Постанова
від 09.07.2010 по справі 3584/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-3584/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2010 року Одеський окружний адмініс тративний суд в складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Руденко І.В.

за участю:

-представника позивача - Кіркеян Н.А. (довіреність в ід 14.12.09 №7873/04),

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом п рокурора Комінтернівського району Одеської області в ін тересах держави в особі Упр авління Пенсійного фонду Ук раїни в Комінтернівському ра йоні Одеської області до Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Багатопрофільна в иробничо-сільськогосподарс ька фірма «Аліс»про стягненн я заборгованості по страхов им внескам на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування, фінансовим санкція м та пені у розмірі 4783,86 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Прокуратура Комінтерн івського району Одеської обл асті звернулась до суду в інт ересах Управління Пенсійно го фонду України в Комінтерн івському районі Одеської об ласті з позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Багатопрофільна виробн ичо-сільськогосподарська фі рма «Аліс»в якому просить ст ягнути з відповідача заборго ваність у сумі 4783,86 грн. на корис ть Управління Пенсійного фо нду України в Комінтернівсь кому районі Одеської області , зазначивши що відповідач за реєстрований в УПФУ в Комінт ернівському районі Одеської області як платник страхови х внесків на загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування. ТОВ «Багатопрофільн а виробничо-сільськогоспода рська фірма «Аліс»має заборг ованість зі сплати страхових внесків на загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування у сумі 4484,24 грн., яка виник ла за період з серпня по листо пад 2009 року. Відповідач у добро вільному порядку не сплатив вказану заборгованість.

В судовому засіданні пред ставник позивача підтримала позовні вимоги, посилаючись на обґрунтування, викладені в позовній заяві, та просила з адовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач був належним чи ном повідомлений про час та м ісце слухання справи, але йог о представник в судове засід ання не з`явився, а тому, на під ставі положень ст.128 КАС Украї ни справа розглядалась за йо го відсутності за наявними у справі доказами.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи суд встан овив наступні обставини та в ідповідні їм правовідносини .

Ст.2 Закону України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетними та державними ці льовими фондами" від 21.12.2000 N 2181-III, пе редбачено, що установи Пенсі йного фонду України є контро люючими органами стосовно вн есків до Пенсійного фонду Ук раїни, які здійснюють переві рку своєчасності, достовірно сті, повноти нарахування та с плати лише стосовно тих пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), які віднесені до їх ко мпетенції. У період до перетв орення Пенсійного фонду Укра їни в неприбуткову самоврядн у організацію він функціонує як центральний орган викона вчої влади на підставі норм ц ього Закону (крім норм, зазнач ених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, я ке затверджує Президент Укра їни. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрі в України, отже, спір за участю управління Пенсійного фонду та суб'єкта господарювання п ро стягнення заборгованості за платежами до Пенсійного ф онду є публічно-правовим, оск ільки виник за участю суб'єкт а владних повноважень, а саме - органу виконавчої влади, що реалізовував у цих відносина х надані йому чинним законод авством владні управлінські функції щодо контролю надхо дження страхових внесків та інших платежів до фонду, та ві дповідає вищенаведеному нор мативному визначенню адміні стративної справи.

Відповідно до абз. 1 ст . 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсій не страхування»платниками з бору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'є кти підприємницької діяльно сті незалежно від форм власн ості, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання гр омадян та інші юридичні особ и, а також фізичні особи - суб'є кти підприємницької діяльно сті, які використовують прац ю найманих працівників.

Статтею 1 Закону України «Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-IV передбач ено, що страхувальники - це роб отодавці та інші особи, які ві дповідно до цього Закону спл ачують страхові внески на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування.

Абзацом 1 статті 14 Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування»встановлено, що ст рахувальниками відповідно д о цього Закону є роботодавці : підприємства, установи і орг анізації, створені відповідн о до законодавства України, н езалежно від форми власності , виду діяльності та господар ювання, об'єднання громадян, п рофспілки, політичні партії (у тому числі філії, представн ицтва, відділення та інші від окремлені підрозділи зазнач ених підприємств, установ, ор ганізацій, об'єднань громадя н, профспілок, політичних пар тій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розраху нки із застрахованими особам и), фізичні особи - суб'єкти під приємницької діяльності та і нші особи (включаючи юридичн их та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності , які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований п одаток, єдиний податок, фіксо ваний сільськогосподарськи й податок, придбали спеціаль ний торговий патент), які вико ристовують працю фізичних ос іб на умовах трудового догов ору (контракту) або на інших ум овах, передбачених законодав ством, або за договорами циві льно-правового характеру, - дл я осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Згідно з ч. 1 статті 15 Закону України «Про загальнообов'я зкове державне пенсійне стра хування»платниками страхов их внесків до солідарної сис теми є страхувальники, зазна чені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначе ні в частині першій статті 12 ц ього Закону.

Частиною 3 цієї статт і встановлено, що страхуваль ники набувають статусу платн иків страхових внесків із дн я їх реєстрації у територіал ьному органі Пенсійного фонд у.

Частиною 6 статті 19 Закону У країни «Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання»передбачено, що страхо ві внески нараховуються неза лежно від джерел їх фінансув ання, форми, порядку, місця вип лати та використання, а також незалежно від того, чи були за значені суми фактично виплач ені після їх нарахування до с плати.

Частиною 3 ст. 20 вказано го Закону встановлено, що обч ислення страхових внесків те риторіальними органами Пенс ійного фонду у випадках, пере дбачених цим Законом, здійсн юється на підставі складених актів перевірки правильност і нарахування та сплати стра хових внесків, звітності, що п одається страхувальником, бу хгалтерських та інших докуме нтів, що підтверджують суму з аробітної плати (доходу), на як і відповідно до цього Закону нараховуються страхові внес ки.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»страхувальники зо бов'язані сплачувати страхов і внески, нараховані за відпо відний базовий звітний періо д, не пізніше ніж через 20 кален дарних днів із дня закінченн я цього періоду.

Згідно ч.2 ст.106 Закону У країни «Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання»суми страхових внескі в своєчасно не нараховані та /або не сплачені страхувальн иками у строки, визначені ста ттею 20 цього Закону, в тому чис лі обчислені територіальним и органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених час тиною третьою статті 20 цього З акону, вважаються прострочен ою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недо їмка) і стягуються з нарахува нням пені та застосуванням ф інансових санкцій.

Відповідно ч.3 зазначе ної статті територіальні ор гани Пенсійного фонду за фор мою і у строки, визначені прав лінням Пенсійного фонду, над силають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Протягом десяти робо чих днів із дня одержання вим оги про сплату недоїмки стра хувальник зобов'язаний сплат ити суму недоїмки та суми фін ансових санкцій.

Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 З аконуУкраїни «Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування»виконавчі орга ни Пенсійного фонду застосов ують до страхувальників фін ансові санкції за несплату (н еперерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) страхувальниками страхових внесків, у тому чис лі донарахованих страхуваль никами або територіальними о рганами Пенсійного фонду, шт раф та одночасно на суми своє часно несплачених (не перере рахованих) страхових внескі в і фінансових санкцій нарах овується пеня в розмірі 0,1 від сотка зазначених сум коштів , разрахована за кожний день прострочення платежу.

Про нарахування пені та на кладення штрафів посадові ос оби виконавчих органів Пенсі йного фонду в порядку, встано вленому правлінням Пенсійно го фонду, виносять рішення.

Суми пені та штрафів, передб ачених частинами дев'ятою і д есятою ст.106 ЗаконуУкраїни «Пр о загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування»під лягають сплаті страхувальни ком протягом десяти робочих днів з дня одержання відпові дного рішення.

Згідно ч.14,15 ст. 106 ЗаконуУкраї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня»суми пені та фінансових с анкцій, застосованих за пору шення порядку та строків обч ислення, нарахування та спла ти страхових внесків стягуют ься в тому ж порядку, що й недо їмка із сплати страхових вне сків. Суми пені та штрафів мож уть бути включені до вимоги п ро сплату недоїмки, якщо заст осування цих фінансових санк цій пов'язано з виникненням т а сплатою недоїмки. Строк дав ності щодо стягнення недоїмк и, пені та штрафів не застосов ується.

Як вбачається з матері алів справи, відповідач є пла тником страхових внесків до солідарної системи Пенсійн ого фонду України та знаходи ться на обліку у позивача.

Відповідачем за період ли пень-жовтень 2009 року самостій но були нараховані страхові внески у сумі 5506, 37 грн., про що св ідчать копії розрахунків сум и страхових внесків на загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування, що підля гають сплаті за липень 2009 року в розмірі 1372,31 грн.(а.с.14), за серпе нь 2009 року в розмірі 1372,31 грн.(а.с.16) , за вересень 2009 року в розмірі 1372,31 грн.(а.с.18), за жовтень 2009 року в розмірі 1389,44 грн.(а.с.20) складені в ідповідачем, які частково сп лачені відповідачем та склад ають 4484,24 грн.

На зазначену суму за несвоє часну сплату відповідно до с т.106 Закону України «Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування»позивачем нараховано штрафні санкції на загальну суму 239,02 грн. ( рішен ня УПФУ в Комінтернівському районі Одеської області №388 в ід 13.08.2009 - 101,62 грн., №493 від 06.10.2009 - 137,40 г рн.) та пеня на загальну суму 60,6 0 грн. ( рішення УПФУ в Комінтер нівському районі Одеської об ласті №388 від 13.08.2009 - 24,97 грн., №493 ві д 06.10.2009 - 35,63 грн.).

УПФУ в Комінтернівському р айоні Одеської області було складено вимоги про сплату б оргу: №Ю65 від 04.09.2009 по страховим в нескам в розмірі 350,18 грн., яку ві дповідач отримав 18.09.2009, №Ю90 від 05.10.2009 по страховим внескам в роз мірі 1372,31 грн., яку відповідач от римав 17.10.2009, №Ю90 від 05.11.2009 по страхо вим внескам в розмірі 1372,31 грн., я ку відповідач отримав 19.11.2009, №Ю 90 від 04.12.2009 по страховим внескам в розмірі 1389,44 грн., яку відповід ач отримав 11.12.2009, але не сплати в.

Відповідно до п.2 ч.9 ст.106 Закон у «Про загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я»виконавчі органи Пенсійно го фонду застосовують до стр ахувальників фінансові сан кції за несплату (неперераху вання) або несвоєчасну сплат у (несвоєчасне перерахування ) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарах ованих страхувальниками або територіальними органами Пе нсійного фонду, штраф у розмі рі 10 відсотків своєчасно не сп лачених сум - у разі затримк и їх сплати у строк до 30 календ арних днів включно; у розмірі 20 відсотків своєчасно не спла чених сум - у разі затримки ї х сплати у строк до 90 календар них днів; у розмірі 50 відсоткі в своєчасно не сплачених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів .

Одночасно на суми своєчас но несплачених (не перерерах ованих) страхових внесків і ф інансових санкцій нараховує ться пеня в розмірі 0,1 відсотк а зазначених сум коштів, раз рахована за кожний день про строчення платежу.

Відповідно до картки о собового рахунку страхуваль ника юридичної особи Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Багатопрофільна вир обничо-сільськогосподарськ а фірма «Аліс»заборгованіст ь була частково покрита за ра хунок коштів, що надійшли від боржника в розмірі 1022,13 грн. і с кладає 4783,86 грн. (а.с. 6-9)

Абзацом 6 частини 2 стат ті 17 Закону «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування»встановлено, що ст рахувальник зобов'язаний нар аховувати, обчислювати і спл ачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до ст. 67 Конст итуції України кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Враховуючи викладе не, а також те, що позивачем до ведено, що ТОВ «Багатопрофіл ьна виробничо-сільськогоспо дарська фірма «Аліс»має забо ргованість перед Управління м Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Од еської області по внескам на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування та фінансовим санкціям на загал ьну суму 4783,86 грн., суд вважає, щ о позовні вимоги є законними і обґрунтованими, засновани ми на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, та підля гають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб' єкта владних повн оважень, пов' язаних із залу ченням свідків та проведення м судових експертиз, судові в итрати (судовий збір) та держа вне мито стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись ст.ст.158-163, 167 КАС Ук раїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов прокурора Комінтернівськог о району Одеської області в і нтересах держави в особі Уп равління Пенсійного фонду У країни в Комінтернівському районі Одеської області до Т ОВ «Багатопрофільна виробни чо-сільськогосподарська фір ма «Аліс»задовольнити частк ово.

Стягнути з ТОВ «Багатопроф ільна виробничо-сільськогос подарська фірма «Аліс» код Є ДРПОУ 13904571, на користь Управлін ня Пенсійного фонду України в Комінтернівському районі Одеської області заборгован ість у розмірі 4783,86 (чотири тися чі сімсот вісімдесят три гри вні вісімдесят шість копійок ) грн. на р/р 256003124444 в Комінтернівс ькому відділенні ВАТ «Ощадба нк» МФО 388391.

В задоволенні позовних в имог про стягнення з відпові дача судових витрат та держа вного мита відмовити.

Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення строку под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо таку заяву не б уло подано. Якщо було подано з аяву про апеляційне оскаржен ня, але апеляційна скарга не б ула подана у строк, встановле ний ст. 186 КАС України, постанов а суду першої інстанції наби рає законної сили після закі нчення цього строку. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанову може бути оскарж ено до Одеського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції шлях ом подачі заяви про апеляцій не оскарження протягом десят и днів з дня проголошення пос танови, а в разі складання по станови у повному обсязі від повідно до статті 160 КАС Украї ни - з дня складання в повном у обсязі, а також подання апел яційної скарги протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний судд ею 09.07.2010

Суддя К.О. Танцю ра

09 липня 2010 року

Дата ухвалення рішення09.07.2010
Оприлюднено03.08.2010
Номер документу10524505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3584/10/1570

Ухвала від 21.04.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 01.04.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Постанова від 09.07.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні