Ухвала
від 12.07.2022 по справі 640/4517/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

з

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про передачу адміністративної справи до іншого адміністративного суду

13 липня 2022 рокуЛьвівСправа № 640/4517/21 пров. № П/857/18/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді:Довгополова О. М.суддів:Гуляка В. В. Коваля Р. Й.

перевіривши матеріали адміністративної справи за позовом Міністерства юстиції України до політичної партії «ІДЕЯ НАЦІЇ» про анулювання реєстрації політичної партії,

В С Т А Н О В И В:

08 липня 2022 року на адресу Восьмого апеляційного адміністративного суду надійшли матеріали справи № 640/4517/21 за позовом Міністерства юстиції України до політичної партії «ІДЕЯ НАЦІЇ» про анулювання реєстрації політичної партії.

При вирішенні питання щодо можливості прийняття до провадження справи № 640/4517/21 колегія суддів враховує наступне.

Частиною 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі за текстом - КАС України) визначено питання, які з`ясовує суддя після одержання позовної заяви, серед яких, зокрема, чи подано її з дотриманням правил підсудності.

Згідно з частиною 3 статті 22 КАС України апеляційним адміністративним судам як судам першої інстанції підсудні справи за позовами про примусове відчуження з мотивів суспільної необхідності земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені.

Апеляційним адміністративним судам як судам першої інстанції підсудні справи за позовами про примусове відчуження з мотивів суспільної необхідності земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, а також спори за участю суб`єктів владних повноважень з приводу проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства та спори, що виникають у зв`язку з проведенням та/або визначенням результатів конкурсу з визначення приватного партнера та концесійного конкурсу.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2022 року адміністративну справу № 640/4517/21 передано на розгляд Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Окружний адміністративний суд міста Києва приймаючи зазначену ухвалу керувався тим, що згідно з пунктом 6 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони політичних партій» від 3 травня 2022 року № 2243-IX, який набрав чинності 18.05.2022, розділ VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України доповнено пунктом 4 такого змісту:

«В умовах воєнного стану адміністративні справи про заборону політичної партії відповідно до статті 289-3 цього Кодексу як суду першої інстанції підсудні апеляційному адміністративному суду в апеляційному окрузі, що включає місто Львів. Припинення чи скасування воєнного стану не є підставою для передачі адміністративних справ про заборону політичної партії відповідно до статті 289-3 цього Кодексу, розгляд яких розпочато в умовах воєнного стану та не завершено, до суду, зазначеного у частині другій статті 22 цього Кодексу.

Розгляд апеляційних і касаційних скарг в адміністративних справах про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії, позови в яких були подані до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони політичних партій» і розгляд яких у суді першої інстанції завершений шляхом ухвалення рішення чи постанови суду, продовжується і завершується за правилами, що діяли до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони політичних партій».

Адміністративні справи про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії, позови в яких були подані до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони політичних партій» і розгляд яких у суді першої інстанції не завершений шляхом ухвалення рішення чи постанови суду, протягом трьох днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони політичних партій» передаються за підсудністю для продовження і завершення розгляду до апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає місто Львів».

З аналізу зазначених змін законодавства слід зробити висновок, що вони стосуються адміністративних справ, предметом позову яких є заборона політичних партій.

Разом з тим, згідно вимог позовної заяви предметом даного позову є анулювання реєстрації політичної партії, відтак, зазначені зміни до розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України на цю справу не розповсюджуються.

З урахуванням наведеного, зазначена справа не підсудна Восьмому апеляційному адміністративному суду, як суду першої інстанції.

За загальним правилом, судами, які вирішують адміністративні справи у першій інстанції, є місцеві адміністративні суди (місцеві загальні суди як адміністративні суди та окружні адміністративні суди). І лише у встановлених процесуальним законом випадках певні категорії спорів підсудні апеляційним судам як судам першої інстанції.

З аналізу частин 1 та 2 статті 20 КАС України вбачається, що така адміністративна справа підсудна окружним адміністративним судам.

Як визначено частиною 1 статті 27 КАС України (виключна підсудність) адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншого суб`єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, крім випадків, визначених цим Кодексом, адміністративні справи з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та рішень у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання, адміністративні справи за позовом Антимонопольного комітету України у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання, адміністративні справи, відповідачем у яких є дипломатичне представництво чи консульська установа України, їх посадова чи службова особа, а також адміністративні справи про оскарження актів, дій чи бездіяльності органу, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, та про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

Указом Президента України «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» від 16.11.2004 № 1417/2004 був утворений Окружний адміністративний суд міста Києва, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

За приписами частини 5 статті 171 КАС України, якщо за результатами отриманої судом інформації буде встановлено, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу.

Щодо вимог ч. 1 ст. 30 КАС України про те, що спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.

У цьому випадку йдеться про виключну підсудність Окружному адміністративному суду міста Києва, як суду першої інстанції, спору про анулювання реєстрації політичної партії, та в подальшому підсудність цього спору апеляційному адміністративному суду, як суду апеляційної інстанції, після розгляду справи по суті судом першої інстанції. Тобто йдеться про різну інстанційну підсудність.

За наведених обставин колегія суддів зазначає, що у цьому випадку правило, яке встановлено ч. 1 ст. 30 КАС України про заборону спору між адміністративними судами не порушується.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає за необхідне передати матеріали справи № 640/4517/21 за позовом Міністерства юстиції України до політичної партії «ІДЕЯ НАЦІЇ» про анулювання реєстрації політичної партії на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва.

Керуючись статтями 23, 27, 29, 171, 321, 325 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Матеріали справи № 640/4517/21 за позовом Міністерства юстиції України до політичної партії «ІДЕЯ НАЦІЇ» про анулювання реєстрації політичної партії передати Окружному адміністративному суду міста Києва.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя О. М. Довгополов судді В. В. Гуляк Р. Й. Коваль

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2022
Оприлюднено18.07.2022
Номер документу105247167
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —640/4517/21

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 26.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 24.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 12.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 02.03.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні