Рішення
від 13.07.2022 по справі 140/2909/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2022 року ЛуцькСправа № 140/2909/22

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,

при секретарі судового засідання Шафранюк І.Ф.,

за участю позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача Хитрик Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за результатами розгляду у підготовчому засіданні адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області (далі - ГУ Держгеокадастру у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування наказу № 1-дс від 14.02.2022.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що в період з 25.05.2021 по 08.09.2021 та з 13.09.2021 по 15.11.2021 він виконував обов`язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Волинській області. 13.12.2021 на ім`я начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області подано від головного спеціаліста відділу організаційного забезпечення та документообігу доповідну записку № 1649/3-21-0.81 про неналежне виконання обов`язків, в якій вказано, що «при здійсненні моніторингу виконання листів Волинської обласної прокуратури Управлінням з контролю за використанням та охоронною земель надана відповідь не в повному обсязі вх. № 15-1811 вих-21, вих. 10-3-0.4-5524/2-21; вх. № 15-1400 вих-21, вих. 10-3-0.4-4510/2-21, вх. № 15-1396 вих-21, вих. 10-3-0.4-4611/2-21; вх. № 15-595 вих-21, вих. 10-3-0.4-, 2846/2-21; вх. № 15-813 вих-21, вих. 10-3-0.4-3011/2-21; вх. № 15-509 вих-21, вих. 10- 3-0.4-2557/2-21; вх. № 15-1476 вих-21, вих. 10-3-0.4-4745/2-21; вх. № 15-562 вих-21, вих. 10-3-0.4-2696/2-21; вх. №. 15-1171 вих-21, вих. 10-3-0.4-3940/2-21; вх. № 15-1370 вих-21, вих. 10-3-0.4-5524/2-21; вх. № 15-1704 вих-21, вих. 10-3-0.4-5279/2-21;» та ініційовано розпочати службову перевірку щодо розгляду листів.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 14.02.2022 № 1-дс «Про застосування дисциплінарного стягнення до ОСОБА_1 » за результатами дисциплінарного провадження позивачу оголошено догану.

Позивач вважає зазначений наказ протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 18.04.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами загального позовного провадження ухвалою від 31.05.2022.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача вважає позов безпідставним, просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що 13.12.2021 на ім`я начальника Головного управління надійшла доповідна записка № 1649/3-21-0.81 від головного спеціаліста відділу організації забезпечення та документообігу відносно виконання листів Волинської обласної прокуратури. В доповідній записці зазначалося, що при здійснені моніторингу виконання листів Управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління було виявлено надання відповідей не в повному обсязі на листи: вх. № 15-1811 вих-21, вих.10-3-0.4-5524/2-21, № 15-1400 вих-21, вих. 10-3-0.4-4510/2-21, № 15-1396 вих-21, вих. 10-3-0.4-4611/2-21, № 15-813 вих-21, вих. 10-3-0.4-3011/2-21, № 15-509 вих-21, вих. 10-3-0.4-2557/2-21, № 15-1476 вих-21, вих.. 10-3-0.4-4745/2-21, № 15-562 вих-21, вих.10-3-0.4-2696/2-21, № 15-1171 вих-21, вих.10-3-0.4-3940/2-21, № 15-1704 вих-21, вих.10-3-0.4-5279/2-21 та ініційовано розпочати дисциплінарне провадження щодо неналежного розгляду вищезазначених листів.

У протоколі засідання робочої групи ГУ Держгеокадастру у Волинській області від 16.12.2021 №3 було встановлено, що у відповідях на листи Волинської обласної прокуратури, підписаних позивачем, не було вжито заходів, не надано запитувану інформацію, а також відповіді не містили об`єктивної інформації, а додаткових заходів не вживалося. За результатами вирішено рекомендувати відкрити дисциплінарне провадження відносно начальника управління землеустрою, використання та охорони земель Головного управління ОСОБА_2 , заступника начальника управління - начальника відділу державного контролю за дотриманням законодавства та оперативного розгляду - ОСОБА_3 , першого заступника начальника Головного управління ОСОБА_4 .

Оскільки на засіданні дисциплінарної комісії, яке відбулося 29.12.2021 був встановлений факт вчинення під час виконання обов`язків в.о. начальника Головного управління ОСОБА_1 дисциплінарного проступку, який полягає у неналежному здійсненні контролю за роботою працівників Головного управління, дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ Головного управління прийшла до висновку про необхідність рекомендувати притягнути позивача до дисциплінарної відповідальності шляхом оголошення догани.

Дисциплінарною комісією підготовлено подання від 11.02.2022 начальнику Головного управління, в якому відповідно до вимог статті 69 Закону України «Про державну службу», Порядку здійснення дисциплінарного провадження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2020 № 1039, дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ Головного управління, розглянувши дисциплінарну справу ОСОБА_2 - начальника управління землеустрою, використання та охорони земель Головного управління, встановила у його діях вчинення дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії, що полягає у неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 14.02.2022 № 1-дс «Про застосування дисциплінарного стягнення до ОСОБА_1 » позивачу оголошено догану.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав, наведених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні просила відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у відзиві на позов.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 згідно Наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 64-то від 25.05.2021 «Про покладення виконання обов`язків на ОСОБА_2 » та відповідно до Наказу Головного управління Держгеокадастру у Волинській області № 157- к «Про оголошення наказу Деожгеокадастру № 64-то від 25.05.2021 «Про покладення виконання обов`язків на ОСОБА_2 » виконував обов`язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Волинській області з 25.05.2021.

08.09.2021 Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 148-то «Про зняття виконання обов`язків з ОСОБА_2 » та наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області № 148-к «Про оголошення наказу Деожгеокадастру 148-то від 08.09.2021 «Про зняття виконання обов`язків з ОСОБА_2 » з ОСОБА_2 знято виконання обов`язків.

Відповідно до Наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 149-то від 10.09.2021 «Про покладення виконання обов`язків на ОСОБА_2 » та відповідно до Наказу Головного управління Держгеокадастру у Волинській області № 438- к від 13.09.2021 «Про оголошення наказу Деожгеокадастру № 149-то від 10.09.2021 «Про покладення виконання обов`язків на ОСОБА_2 » виконував обов`язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Волинській області з 13.09.2021.

15.11.2021 Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 197-то «Про зняття виконання обов`язків з ОСОБА_2 » та наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області № 501-к «Про оголошення наказу Деожгеокадастру 197-то від 15.11.2021 «Про зняття виконання обов`язків з ОСОБА_2 » з ОСОБА_2 знято виконання обов`язків.

13.12.2021 на ім`я начальника Головного управління Держгеокадастру у Волинській області подано від головного спеціаліста відділу організаційного забезпечення та документообігу стосовно виконання листів Волинської обласної прокуратури доповідну записку № 1649/3-21-0.81, в якій вказано, що «при здійсненні моніторингу виконання листів Управлінням з контролю за використанням та охоронною земель надана відповідь не в повному обсязі вх. № 15-1811 вих-21, вих. 10-3-0.4-5524/2-21; вх. № 15-1400 вих-21, вих. 10-3-0.4-4510/2-21, вх. № 15-1396 вих-21, вих. 10-3-0.4-4611/2-21; вх. № 15-595 вих-21, вих. 10-3-0.4-, 2846/2-21; вх. № 15-813 вих-21, вих. 10-3-0.4-3011/2-21; вх. № 15-509 вих-21, вих. 10- 3-0.4-2557/2-21; вх. № 15-1476 вих-21, вих. 10-3-0.4-4745/2-21; вх. № 15-562 вих-21, вих. 10-3-0.4-2696/2-21; вх. №. 15-1171 вих-21, вих. 10-3-0.4-3940/2-21; вх. № 15-1370 вих-21, вих. 10-3-0.4-5524/2-21; вх. № 15-1704 вих-21, вих. 10-3-0.4-5279/2-21;» та ініційовано розпочати службову перевірку, щодо неналежного розгляду листів.

З протоколу засідання робочої групи ГУ Держгеокадастру у Волинській області №3 від 16.12.2021 вбачається, що вирішено рекомендувати відкрити дисциплінарне провадження відносно начальника управління землеустрою, використання та охорони земель Головного управління ОСОБА_2 , щодо заступника начальника управління - начальника відділу державного контролю за дотриманням законодавства та оперативного розгляду - ОСОБА_3 , щодо першого заступника начальника Головного управління ОСОБА_4 , так як у відповідях на листи Волинської обласної прокуратури не було вжито заходів, не надано запитувану інформацію, а також відповіді не містили об`єктивної інформації.

16.12.2021 ГУ Держгеокадастру у Волинській області видано наказ № 610-к «Про відкриття дисциплінарного провадження стосовно ОСОБА_2 » відповідно до ч. 1 ст. 68, ст. 72 Закону, п. 3 Порядку здійснення дисциплінарного провадження, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 04.12.2020 № 1039.

Про дату, час і місце засідання дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарної справи стосовно ОСОБА_1 - начальника управління землеустрою, використання та охорони земель Головного управління, ОСОБА_1 повідомлено шляхом надсилання листа від 23.12.2021 № 0-3-0.31-6561/2-20. На засідання дисциплінарної комісії ОСОБА_1 не з`явився, але надав письмове пояснення щодо обставин, які стали підставою для відкриття дисциплінарного провадження.

Відповідно до протоколу засідання робочої групи № 3 від 16.12.2021 робочою групою з проведення службової перевірки, відповідно до наказу від 14.12.2021 №108, проводилася службова перевірка щодо встановлення не вчасного та не повного інформування Волинської обласної прокуратури про результати відповідей на листи та проведення перевірок дотримання при цьому вимог земельного законодавства.

В ході службової перевірки вивчалося питання надання відповідей на виконання листів Волинської обласної прокуратури головним спеціалістом відділу державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Щербиком С.М.

З матеріалів справи вбачається, що до Головного управління з травня по вересень 2021 від Волинської обласної прокуратури надійшло ряд листів з вимогами про надання інформації і документів та проведення перевірок дотримання вимог земельного законодавства різними суб`єктами господарювання та фізичними особами на виконання функції прокуратури щодо можливості застосування представницьких повноважень на захист інтересів держави у сфері земельних та водних відносин на території області. За результатами розгляду цих листів Головним управлінням було підготовлено низку листів-відповідей про неможливість проведення вищевказаних перевірок у зазначенні в листах прокуратури строки у зв`язку з необхідністю проведення збору інформації, яка необхідні для здійснення державного контролю включення у графік перевірок, при цьому Волинську обласну прокуратуру повідомлено про додаткове інформування в подальшому за результатами проведених перевірок. Однак, після направлення за підписом позивача відповідних відповідей Волинську обласну прокуратуру вже не було повідомлено про результати перевірок та не надано витребовувані нею копії документів.

Враховуючи вищенаведене, робочою групою встановлено неналежне виконання головним спеціалістом відділу державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_3 своїх службових обов`язків при підготовці відповідей на листи прокуратури та встановлено неналежну організацію роботи та здійснення контролю за виконанням посадових обов`язків підлеглими працівниками виконуючим обов`язків начальника Головного управління ОСОБА_1 при дачі відповідей на листи від 28.05.2021 вх. № 15-1171 вих. 21, від 25.06.2021 вх. № 15-1396 вих. 21, від 30.08.2021 вх. № 15-1704 вих. 21, від 15.09.2021 вх. № 15-1811 вих. 21.

29.12.2021 дисциплінарна комісія у своєму поданні про розгляд дисциплінарної справи стосовно ОСОБА_1 прийняла рішення рекомендувати начальнику Головного управління інформувати Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, як суб`єкта призначення в.о. начальника Головного управління Волчка В.С., для вирішення питання про притягнення його до дисциплінарної відповідальності.

26.01.2022 листом № 22-28-0.153-877/2-22 Державної служби з питань геодезії проінформовано начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області про відсутність повноважень у Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру для притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності, так як з ОСОБА_5 наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 197-то від 15.11.2021 «Про зняття виконання обов`язків з ОСОБА_2 » вже було знято виконання обов`язків начальника Головного управління.

31.01.2022 Наказом відповідача «Про продовження строку дисциплінарного провадження» № 16-к строк дисциплінарного провадження стосовно ОСОБА_6 продовжено на 15 календарних днів з 31 січня 2022.

Про дату, час і місце засідання дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарної справи стосовно ОСОБА_1 начальника управління землеустрою, використання та охорони земель ГУ Держгеокадастру у Волинській області, останній повідомлений шляхом надсилання листа від 31.01.2022 № 0-3-0.1-363/2-20 на особисту електронну адресу. На засідання дисциплінарної комісії 10.02.2022 ОСОБА_1 не з`явився.

10.02.2022 на засіданні Дисциплінарна комісія дійшла до висновку про необхідність рекомендувати начальнику Головного управління вирішити питання про притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності шляхом оголошення догани, з огляду на прийняте Дисциплінарною комісією рішення від 29.12.2021 та лист Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 26.01.2022 № 22-28-0.153-877/2-22.

11.02.2022 Дисциплінарною комісією підготовлено подання начальнику Головного управління, в якому відповідно до вимог статті 69 Закону України «Про державну службу», Порядку здійснення дисциплінарного провадження від 04.12.2020 № 1039, дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ Головного управління розглянувши дисциплінарну справу ОСОБА_2 - начальника управління землеустрою, використання та охорони земель Головного управління, відповідно до Законому України «Про державну службу» порядку, встановила у діях ОСОБА_2 під час виконання обов`язків начальника Головного управління вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії, що полягає у неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків.

14.02.2022 Наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області № 1-дс «Про застосування дисциплінарного стягнення до ОСОБА_1 » позивачу оголошено догану.

Вважаючи зазначений наказ протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду у встановлений законодавством термін.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях визначені Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, надалі - Закон № 889-VIII).

Стаття 38 Закону № 889-VIII вказує на те, що поняття проходження державної служби охоплює прийняття на державну службу, просування по службі державних службовців, вирішення інших питань, пов`язаних із службою, зокрема і питань притягнення до дисциплінарної відповідальності державних службовців, регламентованих розділом VIII цього Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону № 889-VIII керівник державної служби в державному органі, зокрема, здійснює контроль за дотриманням виконавської та службової дисципліни в державному органі та умов контрактів про проходження державної служби (у разі укладення).

Так, згідно частини 1 статті 63 Закону №889-VІІІ керівник державної служби несе відповідальність за неналежний рівень службової дисципліни і здійснює повноваження щодо притягнення державних службовців до дисциплінарної відповідальності.

З метою забезпечення належного рівня службової дисципліни керівник державної служби зобов`язаний, серед іншого, здійснювати контроль за виконанням державними службовцями посадових обов`язків (частини 2 статті 63 Закону №889-VІІІ).

Частиною 1 ст. 64 Закону № 889-VIII визначено, що за невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері державної служби, посадовою інструкцією, а також порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни державний службовець притягається до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому цим Законом.

За приписами ст. 65 Закону № 889-VIII підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення.

Дисциплінарними проступками є, зокрема, невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень.

Частиною 1 ст. 66 Закону № 889-VIII до державних службовців застосовується один із таких видів дисциплінарного стягнення: 1) зауваження; 2) догана; 3) попередження про неповну службову відповідність; 4) звільнення з посади державної служби.

Згідно з ч. 3 ст. 66 Закону № 889-VIII у разі допущення державним службовцем дисциплінарних проступків, передбачених пунктами 4, 5, 12 та 15 частини другої статті 65 цього Закону, суб`єктом призначення або керівником державної служби такому державному службовцю може бути оголошено догану.

За приписами ч. 1-3 ст. 67 Закону № 889-VIII дисциплінарне стягнення має відповідати характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку та ступеню вини державного службовця. Під час визначення виду дисциплінарного стягнення необхідно враховувати характер дисциплінарного проступку, обставини, за яких він був вчинений, настання тяжких наслідків, добровільне відшкодування заподіяної шкоди, попередню поведінку державного службовця та його ставлення до виконання посадових обов`язків.

Обставинами, що пом`якшують відповідальність державного службовця, є: 1) усвідомлення та визнання своєї провини у вчиненні дисциплінарного проступку; 2) попередня бездоганна поведінка та відсутність дисциплінарних стягнень; 3) високі показники виконання службових завдань; 4) вжиття заходів щодо попередження, відвернення або усунення настання тяжких наслідків, які настали або можуть настати в результаті вчинення дисциплінарного проступку, добровільне відшкодування заподіяної шкоди; 5) вчинення проступку під впливом погрози, примусу або через службову чи іншу залежність; 6) вчинення проступку внаслідок неправомірних дій керівника.

Під час застосування дисциплінарного стягнення можуть враховуватися також інші, не зазначені у частині другій цієї статті, обставини, що пом`якшують відповідальність державного службовця.

Частинами 1, 2 ст. 68 Закону № 889-VIII передбачено, що дисциплінарне провадження порушується шляхом видання відповідного наказу (розпорядження): міністром - стосовно державного секретаря відповідного міністерства; суб`єктом призначення - стосовно інших державних службовців.

Дисциплінарні стягнення накладаються (застосовуються): 1) на державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А»: зауваження - суб`єктом призначення; інші види дисциплінарних стягнень - суб`єктом призначення з урахуванням пропозиції Комісії;

Статтею 69 Закону № 889-VIII визначено, що для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ.

Відповідно до ч. 10, ч. 11 ст. 69 Закону № 889 результатом розгляду дисциплінарної справи є пропозиція Комісії або подання дисциплінарної комісії, які мають рекомендаційний характер для суб`єкта призначення. Суб`єкт призначення протягом 10 календарних днів зобов`язаний прийняти рішення на підставі пропозиції Комісії або подання дисциплінарної комісії або надати вмотивовану відмову протягом цього строку.

Статтею 71 Закону України Закону № 889-VIII визначено, що порядок здійснення дисциплінарного провадження затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок здійснення дисциплінарного провадження визначає, зокрема: 1) повноваження та порядок роботи дисциплінарної комісії; 2) порядок формування дисциплінарної комісії; 3) порядок здійснення дисциплінарного провадження у разі неможливості утворення або функціонування дисциплінарної комісії у державному органі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1039 затверджено Порядок здійснення дисциплінарного провадження (далі Порядок № 1039), який визначає процедуру здійснення дисциплінарними комісіями з розгляду дисциплінарних справ (далі - дисциплінарна комісія) дисциплінарних проваджень стосовно державних службовців.

Відповідно до п. 32 Порядку № 1039 про дату, час і місце засідання Комісії, дисциплінарної комісії державному службовцю повідомляється шляхом вручення інформації чи документів або надсилання їх поштою за адресою місця проживання/перебування чи на його адресу електронної пошти, або з використанням інших засобів телекомунікаційного зв`язку за наявними в особовій справі контактними даними.

Таке повідомлення здійснюється не менш як за п`ять календарних днів до дня проведення засідання Комісії, дисциплінарної комісії.

У разі коли державний службовець не прибув на засідання або не повідомив про поважні причини своєї відсутності, а також не надав письмові пояснення щодо обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, Комісія, дисциплінарна комісія складає акт про відмову від надання пояснень.

Відсутність державного службовця на засіданні Комісії, дисциплінарної комісії не перешкоджає здійсненню дисциплінарного провадження.

Згідно із ст. 73 Закону № 889-VIII з метою збору інформації про обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, для визначення дисциплінарною комісією ступеня вини, характеру і тяжкості цього дисциплінарного проступку Комісією, дисциплінарною комісією формується дисциплінарна справа.

Результатом розгляду дисциплінарної справи є пропозиції Комісії, подання дисциплінарної комісії у державному органі, які мають рекомендаційний характер для суб`єкта призначення.

Стаття 74 Закону № 889-VIII передбачає, що дисциплінарне стягнення має відповідати ступеню тяжкості вчиненого проступку та вини державного службовця. Під час визначення виду стягнення необхідно враховувати характер проступку, обставини, за яких він був вчинений, обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, результати оцінювання службової діяльності державного службовця, наявність заохочень, стягнень та його ставлення до служби.

Дисциплінарне стягнення може бути накладено тільки у разі встановлення факту вчинення дисциплінарного проступку та вини державного службовця.

Відповідно до ст. 75 Закону № 889-VІІІ, перед накладенням дисциплінарного стягнення суб`єкт призначення повинен отримати від державного службовця, який притягається до дисциплінарної відповідальності, письмове пояснення. Пояснення державного службовця має відображати час, місце, обставини та причини вчинення ним дисциплінарного проступку, його усвідомлення чи заперечення провини, а також інші питання, які мають значення у справі.

Відмова надати пояснення оформляється відповідним актом і підтверджується двома державними службовцями. Відмова надати пояснення не перешкоджає здійсненню дисциплінарного провадження та накладенню на державного службовця дисциплінарного стягнення.

Згідно зі ст. 76 Закону № 889-VІІІ державний службовець має право на ознайомлення з усіма матеріалами дисциплінарної справи перед прийняттям рішення про накладення на нього дисциплінарного стягнення.

За результатами ознайомлення державний службовець має право вносити зауваження до висновку, клопотання про вжиття додаткових заходів для встановлення обставин, які мають значення для справи, надавати додаткові пояснення та додаткові документи і матеріали, що стосуються зазначених обставин, які долучаються до справи.

Статтею 77 Закону № 889-VIII зазначено що рішення про накладення на державного службовця дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження приймає суб`єкт призначення протягом 10 календарних днів з дня отримання пропозицій Комісії, подання дисциплінарної комісії у державному органі. Рішення оформляється відповідним актом суб`єкта призначення.

У рішенні, яке оформляється наказом (розпорядженням), зазначаються найменування державного органу, дата його прийняття, відомості про державного службовця, стислий виклад обставин справи, вид дисциплінарного проступку і його юридична кваліфікація, вид застосованого дисциплінарного стягнення.

Пропозиція Комісії, подання дисциплінарної комісії є обов`язковими для розгляду суб`єктами призначення та враховуються ними під час вирішення питань щодо застосування дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження.

Державному службовцю видається під розписку належним чином завірена копія наказу (розпорядження) про накладення на нього дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження не пізніше наступного робочого дня після прийняття відповідного рішення.

За змістом ст. 78 Закону № 889-VIII рішення про накладення дисциплінарного стягнення може бути оскаржено державними службовцями до суду.

Скарга подається протягом 10 календарних днів після одержання державним службовцем копії наказу (розпорядження) про накладення дисциплінарного стягнення.

Під час розгляду справи судом встановлено, що в період з 25.05.2021 по 08.09.2021 та з 13.09.2021 по 15.11.2021 ОСОБА_1 виконував обов`язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Волинській області.

13.12.2021 на ім`я начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області подано від головного спеціаліста відділу організаційного забезпечення та документообігу стосовно виконання листів Волинської обласної прокуратури доповідну записку № 1649/3-21-0.81, в якій вказано, що «при здійсненні моніторингу виконання листів Управлінням з контролю за використанням та охоронною земель надана відповідь не в повному обсязі вх. № 15-1811 вих-21, вих. 10-3-0.4-5524/2-21; вх. № 15-1400 вих-21, вих. 10-3-0.4-4510/2-21, вх. № 15-1396 вих-21, вих. 10-3-0.4-4611/2-21; вх. № 15-595 вих-21, вих. 10-3-0.4-, 2846/2-21; вх. № 15-813 вих-21, вих. 10-3-0.4-3011/2-21; вх. № 15-509 вих-21, вих. 10- 3-0.4-2557/2-21; вх. № 15-1476 вих-21, вих. 10-3-0.4-4745/2-21; вх. № 15-562 вих-21, вих. 10-3-0.4-2696/2-21; вх. №. 15-1171 вих-21, вих. 10-3-0.4-3940/2-21; вх. № 15-1370 вих-21, вих. 10-3-0.4-5524/2-21; вх. № 15-1704 вих-21, вих. 10-3-0.4-5279/2-21;» та ініційовано розпочати службову перевірку, щодо розгляду листів, оскільки у відповідях на листи Волинської обласної прокуратури не було вжито заходів, не надано запитувану інформацію, а також відповіді не містили об`єктивної інформації.

Як встановлено в судовому засіданні, підставою для початку службової перевірки стала доповідна записка працівника служби організаційного забезпечення як служби контролю, яка досліджена судом, і знаходиться в матеріалах дисциплінарної справи, про незавершення ГУ Держгеокадастру у Волинській області розгляду ряду листів прокуратури області, дачі остаточних відповідей та зняття документів з контролю, що передбачено п.п. 266-291 Інструкції з діловодства ГУ Держгеокадастру у Волинській області, затвердженої наказом відповідача № 117 від 30.09.2019.

З досліджених судом посадової інструкції ОСОБА_3 головного спеціаліста відділу контролю ГУ Держгеокадастру у Волинській області, висновку, подання та наказу від 29.12.2021, що знаходяться в матеріалах адміністративної справи, вбачається, що останнього притягнуто до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани за неналежне виконання обов`язків під час готування відповідей, як виконавця, на ряд листів Волинської обласної прокуратури.

Як слідує з матеріалів дисциплінарної справи, з квітня по липень 2021 від Волинської обласної прокуратури надійшли листи з вимогами про надання інформації, документів та проведення перевірок дотримання вимог земельного законодавства різних суб`єктів господарювання та фізичних осіб, а саме:

1) лист від 15.09.2021 № 15-1811 вих. 21 про інформування з наданням підтверджуючих документів щодо законності надання земельної ділянки ТзОВ «Супер-Флора» до 05.10.2021, на який ГУ Держгеокадастру у Волинській області за підписом позивача надало відповідь від 12.10.2021 із зазначенням: «Вказана земельна ділянка буде врахована та включена в план роботи ГУ Держгеокадастру у Волинській області на IV квартал 2021 року».

2) лист від 28.05.2021 № 15-1171 вих. 21 про законність надання земельних ділянок ОСОБА_7 та ОСОБА_8 в с. Люб`язь Любешівського району для ведення особистого селянського господарства, на який ГУ Держгеокадастру у Волинській області за підписом позивача надало відповідь від 25.06.2021 із зазначенням: «Земельні ділянки згідно проекту встановлення меж відносяться до земель населеного пункту с. Люб`язь та їх буде включено в план роботи ГУ Держгеокадастру у Волинській області на ІІІ квартал 2021 року»;

3) лист від 25.06.2021 № 15-1396 вих. 21 про інформування з наданням підтверджуючих документів щодо законності проведення будівництва ТОВ «Волиньдорінвест» (ЄДРПОУ: 43063975) на наданих для ТОВ земельних ділянках, на який ГУ Держгеокадастру у Волинській області за підписом позивача надало відповідь від 05.08.2021 із зазначенням: «Після опрацювання інформації будуть вжиті заходи реагування відповідно до наданих повноважень та Вас буде проінформовано додатково»;

4) лист від 30.08.2021 № 15-1704 вих. 21 щодо законності віднесення Торчинською селищною радою земельної ділянки до земель комунальної власності з проханням проінформувати до 27.09.2021 та наданням копій матеріалів інвентаризації цієї земельної ділянки, на який ГУ Держгеокадастру у Волинській області за підписом позивача надало відповідь від 27.09.2021 із зазначенням: «Після опрацювання інформації будуть вжиті заходи реагування відповідно до наданих повноважень та вас буде проінформовано додатково»;

16.12.2021 ГУ Держгеокадастру у Волинській області видано наказ № 610-к «Про відкриття дисциплінарного провадження стосовно ОСОБА_2 » відповідно до ч. 1 ст. 68, ст. 72 Закону, п. 3 Порядку здійснення дисциплінарного провадження, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 04.12.2020 № 1039.

16.12.2021 ГУ Держгеокадастру у Волинській області винесено наказ №619-к «Про утворення дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарної справи ОСОБА_2 ».

Як слідує з матеріалів справи, позивача було повідомлено про дату, час і місце засідання дисциплінарної комісії (лист від 23.12.2021 № 0-3-0.31-6561/2-20, від 31.01.2022 № 0-3-0.1-363/2-20), проте ОСОБА_1 не з`явилявся, але надав письмове пояснення щодо обставин, які стали підставою для відкриття дисциплінарного провадження.

Відповідно до протоколу засідання робочої групи № 3 від 16.12.2021 робочою групою з проведення службової перевірки, згідно наказу від 14.12.2021 №108, проводилася службова перевірка щодо встановлення не вчасного та не в повному обсязі інформування Волинської обласної прокуратури на направлені листи про дотримання вимог земельного законодавства.

У своїх письмових поясненнях ОСОБА_1 повідомив, що вищевказані листи Волинської обласної прокуратури були розглянуті та направлені до прокуратури за його підписом у встановлені законом терміни, а в розгляді даних листів він участі не брав. Вважає, що за зміст та повноту відповіді на дані листи він відповідальності не несе, оскільки за це відповідає структурний підрозділ, на який їх було розписано, а саме Управління з контролю за використанням та охороною земель.

В ході службової перевірки встановлено, що до Головного управління з травня по вересень 2021 від Волинської обласної прокуратури надійшли листи про надання інформації, документів та необхідність проведення перевірок дотримання вимог земельного законодавства різних суб`єктів господарювання та фізичних осіб. За результатами розгляду цих листів Головним управлінням за підписом позивача було підготовлено низку листів-відповідей про неможливість проведення перевірок у зазначенні в листах прокуратури строки у зв`язку з необхідністю проведення збору інформації та відповідних матеріалів, які необхідні для здійснення державного контролю, при цьому Волинську обласну прокуратуру повідомлено про додаткове інформування в подальшому за результатами проведених перевірок. Однак, після проведення перевірок дотримання вимог земельного законодавства Волинську обласну прокуратуру не було повідомлено у встановлені законодавство строки про результати перевірок та не надано затребуваних документів через неналежне здійснення контролю за підлеглими працівниками з боку виконуючого обов`язків начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області ОСОБА_1 .

Також відповідачем встановлено неналежне виконання головним спеціалістом відділу державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель ОСОБА_3 своїх посадових обов`язків під час підготовки відповідей на листи прокуратури.

29.12.2021 дисциплінарна комісія у своєму поданні про розгляд дисциплінарної справи стосовно ОСОБА_1 прийняла рішення рекомендувати начальнику Головного управління інформувати Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, як суб`єкта призначення в.о. начальника Головного управління Волчка В.С., щодо вирішення питання про притягнення його до дисциплінарної відповідальності.

26.01.2022 листом № 22-28-0.153-877/2-22 проінформовано начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області про відсутність повноважень у Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру для притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності, так як з ОСОБА_5 наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру № 197-то від 15.11.2021 «Про зняття виконання обов`язків з ОСОБА_2 » було знято з нього виконання обов`язків начальника Головного управління, що унеможливлює таке притягнення центральним органом

Пунктом 31 Порядку № 1039 встановлено, що Комісія, дисциплінарна комісія запрошує державного службовця на своє засідання для надання пояснення щодо обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, та пропонує надати таке пояснення у письмовому вигляді.

Державний службовець має право, зокрема, бути присутнім на засіданні Комісії, дисциплінарної комісії для надання пояснення щодо обставин, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження.

Разом з тим, абз. 4 п. 32 Порядку № 1039 встановлено, що відсутність державного службовця на засіданні Комісії, дисциплінарної комісії не перешкоджає здійсненню дисциплінарного провадження.

Крім того, судом встановлено, що на момент проведення засідання дисциплінарної комісії письмових пояснень позивача містилися в дисциплінарній справі.

Також, з матеріалів справи вбачається, що наказом начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області від 31.01.2022 № 16-к «Про продовження строку дисциплінарного провадження» продовжено строк дисциплінарного провадження стосовно ОСОБА_6 на 15 календарних днів з 31 січня 2022.

Таким чином, відповідачем вжито заходів для продовження терміну розгляду дисциплінарного провадження стосовно позивача.

10.02.2022 на засіданні Дисциплінарна комісія дійшла до висновку про необхідність рекомендувати начальнику Головного управління вирішити питання про притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності шляхом оголошення догани, з огляду на встановлені результати роботи та лист Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 26.01.2022 № 22-28-0.153-877/2-22.

11.02.2022 Дисциплінарною комісією підготовлено подання начальнику Головного управління, в якому відповідно до вимог статті 69 Закону України «Про державну службу», Порядку здійснення дисциплінарного провадження № 1039, дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ Головного управління розглянувши дисциплінарну справу ОСОБА_2 - начальника управління землеустрою, використання та охорони земель Головного управління, вбачає у діях ОСОБА_2 під час виконання ним обов`язків начальника Головного управління склад дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії, що полягає у неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків.

14.02.2022 Наказом ГУ Держгеокадастру у Волинській області № 1-дс «Про застосування дисциплінарного стягнення до ОСОБА_1 » позивачу оголошено догану.

Суд зазначає, що відповідно до частини першої статті 8 Закону №889-VIII державний службовець зобов`язаний, зокрема: дотримуватися Конституції та законів України, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; дотримуватися принципів державної служби та правил етичної поведінки; поважати гідність людини, не допускати порушення прав і свобод людини та громадянина; виконувати рішення державних органів, накази (розпорядження), доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбачених Конституцією та законами України.

За приписами ст. 65 Закону № 889-VIII підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов`язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення. Дисциплінарними проступками є, зокрема, невиконання або неналежне виконання посадових обов`язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень.

Також п. 10 ч. 1 Положення про ГУ Держгеокадастру у Волинській області, затвердженого наказом Держгеокадастру від 21.05.2021 № 248 передбачено, що начальник Головного управління, зокрема, здійснює керівництво Головним управлінням, є відповідальним за організацію та результати його діяльності.

Зокрема, до обов`язків керівника державної служби в державному органі входить здійснення контролю за дотриманням виконавської та службової дисципліни в державному органі та умов контрактів про проходження державної служби (у разі укладення) та згідно ч. 1 ст. 63 Закону №889-VІІІ керівник державної служби несе відповідальність за неналежний рівень службової дисципліни і здійснює повноваження щодо притягнення державних службовців до дисциплінарної відповідальності.

З дослідженого висновку від 29.12.2021 дисциплінарної комісії вбачається відсутність порушень ОСОБА_1 посадових обов`язків на посаді начальника управління землеустрою ГУ Держгеокадастру у Волинській області і наявність неналежного виконання ним своїх обов`язків під час здійснення контролю за виконанням посадових обов`язків підлеглими працівниками під час роботи на посаді в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області, що також підтверджується висновком дисциплінарної комісії від 11.02.2022 за результатами провадження у зв`язку з виданням наказу № 16-к від 31.01.2022 про продовження строку дисциплінарного провадження на 15 днів.

Зазначення позивачем в судовому засіданні на висновок дисциплінарної комісії від 29.12.2021 про відсутність в його діях порушень службових обов`язків як підставу для скасування прийнятого дисциплінарного стягнення суд до уваги не приймає, оскільки з дослідженого висновку від 29.12.2021 Дисциплінарної комісії вбачається відсутність порушень ОСОБА_1 посадових обов`язків саме на посаді начальника управління землеустрою ГУ Держгеокадастру у Волинській області і наявність неналежного виконання своїх обов`язків під час здійснення ним контролю за виконанням посадових обов`язків підлеглими працівниками протягом роботи на посаді в.о. начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області, що також підтверджується висновком дисциплінарної комісії від 11.02.2022 за результатами провадження та видання наказу № 16-к від 31.01.2022 про продовження строку дисциплінарного провадження на 15 днів.

Суд вважає, що відповідачем вірно встановлено неналежне виконання ОСОБА_1 своїх посадових обов`язків під час здійснення керівництва, будучи відповідальним за організацію та результати роботи ГУ Держгеокадастру у Волинській області, зокрема, і щодо ненаправлення копій затребуваних прокуратурою документів при наданні відповідачем суб`єктам господарювання та фізичним особам земельних ділянок, оскільки на момент надання первинних відповідей за підписом позивача по листах прокуратури від 28.05.2021, від 25.06.2021, від 30.08.2021, від 15.09.2021 в розпорядженні ГУ Держгеокадастру у Волинській області інформація щодо затребуваних земельних ділянок з конкретними кадастровими номерами (площа, місцезнаходження, склад угідь, вид, категорія ділянки, нормативно-грошова оцінка, межі, дата реєстрації, інформація про документацію і т.д.) була наявною у відповідача і містилася в Поземельних книгах, які ведуться кадастровою службою ГУ Держгеокадастру у Волинській області, що підтверджується наданими відповідачем письмовими поясненнями від 04.07.2022 і таке ведення Поземельних книг на конкретну земельну ділянку передбачено ЗУ «Про державний земельний кадастр».

Посилання позивача на свої письмові пояснення від 14.02.2022, надані під час дисциплінарного провадження, що оскільки Волинська обласна прокуратура офіційної інформації щодо незадоволення підписаними ним відповідями не висловлювала, тому в нього відсутня бездіяльність по здійсненню контролю за підлеглими, а відтак і відсутній факт дисциплінарного проступку, суд до уваги не приймає, оскільки з додаткових письмових пояснень ГУ Держгеокадастру у Волинській області від 04.07.2022 та доданих до них письмових документів, які досліджені судом, вбачається, що остаточні відповіді на листи прокуратури області з копіями витребовуваних документів були надані лише 14.12.2021 за підписом іншого начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області, в тому числі були надіслані й акти проведених перевірок від 04.08.2021 та від 03.09.2021 ініційовані за листами прокуратури, які складались підлеглими працівниками в період виконання ОСОБА_2 обов`язків начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області (виконував у травні-листопаді 2021 року), однак після проведення перевірок акти перевірок на адресу прокуратури не направлялись у зв`язку із відсутністю належного контролю з боку виконуючого обов`язки керівника.

Отже, на переконання суду, зважаючи на висновок про наявність у діях державного службовця ОСОБА_2 - начальника управління землеустрою, використання та охорони земель ГУ Держгеокадастру у Волинській області під час виконання ним обов`язків начальника ГУ Держгеокадастру у Волинській області дисциплінарного проступку, який полягає у неналежному здійсненні контролю за роботою підлеглих працівників ГУ Держгеокадастру у Волинській області, а також лист Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 26.01.2022 № 22-28-0.153-877/2-22 про відсутність у Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру як центрального органу повноважень щодо необхідності прийняття рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності ОСОБА_1 , дисциплінарна комісія правомірно прийшла до висновку про необхідність рекомендувати начальнику Головного управління вирішити питання про притягнення ОСОБА_1 до дисциплінарної відповідальності шляхом оголошення догани.

Відтак, проаналізувавши наведені норми законодавства та встановлені обставини справи, суд приходить до висновку, що під час визначення виду стягнення дисциплінарною комісією було вірно враховано характер проступку, обставини за яких він був вчинений та результатами щорічної оцінки.

Європейський суд з прав людини неодноразово висловлював позицію, згідно з якою національні суди повинні проконтролювати, чи не є викладені у них висновки адміністративних органів щодо обставин у справі довільними та нераціональними, непідтвердженими доказами або ж такими, що є помилковими щодо фактів; у будь-якому разі суди повинні дослідити такі акти, якщо їх об`єктивність та обґрунтованість є ключовим питанням правового спору (пункт 157 рішення у справі «Сігма радіо телевіжнлтд. проти Кіпру» (Sigma Radio Televisionltd. v. Cyprus № 32181/04); пункт 44 рішення у справі «Брайєн проти Об`єднаного Королівства» (Bryan v. The United Kingdom); пункти 156-157, 159 рішення у справі «Сігма радіо телевіжнлтд. проти Кіпру» (Sigma Radio Televisionltd. v. Cyprus № 32181/04); пункти 47-56 рішення у справі «Путтер проти Болгарії» (Putter v. Bulgaria № 38780/02).

Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Підсумовуючи викладене, оцінивши докази, які містяться в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України «Про державну службу» суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області про визнання протиправним та скасування наказу відмовити.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статями 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» цього Кодексу.

Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий-суддя С.Ф. Костюкевич

Повний текст рішення виготовлено 14 липня 2022 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2022
Оприлюднено18.07.2022
Номер документу105261028
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —140/2909/22

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 13.07.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні