідомляє, що п. 4. Постанови №690 вказує, що присвоєння або зміна адреси не потребує подання документів, що посвідчують право власності або користування земельною ділянкою. } разі присвоєння адреси об`єктам, визначеним ч.4 ст.34 Закону. Отже, з огляду на наявну реконструкцію об`єктів будівництва, що посвідчується Деклараціями про готовність об`єктів до експлуатації, позивачем було здійснено реконструкцію, а не нове будівництво. Щодо отримання позивачем статусу користувача земельної ділянки, то законодавство не визначало строку, протягом якого особа, до якої перейшло право користування земельною ділянкою, повинна звернутись до Ради народних депутатів для посвідчення нею права користування та не встановлювало наслідків невчинення цієї дії особою. Наголошує, що ПАТ «ІРОКС» володіє усіма пакетами документів, необхідними для прийняття розпорядження про присвоєння поштової адреси багатоповерховому будинку Шевченка,418.

Письмові пояснення надійшли від третьої особи. Зазначає, що з Декларацій вбачається, що ПАТ «ІРОКС» здійснив будівництво комплексу багатоквартирних багатоповерхових житлових будинків з 10-ти секцій, не маючи жодних документів, які б надавали право позивачу здійснювати таке будівництво, вказавши неправдиві відомості у п. 10 декларацій з інформацією про дозвільні документи. Львівською міською радою рішень щодо передачі земельної ділянки у власність чи користування ПАТ «ІРОКС» не приймалося. Отже, оскільки права на земельну ділянку на вул. Шевченка,418 юридичними чи фізичними особами не набувалися, зазначена земельна ділянка знаходиться в межах міста Львова, відтак вона є у комунальній власності територіальної громади м. Львова. серед документів, необхідних для присвоєння адреси об`єкту нерухомості, заявник повинен надати копію документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об`єкт, якого у даному випадку у ПАТ «ІРОКС» немає. Враховуючи наведене вище, відсутні підстави для задоволення позову, а тому Львівська міська рада просить відмовити у його задоволенні у повному обсязі.

Позивач надав додаткові пояснення у яких просить взяти до уваги посилання на адміністративну справу з аналогічним предметом позову, який був задоволений судами повністю.

У судове засідання позивач явку представника не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час та місце його проведення.

Представники позивача та третьої особи у судовому засіданні проти позову заперечили. Просили відмовити у його задоволенні повністю.

Суд заслухав доводи присутніх учасників справи, з`ясував фактичні обставини, дослідив подані сторонами докази, та

в с т а н о в и в :

ПАТ «ІРОКС» зареєстроване в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, основний вид господарської діяльності згідно КВЕД: 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.

Рішенням Шевченківського районного суду м. Львова від 15.03.2018 у справі №466/3867/17 (дата набрання законної сили 17.01.2019), зобов`язано Приватне Акціонерне Товариство «ІРОКС» подати до Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради документи, які необхідні для присвоєння новозбудованому об`єкту нерухомого майна - багатоквартирному будинку у м. Львові адреси - "вул.Шевченка,418", а саме: заяву на ім`я голови Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради з комплектом наступних документів:

- документ, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об`єкта проектній документації, державним будівельним нормам, стандартам і правилам (декларація про готовність об`єкта до експлуатації) та дозвільний документ на здійснення будівництва, виданий виконавчим органом Львівської міської ради;

- документ, що посвідчує право власності на земельну ділянку, на котрій розташовані об`єкти (свідоцтво на право власності, яке видане Державною реєстраційною службою, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або Державного земельного кадастру тощо), чи документ, який засвідчує право користування земельною ділянкою;

- довідку Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» про те, що право власності на об`єкт, якому планується присвоїти поштову адресу, не зареєстровано і свідоцтво про право власності не видавалось станом на 31.12.2012;

- містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва;

- технічний паспорт за зазначений вище об`єкт;

- висновки департаменту містобудування про доцільність утворення містобудівної одиниці;

- інформацію департаменту економічної політики про те, що сплата Інвестиційного внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури здійснена;

- витяг про державну реєстрацію юридичної особи;

- викопіювання з плану м. Львова масштабу 1:500.

На виконання вказаного рішення 13.03.2019 за вих.№93 ПАТ «ІРОКС» скерувало голові Шевченківської районної адміністрації м. Львова пакет документів.

Шевченківська РАЛМР листом від 27.03.2019 №36-1181 повідомила уповноважену особу позивача, що 19.03.2019 міжвідомча комісія розглянула подані документи, та рішення не прийнято, оскільки не подані наступні документи, які визначені рішенням суду, а саме;

- інформацію департаменту економічного розвитку про те, що сплата інвестиційного внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Львова здійснена;

- висновок департаменту містобудування щодо доцільності утворення містобудівної одиниці з присвоєнням поштової адреси;

- документ, що посвідчує право власності на земельну ділянку, на котрій розташовані об`єкти (свідоцтво на право власності, яке видане Державною реєстраційною службою, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або Державного земельного кадастру тощо) чи документ, який засвідчує право користування земельною ділянкою;

- довідку ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» про те, що право власності на об`єкт, якому планується присвоїти поштову адресу, не зареєстровано і свідоцтво про право власності не видавалось станом на 31.12.;

- містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва;

- викопіювання з плану м. Львова маштабу 1:500.

Із заявами про присвоєння поштової адреси позивач також звертався до відповідача 25.02.2020 та 25.08.2020. Відповідними листами Шевченківська РАЛМР повідомляла позивача, що рішення за результатами розгляду його заяв не прийняті, у зв`язку з необхідністю подачі додаткових визначених судом документів.

У зв`язку з надходженням постанови Сихівського ВДВС ЗМУМУ (м. Львів) від 19.04.2021, щодо виконання рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 20.12.2019 у справі №466/3867/17 в рамках ВП №61046988, 17.05.2021 за вих. №117 ПАТ «ІРОКС» також звернулося із заявою про повторний розгляд питання про присвоєння адреси «вул. Шевченка,418» м. Львів багатоквартирному будинку, з урахуванням раніше поданих та додатково наданих документів.

На вказану заяву листом від 15.06.2021 №36-вих-50817 районна адміністрація повідомила позивача про наступне. На виконання згаданого рішення суду ПрАТ «Ірокс» 13.03.2019 подало до районної адміністрації заяву та пакет документів для надання адміністративної послуги «присвоєння поштової адреси новозбудованому об`єкту нерухомого майна». Подані документ розглянуто на засіданні міжвідомчої комісії, однак рішення не прийнято оскільки не було подано всіх документів, визначених рішенням суду. 27.03.2019 листом за №36-1181 районна адміністрація повідомила підприємству перелік документів, визначених рішенням суду, які необхідно подати для надання адміністративної послуги. 19.08.2020 підприємством повторно подано документи, однак рішення районною адміністрацією не прийнято, оскільки заявником не подано всіх документів, визначених рішенням Шевченківського районного суду та «Тимчасовим порядком реалізації експериментального проекту присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна» затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №367, а саме: копію документа, що посвідчує право власності, користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об`єкт.

Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 04.06.2021 №444 внесено зміни до рішення виконавчого комітету від 09.02.2018 №120 «Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг, суб`єктами надання яких є районні адміністрації».

Для повторного розгляду заяви про присвоєння адреси «вул. Шевченка,418» багатоквартирному будинку та виконання рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 15.03.2018 у справі №466/3867/17 надіслано Інформаційну картку адміністративної послуги «Присвоєння, коригування адреси об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта після запровадження електронної системи на підставі документів, що були видані до запровадження електронної системи», затверджену рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 04.06.2021 №444.

Позивач вважаючи бездіяльність відповідача у вигляді не прийнятті рішення (лист від 15.06.2021 вих.№36-вих-50817) про присвоєння поштової адреси новозбудованому 12-секційному багатоповерховому житловому будинку за адресою: АДРЕСА_1 Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради протиправною, звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи справу суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства України відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правовий статус і відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Статтею 37 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання міських рад належить такі повноваження як прийняття рішень про присвоєння адреси об`єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».

За змістом ч.ч. 3 та 5 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», адреса присвоюється виконавчим органом міської ради об`єктам будівництва, які є самостійними об`єктами нерухомого майна та знаходяться у межах території на яку поширюються повноваження міської ради або місцевою державною адміністрацією - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку не поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради, а також у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адреси у строк, визначений цією статтею.

Частиною 1 статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виконавчим органом міської ради є виконавчий комітет ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Вказані норми надають міським радам можливість делегування деяких власних повноважень до своїх виконавчих органів.

Шевченківська районна адміністрація є виконавчим органом Львівської міської ради, діє відповідно до ухвали Львівської міської ради від 08.07.2021 № 1081 «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради».

Відповідно до Положення про Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконкому від 08.10.2021 №914, до повноважень районної адміністрації належить розгляд заяв про присвоєння поштових адрес.

Згідно ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», порядок присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна затверджується Кабінетом Міністрів України. Адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна.

Відповідно до Тимчасового порядку реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №367, передбачено особливості присвоєння адреси об`єкту будівництва та об`єкту нерухомого майна, яким надано будівельний паспорт або містобудівні умови та обмеження до набрання чинності цим Порядком.

Уповноважений орган з присвоєння адреси за відсутності підстав для відмови у присвоєнні адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна протягом п`яти робочих днів з дня отримання заяви про присвоєння адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна:

приймає рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва, яке повинно містити відомості про документ, що дає право на виконання будівельних робіт, або рішення про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна, яке повинно містити відомості про документ, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта;

оприлюднює рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна на своєму офіційному веб-сайті (за наявності);

забезпечує внесення інформації про присвоєння адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна до реєстру адрес;

видає (надсилає рекомендованим поштовим відправленням) замовнику будівництва (його представнику) рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва або рішення про присвоєння адреси об`єкту нерухомого майна у паперовій формі.

Відповідно до п. 31, п. 32 Тимчасового порядку №367, передбачено, що підставами для відмови у присвоєнні адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна є:

подання неповного пакету документів, визначених пунктом 29 цього Порядку;

виявлення неповних або недостовірних відомостей у поданих документах, що підтверджено документально;

подання заяви особою, яка не є замовником будівництва або уповноваженою ним особою;

подання заяви до уповноваженого органу з присвоєння адреси, який не має повноважень приймати рішення про присвоєння адреси на відповідній території.

Відмова у присвоєнні адреси об`єкту будівництва, об`єкту нерухомого майна з підстав, не передбачених цим пунктом, не допускається.

Судом з`ясовано, що позивачу відмовлено у присвоєні поштової адреси об`єкту у зв`язку з тим, що до заяви не долучено всіх документів, визначених рішенням Шевченківського районного суду м. Львова від 15.03.2018 та Тимчасовим порядком реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, що діяв на час виникнення спірних правовідносин.

На даний час порядок присвоєння адрес об`єктам будівництва, нерухомого майна регулюється Постановою КМУ від 07.07.2021р. №690, яким визначено порядок подання документів для присвоєння, зміни, коригування адрес. Порядок подання та перелік документів, що подаються для присвоєння адреси визначені ст. 26-3 - 26-5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

На даний час порядок присвоєння адрес об`єктам будівництва, нерухомого майна регулюється Постановою КМУ від 07.07.2021 №690, яким визначено порядок подання документів для присвоєння, зміни, коригування адрес. Порядок подання та перелік документів, що подаються для присвоєння адреси визначені ст. 26-3 - 26-5 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Відповідно до п. 5 ст. 26-4 вказаного Закону, для присвоєння адреси подаються такі документи:

заява про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта із зазначенням прізвища, імені, по батькові заявника та реєстраційного номера облікової картки платника податків (за наявності) - для фізичної особи або найменування та ідентифікаційного коду юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України - для юридичної особи, відомостей про ідентифікатор закінченого будівництвом об`єкта (для об`єктів, яким присвоєно ідентифікатор до подання заяви);

копія документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується (споруджено) об`єкт (крім випадків, встановлених Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес), - у разі, якщо право власності або користування земельною ділянкою не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

генеральний план об`єкта будівництва (у разі спорудження об`єкта на підставі проектної документації на будівництво) - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва;

копія документа, що дає право на виконання будівельних робіт, - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо об`єкта будівництва (якщо відомості про такий документ не внесено до електронної системи);

копія документа, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, - у разі подання заяви про присвоєння адреси щодо закінченого будівництвом об`єкта (якщо відомості про такий документ не внесено до електронної системи);

копія документа, що посвідчує особу заявника, - у разі подання документів поштовим відправленням;

копія документа, що засвідчує повноваження представника, - у разі подання документів представником поштовим відправленням або в електронній формі.

Копії документів, що подаються для присвоєння адреси, засвідчуються замовником (його представником).

Суд наголошує, що первинно позивач звертався із заявою до відповідача 13.03.2019 до вступу в дію Постанови КМУ від 07.07.2021 №690, відповідь за результатами розгляду заяви ПАТ «ІРОКС» не оскаржувало.

Натомість суд враховує, що рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 04.06.2021 №444 внесено зміни до рішення виконавчого комітету від 09.02.2018 №120 «Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг, суб`єктами надання яких є районні адміністрації» - додаток 40 викладено у новій редакції.

При цьому суд зауважує, що у відповіді від 15.06.2021 Шевченківська РАЛМР роз`яснила позивачу, яку інформацію відповідно до Інформаційної картки адміністративної послуги слід подати для повторного розгляду заяви про присвоєння адреси.

Суд також звертає увагу, що після 18.08.2020 позивач тривалий час не вчиняв дій спрямованих на подачу усіх документів на виконання рішення суду. А підставою звернення з проханням про повторний розгляд заяви очевидно слугувало вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні на виконання такого рішення.

Також, суд критично оцінює покликання позивача на рішення у справі №2а-972/10 яким встановлено, що ЗАТ «ІРОКС», було отримано такі документи щодо будівництва як дозвіл СЕС Шевченківського району м. Львова №4634/01 від 28.12.2006, дозвіл Шевченківського РВ м. Львова ГУМВС України у Львівській області №11/1107 від 29.12.2006 та дозвіл Державного управління охорони історичного середовища у Львівській області №11-1098 від 05.03.2007 з огляду те, що вказане рішення стосується отримання позивачем статусу користувача земельної ділянки по вул. Шевченка,418 у м. Львові, а тому не є приюдиційним у даній справі.

Покликання сторони відповідача та третьої особи на відсутність у позивача документів що підтверджують право власності на об`єкт суд не враховує, оскільки в межах спору не з`ясовується факт наявності чи відсутності таких документів, не оспорюється їх правомочність. Натомість оцінка надається обставинам викладеним у листі Шевченківської РАЛМР лист від 15.06.2021 вих.№36-вих-50817. Однак суд погоджується з доводами відповідача, що у позові Пат «ІРОКС» вказує на необов`язковість для забудовника наявності документу про правовий статус земельної ділянки. Проте п. 4 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає таке право лише у випадку реконструкції, реставрації чи капітального ремонту об`єктів будівництва, а у даному випадку позивачем здійснено нове будівництво багатоквартирного будинку, і доказів на спростування вказаних обставин суду не надано.

З урахуванням змін внесених в порядок надання спірної адміністративної послуги, враховуючи тривалий період протягом якого уповноваженими суб`єктами вчиняються дії спрямовані на виконання рішення Шевченківського районного суду м. Львова від 15.03.2018 у справі №466/3867/17, без подання позивачем заяви встановленого зразка з додаванням до неї усіх визначених чинними нормативними актами документів, рішення не може бути виконано.

Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З сукупного аналізу приписів Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Тимчасового порядку реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, затвердженого Постановою КМУ від 27.03.2019 №367, Постанови КМУ від 07.07.2021 №690 «Про затвердження Порядку присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна», суд висновує що відповідачем не допущено протиправну бездіяльності щодо позивача.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. 1 ст. 90 цього ж КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Під час розгляду справи відповідачем доведено та обґрунтовано перед судом правомірність своїх дій. З аналізу викладеного висновується, що не підлягає задоволенню і вимога про зобов`язання присвоїти поштову адресу «вул. Шевченка,418, м. Львів» на об`єкт нерухомого майна.

У межах спірних правовідносин у даній справі рішення відповідача про надання адміністративної послуги щодо присвоєння адреси об`єкта нерухомого майна або відмову у наданні адміністративної послуги є адміністративним актом, прийняттю якого передує визначена законом адміністративна процедура.

У наведеному контексті, суд зазначає що повноваження відповідача щодо надання адміністративної послуги є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, а тому адміністративний суд не може перебирати на себе його функцій. Слід наголосити, що єдиним документом щодо присвоєння адреси збудованому об`єкту будівництва є відповідне розпорядження голови районної адміністрації.

Крім того суд наголошує, що позивач не позбавлений права звернутися до відповідача відповідно до чинного порядку надання адміністративної послуги присвоєння, коригування адреси об`єкта будівництва або закінченого будівництвом об`єкта після запровадження електронної системи на підставі документів, що були видані до запровадження електронної системи.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих, суд приходить висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 263 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

1. У задоволенні позову відмовити повністю.

2. Судові витрати покласти на позивача.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст складений 13.07.2022.

СуддяКравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2022
Оприлюднено18.07.2022
Номер документу105241815
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —380/12181/21

Постанова від 22.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 25.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 25.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Рішення від 06.07.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 29.03.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 28.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні