ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 липня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-3045/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Слоб одянюк Н.І.,
за участю секретаря - Дри жирук М.І.,
представника позивача - Б ожинський А.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Кр еменчуцької об'єднаної держа вної податкової інспекції у Полтавській області до прив атного підприємства "Саргон- плюс", третя особа: виконавчий комітет Кременчуцької міськ ої ради про припинення юриди чної особи, -
В С Т А Н О В И В:
23 червня 2010 року Кременч уцька об'єднана державна под аткова інспекція у Полтавськ ій області звернулася до Пол тавського окружного адмініс тративного суду з адміністра тивним позовом до приватного підприємства "Саргон-плюс", тр етя особа: виконавчий коміте т Кременчуцької міської ради про припинення юридичної ос оби, посилаючись на те, що непо дання відповідачем податков ої звітності протягом року /н е звітується з листопада 2008 ро ку/ є підставою для постановл ення судового рішення про пр ипинення юридичної особи від повідно до частини 2 статті 38 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ”.
В судовому процесі предста вник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовол ьнити, посилаючись на обстав ини, викладені в позовній зая ві.
Повістка про виклик відпов ідача повернулася до суду з в ідміткою відділення поштово го зв'язку "за адресою: вул. Е рнста Тельмана, 20/2, кв. 56, м. Креме нчук фірма не знаходиться". Як з'ясовано судом, вказана ад реса згідно з даними свідоцт ва про державну реєстрацію с уб'єкта підприємницької діял ьності-юридичної особи є офі ційним місцем її реєстрації, даних про її зміну судом не ви явлено.
Третя особа надала суду кло потання про розгляд справи з а відсутності її представник а.
Відтак, суд доходить виснов ку, що спір підлягає вирішенн ю на підставі зібраних судом та долучених до матеріалів с прави доказів, оскільки вони повно та всебічно висвітлюю ть обставини спірних правові дносин, а недобросовісна пра вова поведінка відповідача в цьому випадку не може бути ви знана перешкодою для відправ лення правосуддя.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, засто сувавши до спірних правовідн осин відповідні норми матері ального та процесуального пр ава, суд доходить до наступно го висновку.
Судом встановлено, що прива тне підприємство "Саргон-плю с" (ідентифікаційний код 32738200) 03.11 .2003 зареєстроване виконкомом Кременчуцької міської ради я к суб'єкт підприємницької ді яльності - юридична особа, пр о що зроблено запис за № 4919.
Кременчуцькою об'єднаною д ержавною податковою інспекц ією відповідач взятий на обл ік як платник податків і збор ів (обов' язкових платежів) з 13.11.2003 за № 6928.
Відповідач і на цей час має правовий статус юридичної ос оби.
Відповідно до частини 1 стат ті 59 Господарського кодексу У країни від 16.01.2003 № 436-ІV припиненн я діяльності суб'єкта господ арювання здійснюється шляхо м його реорганізації (злиття , приєднання, поділу, перетвор ення) або ліквідації за рішен ням власника (власників) чи уп овноважених ним органів, за р ішенням інших осіб - засновни ків суб'єкта господарювання, чи їх правонаступників, а у ви падках, передбачених цим Код ексом - за рішенням суду, а від повідно до частини 6 цієї стат ті суб'єкт господарювання лі квідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених зако ном.
Статтею 247 зазначеного Коде ксу встановлено, що у разі зді йснення суб'єктом господарюв ання діяльності, що суперечи ть закону чи установчим доку ментам, до нього може бути зас тосовано адміністративно-го сподарську санкцію у вигляді скасування державної реєстр ації цього суб'єкта та його лі квідації. Скасування державн ої реєстрації суб'єкта госпо дарювання провадиться за ріш енням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта г осподарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 17 статті 11 З акону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 № 509-ХІІ зі змінами та до повненнями органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою /позовною з аявою/ про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.
З набранням чинності з 01.07.2004 З аконом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в” положення пункту 17 статті 1 1 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ” та статей 59, 247 Господарського кодексу України повинно зас тосовуватися з врахуванням н орм цього Закону. Так, згідно П рикінцевих положень розділу VІІ Закону України “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців” закони, нормативно-пра вові акти, прийняті до набран ня чинності цим Законом, тобт о до 1 липня 2004 року, діють у част ині, що не суперечить цьому За кону. А відтак, заявлена позив ачем вимога про припинення п риватного підприємства "Сарг он-плюс" відповідає повноваж енням органу державної подат кової служби, а відповідно і к омпетенції адміністративно го суду, та підстави для поста новлення судового рішення пр о припинення юридичної особи , що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, встановле ні частиною другої статті 38 За кону України “Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ”. Однією з таких підстав відп овідно до вказаної норми є не подання юридичною особою про тягом року органам державної податкової служби податкови х декларацій, документів фін ансової звітності відповідн о до закону.
Згідно з частиною 8 статті 19 Г осподарського кодексу Украї ни усі суб'єкти господарюван ня, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на о кремий баланс, зобов'язані ве сти первинний (оперативний) о блік результатів своєї робот и, складати та подавати відпо відно до вимог закону статис тичну інформацію та інші дан і, визначені законом, а також в ести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітніст ь згідно із законодавством.
Пунктом 2 частини 1 статті 9 За кону України "Про систему опо даткування" передбачено, що п латники податків і зборів (об ов'язкових платежів) зобов'яз ані подавати до органів держ авної податкової служби та і нших контролюючих органів по даткові декларації та розрах унки у строки встановлені за конодавством, на підставі як их здійснюється нарахування та/або сплата податку, збору ( обов'язкового платежу).
Відповідно до Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами", а саме пі дпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 - по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період,
що дорівнює: а) календарном у місяцю (у тому числі при спла ті місячних авансових внескі в), - протягом 20 календарних дні в, наступних за останнім кале ндарним днем звітного (подат кового) місяця; б) календарном у кварталу або календарному півріччю (у тому числі при спл аті квартальних або піврічни х авансових внесків), - протяго м 40 календарних днів, наступни х за останнім календарним дн ем звітного (податкового) ква рталу (півріччя); в) календарно му року, крім випадків, передб ачених підпунктом "г" підпунк ту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (п одаткового) року; г) календарн ому року для платників подат ку на доходи фізичних осіб (пр ибуткового податку з громадя н), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Судовим розглядом з' ясо вано та з матеріалів справи, з окрема з довідки Кременчуцьк ої ОДПІ від 19.07.2010 № 27485/10/15-121 вбачаєть ся, що відповідач не подавав п одаткову звітність з листопа да 2008 року. Тобто строк, упродов ж якого відповідач не подає з вітність, перевищує один рік .
Заборгованість по платежа х перед бюджетом згідно з дан ими довідки Кременчуцької ОД ПІ від 19.07.2010 № 27468/10/15-121 у відповідача відсутня. А відтак судом не ви явлено фактів того, що позива ч недобросовісно користуєть ся своїм повноваженням на зв ернення до суду з позовом про припинення суб'єкта господа рювання.
За таких обставин, заявлена податковим органом вимога п ро постановлення судового рі шення про припинення юридичн ої особи відповідача визнаєт ься судом законною та обґрун тованою, у зв' язку з чим підл ягає задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспек ції у Полтавській області до приватного підприємства "Са ргон-плюс", третя особа: викона вчий комітет Кременчуцької м іської ради про припинення ю ридичної особи задовольнити .
Припинити юридичну особу, п риватне підприємство "Саргон -плюс", зареєстроване виконко мом Кременчуцької міської ра ди 03.11.2003, про що зроблено запис у журналі обліку реєстраційни х справ за № 4919 (ідентифікаційн ий код юридичної особи 32738200).
В день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору Кременчуцької міської ради Полтавської області для внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про судове ріш ення щодо припинення приватн ого підприємства "Саргон-плю с".
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Харківського апеляц ійного адміністративного су ду через Полтавський окружни й адміністративний суд шляхо м подачі заяви про апеляційн е оскарження в 10 - денний строк з дня її проголошення, а в раз і складання постанови у повн ому обсязі відповідно до ста тті 160 КАС України - з дня складе ння в повному обсязі. Якщо пос танову було проголошено у ві дсутності особи, яка бере уча сть у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарж ення обчислюється з дня отри мання нею копії постанови. Ап еляційна скарга подається пр отягом 20 днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я або без попереднього подан ня заяви про апеляційне оска рження, якщо апеляційна скар га подається у строк, встанов лений для подання заяви про а пеляційне оскарження.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Повний текст постанови виг отовлено 26 липня 2010 року.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2010 |
Номер документу | 10524636 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні