ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-3404/10/2370
22.07.2010 р. м . Черкаси
Черкаський окружний а дміністративний суд у склад і:
головуючого-судді Гринько вської Н.Ю.,
при секретарі Ільченко С.М.,
за участю представників ст орін:
від позивача - Шевченко А.Л., довіреність від 12.01.2010р.
від відповідача - Куценк о С.С., довіреність від 07.05.2010р. № 20-06/356
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом державної інсп екції з контролю за цінами в Ч еркаській області до Чигирин ського технікуму Уманського державного аграрного універ ситету про стягнення економі чних санкцій,
встановив:
Державна інспекція з контролю за цінами у Черкась кій області звернулася до су ду з позовом до Чигиринськог о технікуму Уманського держа вного аграрного університет у про стягнення економічних санкцій в сумі 6678,72грн.
Обґрунтовуючи позовні вим оги позивач зазначає, що за ре зультатами проведеної плано вої перевірки відповідача з питань формування, встановле ння та застосування тарифів на платні послуги, що надають ся навчальними закладами, бу ло встановлено порушення від повідачем державної дисципл іни цін, що стало підставою дл я застосування економічних с анкцій в сумі 6678,72грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала в повному обсязі та прос ила його задовольнити, посил аючись на обставини, викладе ні у позовній заяві та додани х документах.
Представник відповідача в судовому засіданні визнав п озов в повному обсязі та пояс нив, що наявність факту поруш ення відповідачем не запереч ується і на даний час приписи по усуненню порушень викона но.
В якості свідка у судовому з асіданні було допитано голов ного бухгалтера технікуму - ОСОБА_3, яка пояснила, що пі сля складання акта проведено ї перевірки, інспектором, яки й здійснював перевірку, було рекомендовано в порядку під твердження сплати економічн их санкцій надати державній інспекції з контролю за ціна ми в Черкаській області лист про зменшення фінансування з бюджету на зазначену суму, щ о і було зроблено. Свідок тако ж пояснила, що якби інспектор ом було вказано про необхідн ість сплатити кошти в погаше ння застосованих економічни х санкцій, санкції було б спла чено по закінченню перевірки .
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и подані документи і матеріа ли, оцінивши належність, допу стимість, достовірність кожн ого доказу окремо, а також дос татність і взаємний зв'язок д оказів у їх сукупності, суд ді йшов висновку що позовні вим оги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Чигиринський технікум є ві докремленим структурним під розділом Уманського державн ого аграрного університету, провадить освітню діяльніст ь, пов' язану із здобуттям пі дготовки фахівців для потреб агропромислового комплексу , інших галузей державного і н едержавного секторів економ іки.
Державна інспекція з контр олю за цінами у Черкаській об ласті є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є регулюва ння та сприяння ефективному веденню економічної діяльно сті, що у розумінні положень с татті 3 Кодексу адміністрати вного судочинства України ві дповідає ознакам суб'єкта вл адних повноважень.
Законодавство України про ціноутворення складається з Закону України «Про ціни і ці ноутворення»від 03.12.1990р. №507-ХІІ (д алі - Закон №507-ХІІ) та інших ак тів законодавства України, щ о видаються відповідно до ць ого Закону.
Стаття 4 Закону №507-ХІІ визнач ає повноваження Кабінету Мін істрів України в галузі ціно утворення, зокрема визначає повноваження органів держав ного управління в галузі вст ановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).
Відповідно до ст.13 Закону №507 -XII та Положення про Державну і нспекцію з контролю за цінам и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 13.12.2000р. №1819, на позивача поклад ені контрольно-наглядові фун кції з питань додержання цен тральними та місцевими орган ами виконавчої влади, підпри ємствами, установами та орга нізаціями вимог щодо формува ння, встановлення та застосу вання цін і тарифів.
У зв' язку з чим позивачу на дано право проводити перевір ки документів, пов'язаних з фо рмуванням, встановленням і з астосуванням цін і тарифів, н а підприємствах, в установах та організаціях незалежно в ід форм власності, а також оде ржувати необхідні довідки, п риймати рішення про застосув ання передбачених чинним зак онодавством економічних сан кцій за порушення порядку вс тановлення і застосування ці н.
Як вбачається з матеріалів справи, контролюючим органо м було здійснено перевірку Ч игиринського технікуму Уман ського державного аграрного університету, про що складен о акт від 07.08.2009р. №1959. Висновками зазначеного акта перевірки в становлено порушення нараху вання плати для мешканців гу ртожитків за послуги теплопо стачання. На підставі зазнач ених висновків державною ком ісією з цін Черкаської облас ті рішенням від 11 серпня 2009р. за №117 було застосовано до Чигир инського технікуму Умансько го державного аграрного унів ерситету економічні санкції в сумі 6678,72грн.
Згідно наданих відповідач ем документів, перевіркою вс тановлено, що адміністрація технікуму в порушення розділ у 6 постанови Ради Міністрів У РСР від 03.06.1986р. №208 «Про затвердже ння примірного положення про гуртожитки», за послуги тепл опостачання нараховувала пл ату за тарифами для бюджетни х установ згідно виставлених рахунків ГП «Чигиринські те плові мережі»але гуртожитки , відповідно до Державного кл асифікатора будівель і спору д, затвердженого наказом Дер жавного комітету України по стандартизації, метрології т а сертифікації від 17.08.2000р. №507 від носяться до житлових будівел ь, тому нарахування плати за п ослуги теплопостачання має в ідбуватися за тарифами як «д ля населення». За таких обста вин, в ході перевірки встанов лено, що за період з 01.11.2008р. по 01.04.200 9р. сума зайво нарахованих кош тів склала 21655,99грн., необґрунто вано отримана виручка склала 2226,24грн.
Відповідно до ст. 14 Закону №50 7-ХІІ вся необґрунтовано одер жана підприємством, організа цією сума виручки в результа ті порушення державної дисци пліни цін та діючого порядку визначення вартості будівни цтва, що здійснюється із залу ченням коштів Державного бюд жету України, бюджету Автоно мної Республіки Крим, місцев их бюджетів, а також коштів де ржавних підприємств, установ та організацій підлягає вил ученню в доход відповідного бюджету залежно від підпоряд кованості підприємства, орга нізації. Вказані суми списую ться з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду. О соби, винні в порушенні поряд ку встановлення та застосува ння цін і тарифів, притягують ся до адміністративної або к римінальної відповідальнос ті.
Згідно п.3.4, п.3.6 Інструкції про порядок застосування економ ічних та фінансових (штрафни х) санкцій органами державно го контролю за цінами, що затв ерджена наказом Міністерств а економіки та з питань європ ейської інтеграції України, Міністерства фінансів Украї ни від 03.12.2001р. №298/519 (далі по тексту - Інструкція) рішення про ви лучення сум економічних та ф інансових (штрафних) санкцій може прийматися Державною і нспекцією з контролю за ціна ми, державними інспекціями з контролю за цінами в Автоном ній Республіці Крим, областя х, містах Києві та Севастопол і також на підставі матеріал ів перевірок, здійснених інш ими контрольними органами. О дин примірник рішення, а тако ж претензія направляються дл я виконання суб'єкту господа рювання - порушнику. Одночасн о керівництву суб'єкта госпо дарювання - порушника направ ляються приписи (вимоги) щодо усунення виявлених порушень законодавства про порядок у становлення і застосування ц ін.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачу 12.08.2009р. бул а направлена претензія щодо перерахування економічних с анкцій на загальну суму 6678,72грн . а також вимоги щодо усунення виявлених порушень законода вства про порядок встановлен ня і застосування цін.
Як встановлено в ході судов ого розгляду, відповідачем б ули виконані вимоги державно ї інспекції з контролю за цін ами в Черкаській області щод о встановлення і застосуванн я цін (тарифів), проте на час ви рішення спору економічні сан кції в порядку передбаченому для їх сплати відповідачем с плачено не було.
Отже, приймаючи до уваги виз нання відповідачем факту пор ушення державної дисципліни цін, суми економічних санкці й підлягають перерахуванню д о Державного бюджету України , оскільки згідно п. 3.5 Інструкц ії, рішення вважається викон аним і знімається з контролю після одержання відповідної інформації про зарахування сум економічних санкцій за н алежністю.
Враховуючи викладене, суд в важає обґрунтованими вимоги державної інспекції з контр олю за цінами в Черкаській об ласті про стягнення з відпов ідача економічних санкцій в сумі 6678,72грн..
На підставі викладеного, ке руючись статтями 86, 159, 160, 162, 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
постановив:
Адміністративний по зов державної інспекції з ко нтролю за цінами в Черкаські й області задовольнити повні стю.
Стягнути з Чигиринського т ехнікуму Уманського державн ого аграрного університету ( 20900, Черкаська область, м.Чигири н, вул. Замкова,86, Код ЄДРПОУ - 00729089) у дохід Державного бюджет у України через державну інс пекцію з контролю за цінами в Черкаській області (18000, вул..См ілянська, 131, Код ЄДРПОУ - 22791597) ек ономічні санкції в сумі 6678 (шіс ть тисяч шістсот сімдесят ві сім) гривень 72 коп.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд шляхом пода ння заяви про апеляційне оск арження протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в по вному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутно сті особи, яка бере участь у сп раві, то строк подання заяви п ро апеляційне оскарження обч ислюється з дня отримання не ю копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся протягом 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження, з дотриманням вимог, п ередбачених ст.187 Кодекс у адміністративного судочин ства України.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Н.Ю. Гриньковська
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2010 |
Оприлюднено | 03.08.2010 |
Номер документу | 10524848 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Гриньковська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні